Werk & Studie alle pijlers

De baas van mijn vriend is een psychopaat (vindt zij).

19-11-2007 20:40 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond zo'n bizar verhaal gehoord over het werk van mijn vriend.

Zijn baas heeft af en toe van die ongecontroleerde aanvallen. Hij probeert dan iets uit te leggen, maar kennelijk begrijpen de medewerkers het niet snel genoeg. Dan wordt hij kwader en kwader en in plaats van iemand even apart te nemen, scheldt hij ze en plein public uit.

Als ze zo doorgaan dan moeten ze maar opdonderen, niemand snapt hier iets, het zijn allemaal idioten waar hij mee werkt en men moet niet denken dat hij alles maar blijft pikken. Hij schijnt ook nog eens een ontzettende miereneuker te zijn (d en t's..en spaties tussen woorden en lettertypes) en er prat op te gaan dat hij alles weet over kantoorcommunicatie en telkens even te laten weten hoeveel hij van alles weet.

Als dit eruit is, dan loopt het snot uit zijn neus (volgens mijn vriend..) en is hij totaal niet voor rede vatbaar.

10 minuten later kan hij heel vriendelijk aan de medewerkers vragen hoe het met je is.. en of alles goed is. Alsof er niets is gezegd.

Vandaag had hij weer zo'n aanval. Hij heeft een vrouw beschuldigd van onbetrouwbaarheid. Alweer waar iedereen bij was en tot huilens aan toe (van die vrouw dan..hij snottert en schuimbekt alleen maar).

Mijn vriend vertelde me dat het verloop nogal groot is en als ik dit soort verhalen hoor...dan snap ik dat wel.

Want het ene moment poeslief en het kan niet gek genoeg of het mag gekocht worden en het andere moment als een vulkaan ontploffen...da's toch niet normaal??

En nooit biedt deze man zijn excuses aan. Hij vindt dat hij - omdat hij de eigenaar is van de tent - mag doen wat hij wil.

Heeft iemand van jullie ervaring met zo'n soort baas?? Is dit typisch Rotterdams?

(Mijn advies zou zijn "wegwezen"...maar ja...mijn vriend heeft net weer een baan gevonden na 2 jaar werkeloos als oudere jongere thuis te hebben gezeten en zijn vrouw is reuze blij dat hij weer betaald werk heeft).

Kunnen mensen echt zo zijn???
Everything you see I owe to spaghetti!
Ik vind het een beetje vreemd verhaal. Als het allemaal waar is, is het een vreemde man, maar jij hebt het ook uit tweede hand.

Overigens vind ik miereneuken over d's en 's nietecht miereneuken.
En wie is ZIJ in de topictitel en is het jouw vriend of een vriend? Doet misschien niet ter zaken, maar ik vind het een beetje warrig.
Nou fleurtje, dat vond ik eigenlijk ook al, maar misschien heeft het hier iets mee te maken:
Annapicobella schreef op 19 november 2007 @ 20:40:

mijn vriend heeft net weer een baan gevonden na 2 jaar werkeloos als oudere jongere thuis te hebben gezeten en zijn vrouw is reuze blij dat hij weer betaald werk heeft).
Mijn vriendin heeft kort een baan gehad bij zo'n baas. Er was een enorm verloop, het was harstikke leuk werk maar door die buien kon ze er niet blijven werken. Wij hadden het idee dat haar ex-baas een ernstige vorm van borderline had. Hij was ook eigenaar van het bedrijf dus er viel niets tegen te doen.
Bericht weggehaald.
anoniem_31133 wijzigde dit bericht op 20-11-2007 10:42
Reden: Bericht weggehaald:
% gewijzigd
Nee, geen ervaring met zo'n baas.

Ja, je hoort van je vriend dat mensen echt zo kunnen zijn.

Maar wat wil je nu verder met dit topic?

Je vriend kan in ieder geval maar beter op zoek gaan naar een andere baan, als hij er last van heeft.

Sluit me btw aan bij fleurtje wat betreft de d's en de t's.
Het wemelt van de psychopaatverhalen op het forum. Zijn die in de mode?
@Omen, ik krijg ook die indruk hier, ff gauw op het mode-topic kijken
alweer ene? tjonge :worship:
Omen schreef op 19 november 2007 @ 21:58:

Het wemelt van de psychopaatverhalen op het forum. Zijn die in de mode?
Zou het besmettelijk zijn?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Is zijn baas een therapeut die zich verkleed als vrouw en arme nietsvermoedende patienten gif voorschrijft?!
Whoehahahahahahahahahahaaaaa
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Overigens heeft baas-lief geheel gelijk. Zijn medewerkers lijken mij zeer incompetent. Ik durf te wedden dat nog niet een van hen de beste man een zakdoek voor dat lopende snot heeft aangeboden! Nou vraag ik je...welk een opleiding hebben deze mensen genoten?!
Ik ben een keer na twee dagen gestopt. Die baas dacht dat hij je te pas en te onpas de huid vol kon schelden. Heb hem gewoon laten stikken. Niet eens afgemeld, niks. Gelukkig had ik al meteen een andere baan gevonden.
Het was wel een Rotterdammer ja. Maar hij schuimbekte er niet bij. Maar dat kwam vast omdat hij half joods was. Die zijn wat droger.
Vervelend dat die baas zo raar reageert, maar om hem nu meteen voor psychopaat uit te maken? Die term devolueert wel snel...
lol yette

Ja komt wel vaker voor bij bazen. Je moet vaak ook behoorlijk wat temperament hebben om een tent te durven beginnen en vol te houden. Maar nadeel is vaak dit soort uitbarstingen ja. Heb er ook wel een aantal van meegemaakt hoewel niet zo erg. Trok het me meestal niet zo aan maar ja leuk is anders. Ken wel meer mensen met opvliegende bazen. Goh hoop psychopaten inderdaad O.o
Dus haar vriend is eigenlijk getrouwd?
maar wie is nou de zij die de baas een psychopaat vindtdtdt?
Sorry jongens...die "zij" is zijn vrouw. Een beetje snel en onzorgvuldig opgesteld bericht, tekstueel gezien.

Het is in de mode om dit soort termen (psychopaat) te pas en te onpas te gebruiken, maar zijn vrouw had een artikel uit de Intermediair bij de hand wat juist ging over bazen zonder enige gewetenswroeging. Die er (kennelijk) genoegen in scheppen om iemand helemaal af te branden en dan daarna weer net te doen alsof er niets aan de hand is. Dat je het "ver" schopt met deze mentaliteit dat zal dan wel. Of je als mens een mooi exemplaar bent, daar heeft mijn vriend zo zijn vraagtekens bij.

Mij lijkt het doodvermoeiend om zo op je tenen te moeten lopen bij een baas als hij. Want wanneer weet je of hij ontploft?

Kennelijk kan je het nooit goed doen bij dit soort bazen.

Ik gun mijn vriend gewoon een fijne baan in een prettige werkomgeving.
Everything you see I owe to spaghetti!
Annapicobella schreef op 19 november 2007 @ 23:36:

Mij lijkt het doodvermoeiend om zo op je tenen te moeten lopen bij een baas als hij. Want wanneer weet je of hij ontploft?

Ja, dat is nou net de grap ;-)

Maar het is gewoon erg vervelend, ik zou als ik hem was wel verder kijken naar ander werk voordat ie er teveel last van krijgt. Je moet ergens solliciteren maar andersom moet je ook goed opletten wie jou aanneemt blijkt maar weer.
t is roze en vol fantasie, rara wie is het?

waar is trouwens dat topic gebleven, ik heb ik tijden niet meer zo kunnen lachen om een tpoic
Annapicobella, dat lijkt mij ook vermoeiend en het lijkt me een vervelende werksfeer, maar waarom nu direct roepen dat die baas een psychopaat is? Enig idee wat psychopathie inhoudt?
ECHTE Rotterdammers zéggen wat ze denken................makkelijke is dat je dat ook tegen hén mag doen . Daarna drink je gezellig samen een "bakkie pleur " .

Maar jouw vriend is een mieterig Ajaxiedje wed ik ? :)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven