wat te doen met riblappen? behalve stoven e.d.

14-10-2010 11:09 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend houd niet van draadjesvlees, hachee e.d.

nu zijn de riblappen in de aanbieding en vraag ik me af wat ik er nog meer mee kan. ik kon hier op viva niets anders vinden!

Is er iets of gewoon lekker voor mezelf draadjesvlees of hachee maken?
Lekker zelf opeten
Je vriend moet gewoon eten wat de pot schaft als jij kookt. Dan eet hij maar een keer iets dat hij niet zo lekker vindt (maar hoe bestaat het?!? Draadjesvlees niet lekker vinden??)
Ik vind het ook heel goor en het maakt niet uit op wat voor wijze het wordt klaargemaakt, bah!

Dus, lekker voorjezelf maken en de porties invriezen.
quote:Suze02 schreef op 14 oktober 2010 @ 11:19:

Je vriend moet gewoon eten wat de pot schaft als jij kookt. Dan eet hij maar een keer iets dat hij niet zo lekker vindt (maar hoe bestaat het?!? Draadjesvlees niet lekker vinden??)Het is echt het enige vlees (en bloedworst, bah) dat ik niet lust. De smaak, het vet, de draadjes, ieuwww.
Gaan door veel stoofpotjes en door dat-ene-indische(?)-draadjesvlees-gerecht niet ook riblappen?

Of ben ik in de war met een heel ander soort lappen?
Een curry ermee maken?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Rendang maken!
quote:Botervliegje schreef op 14 oktober 2010 @ 11:26:

Rendang maken!Ja, die ja!

Rendang maken!Is ook draadjesvlees alleen een beetje anders. Wel heeerlijk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nike schreef op 14 oktober 2010 @ 11:22:

[...]

Het is echt het enige vlees (en bloedworst, bah) dat ik niet lust. De smaak, het vet, de draadjes, ieuwww.Dat vind ik juist het lekkerste eraan!
haha je de vetjes:D jammie

maar dat rendang zal ik vast wel kunnen vinden hier he?

Rendang maken!

Hier een paar gerechten; (vrees dat de linken niet werken)

http://conimex.nl/

Rendang vlees met champignons, broccoli en rijst met cashewnoten

Rendang Pedis

Rendang vleesreepjes met shii-takes en kerrieboontjes

Rendang vlees met tomaten, kokosrijst en spitskool

Rendang vlees met gewokte basilicum-paprika

Steak Rendang met rode paprika

Rendang met ananas, gele kokosrijst en gewokte groenten
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Vetrandjes haal ik weg uit het vlees voor het bereiden. Dat vind ik echt vies.
Goulash van maken,lekkere rijst erbij.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
voor jezelf iets maken van dat vlees en je vriend iets anders laten eten

ik hou ook niet van riblappen dus zou dat mooi aan mij voorbij laten gaan

als je samenwoont met iemand denk ik dat je afspraken moet maken over wat men beiden lust en als de één 'n keer iets wil eten wat de ander niet lust, dan spreek je af dat je die avond beiden voor jezelf kookt/afhaalt
quote:Botervliegje schreef op 14 oktober 2010 @ 11:57:

Vetrandjes haal ik weg uit het vlees voor het bereiden. Dat vind ik echt vies.Het vlees heeft het vet nodig om mals te blijven bij het bereiden. Ik lust het ook niet dus ik neem mager vlees waar alleen aan de buitenkant wat zit. Dan bereid ik het en na het bereiden haal ik het vet eraf. Maar het is echt een aanrader voor de smaak om het tijdens de bereiding erop te laten.
over het algemeen eten we dingen die we beide lusten en ander kook ik dubbel, doe ik niet moeilijk over. maar soms wil ik wel eens een keer iets proberen, dus ik dacht.. misschien kan hier nog wat anders mee

maar dat rendang heb ik al wel vaker langs zien komen, en leek me al lekker dus ga ik iig een keer maken!
quote:diaantje1971 schreef op 14 oktober 2010 @ 12:00:

Goulash van maken,lekkere rijst erbij.Of Hongaarse goulash met krieltjes;

Ik heb net gister runderlappen gegeten met heerlijke aardappelmengsel (moest aardappelschijfjes worden maar werd wat anders).

Ik had het nu gemaakt in een soort tomatensaus, geeft toch een ander smaakje eraan.

Binnenkort maak ik een engelse/ierse Pie met runderlappen. Wel al geproefd het recept maar nog niet eerder zelf gemaakt maar ik zie er naar uit.
Mmm ik heb zo een trek erin. Voor morgen maar een bakje rendang uit de vriezer halen. Ben benieuwd hoe het smaakt na het invriezen, heb het nog nooit ingevroren eten gegeten.

Doet je pc het weer MV
quote:sabbb schreef op 14 oktober 2010 @ 13:53:

Mmm ik heb zo een trek erin. Voor morgen maar een bakje rendang uit de vriezer halen. Ben benieuwd hoe het smaakt na het invriezen, heb het nog nooit ingevroren eten gegeten.

Doet je pc het weer MV Ja heerlijk, I'am back .
ik snij de harde stukken eruit en het vet en bak ze als goedkopere versie van een biefstuk! beetje peper en zout,jammie! ben nu zwanger dus het mag niet meer,maar over 6 maanden staan ze zeker weer op het menu!!
Rundvleeskroketjes maken.

Lekker stoven met bruin bier.

Franse rundvleesschotel, met rode wijn en zilveruitjes.

(Boeuf de bourguignon)
Ik maak er een jurk van
Rendang, roedjak, stifado, goulash, allemaal heerlijk, alleen is het vlees dat erin zit natuurlijk nog steeds draadjesvlees, want dat is gewoon de structuur.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven