Entertainment alle pijlers

Een dubbeltje op z'n kant in bedrijf

26-08-2010 14:59 1465 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie het programma Een dubbeltje op z'n kant kent, heeft al enig idee waar dit programma over gaat. Terwijl Een dubbeltje op z'n kant gaat over "gewone" mensen gaan met een eigen huishouden, gaat Een dubbeltje op z'n kant in bedrijf over bedrijven of in elk geval ondernemers met financiële problemen en die de hulp inroepen van John Williams en Annemarie van Gaal.



Vanavond op RTL4 om 20:30 is van dit programma de eerste uitzending (mocht dat een tweede of zo uitzending zijn, zal ik de eerste uitzending wel gemist hebben).



Hoe het programma er precies uit gaat zien weet ik niet, maar ik moest denken aan de Duitse variant Raus aus den Schulden. Een uitzending ging over een vakantiepark dat door gebrek aan inkomsten (door lagere bezoekersaantallen) en gelijkblijvende kosten in financiële problemen kwam. Peter Zwegat uit Berlijn kwam om de inkomsten en kosten in kaart te brengen en te kijken waar de schoen wrong, en hoe ze die problemen konden oplossen. Ze hadden een schuld van ¤ 1,5 miljoen geloof ik.



Maar goed... ik zie tegen 20:30 in dit topic wel, wie naar het programma wil kijken.
hans66 wijzigde dit bericht op 26-08-2010 18:14
Reden: Meer informatie over Raus aus den Schulden.
% gewijzigd
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ok, op naar Sjersonisjos! Om even te lachen samen met Summer
Alle reacties Link kopieren
Nou boehoe....Soleil, nou zit ik toch te huilen

Waar is de HRS als je hem nodig hebt....



Nu ben ik echt weg hoor meiden....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
hier ben ik nog!



essie to the rescue!
Alle reacties Link kopieren
O nee Sum, ik wilde je niet aan het huilen maken hoor



Wacht, ik ga je aan het lachen maken:







En, lukt het?
Alle reacties Link kopieren
Sol, ben je dat zelf????



Charmant!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk niet, bij mij komen er straaltjes uit mijn hoofd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg druk geweest met World of Warcraft. Ik heb nu tijd om te kijken naar Een dubbeltje op z'n kant in bedrijf...



Een tweedehands-computerwinkel? Computers zijn berucht, omdat je ze na een paar jaar niet meer aan de straatstenen kwijt kunt. De afschrijving is enorm.



@8:23 Verhuizen om geld binnen te halen? Wat Annemarie zegt, had ik zelf (zelf onervaren met ondernemen) ook kunnen bedenken. Verhuizen is funest voor een zaak! In mijn jeugd ben ik ook veel te vaak verhuisd, wat steeds weer nadelig voor mij uitpakte.



@8:45 Nadat er een paar namen van concurrenten werden geneomd, "Nieuwe producten!" zegt de oudere man. "Dit is allemaal gebruikt!" Tja, als ik naar een computerzaak ga, en ik heb nieuwe computer, laptop of hardware nodig, koop ik nieuwe artikelen. Geen gebruikte. Die kan ik voor een paar honderd euro ook van een goede vriend overnemen. Daarvoor ga ik niet naar een computerzaak.



@14:30 "Je krijgt geen contact met die mensen," concurrenten dus. Hoezo, je krijgt geen contact. Je kunt ze toch opbellen of er even langs gaan? Of zie ik dat verkeerd?



@16:25 Die speelgoedtrein hoort daar niet. Zo lijkt het op een speelgoedwinkel, en geen (tweedehands) computerzaak.



@16:55 Briefje met "Defect" erop. Waarom een kapot artikel of voorwerp achter de etalageruit?



@17:00 Een etalagepop met een blauwe trui? Hoort ook niet in een computerwinkel. Of... verkopen ze ook blauwe truien?



quote:Sabeltandcavia schreef op 14 oktober 2010 @ 20:56:

Wat doet die coach nu raar met haar kinnebak de hele tijd?

Geen idee... waarschijnlijk heeft ze ergens irritatie of heeft ze een tic. En haar stem vind ik ook niet echt wat. Ik ken een vrouw IRL die een nog veel schellere stem heeft dan die van deze coach.



@33:00 Directeur van Paradigit: "Mensen willen wel [een 50-euro-computer kopen], maar je kunt er geen geld aan verdienen." Dat is wat ik al de hele tijd denk!
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 14 oktober 2010 @ 21:29:

Mag er even een "2 maanden later" update?



Want ik zie hier geen brood in hoor...Ik ook niet. Ik denk dat de mening van de directeur van Paradigit nog steeds van toepassing is. Een tweedehands computerzaak werkt gewoon niet. Ik denk dat mensen naar een "gewone" computerzaak gaan als ze een computer of hardware willen hebben, althans ik doe dat, en ik denk, met mij vele anderen. Tweedehands-spullen worden onderling tussen vrienden of via Marktplaats.nl geregeld.
World of Warcraft: Legion
quote:Summerdance schreef op 14 oktober 2010 @ 20:39:

[...]



In de reclame ok?



Mensen, hoe kan je nou van zo'n zinloze zaak iets leuks maken?

Ik zou er ook niet naar binnen gaan, jullie?Ik zit hier even heel mosterd uitzending gemist te kijken omdat ik die winkel wel ken(de). Vond het wel een sympathieke en unieke winkel, inderdaad de sfeer van een kringloopwinkel een beetje, maar ja, daar kun je inderdaad niet van leven... Sneu.
quote:c_estelle schreef op 14 oktober 2010 @ 20:44:

[...]





Ik zou er ook nooit aan denken om een 2ehands pc te kopen maar misschien dat het door de recessie wel werkt.... Alleen bij hun niet dus! Weet ik ook niet nu ze nieuw ook zo goedkoop zijn, maar misschien studenten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier 2 studenten in huis (gewoon mijn zoons hoor, ik verhuur geen kamers ), en die kopen echt geen oude laptop, die willen juist een goede laptop waarop ze alles voor hun studie kunnen doen en ook nog de nieuwste games kunnen spelen.



Voor mezelf heb ik pas een nieuwe laptop gekocht voor iets meer dan 500 euro, is niet eens in me opgekomen om een 2e hands te kopen, ik wil gewoon iets wat me weer 4 of 5 jaar laat computeren.



Hier gaan oude computers enzo naar de rommelmarkt
Alle reacties Link kopieren
Ik koop ook graag het nieuwste van het nieuwste. Als het nog niet op de markt is, maar over een paar jaar wel, blijf ik met de huidige laptop werken.



Er was een keer een collega die graag een oude laptop wil hebben, gewoon voor eenvoudige dingen. Die kwam bij mij. Ik zei: "Ja, ik heb nog een oude laptop met 512 MB RAM erin. Die is nu vrij traag." Hij: "Zou ik die voor 150 euro kunnen overnemen?" Ik: "Ja, dat is goed." Na enkele dagen is dat allemaal geregeld. Zoals ik al zei worden tweedehands spullen onderling onder vrienden geregeld. Een tweedehands-computerzaak is te veel rompslomp en levert echt te weinig geld op.



Maar bij eerdere afleveringen valt me op dat persoonlijke omstandigheden te veel een rol spelen, en dat de winkeliers of managers graag hun winkels of bedrijven koste wat het kost (en dan ook nog eens letterlijk) willen handhaven. Bovendien zijn die winkels en bedrijven oud, en dan kunnen ze er haast geen afstand van doen. Deze computerzaak is niet winstgevend, het kost hun geld als ze een computer verkopen, dus dat is volstrekt zinloos. Ik snap dan wel dat je jarenlang het bedrijf hebt gehad, maar als je er verlies op lijdt kun je er beter mee stoppen.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
En vanavond is het er weer op! Ik hoop dat ik eens de tijd kan nemen om tegelijkertijd met jullie naar dit programma te kijken.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Vanavond is het toch Bonje bij de Buren??
Alle reacties Link kopieren
< Kijkt in de programmagids. >



Ja dat klopt. Een dubbeltje op z'n kant in bedrijf is er niet meer op. Ik hop naar het gelijknamige topic.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven