Graag cadeautip (voor iemand die ik niet ken)

08-08-2010 21:56 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees al tijden mee en begin mijn meeschrijf-première maar meteen met een eigen topic....met als onderwerp....jawel...een cadeautip :-)

Ik zit hier nl. al een hele week op te broeden en kom er niet uit. Ik zal t kort even toelichten:

Ik heb nog niet zo lang een eigen bedrijfje (eenmanszaak, dienstverlenende sector) en ik heb via iemand die ik alleen van naam ken aardig wat nieuwe klanten gekregen.

Zij werkt in dezelfde sector, maar levert een andere "dienst" zeg maar (ja sorry beetje omslachtig uitgelegd maar het werk dat ik doe is vrij specifiek en wil graag anoniem blijven...).

Nu heb ik haar een tijdje geleden een mail geschreven om haar te bedanken voor het aanbevelen van mij aan haar klanten en geschreven dat het me leuk lijkt haar eens te ontmoeten. Daarop heeft ze mij heel spontaan uitgenodigd voor een lunch bij haar thuis. Erg leuk natuurlijk maarrrr.. wat zal ik meenemen?

Ik kom niet verder dan de afgezaagde bos bloemen namelijk.

Ik ken deze persoon dus totaal niet verder. Ik wil graag iets meenemen als dank voor de uitnodiging en ook als dank voor het bezorgen van klanten aan mij.

Iemand een idee?
Mandje zelfgebakken muffins / cupcakes? Je hebt er tijd in gestoken, de moeite zal vast gewaardeerd worden. En (bijna) iedereen lust dat graag. Mandje scones met zelfgemaakte lemon curd is ook leuk.
pennenset, vulpotlood
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
een mandje met lekkere thee/koffie/koekjes etc. met kopjes/glazen oid? Te kopen in speciaalzaken maar ook zelf te maken......
Kun je via google ook niet meer over haar te weten komen?

Kun je haar ook klanten leveren (zijn jullie diensten zo aanvullend)?

Misschien een cadeautje dat met jullie/haar/jouw werk/dienst te maken heeft?
Iets wat in relatie staat tot jouw/jullie werk lijkt me het leukste naast een mooie bos bloemen of iets dergelijks.
quote:Teigera schreef op 08 augustus 2010 @ 22:11:

Mandje zelfgebakken muffins / cupcakes? Je hebt er tijd in gestoken, de moeite zal vast gewaardeerd worden. En (bijna) iedereen lust dat graag. Mandje scones met zelfgemaakte lemon curd is ook leuk.Misschien heb je wel een lekker familierecept?
Ik zou gewoon een mooie bos bloemen erg geschikt vinden voor iemand die je nog niet echt kent. Misschien niet echt origineel, maar wel een veilige keuze.
Dank jullie voor het meedenken!

Ik kan vrij aardig koken maar bakken heb ik eigenlijk nog nooit gedaan misschien een beetje riskant om zoiets uit te proberen voor deze gelegenheid?

Iets kopen met thee/koffie/koekjes/glazen is een leuk idee.

Iets dat in relatie staat met het werk heb ik al mn hoofd over gebroken maar dat is nog niet zo makkelijk.
Ik vind de luxe pennenset wel een leuk idee. Om het speciaal te maken, kun je het laten graveren met haar (bedrijfs)naam.

Iets met het werk: mooie tas, schrijfmap, visitekaartjesetui, enz?
Ik vind bloemen verreweg de beste keuze.

Zelf iets bakken zou ik alleen doen voor iemand die je kent en waarvan je weet dat die dat waardeert (is nu niet het geval toch? of dit moet juist ter sprake zijn geweest). Een fles wijn is dan ook weer zo afgezaagd en misschien drinkt ze wel niet (ik ben gek op afgezaagde flessen wijn, maar ik drink dan ook graag ). Als ik trouwens wijn meeneem neem ik de zomer meestal een prosecco mee, nog als extra tip.

Maa rik zou dus zeker voor de bloemen gaan, origineel zijn om het origineel zijn is zo niet origineel....
Zou jij haar niet eigenlijk uit moeten nodigen, om haar te bedanken?

Zakelijke lunches en etentjes komen in mijn werk best vaak voor, maar lunches bij iemand thuis en cadeautjes om te bedanken... niet echt.

Wel flessen wijn, veel flessen wijn
Ik denk dat ze zich misschien ongemakkelijk voelt als je meteen met een persoonlijk iets aankomt. Hou het neutraal en geef een bos bloemen. Vindens mensen vaak heel leuk, alleen al het gebaar. Hoeft toch ook niet persé iets immens origineels te zijn?
ok, het word de bos bloemen, is idd een neutrale veilige keuze!

Wijn, hoewel ik t zelf erg graag drinK, vind ik net zo afgezaagd als bloemen en komt mss niet altijd even goed aan.

@appelsientje: mijn "branche" is erg informeel en zij werkt vanuit huis, dus op zich in deze context niet zo raar.
Ik heb laatst iemand die ik niet zo goed kende, werd door haar vriend uitgenodigd, een potje met bloembol erin (mini tulp) gekocht en een ketting met haar geboortesteen. Daar was ze volgens mij wel blij mee.
Ik zou ook voor de bos bloemen gaan! Altijd leuk toch!!

Iets wat je zelf gebakken hebt, zou ik nooit doen bij een onbekende. Bij wijn weet je niet of ze ervan houdt.

Een pennenset, map, etc. vind ik ook te gewaagd omdat je nooit weet of iemand al zoiets heeft.

Het enige wat ik nog zou overwegen is aan de bos bloemen (die best groot mag zijn, leuk om mee aan te komen!) een dinerbon te doen. Maar ik weet niet hoeveel jij er beter door bent geworden doordat zij klanten door heeft verwezen. Ik kan die waarde niet inschatten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven