Slapende lust, liefde en seks, oorzaken/gevolgen.

02-09-2010 12:08 1771 berichten
Alle reacties Link kopieren
De insteek van dit topic is een serieuze variant van het minnaartopic: filosoferen over oorzaken en gevolgen van desinteresse en sleur in de seks binnen je relatie. Accepteren, aan werken en/of een sv, welke oplossing ook. En waarom. En met respect voor ieders keuzes, oplossingen en overwegingen!

Dit topic is dus bedoeld voor mensen die hiermee te maken hebben,over twijfelen, zelf een minnaar/minnares hebben of op het punt staan vreemd te gaan. Of hun partner is vreemdgegaan of een (seks)relatie is begonnen met een ander. Of diegenen die hierin geinteresseerd zijn.

Niet bedoeld voor discussies en oordelen of het moreel verantwoord is om vreemd te gaan en niet voor andere veroordelende reacties. Daar zijn andere topics over.

Mogelijke gevolgen zijn dat je vroeg of laat op zoek gaat of bent gerold in gelijkgestemde seks buiten je relatie, wat kan uitgroeien tot meer gevoelens, worstelingen met verliefdheid/liefde/seks. En veel frustratie, verdriet, jezelf of elkaar tekort doen.

Ik heb gemerkt dat er genoeg mensen zijn die worstelen met dit soort vraagstukken en waarom ze dit gebeurd is, waarom ze hebben gekozen voor bijv vreemdgaan en daar niet makkelijk met familie en vrienden over kunnen praten.

Sommigen hebben behoefte hun ervaringen te delen, herkenning te vinden en te zien hoe anderen hiermee omgaan.

Waarschuwing vooraf: het zullen diepgaander en dus langere reacties zijn dan luchtige oneliners! Het is dus echt alleen bedoeld voor wie dat interessant vindt.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Ik begrijp je niet Doddie. Het verschil met wat?

Wij hebben nu een goede sexuele relatie. Als dat er niet meer is door ziekte dan zou ik niet weg gaan. Logisch toch.
odi et amo
Ik heb ook een fijne relatie maar door de jaren heen blijken we sexueel erg te verschillen en het is voor mij dus net zo min reden mijn relatie ervoor te verbreken. en voor mij is dat net zo logisch
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Ik vind dit ook eigenlijk veel te ver gaan.

Volgens mij is dit niet de vraag van Suzy.

Mijn man kan best belangstelling krijgen voor sm, als ik dat niets vind moet ik het dan maar goed vinden dat hij daarvoor een vriendin de relatie binnenhaalt?
odi et amo
quote:doddie schreef op 04 september 2010 @ 18:47:

Ik heb ook een fijne relatie maar door de jaren heen blijken we sexueel erg te verschillen en het is voor mij dus net zo min reden mijn relatie ervoor te verbreken. en voor mij is dat net zo logisch

Zoals ik al zei, ik vind dit eigenlijk te ver gaan voor dit topic.

Het gaat meer over sleur en desinteresse en niet over de verschillen in beleving. Zolang jullie het er beiden mee eens zijn vind ik het verder prima hoor wat jullie doen. Je klinkt een beetje als of ik het afkeur. Dat is misschien niet je bedoeling, maar je lijkt jezelf een beetje te moeten verdedigen. Dat is nergens voor nodig hoor.
odi et amo
in die 23 jaar heeft ons sexleven op een zeer laag pitje gestaan, ik heb gehuild dat ik geen zin had. Had een man die sexueel uit het wensenboekje van iedere vrouw kwam en bij hem kwam ik voor ht eerst klaar. Ik begreep dus niet wat er mis was en weet het geheel aan mezelf.

Achteraf blijkt nu dat het vooral aan de manier van sex lag, ik dacht dat ik frigide was maar blijk juist net als suzy een passievolle vrouw is het eerder mijn man die een drempel heeft. Maar dat maak je dan bij elkaar niet los.

Dit topic sluit dus juist geheel aan op onze relatie en had mijn man niet bijtijds signalen opgepakt was ik ook vreemd gegaan, omdat de sex niet meer is wat het was,omdat je met elkaar een vorm vind van sexen die fijn is en vertrouwd maar niet spannend en dat maakte dat vooral ik er minder zin in kreeg en mijn lust gevoelens verloor.

Wij ervaarde verminderde lust in sex en voorspelbaarheid, ik heb een minnaar in alles vind ik dus juist herkenning in dit topic.

