Vleesvervangers

04-09-2010 17:03 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Ik ben geen vegetarier, maar vind het af en toe wel eens lekker om bijv. een vegetarische burger te eten. Nu heb ik eerder de vegetarische burger van Vivera gehad, maar dit vond ik echt heel erg tegenvallen.

Er zat een hele vreemde smaak aan die erg snel tegen ging staan.



Welke vleesvervangers vinden jullie het lekkerst?
Alle reacties Link kopieren
Ik eet altijd kikkererwten humus en falafel etc....dat vind ik echt heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is dat ik nog thuis woon en dus niet heel uitgebreid zelf iets kan maken. Mijn ouders koken vaak het eten en daardoor ben ik eigenlijk op zoek naar een soort burgers/worstjes o.i.d. qua vleesvervanger.



Mocht ik een keer langer de tijd hebben, dan zal ik het zeker eens proberen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zelf Goodbite het beste merk, ook qua prijs/kwaliteit verhouding. Dat is te koop bij de C1000.



Je kunt ook zelf vegetarische "koteletten" maken met verschillende linzen (koken in weinig water, stampen) en kruiden (met uien en paprika om t af te maken), of tofu ipv linzen/erwten. Als je kijkt naar de voedingswaarden is dat namelijk méér een vleesvervanger dan die voorgebakken dingen in de winkelschappen.
Alle reacties Link kopieren
Vleesvervangers eet ik niet...niet dus in die trand.

Wel extra gekookte eitjes etc.

Hummus is bijv. in 5 minuten klaar (lijkt mij niet uitgebreid toch?)
Visburgers, kaaskroketjes en falafel verder veel gerechtjes met paddestoelen of garnalen.
Alle reacties Link kopieren
oja idd kaassoufleetjes,vissticks eet ik wel,ook kaas gebruik ik als vleesvervanger bijv bij brocolli
Alle reacties Link kopieren
Van falafelmix maak je on een handomdraai een burger. En je kan natuurlijk op een moment dat je wel tijd hebt ingewikkeldere dingen maken en in porties invriezen.
ik vind quorn en valess best te eten.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Vivera (hier bij de plus goed verkrijgbaar)

De grillworst, frikandellen en de shoarmareepjes vind ik lekker.

Voor op brood de boterhamworst.

Bij de grotere AHs hebben ze spekreepjes.

Valess is ook prima te eten.

(ik eet weinig in burgervorm kom ik nu achter)

Het is een kwestie van veel proberen en soms ook, veel weggooien, niet alles is lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de AH vleesvervangers het lekkerste, en Valles ook trouwens.



Van Ah merk vind ik de toscaanse carre het lekkerste.

En de paprika rondo ( of zoiets)
Alle reacties Link kopieren
O ja en de oosterse wokblokjes van AH .
Alle reacties Link kopieren
Dan ga ik eens die van de AH proberen.

Vivera vond ik dus niets.

Heb ook eerder een soort nuggets gehad van een onbekend merk van de SdB maar dat was net rubber.



Ik ga gewoon even kijken wat ik met al deze tips kan! Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook de toscaanse carre erg lekker. Maar ook de vegetarische gehaktballetjes van AH/Tivall zijn erg lekker. De stukjes in satesaus van Quorn zijn ook heerlijk (bij de nasi bijv.).



De Griekse rondo en de maaslander kaassnitzels (of plakken) en valessburgers zijn ook prima.



Oh en de hamburgers van AH/Tivall zijn ook lekker. Even bakken, uitjes bakken, op een wit bolletje doen met een klodder mayo en curry...mjammie.



Keus zat dus
Alle reacties Link kopieren
Valess met kaas is mij inderdaad al bekend.



Hamburger klink errug lekker, maar ik ben op dieet dus dat gaat niet lukken ;)
Alle reacties Link kopieren
Probeer de diepvries vegetarische burgers van de Aldi eens. Die vind ik erg lekker en kosten geen drol. Voorla die met spinazie en mozarella vind ik er lekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eternal_Sunshine schreef op 04 september 2010 @ 18:03:

Valess met kaas is mij inderdaad al bekend.



Hamburger klink errug lekker, maar ik ben op dieet dus dat gaat niet lukken ;)In zo'n hamburger zitten niet veel calorieën hoor. En als je mayo op yoghurt basis neemt is dat toch ook niet zo erg?
Alle reacties Link kopieren
quote:isolde55 schreef op 04 september 2010 @ 18:03:

Probeer de diepvries vegetarische burgers van de Aldi eens. Die vind ik erg lekker en kosten geen drol. Voorla die met spinazie en mozarella vind ik er lekker.Oh die ken ik helemaal niet. Ga ik gauw eens aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
Hamburger kan prima bij een dieet hoor!!



Vega burger bakken met wat uitjes en champignon( in een klein beetje olie).

Op een bolletje met een klein laagje frietsaus light( remia) besmeerd en wat curry( rode sauzen zijn prima in een dieet)

En maak daarnaast wat sla met rauwkost met een beetje light dressing.



Voila, heerlijke avond maaltijd MET broodje hamburger
Alle reacties Link kopieren
Bij de aldi in de vriezer?

Nog nooit gezien.



Ik vind de vega uit de koeling bij de Aldi niet te eten in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:iry schreef op 04 september 2010 @ 18:08:

Hamburger kan prima bij een dieet hoor!!



Vega burger bakken met wat uitjes en champignon( in een klein beetje olie).

Op een bolletje met een klein laagje frietsaus light( remia) besmeerd en wat curry( rode sauzen zijn prima in een dieet)

En maak daarnaast wat sla met rauwkost met een beetje light dressing.



Voila, heerlijke avond maaltijd MET broodje hamburger

Inderdaad. Prima maaltijd. Je zou nog zelfs voor volkoren bolletjes kunnen kiezen, al vind ik dat zelf wel minder lekker.



Ik denk dat ik morgen maar weer eens een broodje hamburger maak.
Alle reacties Link kopieren
Bij onze Aldi heb ik het in ieder geval niet zien liggen.



Ik volg een erg streng dieet, waardoor dit echt te veel calorieen bevat. Het kan wel, maar dan kan ik de rest van de dag amper meer iets eten. Dat vind ik ook zo zonde.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de vleesvervangers van de AH wel lekker maar ik probeer ook af en toe wat anders te eten zoals een omelet of een maaltijd met kikkererwten. Mijn man eet wel vlees en houd erg van aardappels, vlees en groente maaltijden waardoor het lastig is voor mij om ,echte, vegetarische maaltijden te maken.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, strenge diëten waarbij je maar weinig calorieën mag zijn heel slecht voor je lichaam. Ik vermoed dat er in zo'n broodje hamburger nog geen 300 kcal zitten. Dat is toch niet veel?
Alle reacties Link kopieren
In een tivall hamburger zitten 161 kcal. Als je dat al niet mag hebben, wat mag je dan wel eten?



http://afslankservice.plu ... og&current=item&item=5207

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven