Vanaf oktober 2010 - Bewust kinderloos

13-10-2010 17:27 2919 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit topic kunnen dingen verschijnen die andere forummers als kwetsend kunnen ervaren. Het zou prettig zijn als iedereen in z'n achterhoofd houdt dat deze, tenzij met naam en toenaam gepost, niet persoonlijk bedoeld zijn. Net als alle maandtopics over mensen met baby's (waar gekeuveld wordt over allerhande al dan niet gezamenlijke ervaringen) delen wij hier ook graag onze ervaringen en (harde) meningen. Dit topic is niet bedoeld om de discussie aan te gaan met mensen met kinderen/ kinderwens (al dan niet in de toekomst). Deze zijn hier uiteraard gewoon wel welkom. Bottomline: Leven en laten leven. Wel zo gezellig. Dat was namelijk mijn intentie.

Wie verwacht er ook in oktober 2010 en opvolgende maanden/jaren geen kinderen? Bij wie blijft het ook in ijzig stil in de onderbuik? Wie verwacht er niet op termijn in de poepluiers te zitten? En wie houdt er nog meer niet van gekir/gepruttel?

Wie wil er naast geen klapband op de snelweg, geen mexicaanse griep, geen puisten ook geen kinderen? Dit heb ik ergens van een ander topic

Deel hier je frustraties, heerlijk geslapen nachten en anticonceptievragen!

quote:iris1969 schreef op 17 oktober 2010 @ 00:23:

[...]

Dat is ook nergens voor nodig, want ik werk met dieren en toch heb ik zonder problemen halflang haar en twee dames hebben zelfs een lange bos met krullen.nee dat is ook helemaal niet nodig, want de grap is, lang haar in een staart/ knot frotten kost over het algemeen minder tijd dan een kort kapsel stylen... maar om een of andere reden knippen veel zwangere/ pas bevallen moeders ineens hun haar eraf
Dat zowiezo NS. Ik heb veel op mijn moeders petekind gepast tussen de leeftijd 1 en 10 en weet daardoor dat kinderen veel meer zelf kunnen dan volwassenen soms denken.
quote:Nachtspook schreef op 17 oktober 2010 @ 00:26:

[...]

nee dat is ook helemaal niet nodig, want de grap is, lang haar in een staart/ knot frotten kost over het algemeen minder tijd dan een kort kapsel stylen... maar om een of andere reden knippen veel zwangere/ pas bevallen moeders ineens hun haar eraf en dan verven ze het rood en nemen een zware zwarte bril, ook heel praktisch .
quote:Ruza schreef op 17 oktober 2010 @ 00:26:

Of nog erger..ga je op bezoek...is er een of andere paniek moeder die het onveilig vindt als de kinderen zonder toezicht in de tuin gaan spelen man, ik ging met mn neefjes en nichtjes alleen cowboytje spelen op het platteland. Zonder toezicht. Sloten en prikkeldraad kunnen gevaarlijk zijn j!. Alleen waren wij goed genoeg opgevoed om dat zelf ook te weten..jaaaa...... van die mama's die alles in de gaten willen houden, en als een overbezorgde broedse kip achter de kuikens aan gaat, zit je lekker op terrasje met vriendin, lopen de kids lekker over de markt te sporten, ja so what als ze de fontijn inlopen, dan zijn ze nat.... lekker belangrijk!
quote:Ruza schreef op 17 oktober 2010 @ 00:21:

Als de bewust kinderlozen me even willen vertellen wat ik allemaal NIET moet doen als moeder...zou ik wel waarderen.

Alleen heb ik geen boodschap aan het advies geen kinderen te nemen. Sorry

Ok, (geen kinderen krijgen? Oh nee, dat mocht niet.... )

Ehm: - niet zomaar je nieuwe broedsel in onze armen douwen (echt, ik ben daar heel slecht in, veuls te krampachtig, want alles wiebelt nog zo)

- Als je vriendinnen je net lekker zitten te vertellen over hun geweldige vakantie/leuke nieuwe baan/dagje shoppen, dat niet als een opening zien om te vertellen over de laatste leuke opmerking van kind, maar goed luisteren en belangstellend reageren op de (ongetwijfeld leuke) verhalen.

- Veranderen in een 'moeke', die iedereen te pas en te onpas gaat vertellen dat ook zij zulke leuke moeders zouden zijn en dat jullie kinderen dan zo leuk samen kunnen spelen

- Je haar in een praktisch kapsel laten knippen

- Mommy-jeans en praktische stappers aanschaffen, in plaats van rond te flaneren in een prachtig jurkje met mooie pumps eronder. (laten we de wereld een beetje mooier maken, alstublieft!)

- Hoog opgeven over je absolute wondertje die op zijn minst hoogbegaafd/hoogsensitief/bijzonder voorlijk is (en dat dan helemaal niet is, maar toevallig op de juiste leeftijd geheel volgens verwachting de veters heeft leren strikken.

Dat was m wel weer even, anderen mogen dit lijstje natuurlijk altijd aanvullen (want oh, we kunnen vast nog wel wat verzinnen )
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Dat snap ik dus ook niet. Ik heb met mijn lange haar welgeteld 1 minuut werk. Borstelen en een elastiek er in soms. Das toch hartstikke praktisch? En nog mooi ook!
Ik verf mijn haar ook rood.

* Noteert: volgende week afspraak maken bij kapperT voor haarkleurwisseling *
quote:Ruza schreef op 17 oktober 2010 @ 00:27:

Dat zowiezo NS. Ik heb veel op mijn moeders petekind gepast tussen de leeftijd 1 en 10 en weet daardoor dat kinderen veel meer zelf kunnen dan volwassenen soms denken.

Bij mijn kinderboederij worden de allochtone kinderen gewoon vanaf 3 jaar samen met hun oudere broertje/zusje op straat gegooid. Niet dat ik dat goedkeur, maar ze redden zich wel en zijn verbazend zelfstandig.

Een goede middenweg zou dus het beste zijn, want ze kunnen echt heel veel.
Hasse mijn dank is groot herinner je me er nog een keer aan als ik net geplopt heb?
quote:Aubrey schreef op 17 oktober 2010 @ 00:30:

Ik verf mijn haar ook rood.

* Noteert: volgende week afspraak maken bij kapperT voor haarkleurwisseling *Grinnik en ik maar denken dat je zo'n mooi ravenzwart Betty Page kapsel hebt... (maar dat komt door je avatar denk ik...)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Hasse88 schreef op 17 oktober 2010 @ 00:29:

[...]

Ok, (geen kinderen krijgen? Oh nee, dat mocht niet.... )

Ehm: - niet zomaar je nieuwe broedsel in onze armen douwen (echt, ik ben daar heel slecht in, veuls te krampachtig, want alles wiebelt nog zo)

- Als je vriendinnen je net lekker zitten te vertellen over hun geweldige vakantie/leuke nieuwe baan/dagje shoppen, dat niet als een opening zien om te vertellen over de laatste leuke opmerking van kind, maar goed luisteren en belangstellend reageren op de (ongetwijfeld leuke) verhalen.

- Veranderen in een 'moeke', die iedereen te pas en te onpas gaat vertellen dat ook zij zulke leuke moeders zouden zijn en dat jullie kinderen dan zo leuk samen kunnen spelen

- Je haar in een praktisch kapsel laten knippen

- Mommy-jeans en praktische stappers aanschaffen, in plaats van rond te flaneren in een prachtig jurkje met mooie pumps eronder. (laten we de wereld een beetje mooier maken, alstublieft!)

- Hoog opgeven over je absolute wondertje die op zijn minst hoogbegaafd/hoogsensitief/bijzonder voorlijk is (en dat dan helemaal niet is, maar toevallig op de juiste leeftijd geheel volgens verwachting de veters heeft leren strikken.

Dat was m wel weer even, anderen mogen dit lijstje natuurlijk altijd aanvullen (want oh, we kunnen vast nog wel wat verzinnen )Een mooie lijst en een goede handleiding voor iedere verse moeder!
quote:Ruza schreef op 17 oktober 2010 @ 00:27:

Dat zowiezo NS. Ik heb veel op mijn moeders petekind gepast tussen de leeftijd 1 en 10 en weet daardoor dat kinderen veel meer zelf kunnen dan volwassenen soms denken.Zeker.... maar als je dan als ouder verrast wordt door een (voor jou) nieuwe vaardigheid van je kind... wees trots en je mag dat heus wel een keer vertellen (aan opa en oma) maar ga er niet zo mee lopen dwepen : "mijn Jantje kan al helemaal alleen een boekje lezen, terwijl hij dat volgens de statistieken eigenlijk pas over 6 maanden hoeft te kunnen, hij loopt zoooooo voor, ik denk dat hij hoogbegaafd is, later gaat hij vast naar het gymnasium, dat kwam ook uit de kleuter-CITO, hij doet het zoooooooooo goed op school, we hebben van de week een spaarrekening geopend voor zijn studie, want we weten wel zeker uit hij later naar de universiteit gaat, dat moet haast wel, wat hij doet het zoooooooooo goed............" :puke:
Ach...ik kreeg op mijn elfde een eenjarig kind in de armen gedrukt. Zo, daar mocht ik even dagenlang op gaan passen. Is nu een prachtige jonge dame van 11 die naar justin bieber luistert(hmmm....toch iets misgegaan dus) bottomline: ze leeft nog, is gezond en helemaal gek op me.
quote:Hasse88 schreef op 17 oktober 2010 @ 00:31:

[...]

Grinnik en ik maar denken dat je zo'n mooi ravenzwart Betty Page kapsel hebt... (maar dat komt door je avatar denk ik...)Jah, misleidend he. Ik heb dan wel weer veel langer haar dan op mijn ava, kost me ook maar een minuut om dat te fatsoeneren, houd ik lekker nog meer tijd over.
quote:Nachtspook schreef op 17 oktober 2010 @ 00:33:

[...]

Zeker.... maar als je dan als ouder verrast wordt door een (voor jou) nieuwe vaardigheid van je kind... wees trots en je mag dat heus wel een keer vertellen (aan opa en oma) maar ga er niet zo mee lopen dwepen : "mijn Jantje kan al helemaal alleen een boekje lezen, terwijl hij dat volgens de statistieken eigenlijk pas over 6 maanden hoeft te kunnen, hij loopt zoooooo voor, ik denk dat hij hoogbegaafd is, later gaat hij vast naar het gymnasium, dat kwam ook uit de kleuter-CITO, hij doet het zoooooooooo goed op school, we hebben van de week een spaarrekening geopend voor zijn studie, want we weten wel zeker uit hij later naar de universiteit gaat, dat moet haast wel, wat hij doet het zoooooooooo goed............" :puke:De wat???? Vertel me dat dit een grapje is....
Nee hasse, ze is bloedserieus
Mijn kind krijgt ook gewoon billenkoek als het stout is(maar niet hard) gaan ze ook niet dood van. En krijgen ze ook geen trauma van. Wat nou opvoeden zonder straffen en belonen
Echt waar? Moeten kleuters een CITO-toets doen? Waarom dan? Ik dacht dat kleuters vooral moesten spelen in de poppenhoek of bij de waterbak... Weer wat geleerd.... Wat zielig eigenlijk: die kinderen worden er veel te vroeg toe gedwongen om te presteren...
Nah...volgens mij is die toets meer om mogelijke achterstanden op tijd op te sporen. Met bijvoorbeeld nederlands.
quote:Hasse88 schreef op 17 oktober 2010 @ 00:36:

Echt waar? Moeten kleuters een CITO-toets doen? Waarom dan? Ik dacht dat kleuters vooral moesten spelen in de poppenhoek of bij de waterbak... Weer wat geleerd.... Wat zielig eigenlijk: die kinderen worden er veel te vroeg toe gedwongen om te presteren...Helemaal eens.
Ok, Ruza, ik zie dan het punt en nut ervan, maar voelen die kinderen die druk niet? Djeez, ik kan me nog best veel herinneren van de kleuterschool, dat was leuk en er werden ook pedadgogisch verantwoorde dingen gedaan, maar we werden niet getest (toch?) of onder druk gezet.
quote:Hasse88 schreef op 17 oktober 2010 @ 00:35:

[...]

De wat???? Vertel me dat dit een grapje is....

helaas, maar ik negeer structureel elk cijfer dat aan mijn kind wordt gegeven voor de brugklas... (ik heb ook de Apgar-score niet willen weten, lekker belangrijk, als er iets mis is, dan trekt de dokter wel aan de bel hoor)

Gelukkig ziet school dit ook als iets wat verplicht is (ministerie v onderwijs), een domme momentopname.
BTW Apgar score is een cijfer (of eigenlijk 2 cijfers) die je kind krijgt zodra hij is geboren... heeft ie geen 10 dan is ie niet goed...

De eerste mag nog een 8 of een 9 zijn, maar de 2e moet een 10 zijn)

Ik heb het serieus meegemaakt dat ik op kraamvisite was en de verse mama zat te dwepen met: goed he, hij had 2 10-nen!!!

:puke:

hoezo prestatiegerichte maatschappij, je bent nog geen kwartier oud of je hebt al een cijfer aan je kont hangen
quote:Aubrey schreef op 17 oktober 2010 @ 00:40:

Ok, Ruza, ik zie dan het punt en nut ervan, maar voelen die kinderen die druk niet? Djeez, ik kan me nog best veel herinneren van de kleuterschool, dat was leuk en er werden ook pedadgogisch verantwoorde dingen gedaan, maar we werden niet getest (toch?) of onder druk gezet.

Tja ik weet niet hoe die test eraan toe gaat. Ik denk dat dat best op een manier kan waardoor kinderen geen druk voelen. Aan de andere kant denk ik dat als een kind een taalachterstand heeft de juf of meester dat ook wel op zou moeten vangen en aan de bel zou kunnen trekken als dat nodig is.

Ik zat zelf op een school waar je in de kleuterklas gewoon in de zandbak speelde, kleurplaten maakte, verhaaltjes voorgelezen kreeg door de meester en in de herfst kastanjes ging zoeken in het bos om er later met sateprikkers en wol draad poppetjes van te maken.

Zo´n school gun ik mijn kinderen ook, leren doe je vanaf groep 3 tot minstens je 18e wel genoeg.
Alvast een gefeli voor EN...

en nu wacht ik de uitnodiging maar af.

Ik mag ook op de lijst, heb net alles gelezen (behalve het mod-top),

-aangeboren

-en altijd partner op uitgezocht. Op dit moment echter nvt.

Ik heb amoebes btw. Behoorlijk wat, bij tijden, maar de meeste nestjes raak ik wel kwijt.
Known to cause insanity in laboratory mice

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven