Werk & Studie alle pijlers

boek over timemanagement, tips?

06-09-2010 00:42 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag een boek over timemanagement willen lezen, om wat tips op te doen over persoonlijke efficientie, ordenen, plannen, afrekenen met uitstelgedrag, etc. Er bestaan zoveel boeken over dit onderwerp! Heeft er iemand toevallig ervaring met een nuttig boek?

Dank alvast!
gettings things done is het beste systeem wat ik ken. De meeste andere methodes komen hier ook op neer. Koop het boek en ga aan de slag, op wikipedia is ook een hoop te lezen, maar het boek zelf is handig.

Leuke site: lifehacker.com
een agenda?
Getting thing done. Dit boek heeft mijn leven veranderd. Klinkt heftig. Maar deze methode

werkt heel goed. Erg populair. Lezen en toepassen en je leven zal nooit meer hetzelfde zijn :-)
Bedankt! Ik heb net op bol.com wat opties bekeken, en getting things done (alleen de titel geeft al zo goed aan wat mijn bedoeling is) sprak me al wel aan, dus dat ga ik na jullie tips zeker bestellen!
PEP vond ik voor werken op kantoor wel erg goed. PEP is Personal Efficiency Program. Ik heb het boek van Kerry Gleeson ook en pas hiervan een aantal dingen toe op mijn manier van werken. Maar of het helemaal is wat jij zoekt weet ik niet.
Ook leuk: lifehacking.nl
'7 eigenschappen van effectief leiderschap' van Stephen Covey is ook wel een aanrader, ook voor persoonlijke efficiency.
quote:Mieomij schreef op 06 september 2010 @ 03:04:

'7 eigenschappen van effectief leiderschap' van Stephen Covey is ook wel een aanrader, ook voor persoonlijke efficiency.Helemaal mee eens. Covey trekt het veel breder dan alleen time management. Hij laat zien hoe je eerst moet nagaan wat je echt wil met je leven en van daaruit ga je prioriteiten bepalen. Zijn indeling in zaken die belangrijk/onbelangrijk en dringend/niet dringend zijn, is een echte eye opener. (De dingen die je eigenlijk het liefste wil doen, zijn namelijk wel belangrijk maar niet dringend, en dat is typisch de categorie activiteiten die veelal onderop de stapel terechtkomt.) Hij is terecht een van de meest invloedrijke persoonlijke-ontwikkelingsgoeroes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven