Wat is een normale prijs voor laten bekleden trap?

21-03-2010 14:38 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al tijden ligt onze trap er nogal haveloos bij. Toen we hier kwamen wonen, lag er tapijt op maar de mensen die hier voor ons woonden, hadden 4 honden en dat zag je (en dat rook je, vooral..). We hebben dat tapijt er snel afgesloopt, met de gedachte: dat gaan we dat snel laten stofferen. Maar zoals dat vaak gaat bij klussen (tenminste bij ons..), kwam de klad er weer in. Maar nu ben ik het zat :-) Ik wil de trap dus graag laten stofferen, en ik vraag me af wat dat ongeveer kost. En hebben mensen misschien tips wat betreft welk bedrijf goed is, en welke juist niet?
Alle reacties Link kopieren
Hier is het zojuist gebeurd (is wel nieuwbouw, dus 16 treden) voor 240,- (stof niet meegerekend)

Heb het bij carpetright besteld, zij leggen niet zelf, maar zorgen wel voor een goede legger. Geloof dat ik voor mijn stof ook drie tot vierhonderd kwijt was, maar heb dan wel een heel mooi tapijt uitgekozen, wat ook jaaaaaren meekan!



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Sommigen leggen gratis als je daar de vloerbedekking koopt. Dus even goed informeren.
...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een keer bij de kwantum geinformeerd. Kosten waren toen (2 jaar terug) zo'n 130 euro plus de kosten van de lijm en tapijt.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren iets van 700 euro kwijt geloof ik, voor bekleding en het werk zelf. Voor 2 trappen welteverstaan, en via Leen Bakker.
Alle reacties Link kopieren
Je kan je trap ook kaal maken en dan schilderen. Evt halve maantjes. Of je laat je trap met laminaat bekleden. Tapijt kan ook. Is ook afhankelijk van of je een open of dichte trap hebt, en of er een draai in zit.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook laten bekleden met kunsstof of in alle soorten hout, weet even niet hoe het heet. Ziet er geweldig uit!

Met variaties tussen stootbord en treden...super mooi.

Is op een dag ook gefixt.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij waren wij 275 kwijt per trap (incl vrij simpele vloerbedekking). De bovenste trap is een dichte, die was een paar tientjes duurder.
Alle reacties Link kopieren
Kwantum heeft project tapijt.

Donkergrijs, en blauw.

Met een licht haartje erin.

Je ziet er niets op, en het is onverwoestbaar.

Ook een 'legger', hebben ze daar voor je.

Prima vaklui. En voor plusminus 450.= ben je klaar.

Succes!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Alle reacties Link kopieren
Qua kosten is bekleden niet veel duurder dan verven met goede kwaliteit verf en antislip lak en het scheelt je enorm veel moeite.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik was dus iets duurder uit, 1200,- kwijt voor 2 trappen incl overloop en leggen. Was bij plaatselijke tapijtwinkel en ben nu na 5 jaar nog steeds supertevreden....
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand ook wat het kost om een twee trappen te laten leggen met laminaat? Ik ben al even aan het googelen echter ik zien nergens prijzen bij staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nog niet uit...... weet iemand mijn vraag?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan je geen laminaat op je trap leggen. Je kan wel een traprenovatie doen. Je kan zelf een setje kopen bij de bouwmarkt of het later doen door upstairs (bedrijf is volgens mij failiet maar bezig met een doorstart).
Alle reacties Link kopieren
@ Enneaaa: Ik heb gekeken naar traprenovatie: kostte toen zo'n 1500 euro per trap. Er zijn meerdere bedrijven behalve upstairs die dit voor je kunnen doen. Ik vond het te duur dus heb het niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest meteen aan die opzichtig door Upstairs gesponsorde woonprogramma's denken, maar Upstairs is kort geleden failliet gegaan. Verder heb ik zelf geen ervaring, sorry.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze trap afgelopen april laten stofferen voor 125 euro. Alleen wij hadden zelf tapijt gehaald bij de leenbakker voor 100 euro. Totaal waren we er dus 225 euro aan kwijt. Vakman hebben we op werkspot gevonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:queenie1 schreef op 21 maart 2010 @ 14:46:

Sommigen leggen gratis als je daar de vloerbedekking koopt. Dus even goed informeren.Dat geld wel voor kamers maar meestal niet voor de trap omdat dit net wat ingelwikkelder/tijdrovender is om te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels zijn we 7 jaar verder in de tijd.



Zit er aan te denken om in ons trappenhuis de trap te laten bekleden.

1 trap en 1 overloop (of hoe heet dat in een gemeenschappelijk trappenhuis)



Ben benieuwd hoe we dat het beste kunnen aanpakken en wat we er ongeveer voor kwijt zouden zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven