Geld & Recht alle pijlers

Kadotip na schuldsanering

03-09-2010 11:04 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een goede vriend van mij komt binnenkort uit de schuldsanering. De zogenaamde "schone lei". het lijkt me leuk om hem iets te geven om het te vieren, maar wat???



Iemand ideeen??
Alle reacties Link kopieren
Een lei?
Gewoon een bloemetje met een lief kaartje? Het hoeft toch niet iets geks te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Wel een schone dan!
Alle reacties Link kopieren
Geld?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kijken wat hij al die tijd niet meer heeft kunnen kopen. Een kado wat hij kan gebruiken en een "luxe" klein kado om het te vieren, een wijntje, champagne of speciaal biertje als hij dat lekker vindt, of iets van whiskey, waar hij dan van houdt en nooit meer kon kopen. Met een paar lekkere hapjes en dan een gezellige avond ervan maken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
een mooie portomonnee..

Of neem hem lekker mee uit eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem iets geven, wat niet duur hoeft te zijn, waar hij enorm van houdt maar niet kon kopen. Een avondje uit, lekker eten, een boek, sauna, etc. Als je weet wat zijn hobbies zijn daarop inspringen.
Een spaarpot omdat hij weer geld overhoudt en daar verstandig mee om moet gaan.
Een credit card op jouw naam, omdat hij de eerste jaren daar niet voor in aanmerking komt ?
Een spaarpot is leuk En mee uit eten nemen?
Alle reacties Link kopieren
quote:moppetoet schreef op 03 september 2010 @ 11:16:

Een credit card op jouw naam, omdat hij de eerste jaren daar niet voor in aanmerking komt ?



Persoonlijk vind ik dit een heel dom idee. Iemand is niet voor niets in de problemen geraakt. Met een creditcard geef je geld uit wat je eigenlijk niet hebt. En zo te gemakkelijk geld uitgeeft en weer in de shit komt.



Met contant geld of gewoon wat je op je rekening hebt of in de spaarpot, zie je gewoon wat je kan uitgeven. Want roodstaan zal denk ik niet kunnen op zijn rekening.



Niet persoonlijk naar jou toe maar ik zou dit idee echt niet aanraden. Hij zou er juist door in de problemen kunnen komen. Het is niet voor niets dat je er geen een kan aanvragen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:mylenevalerie schreef op 03 september 2010 @ 11:23:

[...]





Persoonlijk vind ik dit een heel dom idee. Iemand is niet voor niets in de problemen geraakt. Met een creditcard geef je geld uit wat je eigenlijk niet hebt. En zo te gemakkelijk geld uitgeeft en weer in de shit komt.



Met contant geld of gewoon wat je op je rekening hebt of in de spaarpot, zie je gewoon wat je kan uitgeven. Want roodstaan zal denk ik niet kunnen op zijn rekening.



Niet persoonlijk naar jou toe maar ik zou dit idee echt niet aanraden. Hij zou er juist door in de problemen kunnen komen. Het is niet voor niets dat je er geen een kan aanvragen.Oh ik las het als grap, niet als serieuze suggestie... Als het serieus was ben ik het helemaal met je eens!
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 03 september 2010 @ 11:06:

Wel een schone dan! geef je er een doekje bij
Eh, het was inderdaad een grapje, MV.
Alle reacties Link kopieren
@mylenevalerie, zou de suggestie van Moppetoet niet een ietsiepietsie ironisch bedoeld kunnen zijn...........
King Louie, je weet wel, dat Oililly-spul voor rimpelige ouwe Viva-meisjes. Blijf van m\'n bakfiets af!
Alle reacties Link kopieren
Lekker uit eten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pippa71 schreef op 03 september 2010 @ 11:27:

[...]





Oh ik las het als grap, niet als serieuze suggestie... Als het serieus was ben ik het helemaal met je eens!



Ik las het serieus, zie er geen grap in, zowel dan excuus. Maar het is vind ik in de categorie van iemand komt net uit een opname voor drank en drugs en die bied je een borrel of een snuifje aan.

Ja snap je hoe ik het las?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
-
Alle reacties Link kopieren
Een riante kadobon Zou ik zelf helemaal geweldig hebben gevonden (en nog steeds). Djeez, het idee dat je een x bedrag zomaar kunt besteden aan iets wat je leuk vindt is al een feestje op zich.

Hoop dat vriend eigenlijk in zulke financiele omstandigheden is dat in of uit schuldsanering substantieel verschil maakt en dit voorstel vrij onbenullig is.
Alle reacties Link kopieren
Geluk steentjes ? Eentje voor kracht en doorzettings vermogen ofzo ?
Alle reacties Link kopieren
Voor de humor: Een pas laten maken met: 'Pas op, geld uitgeven kost geld'.



En lekker vieren dat hij een lestige periode af hebt gesloten dus een etentje met een glas champagne.
Nee echt?
De google-ad hieronder vermeldt: "Schulden aflossen met een Hypotheek, maak nu een vrijblijvende afspraak".

Ik wil niet negatief zijn maar waarom zou je moeten vieren dat je uit de schuldsanering komt? Iemand die z'n uiterste best doet om er niet in te komen, krijgt toch ook geen cadeautje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven