Telefoonkaart in gevangenis

01-08-2010 19:45 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



mijn vriend zit vast en vraagt om een Lips telefoonkaart. Na een zoekactie blijkt deze niet meer te bestaan, geen enkele belwinkel o.i.d. verkoopt deze nog en ze worden blijkbaar ook niet meer gemaakt. Weet iemand of een cobra kaart of iets dergelijks ook kan werken? Hij heeft nu geen geld meer om te bellen dus ik kan het hem niet vragen.. Rotsituatie! Alvast heel erg bedankt voor een reactie
Alle reacties Link kopieren
Weten ze dit in de gevangenis niet?
Alle reacties Link kopieren
Om gebeld te worden heeft hij toch geen telefoonkaart nodig? Of weet ik er te weinig van en mag je geen mobiel hebben en moet jij hem via zo'n kaart op vaste lijn bellen??
Alle reacties Link kopieren
Via google achterhaald:



Lips telefoonkaarten verkoopt men tegenwoordig nog in de kleinere belwinkels, internetcafe's, buitenlandse supermarktjes, sommige toko's en bij een aantal surinaamse kappers. Je krast het nr open en geeft dat nr door aan je man door de telefoon. Pas wel op dat hij het nr niet hardop herhaalt anders kan een medebewoner dat nr ook gaan gebruiken. Er staat ook een inbelnr op, die moet je man eerst draaien en daarna dat opengekraste nr.



en van dezelfde site:

kan via internet www.cd-media.nl dan krijg je de pincode per email toegestuurd



Nog iemand met een tip:

je kunt lipskaarten bij de meeste turkse of hindoestaanse winkels kopen. ze kosten 12 euro. (bericht uit 2007!)
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me sterk dat de telefoon in de gevangenis werkt met een systeem waarvan de kaarten vrijwel niet meer te krijgen zijn?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Lekker rustig .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Goofz, een Cobrakaart werkt ook hoor!

Maar die is alleen handig als hij naar het buitenland wil bellen. Voor gesprekken binnen Nederland kun je gewoon een KPN telefoonkaart kopen, en die verkopen ze ook in de bajeswinkel.

Collectcall werkt overigens ook!

En Thee, in de gevangenis mag je idd geen mobiel hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch even naar de gevangenis bellen. Kun je trouwens geen geld overmaken naar je vriend zodat hij zelf een belkaart kan kopen? Ik neem aan dat hij wel zo'n kaart daar kan kopen?!

Rot voor je trouwens dat je vriend vast zit.
anoniem_108834 wijzigde dit bericht op 01-08-2010 20:31
Reden: even iets verduidelijken
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Kwinky schreef op 01 augustus 2010 @ 20:13:

Ik zou toch even naar de gevangenis bellen. Kun je trouwens geen geld overmaken naar je vriend zodat hij zelf een belkaart kan kopen? Ik neem aan dat hij wel zo'n kaart daar kan kopen?!

Rot trouwens dat je vriend vast zit.En rot voor degene die zijn (mogelijke) slachtoffer zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jorina schreef op 01 augustus 2010 @ 20:25:

[...]





En rot voor degene die zijn (mogelijke) slachtoffer zijn.Mijn gedachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jorina schreef op 01 augustus 2010 @ 20:25:

[...]





En rot voor degene die zijn (mogelijke) slachtoffer zijn.Dat is één ding wat zeker is. Ik bedoelde in ieder geval rot voor goofz.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Bedankt voor jullie reacties, had niet verwacht dat er zo snel gereageerd zou worden haha. Dat stukje van internet had ik inderdaad ook gevonden, maar heb navraag gedaan en ze zijn sinds kort niet meer in de maak, dus Lips is echt niet meer te krijgen. Van de gevangenis zelf krijg je geen informatie, ik vraag me af waarom ze uberhaupt een telefoonnummer hebben want geen enkele vraag wordt beantwoord. En ja hij kan wel telefoonkaarten in het winkeltje kopen maar die zijn van KPN en dan kan hij voor 10 euro maar 5 min bellen ofzo, echt enorm kort, terwijl met een beltegoedkaart van buiten kan dat wel een uur voor 10euro. Hij heeft alleen Lips genoemd tijdens ons 1min durende gesprek, en kan maar een paar keer per week bellen. Ik kan hem dinsdag voor het eerst bezoeken en kan het dan vragen, maar dan lopen we zo achter de feiten aan omdat hij maar heel af en toe mag bellen. Ik zou zo graag dinsdag de codes meenemen.

En Alwaysthinkpink, jij denkt dus dat Cobra ook zal werken? Ik heb inderdaad wel ergens gelezen dat deze in sommige gevangenissen wel werkt maar niet overal.



Nou ontzettend bedankt voor jullie antwoorden alvast, en bedankt voor het medeleven. Het kwam als donderslag bij heldere hemel, dus ik ben nog even in shock..
Alle reacties Link kopieren
p.s. ik kan inderdaad geld overmaken, maar de enige telefoonkaarten die ze daar verkopen zijn dus van KPN
Alle reacties Link kopieren
Heb je al op de internetsite van de gevangenis gekeken?
Alle reacties Link kopieren
quote:goofz schreef op 01 augustus 2010 @ 21:05:

p.s. ik kan inderdaad geld overmaken, maar de enige telefoonkaarten die ze daar verkopen zijn dus van KPN



Dat kun je natuurlijk eenmalig doen en dan dinsdag vragen aan je vriend of er nog andere mogelijkheden zijn.

Of toch morgen nog even verder zoeken en even naar de tip van Ayla kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:goofz schreef op 01 augustus 2010 @ 20:59:

Hoi! Bedankt voor jullie reacties, had niet verwacht dat er zo snel gereageerd zou worden haha. Dat stukje van internet had ik inderdaad ook gevonden, maar heb navraag gedaan en ze zijn sinds kort niet meer in de maak, dus Lips is echt niet meer te krijgen. Van de gevangenis zelf krijg je geen informatie, ik vraag me af waarom ze uberhaupt een telefoonnummer hebben want geen enkele vraag wordt beantwoord. En ja hij kan wel telefoonkaarten in het winkeltje kopen maar die zijn van KPN en dan kan hij voor 10 euro maar 5 min bellen ofzo, echt enorm kort, terwijl met een beltegoedkaart van buiten kan dat wel een uur voor 10euro. Hij heeft alleen Lips genoemd tijdens ons 1min durende gesprek, en kan maar een paar keer per week bellen. Ik kan hem dinsdag voor het eerst bezoeken en kan het dan vragen, maar dan lopen we zo achter de feiten aan omdat hij maar heel af en toe mag bellen. Ik zou zo graag dinsdag de codes meenemen.

En Alwaysthinkpink, jij denkt dus dat Cobra ook zal werken? Ik heb inderdaad wel ergens gelezen dat deze in sommige gevangenissen wel werkt maar niet overal.



Nou ontzettend bedankt voor jullie antwoorden alvast, en bedankt voor het medeleven. Het kwam als donderslag bij heldere hemel, dus ik ben nog even in shock..Wat kwam als donderslag bij heldere hemel?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben ook een beetje ongeduldig, neem sowieso geld voor hem mee dinsdag, de eerst volgende belmogelijkheid is dan pas weer in het weekend! Zou het fijn vinden als dat dan langer is dan 5min, maarja als het niet anders is.. Ik koop denk ik ook maar even een cobra kaart, wie weet werkt het en anders is het jammer! We wonen samen en zien en spreken elkaar normaal elke dag, dit is zo wennen!



Het kwam als donderslag bij heldere hemel dat hij afgelopen dinsdag om 7u 's ochtends uit bed werd getrokken door 2agenten en mee werd genomen voor verhoor. Vervolgens zat hij 3 dagen vast op bureau zonder contact met de buitenwereld voor verhoor, en daarna is besloten om hem over te plaatsen naar een gevangenis zolang de zaak loopt (who know's how long..) Ik wil liever niks kwijt over de aanklacht zelf, omdat ik dat (ondanks dat het anoniem is) niet gepast vindt op een forum. Laat ik wel zeggen dat hij geen medeleven verdient van jullie, ik geef hem wel een beetje omdat het toch nog mijn mannetje is..
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt inderdaad niet alsof hij op wildplassen betrapt is.



Sterkte voor jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kwinky schreef op 01 augustus 2010 @ 21:10:

[...]



Of toch morgen nog even verder zoeken en even naar de tip van Ayla kijken.Wat ayla zegt heb ik al gedaan, maar ook op internet niet meer verkrijgbaar. Krijg net een mailtje van die site dat ik het beste Cobra kan nemen voor in de gevangenis, dus die ga ik voor de zekerheid maar gewoon kopen dan.
Alle reacties Link kopieren
WOW heftig
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
en hoe is dit afgelopen?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik weet niet of het nog nodig is en hopelijk niet, maar op www.cobrakaart.nl kan je de codes bestellen en krijg je ze na betaling met iDeal of Paypal direct in je mail box.



Sterkte ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven