Werk & Studie alle pijlers

Irritante dochter van kollega

15-11-2007 16:01 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik heb even een irriteer momentje. Mijn kollega zit echt de hele dag prive aan de telefoon, terwijl ze nog aan de telefoon zit, wordt ze alweer gebeld door iemand anders.

Ik zit met in totaal 13 mensen op de afdeling, aangezien ik de telefoontjes voor iedereen moet aannemen, dus ook die aan haar, begin ik me zo langerzamerhand als haar persoonlijk assistente te voelen. Ze heeft een 9 jarig dochtertje die dus ook een paar keer per dag belt, als mijn kollega niet op haar plek zit, vraag ik virendelijk aan haar dochtertje op een later tijdstip terug te bellen.

Maar dat kind is me toch bijdehand, nu net weer, zegt ze echt op zo'n toontje tegen me " nee, vraag maar of mijn moeder me terugbelt" Ik ontplofte zowat, ik heb de boodschap dus niet doorgegeven, ik hoorde dat ze na een half uurtje weer had gebeld, maar het boeit me echt niet. Dat kind belt echt om de meest stomme dingen, of ze een snoepje mag, welke broek ze aan moet doen, etc.

We zitten hier om te werken toch, niet om de hele dag prive telefoontjes te plegen. Het leuke is dat die kollega altijd tegen aan het roepen hoe druk ze het wel niet heeft.

(Ik heb er overigens al eens tegen m'n baas wat van gezegd)
Wat irriteert je nu precies? Dat je collega zo'n kutkind heeft of dat je de telefoon voor haar moet opnemen? Je kunt dan toch op dat moment niet weten dat haar dochter aan de lijn hangt? Of heb je soms een hekel aan die collega? Ik begrijp uit jouw verhaal dat jij de telefoon voor iedereen moet opnemen?
Het kind kan er ook weinig aann doen, als mamma har niet duidelijk maakt dat het niet de bedoeling is dat ze belt. beter kun je de boodschap wvan dochter wel doorgeven en gelijk aan je collega melden dat ze mss haar dochter moet vragen minder vak op te bellen, of op je collega's privemobiel ipv op het werk.

Mijn moeder had ons goed duidelijk gemaakt dat we alleen haar op het wrrk mochten bellen als het huis in brand stond oid, en anders zewaaide er wat als we haar stoorden.

Nu waren we ook iets ouder dan 9, dus mss moet je collega gewoon naschoolse opvang regelen voor haar dochter.
Bepraat dit ook met je collega dat je dit niet fijn vind

En als haar dochter weer beld en je collega is niet aanwezig gewoon zeggen ze belt je wel terug klaar
Privebellers op de werkvloer vind ik zelf ook ontzettend irritant en onbeschoft.

Ik denk dan dat een dochter nog het minst erg is.

Ik had een collega die gewoon met een vriend een half uur ging zitten bellen over al haar medische ongemakken, en de hele dag door lulverhalen liep op te hangen uit haar persoonlijke leven en geen flikker uitvoerde.

Ondanks dat ze er al vaak op gewezen was ging ze gewoon door met haar gedrag. Dacht zeker, ik zit hier al zo lang ze ontslaan me toch niet.

Jezus, ik heb me zo zitten ergeren dat ik toen om overplaatsing naar een andere kamer heb gevraagd.
Sorry hoor, maar als je je daaraan irriteerd, dan moet je dat tegen je collega zeggen, en niet gelijk tegen je baas.

Overigens, privébellen, dat hoort gewoon niet.

Dat je af en toe eens een keer een telefoontje pleegt omdat het moet, of een keer een mailtje stuurt, ok. Maar je collega's hoeven niet te lijden onder het feit dat jij zonodig moet bellen de hele dag.
Op mijn werk gebeurt het ook wel eens en is het nog wel subtiel op te lossen door een opmerking te maken a la: 'Goh, je hebt het er maar druk mee, dat wordt overwerken straks!' Vrouwen pikken dat vaak wel op is mijn ervaring...

