Mode & Beauty alle pijlers

Badschuim van vroeger

17-09-2010 12:17 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ben een fervent meelezer op dit forum maar heb eigenlijk nog nooit iets gepost geloof ik.

Deze keer wil ik toch jullie hulp vragen bij het volgende:



Vroeger als ik bij mij oma logeerde ging ik altijd onder de douche met appeltjesbadschuim. Het was best een grote fles, groen, de dop donkerder groen en het etiket was een beetje sierlijk in mijn herinnering. Ik heb het idee dat de naam iets met Johnson te maken heeft maar kom zelf niet veel verder dan dat.

Google biedt ook (nog) geen uitkomst.

Is er iemand op dit forum die weet wat ik bedoel en of het eventueel nog bestaat?



Ik kwam de geur afgelopen week tegen op mijn werk, ze waren het tapijt aan het schoonmaken en dat spul had precies deze geur!

Sindsdien laat het me niet los.

Ik weet het, het is geen probleem in á la wereldeconomie, maar zou het toch leuk vinden als er een antwoord op komt.



Alvast bedankt,

Danielle
Alle reacties Link kopieren


Dit is hem niet, maar de naam wel.
Fenjal ruikt toch niet naar appeltjes?



Ik was vroeger gek op de badolie van Fenjal... waar is dat gebleven?



En timotei (schrijf je dat zo?) shampoo, vond ik zulk lekker spul!
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje67 schreef op 17 september 2010 @ 13:39:

Fenjal ruikt toch niet naar appeltjes?



Ik was vroeger gek op de badolie van Fenjal... waar is dat gebleven?



En timotei (schrijf je dat zo?) shampoo, vond ik zulk lekker spul!Jaaaaaaaaa, mijn moeder had die maar eigenlijk ook alleen maar voor speciale gelegenheden (als ze uiteten gingen of een feestje hadden ofzo). Ik vond dat zo heeeeeeeeerlijk ruiken. Ik heb het weleens stiekem gebruikt maar echt stiekem lukt niet met zoveel parfum .
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Fenjal, dat vond ik echt smerig ruiken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Herinnert iemand zich dit nog? Maja-zeep?



Alle reacties Link kopieren
Wij hadden die vroeger ook! Inderdaad, grote fles, groen, kostte geen drol. Ik heb nu nog appeltjesdouchegel en wel deze:











Op naar The Body Shop!
quote:Elynn schreef op 17 september 2010 @ 14:00:

Herinnert iemand zich dit nog? Maja-zeep?



[afbeelding]Jaaaa!! Ik was grootverbruiker!!
Alle reacties Link kopieren
Maja? Wij hadden wel eens Cleopatrazeep



En dat is zo modern dat ik er geen plaatje meer van kan vinden
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Danielle174 schreef op 17 september 2010 @ 12:36:

Die plastic zakjes met badschuim / zeep noemden wij vroeger op school smurfensnot! Heerlijk om aan te friemelen inderdaad.



Smurfensnot...jaaaa! Twintig jaar niet meer aan gedacht, maar nu je het zo zegt krijg ik bijna zin om weer een plastic zakje te pakken, haha.



En Maja-zeep kan ik me ook nog herinneren. Sterker nog, toen ik laatst mijn oude rommel op ging ruimen bij mijn moeder kwam ik mijn oude zeepjes-verzameling tegen (...) en daar zat ook die good old Maja-zeep tussen.
Alle reacties Link kopieren
Maja is nog steeds gewoon te koop.
Alle reacties Link kopieren
Maja zeep wordt vaak door oude dametjes gebruikt. Als ik het alleen al ruik vallen de vellen al zowat van mn lijf.
Alle reacties Link kopieren
Maja hoort bij oude dametjes, net zoals Old Spice bij oude heertjes hoort hihihi.



Ik herinner mij ook nog vaag iets van die appelbadschuim.



Nu we toch in de nostalgie zitten, herinner je je deze nog-nog-nog: My Melody eau de toilette, Limara deodorant (was mijn allereerste deo) en later de Magic Girl (dankzij het forum wist ik weer welke) lijn.



Fenjal had mijn moeder ook, was behoorlijk luxe in die tijd toen je nog niet werd doodgegooid met alle vijgextracten douchefoam en pijnboompitten badschuim...Mijn vader gebruikte altijd Brut aftershave, die in die krokodillengroene fles
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken helemaal niemand die Maja gebruikt. Ik zie het altijd liggen.

Vorig jaar stond er nog een artikel over in de volkskrant.



Ik heb als kind wel eens Nonchalance gekregen, maar ik vond alleen de reclame ervan wel leuk. Ook nog steeds gewoon te koop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Danielle174 schreef op 17 september 2010 @ 12:17:

Vroeger als ik bij mij oma logeerde ging ik altijd onder de douche met appeltjesbadschuim. Het was best een grote fles, groen, de dop donkerder groen en het etiket was een beetje sierlijk in mijn herinnering. Ik heb het idee dat de naam iets met Johnson te maken heeft maar kom zelf niet veel verder dan dat. Ik weet het ik weet het! Season, heette de appelshampoo, die groene fles met die bolle groene dop. Helaas op het hele internet geen foto van te vinden
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Wel van Old Sice en dat is geen oud mannetje Old Spice
Alle reacties Link kopieren
quote:Very Cherry schreef op 17 september 2010 @ 20:58:

[...]



Ik weet het ik weet het! Season, heette de appelshampoo, die groene fles met die bolle groene dop. Helaas op het hele internet geen foto van te vinden



Season....season... doesn't ring a bell...

Nu rinkelt er sowieso niet zo veel op het ogenblik bij mij.

Vind alle reacties wel superleuk.

Maja zeep, gadverdamme, wel nostalgisch inderdaad.

Zie het zo liggen tussen de schone lakens in de kast, bleh!



Morgen weer verder met de speurtocht!

Tot zover bedankt dames.
Alle reacties Link kopieren
Appelbadschuim grote fles gewoon bij het kruidvat, is ook in perzik variant verkrijgbaar, de douchegel bestaat al sinds ik klien was



Smurfensnot heel veel gemaakt en telkens een nieuwbroodzakje eromheen als er weer een lek in zat hahaha, mijn broer en ik zaten altijd te kliederen ermee.
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht geen smurfensnot maken Dat vonden mijn ouders vies en als het ging lekken, zou alles eronder zitten.



*ontdekt ineens jeugdtrauma*
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 18 september 2010 @ 08:23:

Ik mocht geen smurfensnot maken Dat vonden mijn ouders vies en als het ging lekken, zou alles eronder zitten.



*ontdekt ineens jeugdtrauma*Haha...je moest gewoon een paar zakjes tegelijk gebruiken.
quote:Claudia2010 schreef op 18 september 2010 @ 08:28:

[...]





Haha...je moest gewoon een paar zakjes tegelijk gebruiken.



Paar zakjes over elkaar was niet fijn vond ik. Dat was dan niet lekker zacht meer. Wat ik ook altijd mooi vond was smurfensnot van Head en Shoulders maken, die blauwe. Bij ons thuis had helaas niemand roos. Vader van mijn vriendinnetje gelukkig wel!! Dus dan mocht ik die ook gebruiken.



Weet iemand of dat nog weleens wordt gedaan? Smurfensnot maken? Ik hoor er nooit meer wat van.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind eigenlijk dat we dit opnieuw onder de aandacht moeten brengen bij de jeugd.



Misschien kunnen we langs basisscholen gaan om voorlichting te geven over dit geweldige fenomeen. Want ook al mocht ik geen smurfensnot maken, ik heb het natuurlijk stiekem wel eens gedaan, zeker bij vriendinnen thuis
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Ben helemaal geïnspireerd geraakt. Ik ga NU smurfensnot maken. Lijkt me een prima activiteit voor de zondagmiddag. En dan ga ik lekker op de bank zitten smurfensnotten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook smurfensnot maken!!! Mijn dochter heeft er heeeelemaal de leeftijd voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 17 september 2010 @ 12:27:

O, wat rook dat heerlijk he!



Wij maakten vroeger van die plastic zakjes met schuim erin, en daar zaten we dan mee te friemelen, en dat rook zo fijn met die appelshampoo.Jahaaaa...dat deden wij ook, heerlijk was dat
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat laatst al gedaan.... smurfensnot, vriendin van me is me nu nog dankbaar. Not.

Had haar 2 kinderen te leen, lees ik zou even oppassen moesten naar een begrafenis. Smurfensnot gemaakt, hillarisch, koters lol, alleen kneep de ene thuis het zakje kapot op het tapuit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven