Relaties
alle pijlers
zoon auto gekregen dochter vertellen of niet
maandag 12 november 2007 om 12:19
Mijn zoon heeft nogal wat financiele problemen en heeft een auto nodig voor zn werk om klanten te bezoeken.
Nu hebben een auto voor hem gekocht
Nu hebben we nog een dochter die we ook wel eens financieel helpen.
Mijn zoon heeft liever niet dat zn zus weet dat hij de auto van ons heeeft gekregen, maar ik vind het ook lullig als ze er later achter komt dat wij de auto voor hem betaald hebben.
Wat zouden jullie doen.Het liefst vertel ik haar gewoon dat wij de auto betaald hebben.
Nu hebben een auto voor hem gekocht
Nu hebben we nog een dochter die we ook wel eens financieel helpen.
Mijn zoon heeft liever niet dat zn zus weet dat hij de auto van ons heeeft gekregen, maar ik vind het ook lullig als ze er later achter komt dat wij de auto voor hem betaald hebben.
Wat zouden jullie doen.Het liefst vertel ik haar gewoon dat wij de auto betaald hebben.
maandag 12 november 2007 om 12:25
Gewoon vertellen natuurlijk..
Ik vind het eerlijk gezegd nogal schijnheilig om de één een auto te geven en dat geheim te houden voor de ander. Ik zou me dan knap lullig voelen als zus. Vooral omdat mijn ouders er vanuit gaan, dat ik jaloers zou zijn, of ik mijn broer die auto niet zou gunnen.
Over die auto zou ik zeker niet inzitten, maar over dat voorliegen wel!
Ik vind het eerlijk gezegd nogal schijnheilig om de één een auto te geven en dat geheim te houden voor de ander. Ik zou me dan knap lullig voelen als zus. Vooral omdat mijn ouders er vanuit gaan, dat ik jaloers zou zijn, of ik mijn broer die auto niet zou gunnen.
Over die auto zou ik zeker niet inzitten, maar over dat voorliegen wel!
maandag 12 november 2007 om 12:38
Zeker wel vertellen!!!!
Mijn ouders helpen m'n zus ook vaak financieel en ze vertellen het altijd aan mij (en ze zetten het op papier voor het geval ze dood gaan). Zelf vind ik het fijn om te weten, omdat ik weet dat ze het voor mij ook zouden doen, als het nodig was.
Echt: Wees eerlijk binnen je gezin! Als je dingen gaat verzwijgen, waar is dan het eind?
Mijn ouders helpen m'n zus ook vaak financieel en ze vertellen het altijd aan mij (en ze zetten het op papier voor het geval ze dood gaan). Zelf vind ik het fijn om te weten, omdat ik weet dat ze het voor mij ook zouden doen, als het nodig was.
Echt: Wees eerlijk binnen je gezin! Als je dingen gaat verzwijgen, waar is dan het eind?
maandag 12 november 2007 om 12:41
maandag 12 november 2007 om 12:45
Gewoon vertellen. Ze komt er toch wel achter.
Ik vind wel dat je je kinderen zo gelijk mogelijk moet behandelen.
Liefst dat ze helemaal geen financiele injectie nodig hebben natuurlijk.
Ik bedoel, heel lief dat jullie hem helpen, maar als iemand die financiele problemen heeft dit zo weer kado krijgt, dan wordt er ook niets geleerd volgens mij. Maak er een renteloze lening van, of een voorschot erfenis.
Mijn zus heeft ook een auto gekregen van mijn vader, en haar rijbewijs, en ik niets. Voor haar werd altijd alles betaald omdat ze studeerde, en ik moest het zelf maar uitzoeken omdat ik niet studeerde. Dat heb ik dus ook gedaan, maar ergens steekt het wel.
Ik vind wel dat je je kinderen zo gelijk mogelijk moet behandelen.
Liefst dat ze helemaal geen financiele injectie nodig hebben natuurlijk.
Ik bedoel, heel lief dat jullie hem helpen, maar als iemand die financiele problemen heeft dit zo weer kado krijgt, dan wordt er ook niets geleerd volgens mij. Maak er een renteloze lening van, of een voorschot erfenis.
Mijn zus heeft ook een auto gekregen van mijn vader, en haar rijbewijs, en ik niets. Voor haar werd altijd alles betaald omdat ze studeerde, en ik moest het zelf maar uitzoeken omdat ik niet studeerde. Dat heb ik dus ook gedaan, maar ergens steekt het wel.
maandag 12 november 2007 om 12:46
Natuurlijk moet je het gewoon vertellen. Jullie bepalen wanneer je wie geld geeft of uitleent. Of je dat naar behoefte doet of dat je het ooit nog eerlijk gaat compenseren, moet je helemaal zelf weten. Daarover zou ik me tegenover mijn kinderen ook niet gaan verantwoorden.
Geld is niet belangrijk voor een goede relatie met je kinderen, vertrouwen en eerlijkheid wèl. De enige leugen die ik mijn kinderen over kadootjes vertel, heeft te maken met Sinterklaas. Als ze daar niet meer in geloven, ben ik gelukkig uitgelogen.
Geld is niet belangrijk voor een goede relatie met je kinderen, vertrouwen en eerlijkheid wèl. De enige leugen die ik mijn kinderen over kadootjes vertel, heeft te maken met Sinterklaas. Als ze daar niet meer in geloven, ben ik gelukkig uitgelogen.
maandag 12 november 2007 om 12:56
Mijn broers maken er ook een zooi van en die worden flink voortgeholpen waar dat kan. Zo haalt mijn moeder regelmatig wat extra boodschappen voor ze. Dat soort dingen gingen dus altijd aan mij voorbij omdat ik mezelf wel weet te redden. En toen heb ik er wat van gezegd, dat het niet eerlijk is dat de jongens als het ware voor hun slechte gedrag worden beloond, en ik krijg niets omdat ik mijn eigen boontjes wel kan doppen. En het is echt niet zo dat ik iedere keer als de jongens wat krijgen ik vind dat ik ook iets moet krijgen, integendeel, maar een beetje waardering voor mijn "goede gedrag" vind ik dan wel zo eerlijk.
En nu krijg ik af en toe een flesje wijn toegestopt, en soms een tasje met boodschappen met allemaal kleine dingetjes. Is zo leuk, het zijn net van die kleine kerstpakketjes haha. En eens in de zoveel tijd staat mijn moeder hier onverwachts rond etenstijd voor de deur met etenswaren, gaat ze spontaan voor me koken en eten we gezellig samen. En dat vind ik dan ook wel genoeg, mijn broertje kreeg bijv 400 euro voor een navigatiesysteem dat hij nodig heeft voor zijn werk, ik hoef echt niet hetzelfde in waarde te krijgen, maar ik weet wel dat als ik ooit ècht iets nodig heb ze er wel zullen zijn.
Die hormoonslavernij!!
maandag 12 november 2007 om 12:58
Uiteraard vertellen, straks heb je er nog een familieruzie/drama over. Uitkomen doet het toch wel. Zus weet toch ook wel dat hij krap zit? En zij word toch ook af en toe financieel geholpen? Nou dan. Ja als zoonlief het vervelend vindt dan is dat zijn probleem. Het is toch niet dat je het rondbazuind? Nou dan. Niet meer problemen maken dan er al zijn. Eerlijk duurt nog steeds het langst.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
maandag 12 november 2007 om 13:01
Een kennis van me kreeg een auto van de sociale dienst, die ook zijn rijbewijs hebben betaald. En omdat hij het sociaal minimum heeft krijgt hij zorg- en huurtoeslag. Daar wordt ik flabbergasted van. Iemand die 100 euro meer per maand binnen haalt door te werken loopt deze toeslagen en bijzondere bijstand mis. Terwijl die in feite een dan een netto inkomen heeft wat lager ligt dan dat van mijn kennis.
Die hormoonslavernij!!