Zo niet, zeg ik gewoon dat het niet in mijn taakomschrijving staat op privégesprekken aan te nemen, of ze daar in het vervolg even rekening mee wil houden...

Maar sowieso: met háár bespreken, meteen naar de baas hollen is een beetje, laat ik het netjes zeggen, onvolwassen. Ikzelf vraag altijd aan die klagers die me voor het karretje willen spannen wat ze zélf aan de klacht(afhandeling) gedaan hebben... Pas als dat niet helpt, ga ik wel even de chef uithangen en geen seconde eerder!
Jaren geleden hadden we met zn allen een emailadres op het werk. Een collega had een dochter, die allerlei kletsemailtjes aan haar moeder stuurde.

Hoi Mam, het weekend was zo en zo en ik ben lekker met die en die naar bed geweest. Ook als die collega niet werkte kwamen dergelijke mailtjes binnen. Zij was altijd kwaad als een ander die mailtjes opende.......

Ik heb dus een keer teruggemaild "Ik ben je moeder niet". Nou, Leiden in last.

Uiteindelijk heeft men collega het fenomeen Hotmail bijgebracht.

Tussen die collega en mij is het nooit meer goed gekomen. Geeft niet, ik werk daar ook niet meer..........!!

Zeker als je met anderen op een kamer zit of een mailadres/telefoonlijn deelt, vind ik privé gesprekken absoluut uit den boze.........

Ik ben het ook eens met mijn voorgangster Tientje Daaag, B.L.
Waarom subtiele hints geven, waarom wél zeggen tegen je baas en niet tegen de collega in kwestie zelf, waarom zelfs een topic openen op het Viva forum? Al deze telefoontjes gaan via jou, dus.........

Vraag gewoon iedere keer wanneer je een telefoontje doorverbindt of ze het prive telefoonverkeer binnen de perken wil houden. Desnoods met een keer de opmerking erbij, dat je dit al doorgesproken hebt met jullie 'baas'.
Laatst bij een collega: 10 x zijn vriendin aan de lijn gehad om door te verbinden. Na drie dagen was ik er zo zat van dat ik heb gezegd dat ik geen privé telefoniste ben en als ze hem nodig heeft, dan maar mobiel moet bellen.
beter laat schreef op 15 november 2007 @ 17:13:

Jaren geleden hadden we met zn allen een emailadres op het werk. Een collega had een dochter, die allerlei kletsemailtjes aan haar moeder stuurde.

Hoi Mam, het weekend was zo en zo en ik ben lekker met die en die naar bed geweest. Ook als die collega niet werkte kwamen dergelijke mailtjes binnen. Zij was altijd kwaad als een ander die mailtjes opende.......

Ik heb dus een keer teruggemaild "Ik ben je moeder niet". Nou, Leiden in last.

Uiteindelijk heeft men collega het fenomeen Hotmail bijgebracht.

Tussen die collega en mij is het nooit meer goed gekomen. Geeft niet, ik werk daar ook niet meer..........!!

Zeker als je met anderen op een kamer zit of een mailadres/telefoonlijn deelt, vind ik privé gesprekken absoluut uit den boze.........

Ik ben het ook eens met mijn voorgangster Tientje Daaag, B.L.
Dan ben je toch ook dom, als je dat soort mailtjes naar een adres gaat/laat sturen waarvan je weet dat het een gedeeld adres is? Ieuw! Afgezien daarvan zie ik ook niet zo waarom je je moeder op de hoogte zou brengen van je seksleven, brrr.
Melanthe schreef op 15 november 2007 @ 18:22:

[...]

Dan ben je toch ook dom, als je dat soort mailtjes naar een adres gaat/laat sturen waarvan je weet dat het een gedeeld adres is? Ieuw! Afgezien daarvan zie ik ook niet zo waarom je je moeder op de hoogte zou brengen van je seksleven, brrr.
Doe jij dat niet dan?? Ik na elk weekend hoor X-D
Ik irriteer me aan de telefoontjes, maar ook aan de onbeschofte attitude van haar dochtertje, ze denkt zeker dat ik de personal assistant van haar moeder ben. Dat kind moet wat manieren leren, maar goed, dat is niet mijn taak.

Jullie hebben gelijk, ik ga het met haar bespreken en vragen of ze kan regelen dat er niet meer zoveel prive telefoontjes voor haar binnenkomen, en anders of ze op haar eigen mobiel gebeld kan worden.
Sanmi schreef op 15 november 2007 @ 18:12:

Laatst bij een collega: 10 x zijn vriendin aan de lijn gehad om door te verbinden. Na drie dagen was ik er zo zat van dat ik heb gezegd dat ik geen privé telefoniste ben en als ze hem nodig heeft, dan maar mobiel moet bellen.

hee zijn wij collega's?

Mijn mannelijke collega wordt ook echt supervaak gebeld door 1 van zijn vriendinnen. En als ze hem niet te pakken krijgt gaat ze het op een stuk of 5 andere nummers proberen. Vind het echt superonbeschoft en het houdt mensen van hun werk af.

Inmiddels is er wat van gezegd door onze teammanager (ja serieus, ze belde hem ook!!!) dus nu is het rustig.

Maar ik vind het sowieso vreemd dat mensen op hun werk prive bellen (en dan bedoel ik niet dat als er iets is gebeurd of een heel enkel kort gesprekje, maar echt gesprekken met vriend/vriendin van een half uur of zo!!!) 8-P
Oh ja dat doen sommige mensen, heel erg irritiant. Wacht dan tot je pauze of zo, of hou het heel kort, alleen op je mobiel EN heel kort, spreek iets af met de mensen die denken dat jij er alleen maar voor de sier zit dat ze je niet zo vaak moeten bellen! Maar ja vaak doen ze het zelf. Vaak zijn het dezelfde types die ook van alles op internet gaan doen prive en met iedereen een praatje aanknopen...

Ik had ook eens een collega tegenover me zitten die vaak prive belde, heb ik wat van gezegd hoor. En als ze niet belde wilde ze dus kletsen met mij, arghhhhh. Dus ook daarin 'gestuurd'. Dat hielp gelukkig wel, ik zou het inderdaad met de persoon zelf bespreken en pas als dat niet werkt naar de manager.

Het dochtertje van je collega kan er niet veel aan doen, die is blijkbaar zo opgevoed, dus je moet bij je collega zijn.
Herken dit probleem ook. Moeilijk vind ik dat.

Ik ben niet iemand die meteen naar een leidinggevende stapt zonder het met debtr. collega te bespreken. Maar in dit geval kan ik bijna niet anders. Deze collega laat zich nl niets zeggen en vooral door mij niet. Heb al eens een grote oorlog met haar moeten voeren over iets en sindsdien is ze wel van mijn afdeling af gehaald, maar heb regelmatig nog met haar te maken.

We werken met peuters en het eind van de middag bijvoorbeeld worden haar en mijn groep samengevoegd. Het is de bedoeling dat we dan samen bij de kinderen zijn en ouders te woord staan die de kids komen ophalen.

Maar goed, ik sta er dus bijna altijd alleen, want zij zit dan in een andere ruimte uitgebreid te bellen. Soms wel een half uur lang en dan ook nog vaak met onze telefoon (en niet haar eigen mobiel).

Ook tussen de middag in de pauze uren wanneer haar groepscollega pauze heeft en zij dus eigenlijk dat uur met administratie of met de kinderen bezig moet zijn, zit ze constant te bellen. En als ik dan door haar groep moet om iets uit een kast of zo te pakken dan houdt ze angstvallig de telefoon dicht en gaat me aan zitten staren totdat ik de groep weer uit ben. Daarna belt ze gewoon weer verder. Echt irritant. Ik voel me dan gewoon zeer opgelaten zelfs.

Ze weet donders goed dat ik er niet goed wat van durf te zeggen. Doe ik dat wel dat maakt ze er weer een heel drama van (netzoals toen met dat vakantiegedoe) en dan is het huis echt te klein. Ze gaat dan net zo lang lopen chagrijnen, negeren, klagen en zeiken over alles (en vooral over mij) totdat ik gillendgek word.... (volwassen gedrag he van iemand van bijna 50 jaar )

Maar toch vind ik het echt niet kunnen. Er is trouwens al een paar keer in het algemeen gezegd dat er niet prive gebeld mag worden onder werktijd. Alleen als het echt niet anders kan. Ook mobiele telefoons mogen niet aanstaan.

Hoe pak ik dat nu aan zonder weer in een soort van psychologische oorlog te raken met deze persoon..... ?

Groetjes!
Mijn vriend werkt voor een internationaal bedrijf en een collega van hem belde dus altijd fijn zijn familie en vrienden in het buitenland. Het was duidelijk dat dit niet was toegestaan.. Die collega heeft na een tijdje een nota van het bedrijf gekregen van een paar honderd euro aan privetelefoontjes.

Vond ik wel een goede.
Cum non tum age
Ik bel ook bijna dagelijks met Lief. Wel op m'n eigen mobiel, maar nooit in m'n pauze, want ik heb amper pauze. Neem alleen m'n half uurtje 's middags, dus als ik aan het eind van de dag ff wegloop om te bellen dan heeft niemand daar iets van te zeggen.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Hallo Zuss

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft wat voor werk je doet. Mijn collega laat mj gewoon dingen alleen opknappen en/of zadelt mij met een opgelaten gevoel op doordat ze dus constant prive zit te bellen.

Vraagje, is het erg noodzakelijk dat je bijna dagelijks met je Lief moet bellen? Ik zou me, als jouw collega, dan af gaan vragen wat er zo belangrijk is waarom je perse elke middag aan het eind van de middag prive moet gaan bellen terwijl je je Lief even later toch weer ziet.

Groet!
Kijk en met die laatste zin ga je mank. Ik zie Lief niet altijd 's avonds, vanwege zijn onregelmatige werk. En ik draai ook nog weleens een avonddienst.

En ja, ik vind het noodzakelijk om dagelijks even contact te hebben, ook als we elkaar wel de hele avond zien. Mijn werk lijdt er geen minuut onder en ik loop altijd even weg dus niemand die het aan hoeft te horen.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
.....
anoniem_37707 wijzigde dit bericht op 17-11-2007 19:18
Reden: dubbel gepost
% gewijzigd
Prive bellen is echt prima, mits het anderen niet stoort. Hou het kort en liefst op je eigen mobiel.

Dat die dochter onbeschoft is sja das lastig aan te pakken. Want hoe zeg je daar iets van?? Die moeder vindt haar kind natuurlijk helemaal niet onbeschoft, en jou een zeurpiet..
Ik zit in mn eentje op een kamer en ik bel/internet ook prive. Neem nooit pauze en mijn werk heeft er (daardoor ook) niet onder te lijden. Geldt ook voor roken trouwens (hoewel ik in het rookhok door kan werken, dus dat telt sowieso niet). Ik sta weer niet een half uur bij de koffie-automaat te ouwehoeren, dat dan weer niet.
Joh Zuss, niet meteen op je achterste benen gaan staan...Jammer.

Het was alleen maar een oprechte vraag van mijn kant!

Ik vind het prima hoor dat jij lekker gaat zitten bellen! Maar bij mij op het werk is het gewoon ontzettend irritant als een collega dat doet. Het is nl altijd het geval dat een ander op die momenten allerlei extra dingen op haar bordje krijgt, omdat collega tijdens het bellen geen aandacht voor andere dingen heeft (geen aandacht voor de kinderen van de groep, om maar eens iets belangrijks te noemen....) En mijn collega belt dus per dag ruim een uur in de baas zn tijd. Vind ik zeeeeer veel. Het zijn echt geen korte gesprekjes van een paar minuten dus.

Groet!
Achterste benen? Whahaha dan heb jij Zuss nog nooit op dr achterste benen zien staan Vlin. X-D

Sorry Zuss, kon het even niet laten. Treat me kind please...
:lmao:
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven