Geweigerd om roze haar

05-08-2010 23:12 76 berichten
Alle reacties Link kopieren


Dit vind ik nou zo triest... Ik kan er echt niet door slapen.... Waar eindigt dit in vredesnaam? Vandaag worden we geweigerd in de disco... en waar morgen? in het OV?, de rechtbank? in Albert Heijn?

En waarom? Alleen vanwege onze roze haren. Wie doen we daar nu kwaad mee? We maken de wereld alleen maar een beetje mooier.



'Geweigerd in disco om roze haar'

Door NIELS DEKKER



EINDHOVEN - Een geintje. Judith van Agt (25) dacht dat de portier een dolletje uithaalde toen de uitsmijter haar onlangs de toegang ontzegde... ....tot de Eindhovense uitgaansgelegenheid Thuys vanwege haar knalroze haar.



Hij bleek bloedserieus. ,,Mijn haar paste volgens hem niet bij het interieur van de zaak,’’ vertelt de zwaar verontwaardigde vrouw uit Oirschot, die enkele uren eerder wél binnen was gekomen. Eigenaar A. Bouter van Thuys ontkent de beschuldiging. Volgens hem is de vrouw geweigerd vanwege haar ’punkkleding’.



Judith was op stap met twee vriendinnen in het uitgaansgebied Stratumseind. Enkele dagen ervoor had ze bij een ludieke actie van een radiostation en een kapperszaak haar haren roze laten verven. ,,Lachen, dacht ik. Ik experimenteer wel vaker met kleuren.’’



Het lachen verging haar toen de vrouwen na anderhalf uur Thuys verlieten. ,,We gingen even verder kijken in Stratumseind, maar nergens bleek meer wat te doen. Toen wilden we terug Thuys in. We liepen door toen ik opeens een arm tegen mijn middel voelde. Ik keek de portier aan en hij vertelde me dat ik niet naar binnen mocht. Geintje, dacht ik. Maar toen ik zei ’laat ons nu maar binnen’, bleek hij serieus. Het kwam volgens hem door mijn haar. Ik was hartstikke beduusd en vroeg waar dat op sloeg. Hij vertelde dat het niet bij het interieur paste.’’



Hevig verontwaardigd schoten de vrouwen enkele agenten aan die voorbij liepen. ,,Een politieman stelde dat het wel een heftige kleur was en dat discotheken wel vrij waren in voorschriften. Nee, ze zijn er niet op afgestapt. Wel kwam er nog een jongere agent bij ons die zich de verontwaardiging wel voor kon stellen,'' vertelt Judith. Uiteindelijk dropen de meiden af. ,,We zijn het feestje maar thuis verder gaan vieren.’’



Nog altijd kan de Oirschotse niet geloven wat er is gebeurd. ,,Nee, we hadden absoluut niet te veel gedronken en zagen er netjes uit. Het is belabberd, slaat nergens op. Natuurlijk begrijp ik dat er kledingvoorschriften zijn, maar toch niet je haar.’’



Volgens eigenaar A. Bouter van Thuys ligt het verhaal anders. Judith zou zijn geweigerd vanwege haar kleding. ,,Ze had punkkleren aan. En wij hebben duidelijke huisregels: je moet gepaste kleding aanhebben.’’ Boter vermoedt dat Judith het verhaal verdraait omdat ze gepikeerd is.



De Oirschotse vindt de versie van Bouter ’bezopen’. ,,De portier vertelde dat het om mijn haar ging. Daarna heb ik hem nota bene gevraagd of ik er dan verder wel netjes uit zag. Dat beaamde hij. Ik zag er ook niet raar uit, had een bruine rok en een net truitje aan. Dat kunnen mijn vriendinnen en die agenten beamen.’’

ben jij ooit geweigerd door je roze haar?

Totaal aantal stemmen: 82

Ja, op de basisschool (2%)
Ja, op de middelbare school (2%)
Ja, op MBO Geen stemmen
Ja, op HBO Geen stemmen
Ja, op universiteit Geen stemmen
Ja, in huiselijke/familiekring (2%)
Ja, in de kroeg (1%)
Ja, in de disco (1%)
Ja, in C1000 (6%)
Ja, in Albert Heijn (2%)
Ja, in de bus (1%)
Ja, in de trein (1%)
Ja, in het zwembad (1%)
Ja, in de bioscoop Geen stemmen
Ja, op de veerpont (5%)
Ja, in het gemeentehuis Geen stemmen
Ja, in het vliegtuig (1%)
Ja, in de hervormde kerk Geen stemmen
Ja, in de gereformeerde kerk (5%)
Ja, in de katholieke kerk Geen stemmen
Ja, in de christelijk gereformeerde kerk (1%)
Ja, in de zeppelin (18%)
Nee (48%)
Alle reacties Link kopieren
Oke, nu even een serieuze reactie dan. Als je geweigerd wordt om je haar vind ik dat belachelijk en wel degelijk discriminatie. Zou ook niet weten waarom dat is.



En nazife, dat jij geweigerd wordt om je hoofddoekje snap ik ook niet.



Waarom is dat?



Mensen vinden het allemaal heel normaal, maar de portier maakt wel degelijk onderscheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even gekeken op de site van Thuys en er stond dat ze 'mooie wijnen' hadden.



Echt een ballentent dus.
Alle reacties Link kopieren
Opnieuw: dit is een zinloze discussie, omdat het bericht twee jaar oud is. Wie weet: misschien weigert de tent inmiddels niemand meer...
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het ergens wel.



Een mens is nu eenmaal van oorsprong een 'kuddedier', je hebt elkaar gewoon nodig om te 'overleven'. Zo ging dat vroeger.

De mens is geevolueerd, maar de instincten -hoewel afgezwakt- zijn er toch.



Als je als mens ervoor kiest om anders te zijn (in dit geval roze haar en/of punkkleding) dan zul de gevolgen ook moeten accepteren.



Het geldt niet alleen voor de zaken waar je voor kiest. Ook als je uberhaupt anders bent dan het gemiddelde (gemiddeld geeft zekerheid en is veilig), dan heeft dan gevolgen. Dat is nu eenmaal zo.



Dus ben je lang, gekleurd, kort, hebt je een 3 oren, draag je een hoofddoek, ben je kaal, etc, etc, dan heeft dat gewoon gevolgen.



Dit wil niet zeggen dat het goed is, maar gewoon dat het een feit is. Nu is homo-zijn al aardig geaccepteerd en dus gaan we de goede kant op.



Wellicht dat we ooit roze haar ook nog aan accepteren als zijnde 'normaal'.
Alle reacties Link kopieren
belachelijk dat ze is geweigerd! Ik vind dit dus discriminatie.

slapen doe ik er overigens niet minder om.

Je kan wel een klacht indienen bij http://www.radar.nl/read/ ... tijdens_uitgaanin_adam_me

Is voor amsterdam maar je kunt ook wel zoiets vinden voor de rest van het land heb ik laatst gezien
Alle reacties Link kopieren




Hebben hun ff mazzel dat ze niet nu een groepje zijn!!
Alle reacties Link kopieren
Ach TO, er is in ieder geval 1 dag per jaar dat jij men gewoon met je roze haar OVERAL in Amsterdam mag komen hoor. En 1 maandag in het jaar mag je men gewoon overal in Tilburg komen. Het valt dus best nog mee hoor. En wie zit er nou dagelijks in een zeppelin moet je maar denken...
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Alle reacties Link kopieren
Speaking of wich.. luisteren er meer mensen de homo100?? Hahah zal wel aan mij liggen, maar ik vind t gezellig
Alle reacties Link kopieren
Merelin, geen idee of ik er met een hoofddoekje in kom. Nooit geprobeerd. Wat ik bedoelde te zeggen, is dat je er voor kiest een hoofddoekje/roze haar/ gympen/naveltruitje whatever aan te doen, en dat je dan niet raar moet opkijken als je ergens niet binnenkomt waat dit "niet bij het interieur" past. En uitgaan is niet heel belangrijk(vind ik) dus ervan wakker liggen is ook niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Poezewoes schreef op 06 augustus 2010 @ 08:27:

[...]



Toevoeging: Als je op je 25de nog denkt 'lekker gek' te doen door je haar roze te verven: Grow up.



En wat is daar mis mee??

En wie bepaald dat dat niet mag?
Alle reacties Link kopieren
Je mag geweigerd worden om kleding dus ook om je kapsel. Lijkt mij niet meer dan logisch. Petjes mogen ook vaak niet. Dan ga je toch ook niet lopen miepen dat het een vorm van expressie is. Iedere gelegenheid mag zijn eigen voorschriften hebben, mits niet discriminerend, dus als roze/groen/geel/paars haar niet onder de dresscode valt dan mogen ze je weigeren. Kan ik me wel voorstellen. Sta je daar in een beetje classy tent aan je champie te nippen, komt er een punker naast je dansen.
Alle reacties Link kopieren
quote:loedoe schreef op 06 augustus 2010 @ 10:11:

Opnieuw: dit is een zinloze discussie, omdat het bericht twee jaar oud is. Wie weet: misschien weigert de tent inmiddels niemand meer...Is het bij jou al 2012 dan?
Alle reacties Link kopieren
Gelijk hebben ze. Mensen met roze haar lijken wel een zuurstok.
Alle reacties Link kopieren
Volgende keer toch een portier uitzoeken die kleurenblind is,mischien helpt dat
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig komt het steeds minder voor! Hoe meer Roze Mensen er uit de kast komen, hoe beter voor onze zaak. Roze is het nieuwe blond.
Alle reacties Link kopieren
Zzzzzz

Topic is bijna 6 jaar oud......
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje heeft al 5 jaar roze haar en ze is nog nooit voor iets geweigerd.
Alle reacties Link kopieren
Gezien de datum van het openingsbericht is het goed mogelijk dat TO inmiddels grijs is.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ja en?

Sommige gebeurtenissen moet je blijven herdenken.

Opdat ze nooit meer plaatsvinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam met mijn onnatuurlijke haar en iemand met een hanenkam vroeger gewoon een vestiging van Louis Vuitton in Frankrijk in.

Ik vind het eigenlijk wel lachwekkend dat sommige mensen nog zoveel denken op te maken uit een onnatuurlijke haarkleur. Het was laatst mode en zelfs Fleur en Marie liepen ermee rond. :')
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het tegen de huisregels om met roze haar op het VIVA-forum te schrijven.



Ik heb je gestaft.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:_Fancy_Nancy_ schreef op 17 maart 2016 @ 19:37:

Ja en?

Sommige gebeurtenissen moet je blijven herdenken.

Opdat ze nooit meer plaatsvinden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:_Fancy_Nancy_ schreef op 17 maart 2016 @ 19:37:

Ja en?

Sommige gebeurtenissen moet je blijven herdenken.

Opdat ze nooit meer plaatsvinden.
Alle reacties Link kopieren
Er worden nog best veel mensen geweigerd in de zeppelin
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Loep TO even
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven