Mooie mensen krijgen eigen datingsite

12-11-2007 14:42 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
BAARN - De nieuwe datingsite mooiemensen.com is alleen toegankelijk voor knappe mannen en beeldschone vrouwen. Kandidaten gaan na aanmelding door een strenge selectie.

Novum

Hoognodig, zegt oprichter en tv- en radiopresentator Dave Heijnerman. "Ben je knap dan word je in het uitgaansleven óf lastiggevallen óf genegeerd. Niemand durft je aan te spreken."

Een knappe man of vrouw krijgt op een gewone datingsite meteen zoveel reacties, dat het een dagtaak zou zijn om daaruit te moeten selecteren. Op de nieuwe site moet de schifting dunner zijn.

Modellenwereld

Een team van deskundigen uit media en modellenwereld bepaalt of iemand mooi genoeg is om op de betaalde site te mogen staan.

De organisatie wil verder elke maand een mooie mensen-feest geven waar knapperds onder elkaar zijn. Hiervoor gelden dezelfde selectiecriteria als voor de site.

Barrière

"Mooie mensen hebben vaak een natuurlijk barrière om zich heen." Volgens Heijnerman wordt een knappe vrouw in het uitgaansleven nauwelijks benaderd. "Mannen denken dat ze óf niet in hen is geïnteresseerd, óf dat ze toch al bezet is."

Ook Heijnerman zelf kent het probleem: "Toen ik nog niet bekend was, durfde ik niet op een mooie vrouw af te stappen. Maar toen ik met mijn gezicht op tv kwam, wilden ze ineens allemaal met me trouwen."

Het deskundigenpanel bestaat uit een niet bij name genoemde artiestenmanager, twee vrouwen uit de modellenwereld en Heijnerman zelf. "Ik heb nu de leukste baan van de wereld. Mooie mensen verzamelen."

(c) ANP
bron: nu.nl

Misschien wel niks mis mee, maar persoonlijk vind ik het een beetje aanmatigend. Alsof alle date-zoekenden op andere sites níet mooi zijn. Omgekeerd denk ik dat het uiterlijk met deze site zo benadrukt wordt, dat de mensen die zich inschrijven snel als oppervlakkig afgedaan gaan worden. Verder denk ik dat mensen die hier zichzelf kunnen gaan presenteren, extra-kritisch bekeken gaan worden door mensen buiten de site (zo vond ik de gepresenteerden op de homepage van deze site echt niet eens zo heel knap) en makkelijker daarmee bekritiseerd.

Wat vinden jullie? Gat in de markt, of waanzin ten top?
17 mooie mannen en 32 mooie vrouwen staan er nu op...even doortellen is 977,55 euro op de mooiebankrekening.com van mooieDave.com haha!!!
FV, ik heb ook absoluut geen behoefte aan internetdaten hoor.

(en bovendien heb ik die knappert al gevonden ;-))

Om de een of andere reden staat dat hele datinggedoe me nogal tegen. Er zijn genoeg plaatsen waar leuke mannen rondlopen..
haha bronny, doet hij blijkbaar toch iets goed ;-)
Mensen die zichzelf op zo'n site willen zetten zijn per definitie niet mooi. Hoe bedoel je je willen onderscheiden van het klootjesvolk...
Hey! Ik heb op die site gekeken maar ik zie alleen maar op de homepage onduidelijk wat mensen staan... Hebben jullie je ingeschreven op die site?
miss poezz schreef op 12 november 2007 @ 15:19:

Je moet wel een beetje rot zijn van binnen om jezelf op zo'n site te zetten volgens mij... mooiemensenvanbuiten(ahum)rotvanbinnen.com

Nou ja zeg, wat een onzin. Zoals ik al schreef, ik zou zo lid worden van een datingsite als ik zou denken dat daar het soort publiek zit wat ik leuk vind, en "knap" of "mooi" is voor mij echt wel heel belangrijk. Dat maakt me toch niet automatisch rot van binnen? Wat een boude uitspraak.

Je mag dus wel selecteren op opleidingsniveau ( kijk bijvoorbeeld maar naar Parship), maar niet op uiterlijk? Kom nou, dat is wel heel krom.

Ik ga áls ik uitga ( helaas doe ik dat dus vrijwel nooit) ook alleen maar naar clubs en bars waarvan ik weet dat er veel mooie en/of hippe en/of weetikveelhoejedatnoemt mensen komen. Ik zou het dus heel leuk vinden als er voor die doelgroep een datingsite zou zijn, ik denk alleen niet dat dat publiek snel toegeeft dat ze op zoek zijn en zich dus niet inschrijven.
Am Yisrael Chai!
theemuts, rechts kun je aangeven wat je zoekt..
fashionvictim schreef op 12 november 2007 @ 15:26:

Wie, Dave?

Die staat er niet op, ik ken hem toevallig. En hij heeft ooit een roddelprogramma op tv gepresenteerd, dus misschien kennen sommige mensen hier hem wel. Echt geen beauty in elk geval.

Toch, we kunnen er allemaal lacherig over doen, maar toen ik vorige week dat bericht in mijn mailbox vond dacht ik wel: oh, wauw, ga ik me eindelijk eens inschrijven op een datingsite. Totdat ik ging kijken uiteraard. Volgens mij is er echt wel behoefte aan dus in principe.

Ik snap best dat dit enorm arrogant over kan komen, maar ik vind mezelf idd een mooie vrouw en ik hoor ook vaak van anderen dat ze me een mooie vrouw vinden. Als ik uitga heb ik ook altijd sjans van knappe mannen, het probleem is alleen, ik ga nooit uit. Ik heb weleens op proef een datingsite geprobeerd, maar idd, ik vind echt vrijwel alle mannen echt spuuglelijk zelfs, ik mailde op een gegeven moment slechts nog terug: "zeg, wat denk je zelf?" als ik van een 53jarige met bierbuik, vergeelde tanden, schele ogen en een kapsel uit het jaar nul een mail kreeg of ik niet eens wilde kennismaken.

Ik vind het idee erachter dus wel heel erg leuk, maar de selectie laat nogal wat te wensen over. Maar ja, het zal ook wel zo zijn dat leuke, knappe en hippe mensen zich te goed voelen voor internetdaten.

(Woehahha, nu ga ik de wind van voren krijgen denk ik... :smile: )
http://www.mooiemensen.com/search/results/3

Volgens mij staat hij er wel degelijk op Dave himself en ik ken hem niet.

Maar dat mooie mensen het nou allemaal zo moeilijk zouden hebben in de kroeg is gewoon onzin.

Ik spreek gerust een mooie man aan als ik denk dat hij ook LEUK is maar ik ken ook mooie mensen die inderdaad alleen maar mooi zijn...en weinig meer. Als je die zoekt..tja zelfs een mooie man kan een afknapper zijn op een eerste date, raar loopje, onzin uitkramen...noem maar op.
Ik wil helemaal geen mooie man! Ik steek nu net zo leuk af bij mijn eigen man...
dit zijn idd niet echt mensen waarvan je zegt: die zijn zo knap dat je daar niet op af durft te stappen in de kroeg...
Zullen we ons allemaal eens aanmelden met onze avater als foto ? Haha zie het helemaal voor me!!!
Selecteren op opleidngsniveau vind ik ook stom. Iemand kan een hoge opleiding genoten hebben, maar nog steeds behoorlijk dom zijn.
Die hormoonslavernij!!
Ik hebt hier toch een plaatje geplakt van Dave? En volgens mij staat hij er ook op als Dave Himself.
Die hormoonslavernij!!
Trouwens, dat mooie mensen niet aangesproken worden in de kroeg is helemaal niet waar.

Ik had een hele mooie vriend, een echte hunk maar die werd om de haverklap benaderd door allerlei vrouwen, zelfs al was hij overduidelijk met mij...
Dit onderwerp is een tijdje geleden al inspiratie geweest voor de blog.

Zie dus ook: Mooie mensen
Aha, van jou mag je dus gewoon geen voorkeur hebben, dan ben je automatisch rot van binnen? Apart, zeker als ik bedenk dat al die datingsites draaien op een "eisenlijstje" waar je doodordinair afvinkt wat je wel en niet acceptabel vindt.

Mag je wel een voorkeur hebben voor dom en lelijk, dan?
Am Yisrael Chai!
Nou snap ik het! Ik word ook nooit aangesproken in de kroeg!! Dat is natuurlijk omdat ik zo mooi ben! \\:-)//

Hahahaha!
Internetredactie schreef op 12 november 2007 @ 15:41:

Dit onderwerp is een tijdje geleden al inspiratie geweest voor de blog.

Zie dus ook: Mooie mensen
Hij doet het niet bij mij hoor..die link bedoel ik..
Bronny schreef op 12 november 2007 @ 15:37:

Zullen we ons allemaal eens aanmelden met onze avater als foto ? Haha zie het helemaal voor me!!!
haha, dan weet ik zeker dat ik op de site terecht kom!!
de blog heeft welgeteld 2 reacties, mag ik hier verder discussieren?
Nou nou, niet zo zwart/wit zeg. Ik vind het stom als je op een site gaat staan waar bv uiterlijk, zoals bij mooie mensen, of opleiding zoals bij parship, het belangrijkste zijn en iemand daar op afgerekend wordt. Mensen met een eisenlijstje vind ik ook kortzichtig. Als ik iemand in een kroeg tegen kom kijk ik natuurlijk wel het eerste naar uiterlijke houding, maar ja, dat is dan ook het eerste wat je te zien krijgt. Ik heb zelf ook een tijdje op een datingsite gestaan en me toevallig vandaag uitgeschreven. Ben daar veel idioten tegengekomen die werkelijk waar zo'n eisenlijst hadden, vrouw MOET creatief zijn, MOET houden van dezelfde hobby's als man en weet ik veel wat nog meer. Ik ben van mening dat het klikt, of niet klikt. Daar hebben uiterlijk en opleiding uiteindelijk niet zo veel mee te maken.
Die hormoonslavernij!!
Ik wil wel even rechtzetten dat ik niet heb gezegd dat je automatisch rot bent van binnen als je een voorkeur hebt.
Die hormoonslavernij!!
Nou je mag toch ook best voorkeur hebben? Ik zit ook niet te wachten op een Quasimodo maar wat de één mooi vind, kan de ander wel heel onaantrekkelijk vinden, dat is zo persoonlijk.
Wat mij betreft heeft uiterlijk etc wel iets te maken met die zogenaamde klik. Het is toch een eerste indruk, maar ook gespreksstof is handig.

Ik kijk ook als eerste naar iemands foto en heb dan meteen een vooroordeel, leuk of niet leuk.

Wat ik raar vind, is dat het vrij discriminerend is zo'n site met beoordeling. Want wie zijn zij om te beslissen of je mooi bent of niet. En ik weet niet of het iemand wel eens in opgevallen, maar fotomodellen die enorm mooi op een foto staan, zijn vaak vrij gewoontjes als je ze in de winkel tegenkomt.

En andersom ook, knapperds kunnen totaal niet fotogeniek zijn.

En het is ook erg subjectief, wat hier ook al eerder gezegd werd.
yoyo2 schreef op 12 november 2007 @ 15:47:

de blog heeft welgeteld 2 reacties, mag ik hier verder discussieren?

Offtopic

In Duitsland verkopen ze Yoyo snoepjes haha!

:-]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven