windows vista herinstalleren zonder cd?

15-08-2010 19:57 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier een legale windows versie op de laptop (met OEM code). De laptop is inmiddels heel erg traag geworden dus ik zou graag een keer formatteren en opnieuw installeren. Maar bij de laptop zat geen Windows cd. Is het mogelijk om ergens Windows te downloaden en het te activeren met de code die ik dus wel heb?
Alle reacties Link kopieren
Dat kan ja. De meeste fabrikanten gebruiken tegenwoordig een recoverypartitie zodat je zonder schijfje Windows opnieuw kunt installeren. Dat kun je doen door tijdens het opstarten F10 in te drukken (in het geval van Acer bv.) als er om een wachtwoord wordt gevraagd toets je 000000 in. Dit is het standaard wachtwoord voor Acer. Ik haal de manier van Acer aan als voorbeeld, bij andere merken is de procedure vergelijkbaar. Welk merk laptop gebruik je?
Alle reacties Link kopieren
Er zitten opties in je laptop, voor recovery en zo.

Zie je als je hem opstart.



Of een back-up maken nu en dan weer installeren.
Alle reacties Link kopieren
Een andere optie: Zeer aannemelijk is je lappie traag door de vele programma's die je hebt geïnstalleerd en/of die mee opstarten. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar men vergeet vaak dat software ook onderhoud nodig heeft. Regelmatig schijfopruiming, defragmentatie en de systeembestanden op orde houden en bv. de map prefetch leegmaken. Mocht dit je pet te boven gaan dan is een back-up maken in Vista de handigste methode. Deze back-up kan qua grootte een aantal beschrijfbare schijfjes beslaan. Systeemherstel zal meestal niet veel uithalen als ie echt merkbaar trager is want dat komt niet van de een op de andere dag en meestal blijven alleen de meest recente systeemherstelpunten bewaard. Keuzes genoeg dus. Er is nog niets verloren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven