Gezondheid alle pijlers

Dikke buik menstruatie - hoe kan dat?

08-09-2010 00:51 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
gas kan heel goed, ik ben altijd verstopt voor m'n opoe komt. Maar water zit overal. Verder zal het vooral een kwestie zijn van iets te veel chips en chocola
Alle reacties Link kopieren
Ik heb af en toe ook een buik alsof ik zwanger ben. Volgens mij kan ik daar nog wel eens mensen flink mee laten schrikken (een scharrel van ongeveer 20 weken geleden ofzo )

Ik heb een prikkelbare darm dus bij mij is het gewoon gas.



Maar bij jou hangt het samen met de cyclus? Of bedoel je dat het eens in de zoveel tijd voorkomt, niet precies een maand?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
ik heb altijd voor mijn menstruatie enorme verstoppingen en vele vele vele kubiek meters gas.
Alle reacties Link kopieren
en als het dan uitbreekt dan knal ik alles er in 1 keer uit
Alle reacties Link kopieren
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
het scheelt bij mij ook echt 2 kilo
Alle reacties Link kopieren
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
het is helemaal niet dom, want stel je voor dat het niet normaal zou zijn, dan zou het zijn omdat je 1. zwanger bent of 2. gewoon een enorme jojo Beide opties zijn niet fijn. Dus ik vind het een intelligente vraag met een groot maatschappelijk effect
Alle reacties Link kopieren
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 08 september 2010 @ 00:59:

het scheelt bij mij ook echt 2 kiloBij mij ook minstens 5
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe is het afgelopen met zwanger/vet topic??
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook altijd; een paar dagen voor ik ongesteld moet worden lijk ik wel op te zwellen: dikke buik en ook echt een paar kilo zwaarder.

Voor mij altijd reden om even stevig van mezelf te balen, tot ik zie welke dag van de maand het is en dan snap ik het weer.



Verder negens last van, dus ik snap echt niet hoe het komt.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
De dikke buik (en andere PMS-verschijnselen --> emotioneel, pijnlijke borsten ed.) worden veroorzaakt door het hormoon Progesteron, dat vrij komt na de eisprong en verdwijnt bij de menstruatie. Lichamelijke oorzaak dus



Dit staat op de site van het gezondheidsplein:

quote:1. Opgezette buik (67%)

De dagen voor je menstruatie kan je buik harder en dikker aanvoelen. De doorbloeding in je darmwand is tijdens die dagen minder, waardoor je een opgezet gevoel krijgt. Omdat je darmwand verslapt en je buikspieren zich ontspannen, wordt je buik dikker.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Hasse, heb je dat ook als je de pil slikt?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijker schreef op 08 september 2010 @ 09:15:

Ik heb het ook altijd; een paar dagen voor ik ongesteld moet worden lijk ik wel op te zwellen: dikke buik en ook echt een paar kilo zwaarder.

Voor mij altijd reden om even stevig van mezelf te balen, tot ik zie welke dag van de maand het is en dan snap ik het weer.



Verder negens last van, dus ik snap echt niet hoe het komt.

Heel herkenbaar!



Hormonen dus toch, na, wel fijn om te weten hoe het zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijker schreef op 08 september 2010 @ 09:37:

Hasse, heb je dat ook als je de pil slikt?De pil reguleert de hormoonbalans wel, maar toen ik aan de pil was, had ik nog gewoon pms-klachten die zelfs in de loop van jaren erger werden... Officieel zouden je klachten echter minder moeten worden, maar volgens mij kun je dat het beste bij je huisarts of gynaecoloog navragen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het wel spijker.

Ik slik de pil al jaren maar PMS komt er dwars door heen.
Alle reacties Link kopieren
Overigens heb ik nu het Mirena-spiraaltje en de PMS klachten zijn verdwenen! (net als de menstruatie --> die zien we nooit meer terug!!)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook altijd zo'n gezellig buikje als ik ongesteld moet worden. Bij mij komt het volgens mij voornamelijk door vocht. Als die menstruatie eenmaal begonnen is moet ik namelijk de 1e 3 dagen ontzettend vaak en ontzettend veel plassen.

Mijn buik is voor de menstruatie altijd zoveel dikker dat het zelfs minimaal een broekmaat scheelt. Ik kan dan echt meer dan de helft van mijn broeken gewoon niet aan. Ik heb altijd een stapeltje broeken liggen die wat ruimer vallen die ik speciaal op die dagen draag. Vriend weet ook altijd hoe laat het is, als hij het niet aan mijn gedrag merkt (PMS) dan toch wel aan mijn buikje.
Ook hier heel herkenbaar.....en helaas niet alleen rond de menstruatie

Ik heb het ook als de eisprong komt en dat duurt zo'n 6 dagen.

Ook nu weer....ik loop over van het vocht, soms zo erg dat ik er gewoon benauwd van ben, ook zoals nu.....

Geen broek zit meer lekker en ik voel me allerminst lekker!



Vanochtend heb ik toevallig voor mezelf de beslissing genomen om toch eens een keerte bij de ha langs te gaan en om te kijken of er misschien iets voor is....

Het lijkt ook steeds erger te worden met de jaren, ik ben nu 37.



Op zich zijn mijn menstruaties kort en heftig, zo'n 4 dagen.

Ik heb niet veel pijn en als het eenmaal goed doorbreekt lijkt het alsof ik leegloop en de broek zit binnen anderhalve dag beter, dat is dan wel weer lekker.

Maar op de 10e dag na begin begint de ellende van de eisprong. Dit duurt dan gemiddeld 6 dagen (nu toevallig al een dikke week).

Tja en dan gaan we weer op naar de dag van menstrueren.

Ik heb een zeer regelmatige cyclus van 28 dagen en gebruik geen anticonceptie, ik ben gesterriliseerd.



Ik baal van die "zwangere buik" en benauwdheden....bleeeee!!!



groetjes Leolieke
anoniem_58584 wijzigde dit bericht op 08-09-2010 09:58
Reden: taalfoutje...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Hasse88 schreef op 08 september 2010 @ 09:49:

Overigens heb ik nu het Mirena-spiraaltje en de PMS klachten zijn verdwenen! (net als de menstruatie --> die zien we nooit meer terug!!)Ik slik de pil 3 of 4 strips achter elkaar. Dat scheelt ook wel heel erg. Dan heb ik maar 3 of 4x per jaar last.
Alle reacties Link kopieren
quote:Namine schreef op 08 september 2010 @ 05:04:

Maar hoe is het afgelopen met zwanger/vet topic??Dat is weggeflikkert door de Angels denk ik. Wel jammer want uiteindelijk was het toch een serieuze kwestie
Alle reacties Link kopieren
Nou vertel even hoe het afliep dan, als je wil?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven