Lenzen i.p.v. een leesbril?

01-09-2010 15:13 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toe aan een leesbril. Nu heb ik gehoord dat er tegenwoordig ook lenzen zijn voor "ouderdomsverziendheid". Mijn vraag is of iemand hiermee ervaring heeft? Mijn voorkeur gaat uit naar lenzen, en niet naar een leesbril. Ik ben benieuwd naar ervaringen!
nou dat je er 1 nodig hebt is wel duidelijk. Je zet dit topic onder de pijler kinderen

Een collega van mij heeft ze gehad, en die vond het niets, die was weer heel snel terug op de bril
quote:_Barbabella_ schreef op 01 september 2010 @ 15:15:

nou dat je er 1 nodig hebt is wel duidelijk. Je zet dit topic onder de pijler kinderen

Een collega van mij heeft ze gehad, en die vond het niets, die was weer heel snel terug op de bril
Die lenzen bestaan al jaren. Er zijn drie mogelijkheden:

- leeslenzen waarbij het leesgedeelte rondom aan de buitenkant zit, zodat je - hoe de lens ook ronddraait - altijd door die 'rand' kijkt;

- leeslenzen met een leesgedeelte onderin (zoals bij een bril) die aan de onderkant verzwaard zijn, zodat ze altijd 'rechtop' in je ogen zitten;

- monovisie: hierbij heb je in het dominante oog een lens op normale sterkte, en in het andere oog een lens op leessterkte. Zelf heb ik dit al jaren in mijn ogen; de gewenningstijd is wel een paar weken (je hersens moeten wennen aan het feit dat ze een wazig en een scherp beeld zien) maar als dat eenmaal voorbij is zie je perfect op alle afstanden en je hoeft ook niet naar beneden te kijken om te lezen (wat bij de andere twee soorten lenzen wel moet).
Oeps, domme actie! Nou ja, in ieder geval tot zover bedankt voor de reactie(s).
Is toch niet dom? Zo lang je geen leesbril nodig hebt verdiep je je ook niet in die dingen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven