Hoe lang van te voren inchecken op schiphol?

14-09-2010 22:12 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op mijn ticket staat:

"Voor intercontinentale bestemmingen adviseren wij u zich minimaal 3 uur voor vertrek te melden bij de incheckbalie van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij."



Zoals ik het lees is het een advies.. maar wat zouden jullie doen. 3 uur van te voren inchecken of is 2 uur ook prima?

Ik ben van plan me 24 uur van te voren online in te checken, dus nu weet ik even niet wat handig is. Ben benieuwd naar jullie mening!



Thanks, Mik
Alle reacties Link kopieren
Waar ga je heen? Want naar bijv. de US duurt alles veel langer dan een andere intercontinentale bestemming.



En wanneer ga je? In een schoolvakantieperiode?



En wat maakt dat ene uurtje nou uit op je vakantie.. ik vermaak me altijd wel op Schiphol, mensen kijken enzo. En ruim op tijd naar Schiphol gaan betekent ook dat je niet hoeft te stressen als je trein wat vertraging heeft, of dat er file staat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als je online incheckt hoef je op Schiphol niet nog eens in te checken. Voor reizen naar de VS is 3 uur wel aan te raden ivm extra strenge controles en als gevolg daarvan soms lange wachttijden. Voor andere bestemming maakt de vliegtuigmaatschappij het verschil. Als het toestel een ongunstige gate heeft, dan moet je rekening houden met nog een flink eind lopen na de douane. Ik zou daarom minimaal 2 uur aanhouden als je nog koffers al wilt geven, niet bekend bent met de gate of onbekend bent op Schiphol.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het doen, maar ik ben dan zelf ook nogal een neuroot als het om te laat komen gaat tja...ze geven dat advies niet voor niets lijkt me,en je kan je zelf toch prima vermaken in de tax-free zone ? Anders even bellen en vragen waarom ze dit advies geven..kun je daar je uiteindelijke beslissing op baseren!
Als je online incheckt, hoef je dat op 't vliegveld toch niet meer te doen?



En vlieg je vanaf Schiphol? Dan zou ik er wel op tijd zijn. Vanaf Zestienhoven (of hoe heet dat tegenwoordig) zou ik 't wat minder ruim durven te nemen, zo rustig daar, dus dat geeft nooit problemen.
Als ik alleen handbagage heb dan kom ik een uur van te voren, bij meer bagage twee uur van te voren. Vorige maand vloog ik naar de VS en toen waren we ook maar een uur van te voren aanwezig. We hadden op twee uur gerekend maar waren overgeboekt naar een andere vlucht die een uur eerder begint. Naar de VS is er in NL wel iets meer controle (stomme vragen bij de gate) maar het werkelijke gedoe vindt in de VS zelf plaats.



Stel nou dat je je vlucht bijna mist vanwege enorm lange rijen, dan mag je eigenlijk altijd wel voor kruipen als je genoeg excuses maakt. Het is mij nooit overkomen, maar het gebeurt wel eens dat ik een ander voorlaat daarom.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Ik vlieg inderdaad vanaf schiphol naar de VS. Hoef me inderdaad niet meer in te checken op Schiphol, maar wist het niet anders te omschrijven.

Punt is een beetje het vervoer. Als ik er 21/2 uur van te voren hoef te zijn, kan ik met gemak de trein nemen, anders moet ik met de auto i.v.m. vliegtijdstip.

Maar goed, ik lees dat jullie m.n. naar VS die drie uur wel zouden aanhouden, dus dat wordt het denk ik dan ook.



Bedankt voor de snelle reacties!
Alle reacties Link kopieren
Je moet je koffers toch nog kwijt, pimpelmees?



Ik zou gewoon voor je eigen rust die 3 uur aanhouden. Wat ik heb geleerd van mijn zeer veel reizende vader is dat je beter te vroeg kan zijn en je nog wat kan vermaken op het vliegveld dan dat je door onverwachte files/treinen die niet rijden/ andere onzin je vlucht mist.
Alle reacties Link kopieren
Als je naar Azië vliegt en vooraf inchecked is een uur van tevoren ruim op tijd.
Alle reacties Link kopieren
Je koffer drop je bij de balie voor mensen die al via internet zijn ingechecked..
Ik ben wel eens anderhalf uur onderweg geweest voor een trip naar London omdat de douane nog niet open was. Ik reis vaak, maar neem altijd mijn tijd. Mijn stoere veelreisende collega's doen dat niet en je wilt niet weten hoe vaak zij vluchten hebben gemist omdat er toch iets tegen zat (in de trein, op de weg of op de luchthaven zelf).
Alle reacties Link kopieren
quote:Zwup schreef op 14 september 2010 @ 22:27:

Je moet je koffers toch nog kwijt, pimpelmees?



Ik zou gewoon voor je eigen rust die 3 uur aanhouden. Wat ik heb geleerd van mijn zeer veel reizende vader is dat je beter te vroeg kan zijn en je nog wat kan vermaken op het vliegveld dan dat je door onverwachte files/treinen die niet rijden/ andere onzin je vlucht mist.Ik vind idd 2,5 uur van te voren en dan met (de eerste) trein wel erg krap. Ik zou niet lekker zitten als er in de trein wat werd omgeroepen.
@TO

Check eerst even de actuele treininfo. Er zijn op het moment problemen met verschillende 'Schiphollijnen'.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat je online gaat inchecken dan is 2 uur van tevoren echt wel voldoende (ook als je naar de VS vliegt). Ben afgelopen zomervakantie naar VS gevlogen met gezin en de controle viel me erg mee. Pas bij de immigration in de VS krijg je alle vragen en het nemen vingerafdrukken e.d.

Volgens mij kun je dus gewoon met de trein.
@Ruby

Het ligt er bij de VS ook erg aan of er een verhoogd risico is. Zodra er ergens iets gebeurt, worden de controles direct weer geintensiveerd. Ik zou het er dus niet op gokken. De ene dag is het een eitje, een dag later sta je zo weer een uur langer in de rij.
Alle reacties Link kopieren
quote:borderwalk schreef op 14 september 2010 @ 22:33:

[...]





Ik vind idd 2,5 uur van te voren en dan met (de eerste) trein wel erg krap. Ik zou niet lekker zitten als er in de trein wat werd omgeroepen.Precies, de NS is de laatste tijd niet bijzonder betrouwbaar. Je zal maar net pech hebben en over een treinritje van 2,5 uur opeens ongeveer 4,5/5 uur doen (is me helaas overkomen). Dan ben je je vlucht kwijt.
@TO

En vergeet je ook niet de Esta op tijd te regelen?
Drie uur vantevoren op Schiphol aankomen is een goed idee. Het wordt niet voor niets aangeraden. Onderschat de rijen niet voor de incontinentale vluchten: die zijn erg lang tegenwoordig. De incheckbalies vallen wel mee, maar richting de gate staan tegenwoordig hele lange rijen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ook niet dat je een half uurtje van tevoren moet komen binnen rennen maar tweeenhalf uur is echt wel voldoende.



Maar TO als je twijfelt voel je je misschien gewoon meer ontspannen als je er wel 3 uur van tevoren bent..
Alle reacties Link kopieren
quote:Zwup schreef op 14 september 2010 @ 22:41:

[...]





Precies, de NS is de laatste tijd niet bijzonder betrouwbaar. Je zal maar net pech hebben en over een treinritje van 2,5 uur opeens ongeveer 4,5/5 uur doen (is me helaas overkomen). Dan ben je je vlucht kwijt.Stel je strandt ergens op een station dan kun je vaak nog wel een taxi pakken, maar soms duurt het ook heel lang voordat je de trein uberhaupt uit kan, bijv als er problemen zijn met de hoogspanningleiding of ,godverhoedde, in het geval van een springer.
Alle reacties Link kopieren
Als ik strand in Zwolle pak ik geen taxi naar Schiphol waarschijnlijk....dan ben je een godsvermogen kwijt.



Maar je hebt idd gelijk dat je ook midden in het weiland stil kan staan omdat bijvoorbeeld een of ander figuur aan de noodrem heeft getrokken.



Als je met de eerst mogelijke trein gaat en je bent er dan 2,5 uur voordat de vlucht gaat, dat zou ik niet doen. Je hebt een uurtje vertraging en dan blijft er nog zo weinig tijd over.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit bijna een vliegtuig naar Florida gemist vanwege files, dus ik zorg wel dat we op tijd van huis vertrekken.

Al heb ik een bloedhekel aan drie uur op Schiphol rondhangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die trein nemen waarmee je tweeëneenhalf uur vantevoren op Schiphol aankomt.
Alle reacties Link kopieren
1,5 uur vantevoren. Eerder ben ik er nooit.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet al te ver hoeft te reizen met de trein (max. 3 kwartier of zo) dan zou ik het wel op die 2,5 uur durven te gokken. Maar als je uit bijv. Groningen of Maastricht moet komen zou ik dat niet doen, dan wordt de kans op vertraging met de trein wel vrij groot.



Een uurtje van tevoren voor een intercontinentale vlucht lijkt me ronduit dom. Ik heb zelf het afgelopen weekend bijv. al een kwartier moeten wachten bij de paspoortcontrole. OK het was 11 september dus misschien verscherpte controle, maar toch. Met haast sta je niet lekker in de rij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven