Tegelverf hoe mooi blijft dat?

19-11-2007 13:39 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen in ons nieuwe huis misschien de tegels op de vloer in de keuken gaan verven in een leuke kleur, maar hoe mooi blijft dit na een paar schrobbeurten. En kun je ook bv. badkamertegels ermee schilderen?
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik heb geen idee maar ik ben ook benieuwd :)

Wij willen de badkamer en WC waarschijnlijk verven, de tegels die er zitten zijn nog goed alleen de kleur is vreselijk. En nieuw tegelen is te duur... Maar ja inderdaad hoe mooi blijft het.

Nu heb ik wel van een persoon gehoord via via dat het er mooi uitziet bij haar, maar ja anderen denken dat het niks wordt dus toch liever meer ervaringen :)
Alle reacties Link kopieren
Hier een ervaringsdeskundige: de tegeltjes van het toilet, op de wand en de vloer heb ik met tegelverf geschilderd. Op de muur ziet het er netjes uit, maar op de grond blijft het niet mooi. Al na een paar maanden zie je kleine beschadigingen.

Ik heb voor de muur de verf van Alabastine gebruikt (duur) en voor de vloer een speciale primer en dan afschilderen met gewone matverf. Als iemand weet hoe ik het beter had kunnen aanpakken: tips welkom.
Hoi,



Een paar jaar geleden heb ik de badkamertegels geverfd met gewone verf. En hoewel het nu (3 jaar later) hier en daar begint los te laten (in de doucheruimte, waar 2 x per dag gedoucht wordt), valt het me helemaal niet tegen.. het lijkt mij dat het met echte tegelverf nog beter houdt.



Vloertegels zou ik zelf niet aandurven... die hebben veel meer te lijden dan wandtegels... ben benieuwd of er reacties komen.
Het staat er een beetje stom ... 8-P De verf blijft heel goed zitten, alleen in het gedeelte wat echt 2x per dag nat wordt, begint het hier en daar los te laten
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties zover, ben benieuwd of er nog meer ervaringsdeskundigen zijn die de vloer geschilderd hebben.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een suffe vraag maar wat doe je dan met de voegen? Die zijn normaal wit, verf je die ook? Of houdt de verf daar niet op?
Alle reacties Link kopieren
Die kun je later weer overschilderen met een dun kwastje als je wilt. Maar volgens mij houdt de tegelverf dat wel.
Ik heb de tegeltjes met zo'n smal rollertje geverfd, en daarbij de voegen wit gelaten. Ging prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven