Vriend vroeg me ten huwelijk en ging kort daarna vreemd....

07-11-2007 16:49 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal ,

Weet niet meer waar ik het zoeken moet . Mijn vriend vroeg mij 2 maanden geleden ten huwelijk (dacht eerst dat het een geintje was maar toen ik ja zei zijn we wel meteen een aantal dingen gaan regelen).

Nu ben ik er dus achter gekomen dat hij 3 weken na het huwelijksaanzoek een meid heeft leren kennen waar hij elke dag mee smste/mailde/msnen/bellen en op 2 of 3 dagen per week elke dag zag als ik aan het werk was en hij vrij was (wisselende diensten).

Hij heeft het moeten vertellen omdat ze zwanger van hem is geworden .Tijdens de voorbereidingen van ons huwelijk lag hij dus ook met haar in bed en dat gebeurde niet 1 keer maar bijna elke dag.

Wat moet ik nou ???????
Ikke, geweldige reactie van je! Echt heel sterk van je dat je dit kan!

Ik ken je wel niet eens, maar ik ben trots op je :smooch:
Deze hele discussie ben ik al eerder tegen gekomen, achteraf was het allemaal fake!

Dame in kwestie kickte vreselijk op al de aandacht met haar nep forum met toen al bijna 300 reactie's, iedereen was zo druk met haar en haar zogenaamde situatie, en acheraf bleek er he-le-maal niets van waar te zijn, dit even ter info voor jullie, ik denk dat dit dezelfde dame is, want het verhaal is exact hetzelfde...

Besteed jullie tijd maar beter aan iemand die jullie steun echt nodig heeft!
Ach, zelfs al is dit verhaal niet waar, misschien zijn de reacties voor iemand anders net wel de steun die ze nodig heeft om haar relatie te beeindigen?

Kan me dat best voorstellen namelijk. Als je zelf niet meer weet wat je moet doen, en je leest op een forum een verhaal wat een beetje op dat van jou lijkt, met dit soort reacties kan dat net dat steuntje in de rug zijn, toch?
Ha Joppa,

Dat hopen we maar toch niet. Ik snap je punt helemaal. Het risico bestaat natuurlijk op een online forum.

Maar stel dat het nou toevallig wél echt is... Als het achteraf anders blijkt te zijn (als dat al uit komt), nou ja. Zielig voor die persoon dan, en klaar ben ik er mee. Ik steek er tijd in, maar doe dat op vrijwillige basis en op eigen initiatief. En reageer alleen op topics waarvan ik meen dat ik er iets zinnigs over te zeggen heb. Omdat je de persoon in kwestie niet kent, kan dat alleen maar algemener dan dat je je beste vriendin zou adviseren en steunen.

En wie weet kan dat weer het effect hebben dat iemand anders er op meeleest die er iets aan heeft! Ik voor mezelf heb meelezend steun aan een aantal topics. Fake of niet.

edit: wat sharra zegt dus :-$
Ofwel het is het snelst opgeloste probleem en totale ommekeer qua inzicht in de forumgeschiedenis, ofwel het is fake.

Ik hoop op het eerste hoor. Eindelijk iemand die iets met de adviezen doet en snapt dat ze zelf niet de meest geschikte persoon is voor een judge of caracter van loverboy. Eindelijk iemand die hándelt. Eindelijk iemand die de juiste beslissing neemt.

Zucht, het zal wel fake zijn ;-)
Hey Joppa,

Uit nieuwsgierigheid hoe was je erachter gekomen dat het een fake was??
Ik heb er toch zo'n hekel aan dat mensen elke keer maar weer opperen dat topics fake zouden kunnen zijn. DAT WEET IEDEREEN! En hoe kwetsend is het als een topic echt is! Lees het dan niet als je denkt dat het fake is. Voor anderen kan ook een faketopic veel waard zijn (zoals anderen ook al opmerkten).
joppa schreef op 08 november 2007 @ 12:21:

Deze hele discussie ben ik al eerder tegen gekomen, achteraf was het allemaal fake!

Dame in kwestie kickte vreselijk op al de aandacht met haar nep forum met toen al bijna 300 reactie's, iedereen was zo druk met haar en haar zogenaamde situatie, en acheraf bleek er he-le-maal niets van waar te zijn, dit even ter info voor jullie, ik denk dat dit dezelfde dame is, want het verhaal is exact hetzelfde...

Besteed jullie tijd maar beter aan iemand die jullie steun echt nodig heeft!

Het kan ook zijn dat jouw reactie fake is. Het kan ook zijn dat zowel je reactie als het topic fake is. En het kan zelfs nog zijn dat alle reacties ook fake zijn.

Maar: waarom maakt dat voor jou uit? Een reactie geven of meeleven kost niet veel tijd en ik vind het raar dat je aangeeft dat die tijd moet worden besteed aan iemand die het echt nodig heeft terwijl je reactie juist aangeeft dat alle topics in dat opzicht fake kunnen zijn.
Hoi Ikke,

Ik heb bijna in dezelfde situatie gezeten als jij, alleen met het verschil dat er al kinderen waren, en wij al getrouwd waren, en dat ik op dat moment zelf zwanger was, zijn minares raakte dus ook zwanger, maar heeft het later weg laten halen omdat mijn man niet bij mij weg wilde.

We hebben het nog een tijd geprobeerd, ik was tenslotte zelf ook zwanger, maar ik kon niet leven met alle leugens en bedrog, meneer ging dus ook rustig door met zijn affaire met haar.

We zijn nu gescheiden, ik kan je vertellen dat het heel zwaar is, maar meid, jij hebt nog geen kinderen en bent nog niet getrouwd, ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik kon er echt niet mee leven.

Denk om jezelf, ik weet precies hoe je je voelt, de haat naar en hem toe, het jaloerse misselijke gevoel als je denkt wat hij met haar gedaan heeft, maar na 2 jaar was dat gevoel bij mij nog niet weg, nu we uitelkaar zijn, en ik hem heb losgelaten is dat gevoel wel weg en dat is zo'n opluchting.

De zon gaat echt ooit weer schijnen.
Hey Ikke,

Dit lijkt ook op mijn verhaal.

Ik heb een miskraam gehad en 4 weken later stond zijn minnares op de stoep. Zij was 5 maanden zwanger van hem. Dezelfde dag had hij me 's ochtends nog ten huwelijk gevraagd. We waren al 13 jaar bijelkaar.

Ik heb hem er gelijk uitgegooid. Ik heb ook nergens meer op gereageerd. Niet meer proberen, geen energie meer in steken is mijn advies. Jij zult hem nooit meer vertrouwen.

Nu een jaar later kan ik zeggen dat ik het redelijk achter me heb gelaten, maar ik blijf voor de rest van mijn leven behoorlijk beschadigd door die 2.

Dus meid, heel veel sterkte ik weet waar je het over hebt.
Eles, wat een rotverhaal ook... Wel super dat ook jij de kracht hebt gehad direct te reageren, te handelen... Soms lijkt het wel als je de verhalen hier leest alsof alleen mensen in de film iemand eruit kunnen gooien en ik vind het heel prettig om te lezen dat ze ook gewoon bestaan, die dames die voor zichzelf opkomen, niet bij de pakken neer gaan zitten en vérder gaan. Maar het zou nog beter zijn als dit soort dingen gewoon niet voor zouden komen.. Bah..... :-(

En fake of niet fake.. Sja... Topics kunnen fake zijn hier, dat weet iedereen, maar het is voor de TO tien keer vervelender om een echt topic als fake af te doen, dan om een fake topic als echt af te doen. Dus ik ga over het algemeen toch uit van de eerlijkheid van de TO en als je echt in zo'n verschrikkelijke situatie zit heb je gewoon steun nodig, en geen 'is het echt of niet' discussie...
En Caartje , dat geldt ook voor jou natuurlijk. Wat gebeuren dit soort dingen toch vaak...
hermione1 schreef op 08 november 2007 @ 13:02:

Ik heb er toch zo'n hekel aan dat mensen elke keer maar weer opperen dat topics fake zouden kunnen zijn. DAT WEET IEDEREEN! En hoe kwetsend is het als een topic echt is! Lees het dan niet als je denkt dat het fake is. Voor anderen kan ook een faketopic veel waard zijn (zoals anderen ook al opmerkten).
helemaal met je eens Hermione
Tja, klinkt wel heel dapper en sterk he, gewoon eruit gegooid. Maar dat was het niet hoor. Ik heb echt een kloten sinterklaas gehad, en over kerst en oud & nieuw maar te zwijgen.

Ik ben "gewoon" verder gegaan met mn leven, maar deze zomer ging het echt niet meer. Ik heb me ziek moeten melden op mn werk en heb hulp gezocht. Ik ben 3 maanden thuis geweest. Men wat was ik een wrak.

Maar nu een jaar later, kan ik echt zeggen dat het een stuk beter met me gaat. Dus Tangerine, bedankt voor het compliment. Het geeft ook wel een goed gevoel naar de toekomst toe. Ik kom voor mezelf op!

En Caartje, jij moet nog steeds contact houden omdat jullie samen een kindje hebben. Lijkt me heel zwaar. :-|

Ikke, je krijgt het de komende tijd heel moeilijk, dus ik wens je heel veel sterkte.
Nou ik begon met lezen en kan niet ontkennen dat hem me aangegerepen heeft dat dit fake zou zijn. Mijn hemel zeg je moet wel heel ziek in je hoofd zijn om dit te faken......en voor iedereen die denkt dat dit fake is..met liefde mogen jullie mijn prive email adres hoor en desnoods kunnen jullie hier wel een dagje rondlopen.

Maar goed ik ga hier nu niet op door ik heb nu wel dingen aan me hoofd die echt jammer genoeg niet fake zijn. En aangezien de reacties hier mij enorm helpen blijf ik hier gewoon posten. Laat me door mijn ex niet weg jagen uit dit huis op dit moment dus laat me helemaal niet weg jagen door mensen die denken dat dit fake is.

Heb een hels nachtje achter de rug , ex (ja het is echt over en uit) stond gillend en huilend rond 23:00 uur op de stoep , buurman erbij ,vriendin naar buiten, schoonouders (sorry het zijn nog steeds mijn schoonouders hoor hun kunnen er niets aan doen) erbij gehaald door mijn vriendin. Nou buurtje kijk uit dus en ik schaamde me kapot voor de stennis die hij schopte. Mijn ouders zijn sinds vanmiddag ook op de hoogte en mijn broer die erbij zat verklaarde de oorlog aan me ex , Ben nu echt kapot en merk aan mijn schrijven dat ook alles op de automatische piloot gaat , ik voel momenteel niets meer en wil niets meer. Me vriendin is gelukkig nog bij me en blijft ook bij me , nou ik ga proberen wat te eten en zal vanavond zeker nog even online komen aangezien iedereen en alles me hier ontzettend helpt.

Bedankt !!!!!!!!!!!!!!

Veel liefs van mij
Sterkte Meis. Was al even bang dat je hier niet meer zou komen omdat je verhaal door enkelen in twijfel werd getrokken.

Had niet eerder gereageerd, wel meegelezen. Kon gewoon niet zoveel toevoegen aan de goede woorden die er al door anderen werden geschreven. Goed dat je zo direct hebt aangepakt.

Erg fijn dat je vriendin bij je is en dat andere dierbaren ook op de hoogte zijn. Hopelijk heb je aan hun ook veel steun.

Ik heb niet zoveel wijze woorden te melden, maar blijf lezen en wens je heel veel kracht en sterkte!! :hug:
Nee isisvg ik laat me hier niet wegjaagen door mensen die schijnbaar zo laag kunnen denken dat ze een fake topic maken en daardoor de mensen die het echt moeilijk hebben in twijfel brengen.

Ik weet van mezelf dat het waar is en dat geen woord of zin gelogen is en vind dat ik echt niet de mensen hier hoef te overtuigen. Heb al aangegeven dat ze mijn prive email adres mogen hebben en ach anders komen ze maar een dagje meelopen.

Heb het nu al moeilijk genoeg en pluk alleen de berichtjes eruit die me kracht geven en me steun bieden.

Liefs
Negeer die berichtjes van mensen die denken dat het fake is maar gewoon, dat is denk ik het beste. Wel lief dat je broer het zo voor je opneemt en hoe zijn je ouders er verder onder? Ik hoop dat je ex je voorlopig ff met rust laat zodat jij een beetje tot rust kan komen nogmaals een dikke knuffel.
Jij schaamt je omdat hij stennis schopte?? Nou meid, de enige die zich moest schamen is HIJ!!

Ik heb diep respect hoe jij het aanpakt!! En ik weet helaas waar jij nu door heen gaat want heb in vergelijkbare situatie gezeten. Heb zelf ook mijn ex letterlijk op straat gezet (idd ook zijn kleding in de handen geduwd en hem de deur gewezen) en mijn leven is absoluut beter geworden, veel beter zelfs!! Maar heb wel eerst door een heel diep dal moeten gaan (dit is de verkorte versie ;-))

Geweldig van die lieve vriedin van je. En een geweldige broer en lieve ouders......Meid, sterkte!!
ikke300 schreef op 08 november 2007 @ 18:11:

Heb een hels nachtje achter de rug , ex (ja het is echt over en uit) stond gillend en huilend rond 23:00 uur op de stoep , buurman erbij ,vriendin naar buiten, schoonouders (sorry het zijn nog steeds mijn schoonouders hoor hun kunnen er niets aan doen) erbij gehaald door mijn vriendin.
Ik vind het super moedig dat je hem op straat heb gezet. Iemand die zo met je gevoelens speelt ben je liever kwijt dan rijk. Je redt het wel alleen, zeker als je zo sterk in je schoenen staat.
He bah Ikke, daar was ik al bang voor, voor die scene..... Goed dat je zo gesteund wordt door mensen om je heen en ook goed dat je vriendin nog steeds bij je is. Wat zeggen je schoonouders ervan? Steunen die je ook een beetje? en je ouders, die zijn wel geschrokken zeker....

Volhouden hoor, dat het Over en Uit is, laat je niet verleiden tot een 2e kans of wat dan ook.. Dit is echt onherstelbaar....
Hey Ikke,

Weer een dag verder. Hoe gaat ie nu? Goede nacht gehad? Is hij nog weer langs geweest vannacht?

Fijn dat je zoveel steun hebt van je vriendin en broer. Heb je ook wel nodig denk ik. En je ouders en schoonouders?

Niets van die buren aantrekken hoor. Jij gaat er uiteindelijk toch weg (neem ik aan) :hug:
Ikke, wat een drama is dit. Niemand verdient het om zo behandeld te worden, echt NIEMAND. Van iemand houden maakt dat rationele beslissingen vaak moeilijk te realiseren zijn. Gelukkig maar dat je een gevoel van walging hebt tov je ex en dat je jezelf daardoor hebt overtreft, door hem buiten te zetten en ook buiten te houden. Besef echter dat dit vieze gevoel om de situatie waarschijnlijk een beetje af zal vlakken, en dat je hem op een bepaald moment zelfs zal missen. Dat is onvermijdelijk, het zijn de verschillende fases van een liefdesbreuk. Daarom denk ik dat het belangrijk is dat je nu voor jezelf een boekje maakt met daarin al je gevoelens van dit moment. Dat boekje zal je op de 'ik mis hem' momenten helpen om er bovenop te geraken. Ze zullen je herinneren aan het vieze gevoel en de grote pijn die je nu beleeft. Het boekje zal je sterken op zwakke momenten.

Mijn bewondering heb je!
Heb je de sloten al laten veranderen?
Die tip van elle vind ik een hele goeie!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven