Hondenvoer: brokken of vlees, iemand ervaring/tips ?

10-10-2010 13:52 10 berichten
Mijn honden krijgen tot nu toe altijd 2 x per dag brokken, maar nu hoor en lees ik steeds vaker dat vlees beter voor honden schijnt te zijn: het zou beter worden opgenomen door het lichaam en je hond zou er minder van poepen.

Ik hoor vooral veel dat mensen hun hond(en) Rodi geven, vlees dat ingevroren te koop is bij o.a. de Albert Heijn.

Wie heeft hier goede of slechte ervaringen mee? En hoe vaak en welke hoeveelheid vlees geef je dan aan je hond? Ik zag op het pak staan dat een hond van 40 kg. 10 stuks schijven per dag zou moeten eten. Dat lijkt me nogal een dure grap met 2 honden....
Alle reacties Link kopieren
De honden van mijn ouders krijgen 1x per week vlees van Farmfood. Het is aan jezelf of je het elke dag wil geven.

Farmfood is vergelijkbaar met rodi voor het verschil moet je even googlen want dat weet ik dan weer niet.



Ze krijgen niet naar gewicht vlees want dan zou het veelste veel zijn.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerder gaan voor een merk wat naast het vlees zelf ook meer producten aanbiedt om vers vlees te ondersteunen. Heb zelf goede ervaringen met Farmfood. Een combi van brokken en versvlees. Zou even hun website bekijken. Misschien vind je het niets natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Farmfood is trouwens ook gebaseerd op het gewicht van je hond als je de voeding volledig op vers wil overzetten.
Alle reacties Link kopieren
De honden ouders hebben farmfood brokken en vlees. Ze doen het er goed op trouwens en poepen ook aanzienelijk minder dan andere honden.



De reden dat de honden minder krijgen dan farmfood aangeeft is omdat de ene aanleg heeft om dik te worden. Maar ook omdat het dan best veel is en ze krijgen het verspreid over 2x dus niet alles in ene keer en de bakjes zijn al te heeeel erg schoon gek he
Het gras aan de overkant is niet groen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een kennel en al onze honden (ook de pups) krijgen vlees. Hier komt er geen brok meer in.



Wij geven smuldier omdat ze dat erg lekker vinden en het niet zo duur is als sommige merken. We geven wel een compleet variant zodat ze alle voedingstoffen binnen krijgen.



Voordelen van vers vlees zijn vooral dat het natuurlijk is waardoor er bijna nooit sprake is van allergie. Ze poepen inderdaad minder omdat het lichaam alle stoffen gebruikt. Ze drinken ook minder maar voor ons het belangrijkste is dat het de kans op een maagkanteling heel erg verkleint.



In het begin is het even wennen en plannen met het ontdooien maar nu we eraan gewend zijn is het voor ons een uitkomst.
Hier is al een topic over: Link
wij gaven onze hond altijd vlees omdat ze niets anders wou. totdat we erachter kwamen dat ze van zo veel vlees hele erge jeuk kreeg! we waren al tijden opzoek geweest naar de oorzaak van haar jeuk en naar verschillende dierenartsen geweest, niemand wist wat het was. totdat ik in gesprek raakte met de baas van de dierenwinkel en die zei dat het door het vlees kwam! nu krijgt ze goede kwaliteit broken en af en toe een beetje vlees en heeft ze geen jeuk meer
Vers vlees is beter, maar dan moet je het wel uitgebalanceerd doen, maar van brokjes gaan ze ook niet dood hoor.
Alle reacties Link kopieren
Heb vanalles geprobeerd maar kon nooit iets vinden voor onze Rex. Rex heeft last van allergie en is kieskeurig. Via een kennis hoorde ik van Kynoft, brokken die speciaal voor jouw hond gemaakt worden. Je moet via een website allerlei gegevens van je hond invullen, best een klus, maar dan krijg je ook meteen te zien of je hond niet te zwaar is en hoeveel hij moet eten. Een proefzakje aangevraagd en onze Rex vond het lekker. Nu zijn we al een tijdje bezig en het gaat steeds beter met onze Rex!

Ik heb een soort abonnement, dan wordt het voer automatisch toegestuurd, heb dus altijd voer zonder ergens over na te hoeven denken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven