Waar staan jullie wasmanden?

27-08-2008 20:37 162 berichten
Vanavond nog maar ween eens een wasje weggewerkt, en het viel me eigenlijk op dat ik geen vaste plek heb voor mn wasmanden. Ik heb wel netjes 2 hoge rieten wasmanden op de overloop staan, 1 voor bonte en 1 voor witte, maar vaak zitten die al/nog vol met wasjes die eigenlijk nergens anders bij passen. Dus beland mn was op de vloer, of in een van de 'losse' plastic wasmanden. Die gaat vervolgens mee naar de bijkeuken, waar de wasmachine staat. De was die in de mand zit maar net niet meer in de machine past beland ernaast, met als gevolg dat ik naar mijn idee altijd overal was heb liggen. (ik ws nogal vaak, heb geen reuk, en omdat ik niet aan mezelf en de frisheid van mn kleren wil gaan twijfelen gaan de shirtjes net ietsje vaker in de was dan mss noodzakelijk is, en met een dochter die heel graag zelf wil eten, maar waarbij dit nog niet alijd goed lukt blijft de machine ook wel draaien) Was eigenlijk benieuwd naar wat voor systeem jullie hebben, of welke goeie ideeen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 grote wasmanden met deksel in de kledingkamer staan. Eentje is voor de witte/ lichte was en een voor de gekleurde en donkere was. Ook heb ik een knalroze teiltje om de was van boven naar de wamachine in de bijkeuken te brengen en vanuit de wasmachine naar de zolder om te drogen en daarna weer naar de 1e verdieping de kledingkamer. Sjouw eigenlijk heel wat af zie ik :-)



Ik was eigenlijk altijd in het weekend. Bij de donkere was haal ik eerst de handdoeken en ondergoed eruit om op 60 graden te wassen. Daarna komen de wasjes op 40 graden. Beddengoed gaat rechtstreeks vanaf bed in de wasmachine.
Alle reacties Link kopieren
Zelf verzonnen, infojunk, het is zo gegroeid in de loop van de tijd en nu vind ik het eigenlijk wel handig (hoewel iedereen me voor gek verklaart met zoveel verschillende wasmanden :D)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een wasmand, een vierkante houten met deksel, die staat in de badkamer. Daar gooi ik alles in. Ik was in het weekend en dan sorteer ik het ter plekke. Voor de was die net uit de wasmachine komt heb ik zo'n plastic wasmand.
Alle reacties Link kopieren
[fgcolor=#248F62]Ik heb er 3 in de badkamer en daar scheidt ik de witte, zwarte en gekleurde kleding van elkaar.

Ik heb een washok waar de condensdroger en wasmachine staan (tegenover de badkamer) daar gaat om en om een wasmand heen. Als de was gedroogd is (die in de condensdroger gaan, want sommige hang ik gewoon op ivm stof en het huis gaat er lekker van ruiken :d) doe ik die in een aparte wasmand die in het washok staan en op een gelegen tijdstip leg ik een stapel neer om te strijken en de rest sorteer ik.



Het kost niet zoveel tijd en op de langere termijn is dit veel overzichtelijker vind [/fgcolor]ik.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een wasmand in de slaapkamer en als die vol neem ik deze mee naar de kelder naar de wasmachine en sorteer daar mijn was.

Wasmachine aan en zodra dit klaar is weer naar de eerste etage naar mijn wasrekken en de dag erna is alles weer schoon en droog in de kast.

Makkelijker kan haast niet hoor.

Ik doe een een witte was of een bonte was en dan werkt prima zo.

Handwasjes doe ik niet aan.

Ook was ik altijd op 40 of 60 graden en soms weleens om 90.

Wassen op 30 graden werkt niet hoor.

Je was gaat er van stinken en schoon wordt het ook niet echt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een apart washok, een soort van heel klein kamertje. Daar staan mijn wasmachine en mijn droger in, afgesloten met een deur. Erg fijn. Logisch dus ook dat daar mijn wasmand staat. Ik heb er 1.



Ik was mijn witte, donkere en gekleurde kleding apart en daar heb ik dan ook 3 verschillende wasmiddelen voor. Ik gebruik ook wasverzachter en soms ook van die droogtrommeldoekjes.





Nou, dat was het. Beetje interessant om te lezen, wel?
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Alle reacties Link kopieren
op de badkamer
Leuk hoe een topic uit 2008 weer uit de mottenballen wordt gehaald.



Mijn twee manden staan naast de wasmachine in de badkamer.
En ik was op 30 graden (shirts/blouses), 40 graden (broeken), 60 graden beddengoed en handdoeken en 90 graden ondergoed die wel tegen een stootje kunnen. Het overige op de hand. Ik gebruik gewoon het huismiddel van de supermarkt waar ik op dat moment mijn boodschappen haal. Ik gebruik geen wasverzachter. In een witte was doe ik een paar gebit reiniging tabletten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in de badkamer een hoge plastic wasmand met 2 deksels. De ene kant voor de witte was (voornamelijk handdoeken die ik eerst laat drogen na gebruik door ze over de douchecabine heen te hangen) en de andere kant voor de bonte was. Meer onderscheid maak ik ook niet hoor. Ik heb op zolder een washok waar de wasmachine, de droger, een kledingrek en 2 plastic draagbare wasmanden in staan. Die gebruik ik als ik om de was heen en weer door het huis te slepen (buiten hangen, opvouwen en weer opruimen). De droger gebruik ik zelden, alleen voor het beddengoed bij slecht weer, in het kader van energiebesparing. Als ik het binnen ophang (ik heb er ruimte genoeg voor) dan is het de volgende dag al weer droog. Wat er echt gestreken moet worden (voornamelijk overhemden) strijk ik meteen als het uit de wasmachine komt. Nat dus, dat strijkt een stuk eenvoudiger en op deze manier heb ik nooit achterstallig strijkgoed. Bevalt me prima zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 wastonnen (gesloten) die in de badkamer staan. De ene voor de handdoeken en het ondergoed en de andere voor bovenkleding. Wij zijn met zijn vieren (1 volwassene en 3 pubers) en daardoor was ik b.v. handdoeken om de dag. Ik doe hier dan eventueel ondergoed bij of keukendoeken om een volle trommel te krijgen. Donkere was was ik 1x per week. Ik sorteer mijn was in de badkuip, die tegenover de wastonnen staat. Mijn wasmachine en droger staan op de zolder. Ik heb 2 wasmanden. Strijken doe ik beneden. Het kon ook boven, maar dat vind ik saai en dan maar een beetje zeulen. Strijken doe ik ongeveer 2x per week. Probeer zoveel mogelijk op te vouwen. Mijn kinderen doen trouw hun vuile kleding in de was...anders blijft het gewoon vuil en dat vinden ze niet leuk.

Bevalt goed, alhoewel... strijken is niet mijn hobby...
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 grote wasmand naast de wasmachine (beneden), we nemen 's ochtends gewoon onze eigen was mee naar beneden en flikkeren alles op een hoop. Als deze vol zit draai ik de wasjes die nodig zijn: 30 graden, 60 graden of fijnwas. Ja, je blijft sorteren, maar we zijn maar met zijn tweetjes dus zo erg is het niet. Geen droger hier, dus twee kleinere wasmanden om de natte was naar boven te brengen en (afhankelijk van het weer) buiten op t balkon of binnen op de logeerkamer op te hangen, (vooral als het binnen hangt wil ik de was nog wel eens vergeten... en hangt het zo rustig een week aan de lijn.) en de droge was in te doen om op te vouwen...

Bedenk me opeens dat er nog schone was op de slaapkamer staat, die moet nog in de kast... Leuke taak voor morgen...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Hier drie wasmanden: wit, gekleurd en donkere was.

Plek des onheil: de waskamer
Alle reacties Link kopieren
zie net bij de bijenkorf een wasmand staan die 400 euro kost, van vipp, genade!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een wasmand in de badkamer staan, daar gaat alles in en als hij vol is sorteer ik het gewoon. Waar ik het meeste van heb (wit of bont), dat was ik.

Ik hang de was meestal boven en om het boven te krijgen heb ik zo'n opklapbare gazen wasmand.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nog even te puzzelen waa rik in het nieuwe huis de wasmand ga neerzetten. Hier staat ie in de badkamer, maar eigenlijk wil ik dat in het nieuwe huis niet. Ik vind het niet mooi onder de wastafel en verder ga ik weinig plek voor dat ding hebben, denk ik.



We hebben nu een metalen met gaatjes overal. Ik blijf daar ngo weleens met een nagel achterhangen als ik de was eruit pak. Niet fijn. Ik zoek dus een nieuwe. Liefst een beetje mooie. Maar ik zag ze voor een euro of 200-400. Dat gaat echt nergens over!

Wie kent een mooie (liefst RVS/Hout) voor maximaal 50 euro?



Overigens zet ik op donderdagochtend en op vrijdagochtend een was aan. We hebben geen droger, dus we hangen de was na werktijd direct op. Op zaterdag vouw ik dan de was op en op zondagmorgen ga ik met mijn duffe hoofd staan strijken. Dan is alles weer schoon en opgeruimd voor de volgende week!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in de badkamer 1 wasmand staan. We wonen gelijkvloers dus hoef niet te ver te sjouwen met de was. Wasmachine staat in de keuken, was sorteren doe ik in de badkamer.



Kleding trekken we uit in de slaapkamer en gooien we op de grond. 's ochtends pak ik het op en neem het mee naar de wasmand in de badkamer.
Perfectionisme is niet perfect...
Alle reacties Link kopieren
quote:kjong schreef op 27 augustus 2008 @ 21:05:

Wat hebben jullie raar veel wasmanden, draagschalen en wegwerkkratjes. Het lijkt wel een bureaucratisch ambtenarensysteem.



Ik heb 1 wasmand.

En als die leeg is, ligt er een stapel goed op mijn bank.

Tot de wasmand weer vol is.Hier idem!
Alle reacties Link kopieren
Haha... ja, inderdaad. Alsof je er meerdere moet hebben.

En toch zit ik nu te twijfelen om toch twee wasmanden te nemen.

Ik was als de machine vol genoeg is. Ik laat niet graag de machine voor (bijna) niets draaien. Dus dan moet ik wel genoeg was hebben... en dat heb ik soms pas als de wasmand eigenlijk al te vol is. En als er straks misschien een klein Amydgalaatje bij komt wordt past het helemaal niet meer.

Bij twee wasmanden zouden we gelijk op kleur kunnen sorteren en dan zet je gewoon de was aan van de mand die het volste zit. De meeste dingen gaan toch op 30 graden...



Beddengoed was ik gelijk als het van het bed afkomt. 's Morgens afhalen, in de wasmachine. 's Middags ophangen en bed 's avonds opmaken met andere set beddengoed. Heeft het bed ook gelijk de hele dag kunnen ventileren.



Dan nog de kookwas (doekjes, washandjes etc), maar die verzamel ik meestal in de wasmachine (dat natte spul moet toch niet in de wasmand bij het droge spul).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 wasmand en die staat naast de wasmachine, in de badkamer. De droger staat op zolder, want die gebruik ik nauwelijks.
Hier staat ook de wasmand gewoon in de badkamer bij de wasmachine. Ik sorteer de was ook pas wanneer ik ga wassen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een fantastische systemen



Hier één wasmand in de badkamer. Als hij vol is of er iets in zit dat ik de dag erna nodig heb stel ik een bij elkaar passende was samen. Eén keer per week/twee weken (slaap minimaal de helft van de tijd bij vriend) doe ik een was met beddengoed op 60graden waar ik zoveel mogelijk handdoeken/schoonmaakdoekjes bij gooi. Eén keer in de zoveel tijd draai ik een 90 graden was met handdoeken/dweilen/doekjes/theedoeken etc.



Vriend heeft inmiddels eindelijk de wasmand ontdekt als afvoerplek voor vieze was. Na een klein ongelukje met een rood truitje en al mijn fijne *witte* was, probeer ik hem verder zo ver mogelijk van de wasmand te houden.
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n ambtenarensysteem. Maar ik heb dan ook continue het idee dat ik in de was verzuip. We zijn ook met veel, drie kleine kinderen, ik, en een man die niks aan de was doet (maar wel allerlei andere dingen ). Ik heb boven vier wasmanden zodat ik alles gelijk kan sorteren. Wasmachine en droger staan in de kelder, om de was van boven naar beneden en weer terug te vervoeren gebruik ik altijd van die grote AH-tassen. Ideaal zijn die. Ik heb altijd wel en paar wassen die ik nog moet doen, dus alles wat gevouwen is gaat in een tas mee naar boven, en de strijk gaat in een tas naast de bank. Die blijft daar vervolgens veel te lang staan, of verdwijnt achter een gordijn in de gang als ik geen zin heb om eraan herinnerd te worden/er bezoek komt.



Ik vind het een waar drama, de was.
Alle reacties Link kopieren
Ik herb 1 wasmand en die staat in de badkamer, bij de wasmachine.

De natte was laat ik eerst drogen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 heel grote wasmand op de badkamer staan. Daar gaat alles in. Als ie vol is, dan sorteer ik de was en was alles achter elkaar.



Vol = 1 machine wit, 1 machine licht bont, 1 machine donker/zwart en 1 machine handdoeken/poetsdoeken/zakdoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven