Schiphol, drinken na douane mee in vliegtuig?

19-10-2010 13:18 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb al een jaartje niet meer gevlogen en hoor nu wat tegenstrijdige berichten. Mag je nou na de douane nog drinken kopen en laten sealen en dan meenemen in het vliegtuig of is dit in de afgelopen tijd veranderd?



En hoe zit het met eten?
Alle reacties Link kopieren
Niet meer dan 100ml vloeistof in je handbagage. En anders achter de duane je spullen kopen en laten sealen idd.
Wanneer je aan de gate zelf geen controle meer krijgt kun je je lege waterfles gewoon bij de wc weer vullen.

Gesealde drank mag je altijd mee. Etenswaren mogen ook gewoon mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 weken geleden nog gevlogen en mocht eten gewoon meenemen aan boord. Drinken idd na de douane gekocht en laten sealen, dan mag het ook mee in je handbagage.



Op de terugweg (in Tunesie) overigens 1 fles water en een fles sterke drank gekocht, niet hoeven sealen en zo mee het vliegtuig in..
Alle reacties Link kopieren
Ja dat laatste dacht ik ook, maar hoorde laatst van iemand dat het nu ook niet meer toegestaan was om te laten sealen.
Alle reacties Link kopieren
Ok dan ga ik gewoon na de douane wat drinken inslaan want vlieg met een prijsvechter waar drinken niet inbegrepen is. Nu is drinken op Schiphol natuurlijk duurder dan in de supermarkt maar ik vermoed goedkoper dan in het vliegtuig.
Juist prijsvechters hebben vaak 'n extra tascontrole bij de gate en dan moet je je flesje drinken weer weggooien/leegdrinken.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar toch niet als het geseald is? Of begrijp ik het gewoon verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 19 oktober 2010 @ 13:21:

Wanneer je aan de gate zelf geen controle meer krijgt kun je je lege waterfles gewoon bij de wc weer vullen.

Gesealde drank mag je altijd mee. Etenswaren mogen ook gewoon mee.

Tsja tenzij je er geen wc hebt....

Je kan beter voor de zekerheid wat te drinken achter de douane kopen.

Eten mag wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Als je het hebt laten sealen mag je het meenemen in het vliegtuig. Ook bij prijsvechters. Niet de sealing eraf halen, dan kan het zijn dat je het in moet leveren!
Volg je hart. Dat klopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 19 oktober 2010 @ 13:21:

Wanneer je aan de gate zelf geen controle meer krijgt kun je je lege waterfles gewoon bij de wc weer vullen.

Gesealde drank mag je altijd mee. Etenswaren mogen ook gewoon mee.

Klopt helemaal.

Je hoeft het dus niet te sealen in dat geval (1e zin).
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij sealen ze alleen sterke drank en geen flesje water.

En bij Schiphol kun je na de douane nog wel een flesje water kopen, maar die krijg je niet mee het vliegtuig in, omdat je pas bij je gate door de scanner gaat. En daarna kun je niks meer kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivagirl schreef op 19 oktober 2010 @ 13:35:

Volgens mij sealen ze alleen sterke drank en geen flesje water.

En bij Schiphol kun je na de douane nog wel een flesje water kopen, maar die krijg je niet mee het vliegtuig in, omdat je pas bij je gate door de scanner gaat. En daarna kun je niks meer kopen.Nee, dat ligt eraan waar je naar toe gaat. Bij bepaalde vluchten scannen ze inderdaad bij de gate, maar bij andere vluchten doen ze dit al eerder.
Water kan ook geseald worden op Schiphol
Alle reacties Link kopieren
Ik weet van tevoren niet of ze bij de gate scannen of alleen "aan het begin". Ik wil inderdaad een paar flesjes drinken (wat fris en wat water) meenemen omdat het een vrij lange vlucht is.



Maar het bericht van vivagirl brengt me weer aan het twijfelen.
Alle reacties Link kopieren
De laatste keer dat ik gevlogen heb, heb ik lege waterflesjes meegenomen en deze na de tassencontrole gevuld met water. Lijkt mij dat dat nu nog steeds kan.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik wil je niet aan het twijfelen brengen.

De meeste mensen zeggen hier wat anders, dus daar zou ik eerder vanuit gaan.

Ik vlieg erg vaak vanaf Schiphol en ben nog nooit gelijk bij de paspoort controle al gecontroleerd op vloeibare spullen in mijn tas. Altijd pas bij de gate. ( Op de meeste andere vliegvelden ter wereld is dit gelijk al bij de douane ).

Awnye zegt dat je ook je flesje water kunt laten sealen, dus dan is hoe dan ook je probleem opgelost!
Globe, dan koop je ze gewoon aan boord, niet zo moeilijk doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vlieg ook vaak vanaf schiphol. Waar je gecontroleerd word ligt heel erg aan je vlucht. Als je bv naar spanje gaat word je gewoon bij de douana gecontroleerd en kun je drinken kopen (zonder sealen) meenemen het vliegtuig in. Als je echter naar turkije gaat komt de controle net voor de gate en moet je het gesealt meenemen...
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 19 oktober 2010 @ 13:23:

Juist prijsvechters hebben vaak 'n extra tascontrole bij de gate en dan moet je je flesje drinken weer weggooien/leegdrinken.Dat heeft niets te maken met of een maatschappij een prijsvechter is maar of je Schengen of niet Schengen vliegt.
Alle reacties Link kopieren
Het is best simpel volgens mij:

- als je meteen wordt gecontroleerd, vul je je waterflesje of koop je wat voordat je het vliegtuig in stapt

- als je niet meteen wordt gecontroleerd, laat je wat sealen of koop je wat in het vliegtuig.

In beide gevallen kun je van te voren toch niks meenemen (op een leeg flesje na dan)



En als je het van te voren móet weten, bel je even de vliegtuigmaatschappij op en vraag je het.



En als je dat ook niet wil, laat je het gewoon uberhaupt sealen; is het probleem ook opgelost.

(ik wist niet dat je waterflesjes etc ook kon sealen, nooit geprobeerd. Goede toevoeging van Awnye (ik neem aan dat dat dan ook voor colaflesjes enzo geldt, Awnye? Of geldt dat alleen voor grotere flessen?)
Alle reacties Link kopieren
Dat was de quote-knop...
Oke

Vanuit NL naar Spanje:

Bij de douane/scanpoortjes wordt gecontroleerd op drinken/vloeistof etc.

Alle "vloeistof"aankopen zoals, drank, parfum etc worden gesealed.



Vanuit Spanje naar NL:

Zie hierboven.



Vanuit Spanje naar Engeland:

Zie hierboven



Vanuit Engeland:

Ook bij de douane / tassencontrole.



Ik wil er even bij zeggen dat het ene land veel strenger is dan het andere. Vanuit Spanje naar Engeland had ik haarschuim in mijn trolley zitten en niet in het zakje en daar werd niets over gezegd. Vanuit Engeland werd ik apart genomen en werd het flesje alleen opnieuw door de scan gehaald en mijn trolley en zakje met andere vloeistoffen apart gescanned.



Maar waarom moeilijk doen en koop je niet gewoon een flesje aan boord?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer, even als aanvulling: Na de paspoortcontrole kun je gewoon drinken halen. Dat wordt niet gesealed, omdat dat bedoelt is voor direct gebruik.
quote:Primabella schreef op 19 oktober 2010 @ 14:15:

Lucifer, even als aanvulling: Na de paspoortcontrole kun je gewoon drinken halen. Dat wordt niet gesealed, omdat dat bedoelt is voor direct gebruik.

Bij een restaurant ja.

Maar ik heb het in de winkel gehad dat het gesealed werd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven