zoon auto gekregen dochter vertellen of niet

12-11-2007 12:19 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft nogal wat financiele problemen en heeft een auto nodig voor zn werk om klanten te bezoeken.

Nu hebben een auto voor hem gekocht

Nu hebben we nog een dochter die we ook wel eens financieel helpen.

Mijn zoon heeft liever niet dat zn zus weet dat hij de auto van ons heeeft gekregen, maar ik vind het ook lullig als ze er later achter komt dat wij de auto voor hem betaald hebben.

Wat zouden jullie doen.Het liefst vertel ik haar gewoon dat wij de auto betaald hebben.
miss poezz schreef op 12 november 2007 @ 13:01:

[...]

Een kennis van me kreeg een auto van de sociale dienst, die ook zijn rijbewijs hebben betaald. En omdat hij het sociaal minimum heeft krijgt hij zorg- en huurtoeslag. Daar wordt ik flabbergasted van. Iemand die 100 euro meer per maand binnen haalt door te werken loopt deze toeslagen en bijzondere bijstand mis. Terwijl die in feite een dan een netto inkomen heeft wat lager ligt dan dat van mijn kennis.

Wat???? Wat een onzin is dit zeg! Belachelijk! En wij maar werken om dit te financieren.

On-topic: vertellen.
Je dochter gaat er zeker achterkomen, dus idd gewoon vertellen.

Overigens weet ik niet hoe oud je kinderen zijn, maar op een gegeven moment zou ik toch echt stoppen met financieel ondersteuen. Volwassen kindren mogen geacht wordenvoor zichzelf te kunnen zorgen en als ze iedere keer bij pa en ma aankloppen voor financiele ondersteuning, dan leren ze het nooit. ou dus idd van die auto een lening maken, zodat je zoon oo kan bewijzen dat ie voor zichzelf kan zorgen.

overigens vinden mijn ouders dat ze al hun kinderen gelijk moeen behandelen. Als ze mijn zus of broer iets geven, krijg ik iets van ongeveer dezelfde waarde. Zelf vind ik het niet echt nodig, maar mijn ouders willen idd scheve gezichten voorkomen.
miss poezz schreef op 12 november 2007 @ 13:01:

[...]

Een kennis van me kreeg een auto van de sociale dienst, die ook zijn rijbewijs hebben betaald. En omdat hij het sociaal minimum heeft krijgt hij zorg- en huurtoeslag. Daar wordt ik flabbergasted van. Iemand die 100 euro meer per maand binnen haalt door te werken loopt deze toeslagen en bijzondere bijstand mis. Terwijl die in feite een dan een netto inkomen heeft wat lager ligt dan dat van mijn kennis.

Als je een auto bezit boven een bepaalde waarde wordt dat gezien als eigen vermogen en wordt je zelfs gekort op je bijstand.

Dus eerlijk gezegd geloof ik je verhaal niet.
sugarmiss schreef op 12 november 2007 @ 13:28:

[...]

Als je een auto bezit boven een bepaalde waarde wordt dat gezien als eigen vermogen en wordt je zelfs gekort op je bijstand.

Dus eerlijk gezegd geloof ik je verhaal niet.
Hoeft ook niet, maar als jij de illusie hebt dat iemand met een bijstandsuitkering een auto kado krijgt met een hoge waarde...dan ben je op zijn zachtst gezegd een beetje dom. No offence.
Die hormoonslavernij!!
Zo wat een reacties in korte tijd.

Het is dus duidelijk en ook wel wat ik eigenlijk zou doen.

Het is niet zo dat mijn zoon er een potje van maakt.Hij heeft ook niet echt gezelgd dat we het niet mochten vertellen maar schaamt zich er toch wel voor

We hebben zelf aangeboden om te auto voor hem te kopen.Hij is buiten zijn schuld in de problemen geraakt .

Huis gekocht , verbouwing die veel meer kostte dan begroot , baan kwijt geraakt Hij is er zelf ook weer uitgekomen alleen had het dan nog een tijd geduurd voor hij een nieuwe auto had kunnen kopen.

Een auto van de zaak zit er niet in jammer genoeg.

Normaal behandel ik ze wel ongeveer gelijk hoor.En mijn dochter weet ook wel dat als ze het nodig heeft we voor haar klaar staan.

Iedereen bedankt voor de reacties.
Vertellen. Je zoon mag blij zijn dat jullie hem helpen, als hij dan ook nog wil dat zijn zus het niet weet... Dat is jullie keuze, niet die van hem.
Ik zou het meteen vertellen om een hoop gedoe te voorkomen. Ben wel benieuwd hoe ze zal reageren trouwens. Persoonlijk zou ik het niet zo fijn vinden als mijn broer een auto van onze ouders zou krijgen en als zus zou ik hetzelfde bedrag willen ontvangen, gelijke monnikken, gelijke kappen. Zelf zou ik dit voor mijn kinderen nooit doen, een auto geven. Wel inderdaad het bedrag voor de auto voorschieten, maar ik zou het hem zeker laten terugbetalen.
bikefan schreef op 12 november 2007 @ 13:43:

Ik zou het meteen vertellen om een hoop gedoe te voorkomen. Ben wel benieuwd hoe ze zal reageren trouwens. Persoonlijk zou ik het niet zo fijn vinden als mijn broer een auto van onze ouders zou krijgen en als zus zou ik hetzelfde bedrag willen ontvangen, gelijke monnikken, gelijke kappen. Zelf zou ik dit voor mijn kinderen nooit doen, een auto geven. Wel inderdaad het bedrag voor de auto voorschieten, maar ik zou het hem zeker laten terugbetalen.
Het meteen vertellen ben ik absoluut met je eens, maar de rest vind ik wel érg kort door de bocht...
Shit happens
miss poezz schreef op 12 november 2007 @ 12:56:

[...] Mijn broers maken er ook een zooi van en die worden flink voortgeholpen waar dat kan. Zo haalt mijn moeder regelmatig wat extra boodschappen voor ze. Dat soort dingen gingen dus altijd aan mij voorbij omdat ik mezelf wel weet te redden. En toen heb ik er wat van gezegd, dat het niet eerlijk is dat de jongens als het ware voor hun slechte gedrag worden beloond, en ik krijg niets omdat ik mijn eigen boontjes wel kan doppen. En het is echt niet zo dat ik iedere keer als de jongens wat krijgen ik vind dat ik ook iets moet krijgen, integendeel, maar een beetje waardering voor mijn "goede gedrag" vind ik dan wel zo eerlijk.

En nu krijg ik af en toe een flesje wijn toegestopt, en soms een tasje met boodschappen met allemaal kleine dingetjes. Is zo leuk, het zijn net van die kleine kerstpakketjes haha. En eens in de zoveel tijd staat mijn moeder hier onverwachts rond etenstijd voor de deur met etenswaren, gaat ze spontaan voor me koken en eten we gezellig samen. En dat vind ik dan ook wel genoeg, mijn broertje kreeg bijv 400 euro voor een navigatiesysteem dat hij nodig heeft voor zijn werk, ik hoef echt niet hetzelfde in waarde te krijgen, maar ik weet wel dat als ik ooit ècht iets nodig heb ze er wel zullen zijn.

Dat is lief, dat je moeder dat doet. Mijn moeder doet dat ook hoor, lekker koken voor mij, koopt een keer een trui of een pyama.

En mijn vader doet ook wel dingetjes aan ons huis en de auto.

Met die dingen ben ik ook allemaal erg blij.

Maar dat doen de beide ouders dus ook voor mijn zus - plus dus de financiele kado's (rijbewijs, autootje, kamerhuur, studiegeld, boeken, kleedgeld, laptop).

Nu ben ik erg blij dat ik zelfstandig ben, en dat ik hun hulp niet nodig heb, maar ik vind het wel scheef omdat zus in de duurste kleren loopt, van sjieke feestjes houdt, en de wereld over reist, en nauwelijks heeft gewerkt tijdens haar school en studie. Tis niet echt dat ze het nodig had ofzo. Daarom gun ik het haar ook niet.

Pff, ik ga dat echt anders doen met mijn kinderen hoor.
miss poezz schreef op 12 november 2007 @ 13:34:

[...]

Hoeft ook niet, maar als jij de illusie hebt dat iemand met een bijstandsuitkering een auto kado krijgt met een hoge waarde...dan ben je op zijn zachtst gezegd een beetje dom. No offence.

Inderdaad iedereen die denkt dat je zomaar een auto en een rijbewijs krijgt van de sociale dienst is een beetje dom.

Jij dus!

Ik geef alleen maar aan waarom ik dus NIET geloof dat het waar is dat die kennis een auto heeft gekregen.

En even on topic. Ik vind inderdaad dat de zus wel moet weten dat broer een auto krijgt.
Eens met de rest. Vertellen. Je zoon is door jullie uit de brand geholpen en dat is alleen maar iets om blij over te zijn! Daarbij: als je het je dochter vertelt, dan weet zij ook dat haar ouders er voor haar zijn, mocht zij ooit in de problemen raken.

Zo hebben mijn ouders dat ook gedaan: mijn oudste zus kreeg toen zij studeerde en op kamers zat regelmatig financiele hulp van mijn ouders. Mijn vader heeft daarvan precies bijgehouden hoeveel en waarom. Mijn andere zus en ik hebben op een later tijdstip hetzelfde gekregen. Bijv. toen we gingen samenwonen/verbouwen etc.
Miss Poez, heb je dit verhaal (deze 'gift' van de Sociale Dienst) zwart op wit zien staan?
Is die persoon mss invalide en slecht ter been? En heeft ie vanuit de AWBZ zo'n brommobiel gekregen. lijkt ook op en auto, maar is toch heel anders.

"zomaar"een auto krijgen van de soos is echt niet mogelijk, dan moet je echt een of andere indicatie hebben.
sugarmiss schreef op 12 november 2007 @ 13:49:

[...]

Inderdaad iedereen die denkt dat je zomaar een auto en een rijbewijs krijgt van de sociale dienst is een beetje dom.

Jij dus!

Ik geef alleen maar aan waarom ik dus NIET geloof dat het waar is dat die kennis een auto heeft gekregen.

En even on topic. Ik vind inderdaad dat de zus wel moet weten dat broer een auto krijgt.

Ieder weldenkend mens weet ook wel dat je niet zomaar iets van een sociale dienst ontvangt, dan moet er wel wat meer aan de hand zijn dan gewoon leven van een sociaal minimum. Ik heb het hier over bijzondere bijstand en dat wordt vaker verstrekt dan je denkt. Nu noem je mij dom, maar ik vind het vrij dom van je dat je op deze manier conclusies uit mijn posts trekt zonder dat je ook maar naar een achtergrond van deze situatie vraagt. Misschien interesseert je dat niet, maar goed, ga dan ook niet met conclusies lopen strooien.

En die poging tot beledigen snap ik eigenlijk ook niet zo goed, ik geloof niet dat ik jou voor dom heb uitgemaakt.
Die hormoonslavernij!!
fleurtje schreef op 12 november 2007 @ 13:50:

Miss Poez, heb je dit verhaal (deze 'gift' van de Sociale Dienst) zwart op wit zien staan?
Sterker nog, het gaat hier niet om een kennis, maar om mijn eigen broer.
Die hormoonslavernij!!
Inderdaad: flabbergasted.
Wat ik hier eigenlijk mee wilde zeggen, heeft niets met die auto te maken, maar met gelijke behandeling. Dat als je hard werkt voor een netto inkomen van zo'n 100 euro meer, je dan 9 van de 10 keer niet in aanmerking komt voor bijzondere bijstand en ook de toeslagen voor zorg en huur misloopt en je na aftrek van je vaste lasten weleens slechter af zou kunnen zijn dan iemand met een sociaal minimum. En dat is niet eerlijk.
Die hormoonslavernij!!
Ach mijn zus krijgt van mijn ouders een nieuwe flatscreen tv en ik verneem dit via mijn tante. Natuurlijk wel vertellen dat je die auto gegeven heb, vroeg of laat komt het uit. Echter je bent geen verantwoording schuldig aan je dochter waarom je het gedaan hebt. Je zoon moet inzien dat je je kinderen gelijkwaardig behandelt en dat je dit niet kan verzwijgen omdat als ze er achter komt ze zich afvraagt waarom je er niet eerlijk over bent geweest. Ze krijgt van jullie ook wel eens wat. In deze gaat eerlijkheid naar je kinderen boven de bescherming van ze. Just my 2 cents.
Een keer trek je de conclusie, vriendschap is een illusie
Je hebt ook van die mensen die liever een uitkering willen, want zoals ze zelf zeggen gaan ze niet werken voor 100 per maand...
Ja dat moet je je dochter vertellen.

Want anders tja wat denk jezelf

Jullie hebben jezelf aardig in de nesten gewerkt (dat je dat uberhaupt doet voor je zoon..........its a different world...ik steun mijn moeder met 150 euro per maand)
yoyo2 schreef op 12 november 2007 @ 14:10:

Je hebt ook van die mensen die liever een uitkering willen, want zoals ze zelf zeggen gaan ze niet werken voor 100 per maand...
Die laten liever andere mensen zo'n 8 à 900 euro voor ze verdienen
Die hormoonslavernij!!
Ik vind wel dat ze dat moet weten achteraf horen is ook zo lullig
Ik zou echt kiezen voor duidelijkheid en het dus vertellen.

Ik ken een gezin waar een zoon ¤ 30.000 had geleend van z'n moeder. De moeder had dit niet echt verteld aan haar andere kinderen maar een keer terloops aan een zoon.

Daar werd verder helemaal geen aandacht aan geschonken tot moeder niet lang daarna vrij onverwachts kwam te overlijden en tijdens de verdeling van de boedel (vader was al overleden) die zoon aan zijn broer vroeg of hij dat geleende geld al had terug betaald.

Die schrok enorm dat zijn broer hier vanaf wist maar zei dat hij alles al had terug betaald, waarop de overige familie weer zei dat je zo'n bedrag niet eventjes een twee drie afbetaald.

De echte waarheid zal nooit boven tafel komen maar de hele familie ligt nu al jaren met elkaar overhoop.
kimm, dat had hij toch op de afschriften kunnen bewijzen dan?
Sjonge sjonge, dit gebeurt zo vaak bij overlijden, alleen hier om al zou je niet moeten liegen. Ik vind wel heel kinderachtig dat mensen zich na zo'n overlijden altijd druk gaan maken om dit soort kwesties. Wilden ze hem korten op de boedelverdeling ofzo? In mijn familie is er toen ook ruzie ontstaan na het overlijden van mijn oma, het ging hier om een stoel, een stoel!!!!
Die hormoonslavernij!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven