Een Slimme Meid checkt signalen op zijn tijd Deel #37

28-07-2010 20:51 2449 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een Slimme Meid checkt alle signalen op zijn tijd!! Deel #37

Signalen zijn overal en nergens... haast niet te missen! Al moet je ze wel oppakken en herkennen!

Sommige signalen zijn overduidelijk:

Immers bij rood moet men stoppen en dat doet zo goed als iedereen!

Maar tranen uit het niets die na anderhalve minuut van binnenkomst partner ontstaan gelden die dan ook als signaal?

Of borstvoeding die na 4 maanden ineens zo goed als stopt?

De Slimme Meiden gaan in dit topic weer verder waar ze gebleven zijn! Al zoekend naar signalen!! Signalen die duiden op goede dingen, maar ook die ons behoeden voor de dingen die even niet zo fijn zijn! Zo is rust voor een hoop slimmies een belangrijk punt, maar ook goed eten en drinken en luisteren naar het lichaam!

In dit topic verwachten we Kweetwel.... en de aanduiding van een beginnende bevalling, ja ja ook daar zijn signalen voor..

We praten verder over kinderen, sex, het leven, alles en niks en alles wat daar buiten valt!

Lees mee, leef mee en praat mee! Voor een ieder die zich daar geroepen toe voelt of die ook iets kwijt wil!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Slaapt hij ook wel in de box? Of wordt hij dan teveel afgeleid?

En jeetje Erwt, hoe weet je dat allemaal? Wat je moet doen en wanneer enzo. Heb je dat geleerd ook van de kraamverzorgster?
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
quote:Artemis schreef op 04 augustus 2010 @ 22:14:

Smartie is weer helemaal goed gekeurd, ze schopte naar de VK die mijn buik aan het bepotelen was.

Zo mag ik het horen
quote:Inad schreef op 04 augustus 2010 @ 21:37:

wij gaan tweede deel The Island kijken

Je bedoelt het tweede deel van de film of The Island deel 2 (vroeg me ineens af of die bestond)?

Zo'n gave film! Grey's is afgelopen, even broodsmeren en naar bed. Slaap lekker allemaal!
quote:xDoortjex schreef op 04 augustus 2010 @ 22:15:

Slaapt hij ook wel in de box? Of wordt hij dan teveel afgeleid?

Als hij in de box ligt omdat hij in z'n wiegje niet slaapt, valt hij daar inderdaad ook wel in slaap. Ik heb het idee dat hij dan wel heel licht slaapt, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb zelf eigenlijk liever niet dat hij daar écht slaapt, omdat ik liever heb dat hij dat dan in z'n wiegje doet, maar aan de andere kant: het gaat zoals het gaat. Ik heb er gisteren nog even naar gevraagd bij het CB (dat hij overdag niet goed in z'n wiegje slaapt) en zij vonden het (zoals ik beschreef) prima klinken

quote:En jeetje Erwt, hoe weet je dat allemaal? Wat je moet doen en wanneer enzo. Heb je dat geleerd ook van de kraamverzorgster?

Nee, niet van de kraamverzorgster (die vertelt eigenlijk alleen dingen over die eerste twee weken). Ik weet het eigenlijk niet precies . Deels eigen 'inzicht' denk ik, deels wat ik wel gelezen heb. Dat van die nekspieren is iets wat het CB bijvoorbeeld ook vertelde. Van die 'spelletjes' (met muziek en geluidjes) is iets wat je snel genoeg ontdekt omdat je vanzelf merkt dat Spruitje meer op dingen gaat reageren (dat je bijvoorbeeld ziet dat ze je met haar ogen probeert te volgen). Dan is het ook leuk om daar meer mee bezig te zijn

Aanvulling: ik weet eigenlijk ook helemaal niet of ik het 'goed' doe, maar doe het vooral op gevoel.
Peas on earth!
Waarom heb je liever dat hij in zijn bedje slaapt?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Binnenkort heb ik wat meer tijd en ga ik eens wat te lezen halen bij de bieb. Eerst wilde ik dat niet, maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik met Spruitje moet als ze er is. Nou ja, eten geven, knuffelen, dat werk. Maar wat ze nodig heeft en kan en hoe het allemaal werkt is me een raadsel.

Heb je nog een aanrader qua leesvoer? Behalve Oei ik Groei
Mooi trouwens hoe je het omschrijft.
quote:Supersmollie1 schreef op 04 augustus 2010 @ 22:21:

Waarom heb je liever dat hij in zijn bedje slaapt?Ja, dat vraag ik mezelf ook af . Dat blijft iets wat in mijn hoofd blijft zitten, terwijl ik daar aan de andere kant helemaal niet naar handel... Op de een of andere blijf ik in m'n hoofd hebben dat het goed is dat kindjes vanaf het begin leren in hun eigen bedje te slapen bladerbla... In de praktijk leg ik Doperwtje altijd wel in z'n eigen bedje, maar haal ik hem vrij snel bij me als het daar niet lukt. Ik zou die gedachte eigenlijk best kunnen laten varen... maar misschien komt het omdat er op de een of andere manier een stemmetje is dat zegt dat Doperwtje misschien nóóóóít meer in zijn bed wil slapen als ik hem steeds ophaal (en ja, ik weet dat dat onzin is... probeer eigenlijk vooral uit te leggen dat ik mijn eigen gedachtengang ook onzin vind )
Peas on earth!
Bedankt voor alle gezellige groeten

Een bad hielp mij altijd heel lekker voor het slapen gaan, Zus! Alleen was ik natuurlijk nooit hoogzwanger. En nu heb ik geen bad meer

Verstopte verrassings-chocolade klinkt goed! Yay Kaktus!

voor schoppende Smartie!!

Wat praten jullie veel over zoetigheid! Geen wonder dat ik zo hard aankom op het moment

Nu ga ik gauw slapen, was een uur geleden al mijn bedtijd maar ik wilde graag bijlezen, de komende dagen wordt dat weer niks met werk (a.k.a. forum-verstorende activiteit). Tot later!
quote:xDoortjex schreef op 04 augustus 2010 @ 22:22:

Binnenkort heb ik wat meer tijd en ga ik eens wat te lezen halen bij de bieb. Eerst wilde ik dat niet, maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik met Spruitje moet als ze er is. Nou ja, eten geven, knuffelen, dat werk. Maar wat ze nodig heeft en kan en hoe het allemaal werkt is me een raadsel.

Heb je nog een aanrader qua leesvoer? Behalve Oei ik Groei

Weet je Door, ik had ook Geen Enkel Idee. Echt niet. Ik dacht eigenlijk dat ik die eerste weken gewoon moest voeden, Doperwtje daarna laten slapen, dan verschonen, voeden, beetje knuffelen, meer niet. Het grappige is dat het toch best een beetje vanzelf gaat, dat contact opbouwen en steeds meer met hem doen. Omdat je zó intensief met de baby bezig bent, merk je ineens dat hij je met je oogjes probeert te volgen en is het leuk om dat uit te proberen. Dat soort dingen. Had ik eigenlijk ook niet verwacht dat dat zo vanzelf zou gaan.

Boekentips heb ik eigenlijk niet. Ik heb hier nu drie boeken van de bieb en in ieder boek staat wel iets zinvols en iets wat ik onzin vind

Nu slapen, morgen meer
Peas on earth!
Correctie: niet slapen, maar in bed liggen en hopen dat Doperwtje ook wil slapen
Peas on earth!
Misschien ben ik trouwens wel geindoctrineerd door RiaBlomGedachten voor wast betreft dat slapen
Peas on earth!
Interessant Erwt, eigenlijk heb ik wel dezelfde verwachting. Maar die moet ik dus misschien iets bijstellen

Slaap lekker en bedankt weer voor alle tips en antwoorden Ik vind dat altijd fijn, jij hebt al die fases ook gehad En nu heb je toch zomaar een leuk Doperwtje dat heel lief en mooi is
Ik vind Erwt zo lief!
DTEEZ!
Interessant erwt...
Ik kan weer es niet slapen.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
hi allemaal

Nog in slaap gevallen So?

Erwtje lekker geslapen?

Zus al gebaard?

Ik lig op bed met de laptop en een kirrende baby naast me.

Vandaag een vrije dag......en die staat in het teken van poetsen. Helemaal zin in..

Nu even lekker mijn ontbijtje nuttigen!
DTEEZ!
Mogge!

Djoels is de 12 weken zeker al voorbij, wat een activiteit.

Dennis kon zijn draai niet vinden, die heeft alleen liggen woelen en kreunen en steunen. Mini lag om 6 uur alweer lekker te spelen in bed. Smolman zei nog dat ik spijt zou krijgen dat ik gv wilde kijken.

* zoekt wallensmilie *
Uiteindelijk tegen half 3 in slaap gevallen, dus niet helemaal fris en fruitig.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
Voor Solo zoeken we ook een wallensmilie.

Anyway, ontbijt achter de kiezen, mss eens wat kleren aan en wat make-up op de toet smeren, kolfspullen in tas en hoppa op de fiets smollie! Werken zul je!

Tot later, tijdens mijn kolfpauze.

Smol ik dacht hetzelfde over Djoels. 6 uur, pff wat een tijd, blijft ze dan lang spelen of wil ze er uit?

Djoels voel je je alweer beter? En hoe is het met JG en JBG?
Goedemorgen! Hier goed geslapen maar nog steeds harde buiken! Vandaag van 9.00 uur tot een uur of 12 in t ziekenhuis voor miniol dus mijn ochtend is goed gevuld . Moet nu rennen !
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
weer een werkdag voor de kiezen!!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Goeiemorgen Slimmies

Erwt je klinkt heel lief en mooi om dit weer te lezen! Het klinkt allemaal prima...

Een vrije dag in het teken van poetsen, tis maar waar je zin in hebt, Djoels! Maar idd die 12 weken zijn zeker voorbij!

Hier weer slecht geslapen, ik heb terug meer last dan heen, het is NIET eerlijk! Maar nu aan de slag, ik heb veel te doen (mag pas over een uur terug komen!)
Wat een bedrijvigheid hier zo vroeg zeg! De verpleegkundige geeft net aan dat t zo'n half 2 zal worden! Pfff fijn hoor! Nu maar hopen dat hij niet reageert anders zitten we hier nog wel langer ben ik bang

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven