maxi cosi family fix en Renault Scenic

10-09-2010 22:48 7 berichten
Man en ik hebben onlangs de maxi cosi die we gratis bij de kinderwagen kregen ingeruild voor een iets duurdere zodat we het autostoeltje op de familyfix basis konden klikken. Leek ons vooral makkelijk omdat je niet met de gordel hoeft te klooien en het schijnt ook iets veiliger te zijn. Onze auto heeft op 3 plekken isofix, op de bijrijdersstoel en de twee buitenste stoelen van de achterbank.

De basis hebben we nog niet gekocht, die krijg ik over zo'n drie weken voor mijn verjaardag kado van schoonouders en schoonzus. Nu kom ik echter net tot de ontdekking dat je de basis niet op de achterbank zou kunnen gebruiken omdat er luikjes in de vloer zitten. Op sommige sites lees je dat je het luikje gewoon open moet doen en de poot er dan in moet zetten. Dit advies komt van de Renault dealer. Anderen zeggen dat het geen probleem is om de poot op het luikje te zetten omdat de veiligheid vooral komt door de ringen in de stoel en op weer andere fora staat dat je de basis helemaal niet achterin kan gebruiken maar alleen voorin (waar ook een luikje zit). Dit laatste staat ook op de site van Maxi Cosi. Ik kan echter niets vinden op Nederlandse sites of fora. Zijn er toevallig hier mensen met ervaring? Ik wil maandag even naar de winkel rijden en kijken of ze het ding bij mij op de achterbank kunnen zetten en of de poot wel eens op de grond komt als je het luikje open laat. Het stoeltje is verder veilig en kunnen we ook gebruiken zonder de basis maar ik zou het vervelend vinden als schoonzus op zoek gaat naar de basis en dat dan blijkt dat het ding niet gebruikt kan worden en terug moet. Alleen gebruiken op de voorstoel vind ik niet echt een optie, dan gebruik ik het stoeltje liever zonder de basis.

Wie heeft er zelf ervaring met de combinatie familyfix/Renault Scenic?
Alle reacties Link kopieren
dat klopt omdat je anders niet op de bodem van de auto rust. Anders staat de poot op het deksel van het luikje en dat is niet heel erg stevig.

Kan niks anders zeggen dan een ideaal ding.. klik en klaar!!!
Jacjac, heb je zelf een Scenic? En is het wel veilig als je de poot niet op maar in het opbergvakje zet? Want ik vind het niet erg om het vakje open te laten staan, als het maar veilig is.
Waarom niet afgaan op advies van de Renault dealer?
Suze, het is geen advies dat ik zelf heb gekregen maar wat ik online heb gevonden en dan ook nog uit andere landen. Misschien zijn de eisen daar anders? Ik hoopte dat er hier iemand was met eigen ervaring omdat je zoveel Scenic's ziet rijden altijd.
Alle reacties Link kopieren
Hier een Scenic rijder: luikje open & poot erin. Ik vind t super. Poot op het luikje kan ook, maar ik vond t niet stevig genoeg voor als er iets mis gaat.
quote:Annemoonz schreef op 11 september 2010 @ 10:09:

Hier een Scenic rijder: luikje open & poot erin. Ik vind t super. Poot op het luikje kan ook, maar ik vond t niet stevig genoeg voor als er iets mis gaat. daar ben ik blij om! De poot is dus lang genoeg?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven