Mode & Beauty alle pijlers

Wat is de goede spijkerbroek

01-08-2010 14:19 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Inmiddels ben ik echt goed wanhopig wat betreft spijkerbroeken... wat voor een ik er ook koop, altijd lijkt de broek me lelijk te staan.



Mijn lijf ziet er als volgt uit: Ik ben 1.75 meter, heb redelijk lange benen (mijn lengtemaat is voor schoenen met hakken 34, en anders 32), heb maat 44 en een zandloperfiguur (dus flinke kont en heupen, ook een buikje, maar wel taille).



Mijn probleem met de spijkerbroek: Bij een lage spijkerbroek komt mijk buik eroverheen hangen, wat absoluut lelijk is. Daarom ga ik vaak voor een spijkerbroek met 'regular waist'. Maar dan krijg ik het volgende: bij een wat strakkere broek gaat mijn vet dat bij elkaar gepropt wordt op mijn taille zitten, waardoor mijn zandlopervorm weg gaat. Een wat lossere broek zit 's ochtends prima, maar door het langere dragen wordt de broek losser, waardoor hij bij mijn kont uiteindelijk heel lelijk flubberig zit en bij mijn buik afzakt. Oplossing: een riem, maar daardoor krijg ik weer hetzelfde probleem als bij de strakkere broek. AAAARGH.



Hebben jullie een idee wat ik nu het beste kan doen, en moet ik misschien een heel ander soort broek kopen? Ik voel me inmiddels hoe dan ook lelijk in een spijkerbroek
anoniem_99102 wijzigde dit bericht op 01-08-2010 14:30
Reden: Tikfoutje
% gewijzigd
Ik ga deze topic zo enorm volgen. Het lijkt wel of ik 't zelf geschreven heb (en ik weet toch echt wel dat ik geen loedoe heet). Ik heb ook altijd van die broeken die na 2 uur dragen zo'n gek uitgezakte kont lijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:loedoe schreef op 01 augustus 2010 @ 14:19:



Mijn probleem met de spijkerbroek: Bij een lage spijkerbroek komt mijk buik eroverheen hangen, wat absoluut lelijk is. Daarom ga ik vaak voor een spijkerbroek met 'regular waist'. Maar dan krijg ik het volgende: bij een wat strakkere broek gaat mijn vet dat bij elkaar gepropt wordt op mijn taille zitten, waardoor mijn zandlopervorm weg gaat.

Ik snap niet wat hier staat, vet dat bij elkaar gepropt wordt gaat in je taille zitten? Ik kan me het echt niet voorstellen, doet dat geen pijn?



Ik zou nemen: een broek met rechte pijpen, misschien zelfs een beetje flare. Steekzakken. Kontzakken zonder klepjes en niet te klein. Een spijkerbroek moet als je hem koopt iets te lang en iets te strak zijn, dan zit hij na een keer wassen (iets krimpen in de lengte) en een uurtje dragen (uitlopen) goed.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Ik ben lyrisch over Jeans Centre. De verkoper daar keek naar mijn figuur, pakte een broek, en die zat als gegoten! Had die man bijna geknuffeld!! Ik weet niet goed wat voor broek goed bij je past, maar misschien eens goed advies inwinnen?
Esprit heeft wel mooie spijkerbroeken. Iets hogere taille, lengtematen. En ze hebben ook een website (zonder bezorgkosten!). Het moge duidelijk zijn, ik ben fan :-).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een goed passende spijkerbroek gevonden bij C&A, daar hebben ze verschillende pasvormen en lengtematen. Ook in licht/donkerblauw en zwart, ze liggen op planken. Zijn prima te betalen en blijven lang mooi.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:MissBliss schreef op 01 augustus 2010 @ 15:10:

Esprit heeft wel mooie spijkerbroeken. Iets hogere taille, lengtematen. En ze hebben ook een website (zonder bezorgkosten!). Het moge duidelijk zijn, ik ben fan :-).Maar let er bij die spijkerbroeken wel op dat ze uitlopen. Heb regelmatig mijn eigen maat gekocht, ook via internet, en teruggestuurd voor een kleinere maat. Die loopt ook iets uit, maar dan zit ie lekker Oja en de verzendkosten zijn 95 cent (lang niets besteld zeker? ).
Alle reacties Link kopieren
http://www.derodewinkel.nl/

Kocht ik mijn broeken al sinds ik 12 was. En ben nu paar decennia verder. Je probleem uitleggen en je laten helpen. Ze hebben er echt verstand van.



Nog een verhaal uit de oude doos:

Vriend van mij kocht er een spijkerbroek en die zat als een huis.

Hoeveel hebben jullie er nog, vroeg hij. Zeven. Is ie met zeven spijkerbroeken naar huis gegaan.



Ik zeg: beter één spijkerbroek die perfect zit, dan tien probeersels in je kast die toch niet perfect zitten.
quote:emaille schreef op 01 augustus 2010 @ 15:35:

[...]





Maar let er bij die spijkerbroeken wel op dat ze uitlopen. Heb regelmatig mijn eigen maat gekocht, ook via internet, en teruggestuurd voor een kleinere maat. Die loopt ook iets uit, maar dan zit ie lekker Oja en de verzendkosten zijn 95 cent (lang niets besteld zeker? ).Je hebt helemaal gelijk. Maar die 95 cent viel niet zo op mijn enorme rekening. Uiteindelijk 80% weer teruggestuurd, dat is dus wel echt gratis . Had dit keer 2 spijkerbroeken besteld met stretch, maar dat is dus echt niks voor mij. En 2 maten van hetzelfde artikel omdat ik twijfelde.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ik ongeveer hetzelfde figuur heb en haal veel spijkerboreken bij de scapino! (ja echt ).

Ze hebben verschillende modellen die vaak niet mooi zitten, maar er is er 1 met op de kontzak een rondje gestikt en die zit bij mij echt perfect! Zelfs een maatje 42 (terwijl dit echt mijn maat niet is).



En vorige week op spijkerborektocht geweest en uiteindelijk geslaagd bij de MS mode, ook erg leuke broeken voor niet veel geld :-)



Voorheen ging ik de strijd aan met vera moda broeken enzo, maar dat verloor ik altijd.. nu zweer ik dus bij scapino en MS.

Dat ik dat nog ooit zou zeggen..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zeer ronde heupen, maar wel een taille, dus ook een zandloper.

Afgelopen week heb ik bij de WE 3 spijkerbroeken gescoord; een met rechte pijpen en twee met flair (bootcut). Wel met stretch,maar ze zitten heerlijk! En ca. 15 euro per broek in de uitverkoop, dus ik ben klaar qua spijkerbroeken in de winter!
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties allemaal!



Spijker: Wat ik bedoel met 'vet dat in de taille bij elkaar gepropt wordt' is het volgende: Omdat de broek wat aan de strakke kant is, wordt het vet dat normaal precies zit op de plaats waar de broek sluit, wat omhoog geduwd (want omlaag kan niet: de broek zit daar immers ook, en is daar ook strak). Dat omhooggedrukte vet komt ongeveer in mijn taille terecht, waardoor mijn lichaamsvorm er niet mooier op wordt. Dat doet dus geen pijn, maar ziet er wel lelijk uit. Ik hoop dat ik zo iets duidelijker ben



Het probleem is bij mij dus niet zo zeer hoe het model is qua pijpen enzo, maar vooral hoe de broek bij mijn buik zit. Hij zit dus of net iets te strak, waardoor ik een muffintopbuik of de hierboven beschreven vet-in-taille-buik krijg, of hij zit iets te los waardoor hij heel lelijk lubbert bij mijn kont, en soms zelfs afzakt van mijn buik.



Amber: Ik heb dat ook jaren geleden eens gehad bij de Jeans Centre in Rijswijk: een ontzettend goede verkoper die inderdaad alleen maar goede spijkerbroeken weet aan te dragen. Helaas is de jeans centre in mijn eigen woonplaats erg slecht: ze geven nooit advies en kijken je de winkel uit. Maar de tip om advies te vragen is een goeie!



Himalaya, gamuza en Missbliss: helaas heb ik met esprit, WE en c&a jeans ook dit probleem, dus die zijn ben ik bang niet geschikt voor mij. Wel bedankt voor het meedenken!



Jongjenever: De rode winkel klinkt heel goed! Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar door jouw enthousiasme ga ik zeker eens kijken. Fijn dat ze daar gewoon verstand hebben van spijkerbroeken en je kunnen adviseren.



Sushitoo: Een goede tip, van scapino en M&S. Ik ben alleen bang dat ik daar weer hetzelfde probleem heb omdat daar weinig advies gegeven wordt over spijkerbroeken. Maar wel prettig om te weten dat ik daar eventueel ook nog terecht kan!



Dan nog een laatste vraag: vinden jullie stretch of juist geen stretch beter?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb één van Replay, die heb ik eigenlijk altijd aan.



En ook wat Amber83 zegt. Ik ben naar de winkel gegaan en gevraagd of ze mij konden helpen met het uitzoeken van een spijkerbroek. Wel wat duur misschien, maar dat maakte voor mij niet uit. Ik ben blij dat ik een spijkerbroek heb die goed zit.



Fiftysix heeft wel een groot assortiment spijkerbroeken.



Ik zou zelf kiezen één kiezen zonder stretch, met stretch lijkt het bij mij zo raar om mijn bovenbenen. Dat idee heb ik zelf altijd.
Alle reacties Link kopieren
De oude vertrouwde Levi's 501. Mannenmodel. Zus heeft hetzelfde figuur en dezelfde problemen als TO en draagt alleen nog de 501. En ze staan haar prima.



Okee, ze zijn prijzig, maar je doet er ook lang mee. Succes!
bellatrixvandetta wijzigde dit bericht op 03-08-2010 15:16
Reden: wel goed spellen
% gewijzigd
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Probeer het eens op de mannenafdeling.

Ik heb (volgens mij) een beetje hetzelfde figuur. Daar wil het nog wel eens lukken. Ik heb nu een van Cars aan (kan alleen niet vinden welke het is).

Van Only (oa bij Vera moda) heb je ook goede spijkerbroeken (ik heb dan wel de grootste maat dat is volgens mij 34).
Alle reacties Link kopieren
kuyichi (of hoe je dat ook schrijft)

Fijne broeken, mooie wassingen en ook in jouw maat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven