Konijnenfoto's
zondag 28 maart 2010 om 15:23
Já genoeg met het "vervuilen" van andermans topic met mijn konijnenfoto's. Kan het steeds maar niet laten om anderen plaatjes van mijn konijnen onder de neus te drukken en post te pas en te onpas foto's van mijn langoren dus nu dan een topic voor konijnenfoto's van alle konijnenliefhebbers (het zijn er behoorlijk wat hier op het forum!)
Als je niet wilt dat je konijn herkenbaar in beeld komt, kun je een balkje over de ogen plakken natuurlijk
* voorbeeld
helemaal leuk wanneer je er enige karakterbeschrijving bij zet!
Trap ik af:
ps: laten we eventuele leuke kerstgrapjes/receptposters vanaf het begin negeren, daar zijn de meeste konijnenliefhebbers aardig in geoefend
Als je niet wilt dat je konijn herkenbaar in beeld komt, kun je een balkje over de ogen plakken natuurlijk
* voorbeeld
helemaal leuk wanneer je er enige karakterbeschrijving bij zet!
Trap ik af:
ps: laten we eventuele leuke kerstgrapjes/receptposters vanaf het begin negeren, daar zijn de meeste konijnenliefhebbers aardig in geoefend
woensdag 28 juli 2010 om 15:41
O ja, nog even over die hokken: het is echt heeeel zacht hout, met je nagel duw je er nog een deuk in. Heerlijk om aan te knagen dus voor konijnen! Houd daar wel rekening mee, dat je overal metalen strips zult moeten bevestigen als je het zou nemen, omdat het anders binnen no-time opgegeten kan zijn.
woensdag 28 juli 2010 om 16:02
MM Capibara als ik jouw foto`s zie dan lijkt dat hok inderdaad ineens een heel stuk kleiner,en dat dacht ik al.
maar op de foto zoals hij op de site staat en zoals ik hem hier heb neergezet toont hij veel groter.
Dus ben ik met je eens dat het te klein is voor mijn grote nijnen,want ik vind ook dat ze lekker moeten kunnen rennen en springen en noem maar op.
die grote ren die jij er aan vast hebt,heb je die bij de zelfde winkel gekocht ?
En als ik thuis ben mogen ze uiteraard lekker in de tuin loslopen. maargoed ik werk 5 dagen dus dat zal voronamelijk dan in het weekend zijn of avonds eens een uurtje.
maar op de foto zoals hij op de site staat en zoals ik hem hier heb neergezet toont hij veel groter.
Dus ben ik met je eens dat het te klein is voor mijn grote nijnen,want ik vind ook dat ze lekker moeten kunnen rennen en springen en noem maar op.
die grote ren die jij er aan vast hebt,heb je die bij de zelfde winkel gekocht ?
En als ik thuis ben mogen ze uiteraard lekker in de tuin loslopen. maargoed ik werk 5 dagen dus dat zal voronamelijk dan in het weekend zijn of avonds eens een uurtje.
woensdag 28 juli 2010 om 16:06
Die grote ren heeft Capiman gemaakt, zulke grote rennen zijn niet te koop. Je zult dus met hout, schroeven, hoekjes, gaas, nietjes en beits aan de gang moeten. Voor de kleintjes hadden we wel een gekochte ren aan het hok vast (KT7, als die namen je iets zeggen), maar dat was voor Ko en Nijn echt te klein (ze konden daarin niet op hun achterpoten staan)
woensdag 28 juli 2010 om 17:25
Wat zijn konijnen toch onwijs mooie schattige dieren.
Ik smelt bij elke foto.
Nou, net Kuzu's haren gekamd.
Hij ging met z'n kop op z'n knuffel liggen en deed z'n oogjes dicht.
Toen ik klaar was keek hij omhoog en duwde tegen m'n hand.
Ik heb erg veel losse haren van hem afgehaald, hij ziet er keurig uit nu.
Gister was ZO lief. Ik lag op de bank en hij kwam bij me. Hij ging met z'n kont helemaal tegen me aangedrukt liggen en toen ik hem kusjes op zijn kopje gaf begon hij mijn hand te likken. Wat een ruw tongetje trouwens! Zolang ik hem kusjes gaf likte hij door.
Ik vond het ZO lief. We hebben een hele tijd zo gelegen, toen viel hij in slaap.
Ik smelt bij elke foto.
Nou, net Kuzu's haren gekamd.
Hij ging met z'n kop op z'n knuffel liggen en deed z'n oogjes dicht.
Toen ik klaar was keek hij omhoog en duwde tegen m'n hand.
Ik heb erg veel losse haren van hem afgehaald, hij ziet er keurig uit nu.
Gister was ZO lief. Ik lag op de bank en hij kwam bij me. Hij ging met z'n kont helemaal tegen me aangedrukt liggen en toen ik hem kusjes op zijn kopje gaf begon hij mijn hand te likken. Wat een ruw tongetje trouwens! Zolang ik hem kusjes gaf likte hij door.
Ik vond het ZO lief. We hebben een hele tijd zo gelegen, toen viel hij in slaap.
woensdag 28 juli 2010 om 17:47
Stroller, ik zou dan geloof ik eerder voor dit hok gaan (is wel meteen dubbel zo duur, maar dan hoef je er geen ren bij te maken):
(bijna 3 meter lang, 90 cm diep en de ren is 1.68 hoog)
Of dat hok wat je als laatste plaatste, en dan met een extra ren er aan vast?
Ik weet niet waar je die hokken gezien hebt en ik weet natuurlijk ook niet waar je woont, maar in Kruiningen (Zeeland) zit een dierenspeciaalzaak waar je al deze hokken kunt gaan bekijken. Ze staan daar opgesteld, dan krijg je een veel beter idee van de grootte dan vanaf een plaatje.
Kuzu, wat ontzettend lief inderdaad! Dat likken dat doen konijnen normaal gesproken bij elkaar. Hij zal jouw kusjes voor likjes hebben aangezien, en het hebben teruggedaan.
(bijna 3 meter lang, 90 cm diep en de ren is 1.68 hoog)
Of dat hok wat je als laatste plaatste, en dan met een extra ren er aan vast?
Ik weet niet waar je die hokken gezien hebt en ik weet natuurlijk ook niet waar je woont, maar in Kruiningen (Zeeland) zit een dierenspeciaalzaak waar je al deze hokken kunt gaan bekijken. Ze staan daar opgesteld, dan krijg je een veel beter idee van de grootte dan vanaf een plaatje.
Kuzu, wat ontzettend lief inderdaad! Dat likken dat doen konijnen normaal gesproken bij elkaar. Hij zal jouw kusjes voor likjes hebben aangezien, en het hebben teruggedaan.
woensdag 28 juli 2010 om 18:13
woensdag 28 juli 2010 om 22:58
De kooi (voor helaas één aziatische eekhoorn) ernaast word hun ren, plus de plaats van het hok, daar kunnen ze graven ed. Alleen de eekhoorn is er nog, vriend denkt dat hij de winter niet haalt (ivm hoge leeftijd).
We hebben een ren gemaakt maar dat gaas was al snel te laag en ik vind het ook te klein.
We hebben een ren gemaakt maar dat gaas was al snel te laag en ik vind het ook te klein.
woensdag 28 juli 2010 om 23:06
quote:MEFunny schreef op 28 juli 2010 @ 22:52:
een ren van 1.68 m hoog? wat doen ze met die ruimte? hoogspring wedstrijdjes?
Lekker binkies maken natuurlijk!
Een ren van 1,68 hoog is natuurlijk vooral makkelijk voor jezelf; je hoeft niet altijd op je knieën om de ren schoon te maken, maar kunt er gewoon zelf naar binnen stappen (nou ja, ik dan niet omdat ik dan nog te lang ben, maar dan nog is een ren van 1,68 comfortabeler dan een van 80 cm hoogte).
Wij hebben nu ook een ren en huisje waar we zelf in kunnen wandelen, en dat scheelt echt enorm; even met de bezem erdoorheen en het is schoon. Terwijl we vroeger altijd op onze knieën voor dat hok zaten te hannesen. Ik zie de voordelen wel van zo'n hoge ren hoor! Je zou er zelfs voor kunnen kiezen om er (deels) een extra verdieping in te maken, dat hadden wij in onze grote zelfbouwren ook gedaan, en die was heel erg geliefd bij de konijnen!
een ren van 1.68 m hoog? wat doen ze met die ruimte? hoogspring wedstrijdjes?
Lekker binkies maken natuurlijk!
Een ren van 1,68 hoog is natuurlijk vooral makkelijk voor jezelf; je hoeft niet altijd op je knieën om de ren schoon te maken, maar kunt er gewoon zelf naar binnen stappen (nou ja, ik dan niet omdat ik dan nog te lang ben, maar dan nog is een ren van 1,68 comfortabeler dan een van 80 cm hoogte).
Wij hebben nu ook een ren en huisje waar we zelf in kunnen wandelen, en dat scheelt echt enorm; even met de bezem erdoorheen en het is schoon. Terwijl we vroeger altijd op onze knieën voor dat hok zaten te hannesen. Ik zie de voordelen wel van zo'n hoge ren hoor! Je zou er zelfs voor kunnen kiezen om er (deels) een extra verdieping in te maken, dat hadden wij in onze grote zelfbouwren ook gedaan, en die was heel erg geliefd bij de konijnen!
donderdag 29 juli 2010 om 08:21
Goedemorgen,
Ik woon in de omgeving van leiden, maar ik weet over welke winkel jij het hebt,
Die heb ik gezien op internet.
Ik denk dat ik die laatste ga bestellen plus een extra ren eraan vast.
Lief van je konijn Kuzu ,dat likken doet snuf ook heel veel,vind ik zo schattig.
Gister vond ik haar wat minder leuk ,ze is zindelijk hoor,alleen niet op de bank.blijkbaar vind ze dat een prima plek op te piesen!!
Ze doet nooit wat in huis alleen op de bank maar dat had ze dus al heel lang niet gedaan,en gister zit ze heel onschuldig naast me,en ik haar een beetje aaien en verder met film kijken voel ik het ineens warm worden.
Zat ze te piesen,bah kon ik weer die hoes eraf halen en in de wasmachine gooien.
Ik woon in de omgeving van leiden, maar ik weet over welke winkel jij het hebt,
Die heb ik gezien op internet.
Ik denk dat ik die laatste ga bestellen plus een extra ren eraan vast.
Lief van je konijn Kuzu ,dat likken doet snuf ook heel veel,vind ik zo schattig.
Gister vond ik haar wat minder leuk ,ze is zindelijk hoor,alleen niet op de bank.blijkbaar vind ze dat een prima plek op te piesen!!
Ze doet nooit wat in huis alleen op de bank maar dat had ze dus al heel lang niet gedaan,en gister zit ze heel onschuldig naast me,en ik haar een beetje aaien en verder met film kijken voel ik het ineens warm worden.
Zat ze te piesen,bah kon ik weer die hoes eraf halen en in de wasmachine gooien.
donderdag 29 juli 2010 om 09:37