Ik zeg niet dat jij een vriendin moet binnen halen als je man interesse krijgt in bdsm, maar het kan wel zijn dat hij dan zijn plezier in sex verliest en hoe los je dat op als jij dat inderdaad niets zou vinden?

en vaak ben je al jong bij elkaar en weet je sexueel niet beter.

Ik had voor mijn man twee vriendjes gehad en amper sexuele ervaring. Nu achteraf blijken onze voorkeuren enorm te verschillen maar dat wisten we gewoon niet. Het maakt echter wel dat sex voorspelbaar wordt want met elkaar vind je een manier waar je je beide in kan vinden echter het maakte mij niet geil en los. het was liefdevol en fijn.

Ik heb totaal niet gevoel dat ik me moet verdedigen maar ik reageerde even op jouw reactie dat als je het sexuele niet meer zou delen je je relatie zou opgeven omdat je alles wilde delen met je partner. even later vertelde je dat dat anders zou liggen als je man door ziekte niet meer met je zou kunnen vrijen.

Ik probeerde je uit te leggen dat het gevoel hetzelfde is, dat ook ik omdat we sexueel niet geheel matchen niet mijn relatie ga verbreken omdat er een onmogelijkheid is op sexgebied. dat het dus in gevoel precies hetzelfde is. Je wil fijne sex maar daarvoor niet je relatie verbreken.
Ik dacht al dat er iets niets klopte.

Ik heb nergens geschreven dat ik uit de relatie zou stappen als er geen seks meer was. Wijs eens waar je dat dan hebt gelezen?

Als mijn man absoluut niet zonder sm zou kunnen en ik zou dat absoluut niet willen dan denk ik niet dat wij bij elkaar zouden blijven. Ik wil genieten van sex binnen de relatie. En op deze manier geniet ik ook niet.
odi et amo
ik haalde dat hier uit:

Ik bedoel in een relatie zitten met matige of geen sex en dan buiten de relatie sexuele intimiteit naar tevredenheid hebben met een ander.

Dat zou ik niet kunnen. Dan zou ik uit de relatie stappen.

Voor mij is het antwoord op de vraag kan dat met een andere persoon dan je partner nee.

Een relatie is voor mij alles of niets.

Hieruit haalde ik dat je niet buiten je relatie sex wilde zoeken omdat je dat niet zou kunnen, dat een relatie voor jou alles of niets is. En ook in je laatste reactie geef je aan dat je denkt uit elkaar te gaan als jullie sexueel te veel gaan verschillen tenzij je partner vanwege ziekte niet meer sexueel aktief zou kunnen zijn.

en ook ik val jou niet aan ik probeer uit te leggen dat het in verschil niet zo veel anders is dat je elkaar sexueel niet dat kan geven wat je wenst en niet meer kunnen sexen vanwege een ziekte. In beide gevallen kan het maken dt sex met elkaar lastig of niet meer geheel bevredigend is.
@doddie

Ik had het niet beter kunnen omschrijven hoe het bij mij thuis is en wat de consequenties hier van (kunnen) zijn.

Het ligt zo gevoelig indien het om seksuele voorkeuren of beleving gaat. Terwijl het heel lastig accepteren is dat het niet matched, maar in eerste instantie ook geen reden lijkt om alles dan maar op te geven.

Maar je bent je wel bewust dat er iets meer of anders is wat jou heel erg trekt.
quote:doddie schreef op 04 september 2010 @ 20:04:

ik haalde dat hier uit:

Ik bedoel in een relatie zitten met matige of geen sex en dan buiten de relatie sexuele intimiteit naar tevredenheid hebben met een ander.

Dat zou ik niet kunnen. Dan zou ik uit de relatie stappen.

Voor mij is het antwoord op de vraag kan dat met een andere persoon dan je partner nee.

Een relatie is voor mij alles of niets.

Hieruit haalde ik dat je niet buiten je relatie sex wilde zoeken omdat je dat niet zou kunnen, dat een relatie voor jou alles of niets is. En ook in je laatste reactie geef je aan dat je denkt uit elkaar te gaan als jullie sexueel te veel gaan verschillen tenzij je partner vanwege ziekte niet meer sexueel aktief zou kunnen zijn.

en ook ik val jou niet aan ik probeer uit te leggen dat het in verschil niet zo veel anders is dat je elkaar sexueel niet dat kan geven wat je wenst en niet meer kunnen sexen vanwege een ziekte. In beide gevallen kan het maken dt sex met elkaar lastig of niet meer geheel bevredigend is.

Ik vind wel daar wel een groot verschil in zitten Doddie.

En als het zo strak gesteld zou worden door mijn partner, zo van

bdsm of anders geen sex dan zou ik mijn koffertje pakken, want dat zou ik een vrij egoistische opstelling vinden. In geval van ziekte heb je geen keuze maar in dit geval wel. Ik snap wel dat je me niet aanvalt,

maar ik begrijp je reacties soms gewoon niet.

Ik zou geen sexuele relatie met een ander kunnen hebben zonder schuldgevoel. Het voelt voor mij als bedriegerij. Op de manier van ik ga wel met een ander want dat vind ik lekkerder. Kan dat geen liefde noemen. Sorry.
odi et amo
En hoever ga je dan. Neem je dan iemand erbij, omdat zij het bevoorbeeld wel goed vindt dat ze in haar kont geneukt wordt of

zoals laatst dat topic over die vriendin die geen sperma wilde slikken.

Want ontevredenheid wordt dan ineens wel een ruim begrip.

Mijn man is te klein geschapen, zodat ik niet aan mijn trekken kom, dus neem ik er maar iemand bij.

Ik stel een expres nu even heel zwart-wit, want waar is de grens dan.

En in jullie geval zijn jullie het samen eens. Dan is het mooi opgelost.

Ik vind het glad ijs.
odi et amo
dubbel
odi et amo
Topic is pas 2 dagen geopend en nu al 8 pagina's. Ik had het willen volgend omdat ik er veel in herken maar het gaat me te snel. Ga toch even proberen een beetje bij te lezen.
Jaaa gaat hier snel zeg! Toppie topic ;)

Ik lees zo nu en dan stukken mee.
Haha, dat komt omdat Suzy van die lange verhalen schrijft, maar ze is nu even ondergedoken geloof ik.
odi et amo
Niet meeschrijven jahoe? Of niet van toepassing?
x
ja lisannez, zeker van toepassing. Nog steeds ;)

Ik sta er zo anders in dan een paar jaar geleden. Ik was toen een echte moraalridder. Ondertussen weet ik wel beter en zal ik niet zo gauw mijn vooroordelen meer hebben over het wel of niet vreemdgaan.

Vandaag hoorde ik 2 mensen zeggen: je leeft maar 1 keer hoor!

Ik dacht: verdomme da's waar! Als er niet over gesproken kan worden (of als er wel over gesproken kan worden maar je komt er samen niet uit) dan doe ik het maar stiekem.

En dat is ook iets wat ik niet van mezelf ken.

Ik ben altijd zo trouw als een hond geweest en liegen kon ik niet.
x
Waarschijnlijk denkt niemand, als hij aan een relatie begint, dat er een punt kan komen dat je vreemd zou kunnen gaan.

Ik had het tenminste niet van mezelf verwacht en dat lees ik toch wel vaak terug bij anderen. Nooit gedacht dat ik dít zou doen.
Zo herkenbaar. Als je jong bent heb je zoveel ideeen van hoe het zou moeten zijn en zo veel uitspraken van "dat zal ik nooit doen" Goh wat worden we toch wijzer als we ouder worden. Je denkt jezelf te kennen maar toch leer je jezelf steeds weer opnieuw kennen.
ja klopt helemaal wat jullie zeggen. Je denkt ook dat je altijd hetzelfde blijft denken, maar dat is dus niet zo.

Wel fijn om te lezen dat je niet de enige bent.... ;)

En waarom doen we het dan?

Ik deed het niet omdat ik slechte sex heb thuis. Ook geen slechte relatie.... Dus dat kan ik allemaal de schuld niet geven.

Ik heb me altijd al een wilde meid gevoeld, maar ondertussen ben (was?) ik dus een trouwe hond. En als je voor je 18e je maatje van je leven ziet lopen, dan laat je hem niet schieten. Maar ik had graag in mijn jeugd flink los willen gaan. En ben bang dat dát er nu uitkomt of zo.
Ik dacht ook dat mijn leventje gewoon goed was. Op mijn 19e verkering met mijn huidige man krijgen, braaf trouwen en kids. Was altijd voorbeeldig en dan opeens. Alle opgekropte ellende komt eruit en staat er een andere man klaar die je opvangt.

Ben bang dat ik nu ook dingen die ik niet mee gemaakt heb stiekem nu beleef. En het stomme is dat het nog niet eens echt fout voelt terwijl je weet dat het super fout is waarmee je bezig bent. Het kan zo raar zijn.
nou roezel, shake hands! ;)

En het zit me dwars, dat het me niet dwars zit....

(nou ja, niet dwars in die mate dat ik er mee wil stoppen dan)
Staan jullie 100% achter wat je aan het doen bent?
@dnm als je iets doet, moet je het goed doen ;)

Maar uh als dat niet zo was, wat dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven