welk hotel/wijk in Barcelona

24-08-2010 12:21 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand pas in Barcelona geweest?

In welke wijk kan je het beste zitten?

Wil wel wat bezienswaardigheden zien zoals de Sagrada Familia en leuke winkels. Dicht bij het strand lijkt me ook leuk..

wie heeft er tips..

En los boeken of een weekendje weg boeken incl. vlucht?
Alle reacties Link kopieren
Altijd los boeken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een klein hotel in een zijstraat van de Ramblas.

luguber straatje, niet zo heel schone kamers etc. via Dreizen



Alle bezienswaardigheden zijn goed te doen met het openbaar vervoer.



Ik zou zelf gewoon even op booking.com kijken, hotel met goede reviews zoeken en de vlucht los boeken i.p.v. boeken bij een reisbureau.
Alle reacties Link kopieren
www.hotels.com

www.hostelworld.com

www.ebookers.com

www.hostelbookers.com
Hoi.



Barcelona, leuk! Daar heb ik heel veel leuke herinneringen aan.



Hoteltips:

- Abba Rambla

- Regencia Colon

- Suizo



Deze drie liggen allemaal dicht bij het oude centrum van Barcelona. Perfect!



Prijsvergelijken is zeker de moeite waard. Er zijn verschillende mogelijkheden om hotels te boeken, zoals hierboven ook al werd geschreven. Vergelijk losse hotelprijzen met die van reisorganisaties (zoals Oad, Arke, de Jong Intra...).



Vluchten zijn regelmatig los voordeliger, zeker als je kijkt naar de lowcost airlines. Transavia.com, Easyjet en Vueling hebben vaak voordelige tarieven.
Alle reacties Link kopieren
Altijd los boeken. Ryanair vliegt ook die kant op, maar niet op hoofdluchthaven El Prat - wel op Girona of Reus. Scheelt veel geld, maar ook veel tijd.



Leuk hotelletje (ligt ook een beetje aan je budget) is The Five Rooms. Handige ligging ook.



En helemaal buiten de stad (kwartiertje met trein naar hartje centrum), maar je zit er wel voor een scheet en drie knikkers is herberg InOut. Slaapzalen van 4 of 10 personen, dus misschien wel helemaal niet wat je zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt ...

Ik wilde met mijn vriend gaan.

Betaal idd liever ietsjes meer dan dat ik nog 2 uur moet reizen vanaf het vliegveld tot de stad..
Alle reacties Link kopieren
El Borne is een hele leuke wijk.
kijk eens op www.booking.com
Barceloneta is een leuke buurt bij het strand.

En kijk eens op http://www.citysiesta.com ... na/appartementen-te-huur/ voor een leuk appartement.



Zo hebben wij het een paar jaar geleden gedaan. Vlucht apart geboekt en klaar. Het was super!
Alle reacties Link kopieren
wij hebben geslapen in Hotel Sagrada Familia (kleine maar goede kamers en goed ontbijt) op loopafstand van de Sagrada Familia en metro (koop meteen in BCN een metrokaart voor een aantal dagen, ideaal) Als je iets buiten het centrum wilt zitten bv aan het strand dan betaal je evenveel voor 3* hotel maar verblijf je wel luxer bijv Hotel Princess en omgeving! gewoon hotel los boeken, je betaald veel geld voor transfers en begeleiding terwijl de metrokaart erg makkelijk te lezen is! taxi is ook voordelig, ong 20 euro naar de stad!

kijk op booking.com en vergelijk je raak!



veel plezier! barca is echt een mega mooi stad! 1 tip probeer een winkeldagje op doordeweeks te plannen en bezoek bezienswaardigheden op zondag want op zondag zijn alle winkels dicht waardoor er weinig te doen is als je alles al hebt gezien!! vanaf barca (el prat) airport gaat er om de zoveel minuten een bus naar de stad waaronder central punten als placa espanya en catalunya, vanaf daar vertrekken de metro's!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn begin augustus in Barcelona geweest. Zeer goedkoop gevlogen met Ryan Air dus geld over voor een goed hotel. Het is Hotel W geworden, trendy maar met heel aardig personeel, prachtige kamers met zicht op zee. Zwembad erbij en prive-strand voor de deur. Centrum is niet heel dichtbij maar met de taxi (betaalbaar in Barcelona) of gewoon te voet best te doen. Wat je keus ook wordt: veel plezier, Barcelona is een heerlijke stad!

http://www.booking.com/ho ... elona/w-barcelona.nl.html
Jenniferb, heb jij de loterij gewoonen ofzo?!

Ik zie alleen maar kamers die tussen de 300 en 700 euro per nacht zijn!
In juli 5 dagen in Hotel Catalonia Catedral geweest. In de Gotische wijk, hartje centrum, naast de kathedraal. Heel goed hotel. Wij hadden de meest luxe kamer en alles was optimaal!



Gevlogen met Transavia vanaf Rotterdam. Gewoon een lijnvlucht, apart geboekt.



(Barca is trouwens de voetbalclub, Barna is de stad)
Alle reacties Link kopieren
quote:Naski schreef op 24 augustus 2010 @ 17:12:

Jenniferb, heb jij de loterij gewoonen ofzo?!

Ik zie alleen maar kamers die tussen de 300 en 700 euro per nacht zijn! Nee, was het maar waar!:-) Mijn vriend heeft betaald en hij had het over een aanbieding van 5 nachten voor 900 euro voor 2 kamers (de kinderen waren mee). Niet goedkoop maar ook niet absurd duur toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net terug van een week Barcelona en ik vond het geweldig! Ik heb een los ticket geboekt en er zijn genoeg B&B waar je voor ca.40,- per nacht kun slapen. Bijvoorbeeld deze: Casanova



Ik zelf ben voornamelijk in de wijk Barceloneta geweest. Lekker dichtbij het strand en heel gezellig en oud. Ik heb daar viavia in een kamer geslapen voor 20eu per nacht. Heel shabby, maar dat vond ik juist wel eens leuk om te ervaren!



Verder ben ik naar Sagrada Familia geweest, maar ben er niet in gegaan. Urenlange rij en aan de buitenkant zag je al genoeg. Het staat ook nog steeds van binnen en buiten in de steigers, dus dan vind ik het persoonlijk zonde van mijn geld, want al die steigers halen toch het mooie weg.

Ik ben ook naar Park Guell geweest, echt een aanrader en super uitzicht. Je kunt daar gewoon met bus 24 naartoe vanaf Place de Catalunya. Buskaartje kost 1,40 en het park is openbaar.



Verder zou ik lekker rond gaan lopen en dan niet alleen over de Rambla, maar pak af en toe een ander straatje, dan zie je veel meer!



Ik vond het zo leuk dat ik volgende week alweer terug ga om wat mensen die ik daar heb ontmoet op te zoeken. wat een heerlijke stad!



Veel plezier!
Nou ik vind 900 euro nogal duur zeg. Wetende dat je voor 200 klaar kunt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net een weekje terug uit barcelona en heb het heerlijk gehad. Ik ben niet de ultieme toerist, vind het leuker om ook op de wat minder standaard plekken te komen en heb alles gelopen (weg cellulitis ). Gelogeerd in de wijk eixample en het hotel heet next to. Prima, helemaal niks op aan te merken, aardig personeel, mooie tuin en prima zonneterras als je het lekker vindt om ook af en toe even te relaxen in de zon. Succes met zoeken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven