Co Ouderschap

21-10-2010 20:25 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb al een aantal topics open staan bij relatie, maar volgens mij moet ik voor dit onderwerp hier zijn.



Man man wil van mij scheiden. Lang verhaal zie eventueel andere topic.



Maar nu kwam hij er vanavond mee dat hij misschien Co ouderschap wil. Terwijl hij altijd veel heeft gewerkt en niet veel oog heeft gehad voor de kinderen.



Heeft iemand hier ervaring in en hoe sterk sta ik hierin. Ook omdat ik na de scheiding wil verhuizen naar oude woonplaats 100 km verder met de kids.



Help help help
Alle reacties Link kopieren
Nou zoals jij het nu omshrijft zo zie ik het dan gebeuren. Misschien ben ik dan niet de persoon die met ze naar de tandarts enz moet, maar dat laat hij dan wel door zijn moeder en of zusje doen. Co ouderschap gaat bij ons niet werken, dat weet ik nu al.



Gelukkig heb ik net een afspraak gemaakt voor over ander halve week bij een Mediator. Al is het voor mij nog zo vers en kort we moeten ergens beginnen. En door al die uitspraken van mijn man wordt ik ook onzeker.



Bedankt voor je tip over de allimentatie.
Alle reacties Link kopieren
Heb jij zelf werk? En kun je ergens een leuk nieuw thuis creeeren voor jou en de kinderen? Dan zou ik daar mijn energie ook in stoppen. Niet onzeker worden: je kunt veel meer dan je denkt!



Succes met de mediation, kus je kindjes en houd voor ogen dat je over een jaar een heel stuk verder bent. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb zelf werk, maar ik wil gaan verhuizen naar mijn oude woonplaats met de kids (als mijn man en ik eruit komen) dus zal ik daar nieuw werk moeten gaan zoeken.



Ik ben al druk aan het kijken naar een leuke woning daar (om te huren) maa ze liggen niet voor het oprapen. Het moet via een makelaar, want via gemeente kan ik nog wel 8 jaar wachten.



Ik ben zo bang om de kinderen te verliezen. Ik begrijp heel goed dat hij de vader is en het zijn ook zijn kinderen dat wil ik hem niet ontnemen en ik wil de kinderen al helemaal niet hun vader ontnemen.
Alle reacties Link kopieren
Angst is een slechte raadgever. Probeer je daar niet teveel mee bezig te houden, neem steeds stap voor stap. Eerst die afspraken bij een mediator maar, dan nadenken welke weg je wilt inslaan en dan steeds een beetje regelen, even achterom kijken of het goed gaat, en dan weer op volle toeren vooruit.



Waarom wil hij eigenlijk scheiden? Sta jij er wel achter?
Alle reacties Link kopieren
Hij wil scheiden omdat voor hem het gevoel voor mij weg is en dit is gekomen volgens hem sinds we iets meer dan 3 jaar geleden ons eerste kindje kregen. Hij zegt dat ik ben veranderd ( ja ik ben moeder geworden) en dat de tijd voor elkaar weg is en dat we meer als broer en zus leven. Dat is het in het kort.



Mijn gevoel voor hem is er nog en ik hou nog heel erg veel van hem. Ik had er voor willen vechten, maar zelf dat wil hij niet. Hij ziet het niet meer zitten en wil eigenlijk meteen scheiden zonder iets geprobeerd te hebben.



Ik sta zeker niet achter deze scheiding, maar ik kan weinig denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een stomme vraag:



Het valt me erg op dat je in enkele postings het hebt over dat je exman je wil pesten/pakken of wat dan ook? Is daar aanleiding voor? Heeft ie er iets over gezegd?

Daarnaast, trek geen overhaaste conclusies door hele scenario's te bedenken hoe je man zijn opvoedplan voor zich ziet. Laat hem daadwerkelijk op papier zetten hoe hij de co-ouderschap voor zich ziet.



Ik snap ook dat je heel graag weer terug naar je oude omgeving gaat maar besef ook dat die verhuizing ook iets met je exman doet. 100 km is wel heel erg veel.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja ik ken mijn man langer dan vandaag en hoe harder hij roept dat hij niks heeft uitgezocht enz, dan weet ik gewoon zeker dat het wel zo is.



Ik wil mijn man echt niet slecht afschilderen ofzo. En tot op heden hebben we ook het beste met elkaar voor, maar ja we zitten nog maar in het begin van de scheiding.



Hij wil graag al veel dingen samen op papier zetten voor dat we onze afspraak bij de Mediator hebben en ik heb zoiets van laten we eerst eens onze eerste afspraak afwachten en dan eens samen bekijken hoe en wat. Vooral ook omdat ik het pas afgelopen zondagavond te heb gekregen en ik wil even voor mezelf proberen het zo ver mogelijk is op een rijtje te zetten en wat rust te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe was het bij de mediator? Of kun je daar nog niet terecht?
Alle reacties Link kopieren
Nog niet samen bij de Mediator geweest volgende week hebben wij die afspraak staan.

Ik probeer nu wat rust voor mezelf te vinden. Niet makkelijk kan ik zeggen.



Ik wil dit helemaal niet en dat kost mij gewoon moeite. Daarbij vind ik het gewoon heel moeilijk om dit te accepteren aangezien we het niet samen gepobeerd hebben om het weer goed te krijgen. We hebben nog nooit echt ruzie gehad. Ik begrijp het gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer na een lange tijd. Want mijn man (ex man) zag af van het Co ouderschap en wilde de kinderen graag van de 14 dagen 4 dagen (lang weekend) dit heeft hij weken zo vol gehouden. Nu kwam hij vanmiddag telefonisch ermee dat hij toch voor het Co ouderschap wil gaan. Waar ik gewoon erg veel moeite mee heb al denken veel mensen er hier anders over. En vinden dat ik aan de kinderen moet denken enz enz.

En dat snap ik wel en hij is ook de vader,maar hij is ook altijd aan het werk en ik weet al zeker dat hij grotendeels de kids naar de opvang en opa en oma wil brengen en daar heb ik moeite mee.

En ik zal wel comentaar krijgen, maar ik wil de Co ouderschap tegen houden en het bij zijn andere voorstel die hij eerst had houden. 4 dagen van de 14 en dan vakantie's half om half enz enz.

Is dat nou echt zo raar of vreemd dat ik dat wil?
Hoi svm,



Nee het is in mijn gen net raar dat jij co ouderschap niet ziet zitten. Ik heb je andere topics namelijk ook gelezen. Je ex was erg vaak aan het werk en verwijtte jou toch juist alleen maar moeder te zijn?

En nu wil hij ineens voor co ouderschap gaan, kan me voorstellen dat dat bij jou steekt.



Maar ja, zoals anderen al zeggen, hij blijft de vader. En hij kan natuurlijk proberen om co ouderschap te krijgen,



Zijn jullie al samen naar een mediator geweest? En zo ja, hoe ging het?

En hoe voel jij je inmiddels?
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad hoe jij het zegt dat steekt bij mij heel erg ja.



Ja we hebben 1 afspraak gehad bij de Mediator en nu vrijdagmiddag onze tweede afspraak waar we dus over de alimentatie gaan praten voor de kids en voor mij en dus het Co ouderschap.



een paar weken terug ging het redelijk, maar de laatste week heb ik het zwaar. En nu helemaal. Hij weet dat hij me pijn doet met Co ouderschap, omdat ik er gewoon dag en nacht ben voor de kids niet alleen nu, maar vanaf de geboorte.



Als ze 's nachts wakker werden of nu worden ondanks dat ik dan ook moet werken de volgende dag ik ga eruit en meneer hoor ze niet of wil ze niet horen. Teveel om op te noemen eigenlijk
Svm, je hebt het niet makkelijk he? Gelukkig ben je niet in je eentje om deze beslissingen te nemen en hebben jullie een mediator die zonder jouw gewonde gevoelens naar de situatie kan kijken. Ik denk dat de ex gewoon het co-ouderschap gaat krijgen, dat is tenslotte momenteel het uitgangspunt bij een scheiding en een mediator hoort echt niet verbaasd op van exen die over elkaar vertellen dat 'de ander' nooit naar de kinderen omkeek, alleen maar werkte en zulke dingen meer. Jij blijft er maar vanuit gaan dat hij je pijn wil doen! Stap daar eens overheen en denk aan de echt belangrijke personen in dit verhaal; je kinderen.



Sterkte met alles.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zeker aan de kinderen dat kan ik niet vaak genoeg zeggen blijkbaar.

Maar helaas is mijn man met een gemeen spelletje begonnen en wacht erop dat ik ga zeggen dat ik ook van hem wil scheiden. Dan kan hij lang wachten.

Mocht de Mediator zeggen dat hij het Co ouderschap zou krijgen, dan neem ik een eigen advocaat. En ga ik er tegen vechten.

En ja er zullen wel weer mensen zijn die het niet met mij eens zijn of vinden dat ik niet aan de kinderen denk, maar daar denk ik wel aan. Ik laat niet de helft van de tijd de kinderen door opa en oma opvoeden inplaats door mijn man (ex man)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap best dat het niet goed valt dat je ex nu meer een rol wil spelen in de zorg en opvang van je kinderen. Ik heb in mijn directe omgeving twee scheidingen meegekregen. In het ene geval is er sprake van co-ouderschap, in het andere geval niet. Wat me opvalt is dat in de situatie van co-ouderschap de moeder inmiddels goed haar draai heeft gevonden en de ruimte om haar eigen plan te trekken, even zonder kinderen te zijn, inmiddels prettig vindt. In het andere geval vindt de moeder het alleen zorgen voor de kinderen erg zwaar. Alles moet je regelen en afspreken. Overigens deed ze dat ook al zo in het huwelijk, haar man werkte erg lange dagen en ging tamelijk zijn eigen gang. Maar ook alleen de lasten betalen, kinderen halen en brengen naar clubjes, het alleen zijn als je kinderen op bed liggen valt haar zwaar. Ze vindt dat nu zwaarder nu ze uit elkaar zijn dan ze dacht, ook al was zijn bijdrage niet groot. Echt alleen zijn en 'alles doen' is anders dan samen zijn waarbij je weinig aan je partner hebt blijkbaar.



Ten aanzien van je laatste tekst in je mail van 21.41: je kunt ook zelf niet altijd alles zelf doen, je zult ook eigen dingen hebben, opvang moeten regelen, dus ook jij hebt hulp nodig.
quote:svm schreef op 16 november 2010 @ 21:41:

Ik denk zeker aan de kinderen dat kan ik niet vaak genoeg zeggen blijkbaar.

Maar helaas is mijn man met een gemeen spelletje begonnen en wacht erop dat ik ga zeggen dat ik ook van hem wil scheiden. Dan kan hij lang wachten.

Mocht de Mediator zeggen dat hij het Co ouderschap zou krijgen, dan neem ik een eigen advocaat. En ga ik er tegen vechten.

En ja er zullen wel weer mensen zijn die het niet met mij eens zijn of vinden dat ik niet aan de kinderen denk, maar daar denk ik wel aan. Ik laat niet de helft van de tijd de kinderen door opa en oma opvoeden inplaats door mijn man (ex man)



Daar staat het weer.

Reageren heeft geen zin hier, geloof ik, je hebt voor jezelf al vastgesteld dat hij alles alleen maar doet om jou dwars te zitten en dat jij alles alleen maar doet om het goed te doen voor de kinderen. Ik hoop dat je krijgt wat je hebben wil, SVM, veel geluk!
Alle reacties Link kopieren
Uitgangspunt van coouderschap is dat de vader evenveel recht heeft op de kinderen dan de moeder.

Als in de praktijk vader de kinderen dan naar oma of zus brengt dan ziet hij ze dus nog niet. Ik vind dat een moeder meer recht heeft op de kinderen dan een oma of een tante.



Moeders zijn ook gewoon beter in het verzorgen van kleine kinderen. Hoe vaak hoor je niet over moederinstinct. Ooit gehoord van vaderinstinct?



Maar ik vrees dat je niet onder coouderschap uit zult komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af waar je zelf je kinderen heen brengt als jij gaat werken?
quote:svm schreef op 16 november 2010 @ 19:15:

Nou inderdaad hoe jij het zegt dat steekt bij mij heel erg ja.



Ja dat snap ik, het is ook ineens zo'n omslag...

Eigenlijk gek dat hij eerst voor zijn gezin zo weinig tijd kon maken, en nu wilt scheiden maar wel veel meer bij de kinderen betrokken wil zijn. Ik vind het ook een beetje apart hoor TO.

Maar ik ken jullie natuurlijk niet en ga alleen van jouw posts uit..

Misschien is wel zijn voornaamste doel om te voorkomen dat jij 100 km verderop gaat wonen, zou dat kunnen denk je?



Ja we hebben 1 afspraak gehad bij de Mediator en nu vrijdagmiddag onze tweede afspraak waar we dus over de alimentatie gaan praten voor de kids en voor mij en dus het Co ouderschap.



Okee, spannend! Ik hoop dat de gesprekken goed lopen.



een paar weken terug ging het redelijk, maar de laatste week heb ik het zwaar. En nu helemaal. Hij weet dat hij me pijn doet met Co ouderschap, omdat ik er gewoon dag en nacht ben voor de kids niet alleen nu, maar vanaf de geboorte.



Ze zijn ook nog klein he, je kinderen. Kan me voorstellen dat de gedachte om ze straks de helft van de tijd te missen een grote impact op je heeft..

Misschien (en dat is makkelijk gezegd, dat weet ik) doet het co ouderschap je straks nog goed, heb je meer tijd voor jezelf. Tuurlijk is het echt flink wennen, maar jij bent er ook nog he, na een paar jaar met kleine kinderen kan ik me voorstellen dat het ook wel fijn is om je vriendinnen meer te zien, een rustig avondje voor jezelf te hebben etc..



Als ze 's nachts wakker werden of nu worden ondanks dat ik dan ook moet werken de volgende dag ik ga eruit en meneer hoor ze niet of wil ze niet horen. Teveel om op te noemen eigenlijk



Nou, als hij voor co ouderschap gaat, zal hij toch echt op moeten staan 's nachts. Misschien gaat hij dan nog eens inzien hoeveel enegiejij altijd in jullie kinderen hebt gestopt. En dat het best tegenvalt om alles in je eentje te doen.
SVM, co-ouderschap kan alleen als beide partijen willen.



Ikzelf zou er niet aan moeten denken om elke week te verhuizen. Maar goed, in andere gezinnen werkt het wel. Maar als jij niet wil, houdt het op en je verliest je kinderen heus niet.



Maar probeer het en als je merkt dat je kinderen het niet trekken kun je het alsnog terugdraaien.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft veel gewerkt voor jullie en jou ook de gelegenheid gegeven om er voor de kinderen te zijn vanaf de geboorte. Dat is de andere kant.



Door de scheiding veranderen alle verhoudingen. Ook deze. En ja, ik ben van mening dat jij niet moet doen alsof de kinderen alleen van jou zijn en de meeste rechten hebt. Dat is namelijk niet zo. Ze zijn van jullie beiden.



Ik begrijp dat als jij altijd thuis bent geweest dat je even moet slikken dat de kinderne naar zijn zus en moeder gaan als hij moet werken. Dat is alleen geen reden om geen co ouderschap aan te gaan. Heel veel kinderen moeten worden opgevangen als de ouders gaan werken en daar worden ze heus niet slechter van. Ik neem aan dat jij ook een inkomen zal moeten verzorgen voor jezelf en je kinderen ook bij een oppas zal moeten laten?
Alle reacties Link kopieren
Roosje, het is niet zo vanzelfsprekend meer dat als er geen co ouderschap is dat de kinderen dan naar de moeder gaan. Zeker niet als er een verhuizing plaats gaat vinden 100 km verderop. De rechter kijkt naar stabiliteit voor de kinderen. Niet alleen de ouders, maar ook de omgeving. De rechter kan dus zomaar aan de vader toewijzen als moeder te ver weg wil wonen.
Alle reacties Link kopieren
De kans is groot dat ik gewoon in de woonplaats blijf wonen waar ik nu woon. Dit ook voor de kinderen anders is het wel een hele grote verandering voor ze en daarbij mijn man (ex) had als eerste voorstel om ze van de 14 dagen daarvan 4 dagen te willen een lang weekend van donderdagavond tot maandag. Daarin kan ik me heel goed vinden, maar ja nu wil hij dus Co ouderschap.

Daarbij werk ik part time en leent mijn baan veel beter om voor de kinderen te zorgen. Daarbij ben ik al een tijd druk aan het kijken zowel op huidige werk als ander werk of ik iets kan vinden zodat ik straks onder schooltijden kan gaan werken. En ik ben de woensdagmiddag en straks ook de vrijdag vrij, zodat ik er ook 's middags voor de kids ben.

Ik denk dat hier gewoon heel veel meningen over verdeeld zijn. En dat is ook niet erg.

Ik wil echt niet de kinderen hun vader afnemen of ontnemen, maar het kan ook anders geregeld worden dan Co ouderschap denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vlagen gelezen...maar las al dat jij net als mij bent. Ik ben er ook 24/7 voor de kids. Man werkt,sport doet dingen voor zichzelf...is helemaal geen slechte vader hoor. Alleen is hij in mijn ogen geen zorgvader maar een speel vader. Ik kan mij jou angst voor dat co-ouderschap dan ook zelf voelen...want ik moet er ook niet aan denken..en ondanks dat ik mijn kinderen hun vader niet zou willen ontnemen zou ik toch co-ouderschap echt wel aanvechten.



Natuurlij zoals velen zeggen wen je er aan op den duur,ooit misschien maar het zou bij mij voelen alsof mijn hart uiteen werd gerukt op at moment.



knuffel voor jou
Puck
Alle reacties Link kopieren
sofi2010, je zegt het helemaal goed. Zo zie ik het ook.



Daarbij zijn onze kinderen zo jong, dat ik het zoiets heb van we kunnen altijd in de toekomst bekijken als de kinderen oud genoeg zijn en een eigen echte mening hebben want ze dan willen. Zouden ze bij mij aangeven dat ze meer bij hun vader zouden willen zijn, dat vind ik dat daarover gepraat kan worden.



Dat is toch niet gek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven