Waterpokken! Hoe kan ik hem een beetje helpen?

24-11-2007 10:12 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



De titel zegt het al, gisteren jad een kindje op het kinderdagverblijf waterpokken...en vanochtend zat mijn zoontje van 2.5 al helemaal onder! Zo snel gaat dat dus...



Hij heeft erge jeuk en ik vertel hem niet te krabben, ook heb ik zijn nageltjes heel kort geknipt...Wat kan ik tegen de jeuk voor hem halen? Mentholpoeder of Mentholgel??



Of kan ik misschien met iets anders de bultjes verzachten? Met azijn deppen misschien?



Iemand misschien nog huis tuin en keuken tips? Vind het zo zielig dat ie zo'n jeuk heeft...



Het zijn ook blaasjes in het begin, is dat normaal??



als iemand raad weet graag!



Femme
Alle reacties Link kopieren
Calendulan emulsie werkt heel goed tegen de jeuk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Waterpokken zijn erg vervelend en inderdaad kan het vreselijk jeuken. Blaasjes zijn inderdaad normaal. Probeer hem NIET te laten krabben, anders krijg je littekentjes (wat je hem ook al gezegd hebt). Eventueel zou je hem zijn wantjes aan kunnen laten doen.

Wat bij mijn kinderen destijds goed hielp is in bad zetten met GROENE ZEEP. De zeep heeft een ontsmettend en uitdrogend effect. Het helpt ook tegen de jeuk. Gewoon simpele groene zeep (die soort gel in een plastic pot). Als je geen bad hebt, regel dat ergens een teil waar hij een tijdje in kan zitten. Je kunt daarna ook Mentolpoeder gebruiken tegen de jeuk. Het badritueel een aantal x herhalen.

Suc6 N4B
Alle reacties Link kopieren
Van vsm? Dan ga ik dat vanmiddag gelijk even halen.
Alle reacties Link kopieren
Not4Bree schreef op 24 november 2007 @ 10:22:

Waterpokken zijn erg vervelend en inderdaad kan het vreselijk jeuken. Blaasjes zijn inderdaad normaal. Probeer hem NIET te laten krabben, anders krijg je littekentjes (wat je hem ook al gezegd hebt). Eventueel zou je hem zijn wantjes aan kunnen laten doen.

Wat bij mijn kinderen destijds goed hielp is in bad zetten met GROENE ZEEP. De zeep heeft een ontsmettend en uitdrogend effect. Het helpt ook tegen de jeuk. Gewoon simpele groene zeep (die soort gel in een plastic pot). Als je geen bad hebt, regel dat ergens een teil waar hij een tijdje in kan zitten. Je kunt daarna ook Mentolpoeder gebruiken tegen de jeuk. Het badritueel een aantal x herhalen.

Suc6 N4B
Groene zeep, dat is ouderwets! Kan ik dat nog steeds in de supermarkt halen?
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat écht écht écht helpt: zet hem in bad met een dichtgebonden washandje met zemelen. Gewoon te verkrijgen in de supermarkt. Kost geen zak! De zemelen doen de pokjes indrogen. Daarna droogdeppen. Niet hard wrijven dus. Desnoods drie keer op een dag doen. Let je er wel op dat je het bad niet te heet maakt als hij ook koorts heeft?



Heel veeeel succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ja inderdaad ouderwets. Mijn kids zijn inmiddels ook pubers en ik kreeg de tip destijds van mijn moeder. Volgens mij kun je nog steeds groene zeep kopen hoor, bij de super of het kruidvat...en van die zemelen heb ik ook weleens gehoord, zou je ook kunnen proberen. Inderdaad uitkijken met koorts, lauw badje is al prima.
Alle reacties Link kopieren
Hier inderdaad ook goede ervaring met het dichtgebonden washandje met havermout. Lekker soppen, het wordt een beetje een slijmerig goedje maar mijn zoontje vond het heerlijk. Op deze leeftijd lastig misschien, maar dat niet krabben is écht belangrijk! Mijn zoontje was pas 5 maanden oud en heeft absoluut niet gekrabt, maar hij heeft er echt lelijke littekentjes aan over gehouden. Hij is nu ook ruim 2,5 en je ziet ze nog goed zitten.
Alle reacties Link kopieren
Oke, dankjewel voor jullie tips! Ga gewoon wat uitproberen



Zemelen is dus hetzelfde als havermout? Sorry ben echt een 0 hierin! Hij heeft nu die blaasjes dan kan ik het dus gelijk al toepassen?
Alle reacties Link kopieren
Of het hetzelfde is weet ik ook niet, alleen weet ik wel dat ik het toen met havermout heb gedaan. Ja je kunt dat nu al gebruiken, de havermout droogt de blaasjes in en helpt tegen de jeuk.

Succes!
Zoon hier heeft 1,5 maand geleden ook waterpokken gehad. We zijn naar de huisarts geweest, die heeft een fijn smeerseltje, waardoor de blaasjes enorm snel indrogen en hij dus stukken minder last van jeuk had. Ook hebben we het havermout/zemelenbadje een paar dagen smorgens én savonds gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Tink01 schreef op 24 november 2007 @ 10:47:

Weet je wat écht écht écht helpt: zet hem in bad met een dichtgebonden washandje met zemelen. Gewoon te verkrijgen in de supermarkt. Kost geen zak! De zemelen doen de pokjes indrogen. Daarna droogdeppen. Niet hard wrijven dus. Desnoods drie keer op een dag doen. Let je er wel op dat je het bad niet te heet maakt als hij ook koorts heeft?



Heel veeeel succes ermee!






Wat grappig dit is dus het enige wat bij mij ook echt echt echt hielp!!!



Had Calendula (ofzoiets) van VSM gekocht, maar dat hielp niets, leek zelfs of de jeuk erger werd. Toen kamille in badje geprobeerd, dat hielp ook al niets en tot slot zemelen in een dichtgebonden (met elastiekje) washandje en dat hielp SUPER!!!



Beterschap voor je zoontje, want het is echt niet leuk voor die kleintjes!
Alle reacties Link kopieren
Yep, zemelen zijn super. Een oude pantykous werkt ook heel goed om ze in te doen. En het hoofdje niet vergeten....



Overigens zijn de waterpokken niet zo snel. De incubatietijd is 3 weken, en juist in die 3 weken zijn ze besmettelijk. Dus je ziet ze niet en brengt ze wel over. En als je ze ziet kunnen ze niet veel kwaad meer, maar ja, leg dat maar eens uit......
Hier ook goede ervaringen met de havermout in de washand. Zowel dochter als zoon gingen op het hoogtepunt 2-3 keer per dag in bad. Ik had ook die VSM emulsie, maar daar leek dochter inderdaad alleen maar meer last van te krijgen. Ik smeerde de havermouttroep die ik uit de washand kneep ook gewoon op de hoofdhuid (vooral die waterpokken onder het haar zijn echt gemeen). Bij ons was het een geluk dat dochter de waterpokken kreeg toen het een paar dagen heel erg mooi weer was. Die liet ik dus gewoon in de zon rondlopen en dat hielp heel goed (wel insmeren met zonnebrand uiteraard). Zoon was nog maar 3 maanden en mocht nog niet in de volle zoon, bij hem heeft het veel langer geduurd en hij was er ook veel zieker van (ook hoge koorts enzo).
Alle reacties Link kopieren
Ook hier werkte havermout erg goed, mijn dochter heeft een paar maanden geleden waterpokken gehad, ze was toen 16 maanden.

Mocht je merken dat je zoontje niet goed drinkt, waterpokken kunnen ook in de mond zitten. Dat had mijn dochter ook, ze wilde zelfs haar speentje niet meer. Helaas is daar niet zo heel veel aan te doen (niet dat ik weet tenminste).
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb de emulsie van VSM van calendula/menthol voor hem gekocht, en hij heeft niet een keer gekrabt! Super, bij hem werkte het dus wel. Het was ook een spulletje speciaal voor waterpokken.



Ik denk dat hij uiteindelijk in totaal maar 25 waterpokjes op zijn lichaam had, en niet een op zijn gezicht.



Iig bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Up voor Krokusje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven