Simpele maar perfecte pastasaus zelf maken

03-10-2010 20:51 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik maak altijd pastasaus uit een pakje en ik wil vanaf nu graag een simpele maar wel smaakvolle tomatensaus gaan maken.

Met rundergehakt.

Heeft iemand een lekker recept?
Rundergehakt rul en bruin bakken, samen met ui en knoflook. Tomatenblokjes, zout, peper, beetje olijfolie, oregano en tijm toevoegen en een half uur zachtjes laten pruttelen. (Of, hoe langer, hoe lekkerder)
zonder gehakt, maar erg lekker:

salami in kleine blokjes bakken met Italiaanse groenten en champignons. Tomatenfrito er bij en wat italiaanse kruiden. Nog even laten pruttelen voor de smaak.
Ui en knoflook fruiten, gehakt rullen met oregano, basilicum en tijm, blikje gepelde tomaten en blikje tomatenpuree erbij, lekker lang laten pruttelen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:sabbb schreef op 03 oktober 2010 @ 20:58:

Rundergehakt rul en bruin bakken, samen met ui en knoflook. Tomatenblokjes, zout, peper, beetje olijfolie, oregano en tijm toevoegen en een half uur zachtjes laten pruttelen. (Of, hoe langer, hoe lekkerder)

1 blikje tomatenblokjes?

Deze klinkt verder goed en simpel. Roer je de pasta er gelijk door?
Saus met verse tomaten is erg lekker, maar vaak wat zurig, daarom gooi ik er altijd een schep suiker in.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
MM ben nu al overstag na jarenlang een zakje bolognesesaus te hebben gebruikt. vers klinkt zoveel beter.
uitje fruiten met knoflook en peper. Blik tomatenblokjes erdoor, blikje tomatenpuree erdoor, italiaanse kruiden en wat chilipoeder erdoor. Gehakt rullen en evt extra groenten bij de gehakt rullen en dat ook erdoor.

Heb dit vandaag gemaakt maar dan in de "moeilijke" versie, met verse tomaten. Was echt superlekker.
quote:tiaraatje schreef op 03 oktober 2010 @ 21:02:

[...]

1 blikje tomatenblokjes?

Deze klinkt verder goed en simpel. Roer je de pasta er gelijk door?Ligt er aan hoeveel personen je bent. Ga maar uit van 1 blik per 2 personen. De pasta kook ik eerst apart en als de saus ook klaar is, roer ik het erdoor en serveer ik het direct.
Ok dan ga ik uit van twee blikjes, zijn met 5 personen.

Ga het morgen maken.
Gehakt rullen in de pan. Uitje erbij en fruiten. teentje knoflook erdoor. Blikje tomatenpuree erbij en een scheut(100 ml) rode wijn. Op smaak brengen met peper en zout. Niet langer dan een kwartiertje laten pruttelen, want dan proef je de wijn niet meer.

Niet vergeten er ook een worteltje fijn gesneden door te doen.
Zie onderstaande pasta(saus)recepten-topics uit de index:

de lekkerste pastasaus

Pastasaus!

recept voor simpele tomatensaus

subtiele maar lekkere saus voor verse pasta
Vergeet de rode wijn niet, en een paar uur op laten staan.
Ik heb het ook wel eens gemaakt met verse tomaten, maar ik vind dat het dan altijd zo waterig blijft, wat kun je daaraan doen? Want het lijkt me ook wel lekker om het helemaal vers te maken eigenlijk.
Beetje maizena erdoor doen Susan voor de binding. Je kunt ook een gekookt aardappeltje gebruiken. Zetmeel dus.
Dank je, ik ga het deze week meteen een keer proberen. Mijn dochtertje van 11 maanden is er gek op (ze vindt bijna alles lekker, maar spaghetti bolognese is toch wel een van haar favorieten) en ik vind het wel fijn als ik het echt helemaal vers voor haar kan klaarmaken.
Lekker veel bosui in stukjes snijden

Bakje(of 2) creme fraiche verwarmen

Surimi sticks in zo klein mogelijk stukjes snijden en aan de creme fraiche toevoegen(in de pan probeer ik ze nog meer van elkaar te drukken met de achterkant van een lepel)

Kneepje citroensap

Op smaak brengen met peper en zout

Bos ui een minuutje mee verwarmen

Klaar!

Let op! de creme fraiche slechts goed doorverwarmen en niet doorKOKEN.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
gehakt bakken met een flinke ui en knoflook. Afblussen met een scheut rode wijn. 2 blik gezeefde tomaten erdoor. Bouilonblokje (Maggi) Flink aan de gang met oregano, basilicum e.d.. Minstens een half uur laten pruttelen.

Soms gooi ik ook nog een fijngehakte bleekselderij en wat peen door de uien/gehakt. Ik serveer dit met gekookte pasta en erbij iets als gegrilde courgette/paprika etc.
quote:4Hellokitty schreef op 03 oktober 2010 @ 21:37:

Beetje maizena erdoor doen Susan voor de binding. Je kunt ook een gekookt aardappeltje gebruiken. Zetmeel dus.Of vleestomaten, die zijn wat steviger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven