Kleurenschema buitenkant huis

29-08-2010 11:23 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger, toen ik nog een stuk jonger was, had ik wilde fantasieën over mijn toekomstig eigen huis. Als ik een eigen huis zou hebben zou ik niet zo'n saai huis hebben. Het zou geen traditionele kleuren hebben maar gewaagde kleuren. Mijn voordeur zou turquoise worden of paars, hell misschien zelfs wel goud. Als met maar niet dat traditionele groen etcetera zou hebben.

Inmiddels ben ik 3 jaar in het bezit van een eigen huis. Helaas is mijn huis helemaal niet spannend geworden, het staat in een doodnormale straat, in een doodnormaal rijtje. Evengoed ben ik dolblij met ons huisje, daar niet van, maar het is nu niet bepaald onder architectuur gebouwd zeg maar. Ons huis heeft ook geen spannende kleuren. Nee, het is nu in traditioneel groen-wit geschilderd. Toen ik er net kwam wonen had ik al snel besloten dat er iig een spannender kleurstelling zou komen. Binnenklussen zorgden ervoor dat mijn plannen even in de ijskast belandden. Maar nu is het eindelijk tijd. Dit huis wordt geschilderd. Maar....in welke kleuren??



Inmiddels ben ik wel wat ouder en wijzer dus zit ik niet zo te wachten op een goud-paarse voordeur, ik wil mijn buren ook niet voor de kop stoten en niet al te erg detoneren dus ik heb mijn wensen voor kleuruitspatting naar beneden toe bijgesteld.

Nu heb ik zitten schetsen en kom toch met vrij traditionele kleurenschema's op de proppen.



Ik zit nu te denken aan: wit, antraciet en rood. Of kobaltblauw met wit en aqua.

Maar tegelijkertijd wil ik iets heel anders. Misschien juist terra-achtig. Of Mondriaan achtig. Of misschien toch -subtiel- paars.



Wie heeft er ideeën? Kleurenschema's Tips? Voorbeelden?

Het huis heeft veel glas en ook houten panelen. Qua gevelindeling is het denk ik het beste om voor twee of drie kleuren te kiezen.

Misschien zelfs vier, of is dat teveel?

Pff, ik dacht dat dit leuk zou worden maar zit nu te tobben...ik hoop op een superidee. Wie denkt er even met me mee?
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat als een producent nieuwe buitenverven ontwikkeld dat ze zich dan concentreren op de bestverkochte kleuren, dus dat molengroen wel verkrijgbaar is in een bepaalde (extra robuuste uv werende) lijn, maar aquablauw niet.
Ik vind bordeaux met creme niet zo mooi maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ik heb het niet met bordeaux zeg maar.



Ik zou wel een huis kopen met een turquoise voordeur. Een voordeur is ook vrij eenvoudig van kleur te veranderen, dus als het je kleur niet is dan is het zo weer veranderd.



Dat wordt natuurlijk anders wanneer alle ramen/kozijnen in een kleur zijn geschilderd die jou niet ligt, dat is een hoop meer werk om aan te passen.
Alle reacties Link kopieren
Een deur in een felle deur is nog wel te overzien als de overige delen een combinatie van wit en gangbaarder kleuren hebben. Als je bijvoorbeeld de (op het plaatje van het boek middelste rij linker helft) blauw grijzige norman foster kleuren gebruikt en dan de deur in de kleur van het dunne linker streeptje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon alles roomwit. Dus deur, kozijnen en bewegende raamdelen. Maar het huis is 100 jaar oud en dan moeten de kozijnen gewoon roomwit vind ik. De mensen in de straat denken er anders over trouwens: donkergroen met wit, bordeauwrood met wit, donkerbruin, vies roze (iew). Ik vind zelf 1 kleur het meest fris en netjes staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven