Uitleg rondom afgelopen dagen

28-11-2007 14:56 260 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op (terecht) verzoek van een aantal forummers hierbij uitleg over de afgelopen dagen.

We zijn de afgelopen dagen benaderd door de media. Wij willen koste wat het kost dat de privacy van de betrokkenen gewaarborgd blijft. Om die reden zijn diverse postings en topics verwijderd en hebben we kunnen voorkomen dat er privacy-gevoelige informatie naar de media is gelekt.

Wanneer mensen blijven posten en vragen naar (details van) deze kwestie is het voor ons vechten tegen de bierkaai. Ik neem aan dat dat begrijpelijk is.

Dus hierbij, nogmaals en duidelijk, het verzoek om niet meer te posten over de kwestie van de afgelopen dagen. De postings die wel over dit onderwerp gaan worden verwijderd en de plaatser krijgt een waarschuwing.

Mocht je nog vragen hebben dan kun je mailen met forum@viva.nl

Nathalie
Ik zit ook al bijna 2 dagen op mijn handen...

Dat gedram om alles maar te willen weten bah...

En dan zijn er ook nog mensen die het niet prettig vinden om naar Yasmijn te mailen en maar in het modtopic blijven doorzeuren dat ze een verklaring willen.. 8-P
yasmijn schreef op 28 november 2007 @ 22:49:

Die kabeltruien! Ghegheghe! ;-)

Kijk,en dit kan ik nu weer niet uitstaan he? Dat ik dus helemaal niks weet van die f*ckingkabeltrui soap.

Yasmijn,mail me op mormel@hotmail.com.

NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
NB ik wilde het verhaal niet weten maar wilde alleen mijn zorgen delen

(niet dat ik me moet verdedigen maar doe het toch :-$ )
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Beste Nathalie,

mijn reactie maar hier ipv in het andere topic,

Kijk, als je dit nu eerder had gedaan had dat een heleboel gedoe en ergernis gescheeld denk ik zo. Een prima posting en jouw taak als mod om dit soort dingen aan te pakken. Hulde. Volgende keer alleen een beetje eerder graag.

Het enige wat ík namelijk heb meegekregen (daar ik alleen het modtopic lees als er rare dingen gebeuren op topics die ik intensief volg) is een niet-mod die zomaar ging gebieden aan jan en alleman om hun mond te houden. En de volgende dag pinnige antwoorden in het modtopic, Dat komt weinig professioneel over. Nogmaals, zoals je het nu stelt is het prima. Verhelderend, duidelijk, netjes. Maar jammer dat het zo laat komt. En als je wilt weten wat ik met de viva toon bedoel kun je het best het andere topic even nalezen :). Lijkt me niet zo moeilijk om daar achter te komen...

Ik ben overigens niet compleet anti jullie beleid o.i.d., maar dat weet Sanne ook wel, daar heb ik een paar jaar geleden intensief mee gemaild en mijn mening wat dat betreft is weinig veranderd. Ik vind alleen wel dat er soms helaas sprake is van een bepaalde manier van reageren waarvan ik denk 'dat kan wel tactischer' of 'dat kan wel beter verwoord'. Ik vind het dan ook best wel verwonderlijk dat je me in het andere topic tussen de regels door totáál ongelijk geeft om vervolgens wel een topic te openen met een strekking die onder andere ik uitgebreid gesuggereerd heb ;-). Blijkbaar heb je de schoen toch gepast?

Yasmijn is geen mod, zij kan er dus ook weinig aan doen dat dingen soms wat bot haar toetsenbord uit komen, ik vind wel dat het aan een mod is om dat ánders te doen. Je hoort rustig en professioneel te blijven en met meer dan twee woorden antwoord te geven. Dat lijkt me zelf niet teveel gevraagd. En aangezien je dat niet kunt vragen van niet-mods, vind ik dus ook dat je als mod sommige dingen gewoonweg zelf moet oplossen. Om te voorkomen dat een argeloze poster een éénregelig gebod op zich afgestuurd krijgt waar ík toch wel direct behoorlijk de stekels van krijg.

Vriendelijke groet,

Tangerine
Yas ben jij nu niet dood en dood moe??? godsamme O.o

zal er ene koortslip van krijgen...
mormeltje schreef op 28 november 2007 @ 22:55:

[...]

Kijk,en dit kan ik nu weer niet uitstaan he? Dat ik dus helemaal niks weet van die f*ckingkabeltrui soap.

Yasmijn,mail me op mormel@hotmail.com.

NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik leg het je wel effe uit hoor... Yasmijn, beter bekend als de Off -Topic- Queen, is in haar wilde jaren nog eens bij het Libelle-forum wezen rellen. En heeft daar een ban opgelopen door een onschuldige informatieve vraag naar kabeltruien. Maar ssst... niet verder vertellen he..
Tangarine, kun je misschien voorstellen dat de situatie zodanig was dat het even niet ander kon dan op deze manier?

Achteraf is het altijd makkelijk lullen dat dingen sneller of beter hadden gemoeten, maar in dit geval hebben we het niet over een tampon die de afvoer verstopt (om maar wat banaals te noemen), dus neem het maar aan dat iedereen z'n best heeft gedaan om alles in goede banen te leiden.

Hoe gebrekkig dat misschien voor sommigen ook lijkt....
OMG,yasmijn op het libelleforum,ja dat kan ook niet anders dan dat dat is uitgelopen op stront natuurlijk :no:

Maar heel erg bedankt voor de uitleg KW

"gaat nu het libelle forum afstruinen" (mss pak ik margriet ook nog ff mee) Ik wil ook een rel!!!!!!!!!
Ghe.

Ik zit een biertje te drinken met mijn vriend en Compli ;-)

Tang, mooi betoog, maar het zegt me niks.

Omdat je gewoon niet weet hoe het zat. En zo was het besloten en zo is het gegaan, live with it. Als je dat niet kunt, moet je wegblijven, simple as that.

We deden het to the best of our abilities (spel ik fout, maar alla)

En nee, jij bent tactisch.

*mompelt iets over ouwe koeien en gedane zaken*
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Reina indeed, als je moet handelen in een split second, kan er wel eens iets 'fout overkomen' bij derden.

Maar dat is kennelijk niet te begrijpen.

Het betrof mijn vriendinnetje en daar ga ik dan helemaal voor.

Wie dat irritant vindt, hou gewoon je comments voor je en probeer zelf dingen beter te doen. Kritiek achteraf en vanaf de zijlijn is zoooo makkelijk.

Zwakteboden.
Als reactie even dit. Ik vind dat de moderators en de Angels het heel goed aangepakt hebben. Er is duidelijk vermeld dat je naar hun kon mailen voor meer info. Er was dus voor de rest geen geheimzinnigheid aan. Dat nu het beleid ter discussie wordt gesteld, jammer. Ik neem aan dat er voor dit soort situaties geen beleid is (gelukkig).

Bij Viva moesten ze waarschijnlijk ook alleen maar hun best doen om erger te voorkomen, en dat hebben ze gedaan. En nee, er lag ws. geen draaiboek klaar. Goed gedaan meiden van de Viva. En voor iedereen die niet wil mailen, maar vindt dat zij het recht hebben op info; kop dicht.

Voor de rest; Mirlo you rules en eens
*geeft Whopper alvast maar een nieuw matje*

zo en nu weer op handen gaan zitten

maar het kabeltruiverhaal is wel leuk :-P
Precies Yasmijn, oude koeien en gedane zaken ja. Ik mag toch hopen dat je je niet nog bezig houdt met dingen die jaren geleden hebben gespeeld, ik heb dat tenminste al tijden geleden naast mij neergelegd. Lijkt me toch vervelend als je daar nog zo lang mee rond zou moeten lopen, ik heb al genoeg IRL bagage, als ik ook nog forumbagage zou moeten meesjouwen zou ik nu al een hernia hebben denk ik zo :).

Bovendien stond er bovenaan mijn stukje 'beste Nathalie' ipv 'beste Yasmijn', en ja, ik ben in 99% van de gevallen uitermate tactisch. Die overige 1% ben ik wel héél hard getriggerd. Dat praat het niet goed, nee, dat klopt, maar het geeft wel aan dat het een uitzonderingssituatie is en dat ik er normaalgesproken moeite voor doe om mij zo fatsoenlijk mogelijk uit te drukken. Als iedereen dat nu zou proberen zag de wereld er zoveel mooier uit......

Ik kan overigens met al het forumgedoe leven hoor, de tijden dat ook maar iets hier mij emotioneel écht raakte liggen gelukkig ver achter me.

Oh hell, zou ik volwassen geworden zijn :-|
ReinaAzura schreef op 28 november 2007 @ 23:22:

Tangarine, kun je misschien voorstellen dat de situatie zodanig was dat het even niet ander kon dan op deze manier?

Achteraf is het altijd makkelijk lullen dat dingen sneller of beter hadden gemoeten, maar in dit geval hebben we het niet over een tampon die de afvoer verstopt (om maar wat banaals te noemen), dus neem het maar aan dat iedereen z'n best heeft gedaan om alles in goede banen te leiden.

Hoe gebrekkig dat misschien voor sommigen ook lijkt....

Ik kan me dat voorstellen ja.

Maar kun je je ook voorstellen dat opbouwende kritiek achteraf je heel veel kan leren voor de toekomst? Als ik ad-hoc moet handelen doe ik dat op dat moment ook zo goed mógelijk. Dat dat niet perfect is maakt niet uit, maar als andere mensen mij daarna vertellen hoe het anders had gekund, reageer ik in de toekomst misschien beter op een ad-hoc situatie. You live, you learn, dat is toch alleen maar heel prettig?
En lieve dames, voordat er straks commentaar komt dat ik niet meer reageer o.i.d.... Ik heb in de hele kwestie maar een paar posts gedaan en voor míj is dit gedoe wel afgedaan. Ik heb gezegd wat ik vind en wat iedereen dáárvan vindt moet iedereen helemaal zelf weten :). Ik hou dus op met deze discussie.

Goedenacht allemaal!
tangerine schreef op 28 november 2007 @ 23:43:

Ik kan overigens met al het forumgedoe leven hoor, de tijden dat ook maar iets hier mij emotioneel écht raakte liggen gelukkig ver achter me.
Maar waarom zou je zo lang doorgaan over iets wat je niet eens écht raakt? Terwijl de mensen die zich wél echt geraakt voelden al anderhalve dag braaf hun kop houden?
tangerine schreef op 28 november 2007 @ 23:55: Ik hou dus op met deze discussie.
ik ben weer eens mosterd.
korenwolf schreef op 28 november 2007 @ 23:57:

[...]

Maar waarom zou je zo lang doorgaan over iets wat je niet eens écht raakt? Terwijl de mensen die zich wél echt geraakt voelden al anderhalve dag braaf hun kop houden?
Rustende zaken (of koffers, wat je wilt ;- )
zonlicht2 schreef op 28 november 2007 @ 23:35:

*geeft Whopper alvast maar een nieuw matje*

zo en nu weer op handen gaan zitten

maar het kabeltruiverhaal is wel leuk :-P

Nou, dawasheelnieleuk!

Ik ging een vraag stellen over hoe ze het in godsnaam voor mekaar kregen, dat ze in de kersttijd met het hele gezin in witte zelfgebreide kabeltruien onder de kerstboom zaten.

Kwam niet goed!
yasmijn schreef op 29 november 2007 @ 00:22:

[...]

Nou, dawasheelnieleuk!

Ik ging een vraag stellen over hoe ze het in godsnaam voor mekaar kregen, dat ze in de kersttijd met het hele gezin in witte zelfgebreide kabeltruien onder de kerstboom zaten.

Kwam niet goed!

Voor jou niet misschien maar voor een kabeltrui een ban oplopen

pfff, ik leer snel bij in mijn nog maar korte forumtijd, Echt!

ik lig trouwens helemaal dubbel van je uitleg. Ik snap niet waarom ik niet eerder ontdekt heb dat er fora bestaan, ze maken je aan het lachen en ze zijn effectief

*hmm, had me nog voorgenomen hier niet meer te posten en nou doe ik het toch, hoe is't trouwens met je mailbox*
Ja lach maar, kabeltruien is een ernstig issue. 8-P

Het gaat goed met mijn mailbox, thanks for asking. :-p
yasmijn schreef op 29 november 2007 @ 00:45:

Ja lach maar, kabeltruien is een ernstig issue. 8-P

Het gaat goed met mijn mailbox, thanks for asking. :-p

sorry hoor :rofl:

we treffen elkaar nog wel eens!
You bet! ;-)

Ben nog steeds wakker, dat is het voordeel van even tijdelijk werkloos te zijn, geen wekker!

Gelukkig maandag afgelopen ;-) Back to work!

En terecht, anders zit je namelijk overal bovenop. Ghegheghe.
Mirlo, bedankt voor je uitleg, maar:

"Zelfbenoemde forum-prominenten en anderen betitelen als wannabee-forum prominenten...."

Sorry, maar mag ik ff kotsen!
Het verhaal gaat als je het via via hoort een eigen leven leiden,heb ik nou al 100x gezegd!

En btw ik vind het ook helemaal geen taak voor Yasmijn of een ander om haar te kunnen mailen voor antwoord,nee had dan alleen een mailadres van een angel ofzo gegeven(is ook gedaan weet ik) maar niet een forummer die jou maar moet uitleggen wat er is gebeurt,of wat er allemaal aan de hand is...tjee het gaat wel om iemand persoonlijk en niet een of ander simpel probleempje!

En niemand(tenminste ik niet) hoeft de ins en outs te weten maar het ging gewoon even om een simpele korte verklaring,maar goed als je niet hebt gereageerd heb je geen recht van spreken en ben je een ramptoerist....DUH...

Want vergeet niet dat er ook een boel forummers zijn die niet tot een "kliekje" horen en dus niet alles via via krijgen te horen(wat ik niet eens zou willen met het oog van een verhaal een eigen leven leiden) en die hebben het dus nodig van het forum zelf over welk onderwerp het ook mag gaan op dat moment.

En dit is het allerlaatste wat ik erover zeg en kap hier dus nu mee.......

Groetjes.... :smile:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven