Hoelang in Bolivia

24-08-2010 13:43 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



In de zomer willen wij graag naar bolivia om vrijwillegerswerk te gaan doen voor 2 weken en vervolgens per backpack door te reizen in bolivia. Echter vind ik het heel moeilijk te bepalen hoelang je nodig hebt om bolivia te ervaren en te zien.



Ik kan me voorstellen dat voor sommige 8 maanden nog niet genoeg is want ja een land biedt natuurlijk heel veel moois maar toch. Zelf zitten we te denken aan 4 weken (2 weken vrijwilligerswerk en 2 weken reizen). Zou dit voldoende moeten zijn om bolivia te ervaren, te bereizen en alle hoogtepunten te zien?



Daarnaast ben ik wel benieuwd of er meer backpackers zijn die in bolivia gereisd hebben en of die nog tips hebben mbt eten, slapen, doen e.d.



Ben benieuwd, hoor het graag
Alle reacties Link kopieren
Wat voor soort vrijwilligerswerk zat je aan te denken? Twee weken is kort!
Alle reacties Link kopieren
Hoelang is een Chinees



Sorry
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Twee weken voor vrijwilligerswerk. Willen vrijwilligerswerk met dieren. Hebben ook al adres e.d. en 2 weken is gewoon standaard. Kan me idd voorstellen als het om mensen gaat dat 2 weken dan onvoldoende is maar met dieren is twee weken (als ik de ervaringen hoor) voldoende. Dus vandaar 2 weken.
Zou gewoon lekker 4 weken gaan reizen en dat vrijwilligerswerk laten schieten. Daar schiet je met 2 weken toch niets mee op, tegen dat je bent ingewerkt vertrek je weer.
Alle reacties Link kopieren
Bolivia is een prachtig land, maar niet alles is even goed te voorspellen of te plannen. Zo hebben wij ergens een aantal dagen 'vast' gezeten vanwege wegblokkades.



Persoonlijk vind ik 2 weken best kort, maar het ligt er natuurlijk maar net aan hoeveel je wilt zien. Je kan zeker niet het hele land zien (als je dat zou willen), maar natuurlijk wel enkele dingen die hoog op je lijstje staan.



In elk geval veel plezier, het land is zeker de moeite waard!
Ik heb ook ooit vrijwilligerswerk met dieren gedaan en dat doe je inderdaad alleen voor je eigen lol en niet omdat je zoveel verschil uitmaakt, maar ik vond het toch een leuke ervaring. Met welke dieren ga je werken?



Wat betreft Bolivia: ik heb zelf 2 weken Bolivia en 1 week Peru (grensgebied) gedaan en dat vond ik prima te doen. Doe vooral een mijn en de zoutvlakte. Erg indrukwekkend.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 4 weken ook te kort ( zonder werken wel te verstaan) voor zo'n reis neem ik minimaal een week of 5, 6.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 24 augustus 2010 @ 14:09:

Met welke dieren ga je werken?

.



Ja eigenlijk met allerlei maar vooral apen en vogels en ja voor de rest hebben ze nog wel andere dieren zoals een beer, slang e.d.



Waar heb jij vrijwilligerswerk gedaan Iris1969 en hoelang?
Mijn insteek was wat anders dan de jouwe Fixyfix, want ik was van plan een hele lange tijd daar te blijven, maar ik vond het veel te primitief en ik ben uiteindelijk weer naar huis gegaan.



Het was diep in de bush van Sumatra, ik heb daar wilde en teruggezette Oerang Oetangs geobserveerd, maar er is daar ook een Oerang Oetang opvang waar ze verzorgd en klaar gestoomd werden voor hun terugkeer naar het oerwoud.
Alle reacties Link kopieren
O inderdaad heel anders. Wat wij gaan doen is combinatie van werken en relexen dus niet zo diep in de wildernis. Maar goed. Ben benieuwd hoe bolivia zelf is en of 2 weken voldoende zijn. Kan me idd voorstellen dat het niet genoeg is maar ja. Kan ook niet zomaar even 8 weken op vakantie gaan in verband met werken. Moet wel leuk en vakantie blijven dus vandaar. 5 weken zou overigens nog wel kunnen trouwens maar daarbuiten wordt het wel erg lang.
Het lijkt me geweldig, dus gewoon doen hoor!
Ik ben destijds 4 maanden in Ecuador geweest. 1 maand om Spaans te leren en wat te reizen, met de school en 3 maanden voor vrijwilligerswerk. Vanuit het vrijwilligerswerk ging ik dan soms ook reizen. Dat was goed te doen.

Bolivia ken ik niet, maar als het net zo mooi is als Ecuador zou ik zeggen, 2 weken is kort.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf twee weken in Bolivia gereisd en het was tekort! We hebben de pampas tour kunnen doen, paar daagjes La Paz, driedaagse tour naar de zoutvlakte en de meren en terug zijn we via potosi-sucre gegaan. Dit lukte net allemaal, maar wil je ook nog naar lago titicaca, dan ben je weer een paar dagen extra kwijt. Ik zou echt drie-vier weken gaan reizen daar er is zoveel te zien!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja Bolivia is echt zo'n land waar je echt rekening moet houden dat je ergens vast komt te zitten. Toen wij naar de pampas gingen, was er de dag van de terugreis veel regen, waardoor onze vlucht naar la paz geannuleerd werd...ik heb verhalen van mensen gehoord die er een week moesten blijven. Dus alles ruim inplannen!
Het ligt er natuurlijk maar aan wat je wilt zien. Wil je zoutmeer, en Potosí-mijnen, en La Paz, en jungle doen? Nee, dat kan niet in 2 weken.

Maar waarschijnlijk doe je vrijwilligerswerk met dieren in de buurt van Cochabamba? Misschien in een natuurgebied? Dan heb je misschien al genoeg natuur gezien en wil je vooral culturele bezienswaardigheden bezoeken.



Ik zou voor de hoogtepunten van Bolivia minimaal 3 weken uittrekken. En dan alleen de westkant van het land bezoeken.



Mocht je nog vragen hebben, ik woon in Bolivia en kan je misschien advies geven.
Alle reacties Link kopieren
@ alejandra; super dat je daar woont. Naar aanleiding van mijn vraag heb ik dan nog wel een vraag. is het veilig om als rugzaktouristen door bolivia te trekken.
Alle reacties Link kopieren
2 weken is meeeeer dan genoeg, dan heb je de hoogtepunten van Bolivia wel gezien en heb je zelfs nog tijd een vlucht te boeken naar 1 van de buurlanden om deze ook te bekijken.



(ik houd van een tegengeluid op een topic met een vraag waar voorspelbare antwoorden op komen)
Fixyfix, het is zeker veilig om rond te reizen als rugzaktoerist, ook als vrouw alleen. Maar net als overal moet je natuurlijk wel een beetje opletten, d.w.z. je een beetje voorbereiden waar je heen gaat, geen drankjes aannemen van vreemden, niet met dure sieraden te kijk lopen, etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op dit moment in Bolivia (La Paz) en vlieg morgen terug naar Peru. We hadden helaas maar een maand in totaal dus 2 weken Bolivia, 2 1/2 week Peru. Op zich kun je dan wat high-lights uit Bolivia meepakken, maar dan heb je weinig ruimte over om flexibel te zijn. Voor de jungle hebben we bv echt geen tijd meer. Daarnaast heb je toch eigenlijk ook wel wat tijd nodig om te aclimatiseren (oa de hoogte) Als je 4 weken hebt en de 1e 2 weken in de jungle doorbrengt, dan red je het wel met nog 2 weken, denk ik.

Veilig is het trouwens zeker, gewoon geen domme dingen doen.
Alle reacties Link kopieren
2 weken is wel krapjes... Zeker gezien bussen die het kunnen begeven, wegblokkades en niet te vergeten alle dingen die je kunt doen in Bolivia en misschien niet in sneltreinvaart wilt doen. Bolivia heeft nogal wat indrukwekkende dingen te bieden, dan is het wel fijn als je daar ook de tijd voor kunt nemen.

Kan je van harte aanbevelen om de bekende 'uyuni-toer' vanuit Tupiza te doen (dus de omgekeerde volgorde) en dan is m.i. verder nog aan te bevelen: coroico, potosi en klein dorpje bij lake titicaca (met bijv nachtje op isla del sol). La paz vond ik -als stad- niet echt om over naar huis te schrijven (al was de san pedro een bizarre belevenis en de marktjes zijn wel leuk), maar oruro vond ik veel authentieker (ook grote stad, maar minder gevaarlijk).

En zoals de rest al zegt, Bolivia is zo gevaarlijk als je het zelf maakt, dus gewoon gezond verstand gebruiken.

Spreek je spaans? Da's wel heel handig in Bolivia namelijk.

Neem aan dat je zomer 2011 bedoelt? Dan hebben jullie nog genoeg tijd om te bedenken wat je allemaal wilt doen (en de reis wat te verlengen :-) )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven