Griezelfeest 8-9 jarigen. Spelletjes/acitiviteiten ?

26-09-2010 11:30 23 berichten
De topictitel lijkt me duidelijk.



Wat vinden kinderen jongens van deze leeftijd leuk om te DOEN ? Ik heb het gevoel dat ze voor knutselen te groot worden. (in het verleden schatkistjes en scheepjes-in-een-fles)



Het huis versieren zal geen probleem zijn, Xenos is gewillig.

Eten/snoepen is ook wel te bedenken, en recepten zijn massaal te googelen.

Maar hoe houd ik ze twee/drie uur bezig ?



Moppekind is net in deze klas gekomen, daarom wil Moppeman een thuisfeestje, zodat de nieuwe kinderen Moppekind beter leren kennen.
Griezelspeurtocht door de buurt?



Bij slecht weer geblinddoekte een 'spookhuis-tocht door het huis? (met spinrag, enge geluiden, skeletjes die uit een kast komen, in een griezeldoos moeten voelen wat er in zit (doos met deksel, twee gaten aan de zijkant voor de handen, iets 'engs' erin (smurfensnot oid)



Griezelfilm kijken



Dolfje Weerwolfje- het - spel doen



Griezelmaskers knutselen



Griezeleten eten (zwarte pasta met pesto) Spinnenpizza's - versieren met zwarte pasta)
Alle reacties Link kopieren
Toverdrankjes serveren/ zelf laten mixen.

Enge dingen proeven met een blinddoek. (dropjes zijn dan rattekeutels en spinnen van snoep, of mosterd (heksenoorsmeer) je kunt allerlei vieze dingen verzinnen.

enge verhalen vertellen
Verstoppertje

Moppeman kan het kussenmonster uithangen. Neem twee kleine kussens en mep ze zachtjes met een gezichtje ertussen, dat wordt een soort van tikkertje maar dan met kussens, was vroeger bij mij een heel populair spel, ik was sávonds alleen afgepeigerd.



Een speurtocht buiten met briefjes. Iemand verstopt briefjes in de omgeving met aanwijzingen waar de volgende ligt. Het laatste briefje kan een hint inhouden waar een schat begraven ligt, vul een doos met snoepzakjes voor iedereen en verstop deze op de laatste plek. ook altijd heel populair.
Alle reacties Link kopieren
hier staan ook heel veel tips:

http://www.vanharte.nl/kids_fst_griezelfeest.htm
Alle reacties Link kopieren
weerwolfje



En wij deden vroeger altijd iets heel spannends op zolder, in het pikkedonker. Mijn moeder vertelde dan een verhaal en het was gecombineerd met een soort tikkertje/verstoppertje. Ze riep dan op een bepaald moment: De klok slaat 12, en dan moesten we iets doen.

Ik weet alleen niet meer hoe het precies ging, maar misschien begint bij iemand anders een bel te rinkelen?

Wel dat ik dat echt een machtig mooi spel was en misschien was het wel gewoon verzonnen door mijn moeder, die deed dat soort dingen wel vaker.
Alle reacties Link kopieren
.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 26-09-2010 12:00
Reden: oei
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bovengenoemde tips had ik ook.



Je kunt ook een doos maken waarin je allerlei kadootjes stopt, liefst die een beetje gek voelen (bijv. zo'n bal met van die uitsteeksels eraan, een rubberspin, dat soort spul). Moeten ze met hun handen in voelen en raden wat het is.



Speurtocht is altijd een topper, je zou kunnen overwegen het 's avonds, in het donker, te doen, met een zaklantaarn mee.Tussendoor uiteraard allerlei opdrachten en vragen. Ben je zo een uur mee zoet.
Alle reacties Link kopieren
ja die speurtocht in het donker is ook spannend. Mijn vader is een keer ergens om een hoekje gaan staan en riep heel hard boe toen wij eraan kwamen.

Het spelletje was toen meteen afgelopen, want een vriendinnetje was zó geschrokken dat ze echt niet meer kon ophouden met huilen, dat was wel heel erg zielig eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Cluedo?



Zo is mijn feestje ooit geweest:

Onze docent was "vermoord", daar een verhaal over verteld, en ook verteld dat wij deze "moord" moesten oplossen. In groepjes verdeeld gingen we een speurtocht af, (in het donker, per groepje slechts 1 zaklamp), langs de route hingen lintjes. Bij die lintjes in de buurt lagen dan aanwijzingen verstopt die we moesten zoeken. Aan het einde van de speurtocht (laatste lintje) hadden mijn ouders een 'lijk' begraven (2 laarzen en 2 handschoenen). De aanwijzingen samen zorgde voor de oplossing, wie het had gedaan (een andere docent), met wat (iets bekends van school) etc. Was toentertijd een groot succes, heel spannend vonden we het allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring als juf zegt dat niet alle jongens het enge heel leuk vinden. De meeste doen wel heel stoer, maar als er een bangertje bij is moet je die misschien een beetje influisteren wat er gaat gebeuren, of wat iets in het echt is.... (zoals dat die muizenkeutels in het echt dropjes zijn)...
Alle reacties Link kopieren
Eens met de juf. Hou bij de uitvoering (en bij de uitnodiging) rekening met bangertjes, donker en onverwacht kan op die leeftijd nog heel erg niet leuk zijn. Dus bijvoorbeeld de speurtocht zeker in het schemer plannen, en spelletjes waarbij iets heel engs gebeurt (en onverwacht boe roepen als michael jackson, zelfs verwacht boe roepen als michael jackson kan heel eng zijn) afwisselen met spelletjes waarin helegaars niks engs gebeurt. Of maar één echt eng ding.



Minder eng lijkt me : heksensoep maken of zo. Verder niet echt inspiratie voor griezelfeestjes nu, de anderen hebben meer.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75, dat spel ken ik!! Deden wij vroeger ook op feestjes.



Het gaat zo:



1 kind is de nachtwaker en moet even apart, de andere kinderen kiezen elk een dier(engeluid) Alle gekozen dieren worden op een briefje geschreven. Vervolgens verstoppen de kinderen zich op de donkere zolder/kamer/tuin. (alles heel goed donker maken) Het nachtwaker kind wordt binnengeroepen en het verhaal wordt verteld en als de moeder dan riep:



Het is 12 uur, de nachtwaker waakt..



moest de nachtwaker 1 dier kiezen dat op het briefje stond (met zaklantaarn erbij het briefje lezen, erg spannend als kind) en bij dat dier moest dan het bijbehorende kind het dierengeluid maken. De nachtwaker moest dan raden wie het was. Als het goed was moest dat kind uit zijn schuilplaats komen en bij de nachtwaker staan. Vervolgens het hele rijtje af gaan totdat alle kinderen geraden waren. De laatste die overbleef mocht de volgende nachtwaker zijn.



Het was inderdaad erg spannend omdat je als nachtwaker niet wist waar iedereen zat en je alleen de dierengeluiden hoorde. En als verstopt kind was het spannend om - als je "jouw" dier opgelezen hoorde, zo goed en onherkenbaar mogelijk het dierengeluid moest maken.



Succes gegarandeerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Als kind had ik dit allemaal heeel eng gevonden! Let daar dus ook op, dat bange kinderen 's avonds nog wel durven te gaan slapen
Ik heb geen enge maskers of horrorfilms/geluiden. Gewoon de boel versieren met halloweenprut van de Xenos, en dan niet die grafsteen-met-skelet. Ook niet in het donker, dat lukt me niet in onze woonkamer.



Schrikdingen wil ik ook niet.



Iemand nog tips voor kindvriendelijke "enge" films ?
Qua films denk ik aan bijv The Addams Family, Casper of De Heksen, GVR of iets anders van Roald Dahl.



Voel- en proefspelletjes doen het altijd wel goed. Ook kinderen verkleed laten komen en ze dan misschien schminken?



Spelletjes:



- Wedstrijdje spinnenpoten eten. Twee dropveters op tafel leggen, handen op de rug en slurpen maar.



- Spokenjacht: laat de kinderen in teams op zoek gaan (als echte ghostbusters) naar papieren spookjes die je hebt verstopt. Geef ze een zaklamp of ander attribuut mee.



- Mummie maken: geef elk team een rol wc papier en laat ze een van de kinderen in hun team zo snel, maar wel zo netjes mogelijk in een mummie veranderen.



- Moeras oversteken. Verdeel de groep in 2 en vertel ze dat ze een eng moeras gaan oversteken. Elk kind gaat op een krant staan (team staat in een rij achter elkaar). Voor het voorste kind ligt een extra krant. Om vooruit te komen schuift iedereen een plaats op, de laatste geeft de extra krant weer door naar voren.



Als je meerdere spelletjes doet, is een griezelpaspoort misschien leuk? Daarin teken je af wat ze gedaan hebben. Resultaten zou ik niet vermelden, het is meer een soort pietendiploma-idee.



Heb je hier iets aan trouwens of zal ik nog even verder zoeken?
Yes, The Addams Family, waarom heb ik daar nog niet aan gedacht ? Die wilde ik eigenlijk voor mezelf als Sinterklaascadeautje, maar nu heb ik een goede reden om hem eerder te kopen.

Moppekind heeft dat lopende handje wel eens gezien op televisie, en vond dat handje schitterend. Zouden de dvd's er ook in het Nederlands zijn ?



WC-rol-mummies is ook wel grappig, en niet zo eng.



Overigens zit ik nu dus te griezelen achter de computer.

In de slaapkamer heb ik een monsterlijk grote spin doodgeslagen, en nu durf ik niet naar bed, en Moppeman is nog niet thuis van zijn werk, en de stofzuiger kan niet aan omdat Moppekind dan wakker wordt.

quote:moppetoet schreef op 29 september 2010 @ 00:41:

Overigens zit ik nu dus te griezelen achter de computer.

In de slaapkamer heb ik een monsterlijk grote spin doodgeslagen, en nu durf ik niet naar bed, en Moppeman is nog niet thuis van zijn werk, en de stofzuiger kan niet aan omdat Moppekind dan wakker wordt.

Glas erover heenzetten. Doe ik altijd met enge beesten, dan kan man het opruimen.
De glazen slakom, misschien ? Hij is écht groot.....
Doen, kun je tenminste door je wimpers heengluren of ie nog veilig gevangen zit. Slaap lekker!
Moppeman is thuis !
Welterusten !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven