Lijf & Lijn alle pijlers

10 dagen dieët!!

27-10-2010 08:02 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben nu een week bezig met dit dieët en her gaat erg goed moet ik zeggen. Ik wil dit nog wel een tijdje volhouden want nog min 8 kilo eraf.



Maar wat ik mij nu afvraag is: Hoe ga ik straks weer over op een normaal eetpatroon??



Groet.
Alle reacties Link kopieren
8 kilo er af in 10 dagen?



Ik zou het niet langer dan 10 dagen doen (Ik zou er niet eens aan beginnen maar dat ter zijde) en dan rustig opbouwen. Niet in je oude patroon vervallen. Goed zien waar eerst het probleem lag en opbouwen naar een beter eetpatroon.
klinkt als een crashdieet.

Meds zal binnenkort wel even langskomen om te vertellen waarom dat zo slecht is.



edit:

is het deze:

http://www.dieetwijzer.com/10dagendieet.html
Alle reacties Link kopieren
Zal wel iets worden in de trant van het werkt niet, je krijgt het er dubbel hard bij en je help je lichaam er niet mee.



Ben wel benieuwd wat het dieet inhoudt.
Alle reacties Link kopieren
Maja82 nee hoor geen 8 kilo in 10 dagen maar 5 dus ik ga nog even door om die laatste kilo's er ook af te krijgen.



Ja mijn zwakke punt dat blijven de avonden. Lekker op het bankje met wijntje en wat lekkers ja dan gaat er niks af natuurlijk. Maar goed al bijna een week niet gesnaait 's avonds dus gaat goed.



Waarom zou jij er niet aan beginnen dan??
Alle reacties Link kopieren
Nou samen met Meds kan ik je wel vertellen dat dit te snel gaat...zal dus ook niet een blijvend iets zijn. Waarschijnlijk kom je daarna dubbel zo hard weer aan. Omdat je je verbranding naar de knoppen werkt.

Een halve tot 1 kilo in de week is goed. Duurt wat langer maar heeft ook meer kans van slagen...
Alle reacties Link kopieren
Ja Starshine dat is hem. Is dat echt een crachdieët dan? Je eet toch gewoon 3x per dag.
Alle reacties Link kopieren
ff de rare dingen er uit:



ham (zonder vet) Vraag me af waar je dat kan kopen.



Lunch dag 5: 1 banaan, 2 koppen thee of koffie, 1 stuk appeltaart (zonder slagroom), 1 broodje van gistdeeg. Beetje raar!?!



Mij zou je met dit dieet na 3 à 4 dagen op kunnen vegen. Denk niet dat ik dan nog na kan denken. (laat staan sporten oid)
Alle reacties Link kopieren
quote:fruitje schreef op 27 oktober 2010 @ 08:13:

Maja82 nee hoor geen 8 kilo in 10 dagen maar 5 dus ik ga nog even door om die laatste kilo's er ook af te krijgen.



Waarom zou jij er niet aan beginnen dan??



5 kg in 10 dagen Jij ben gek. En je dankt dat dat er af blijft. Vergeet het!



1 kilo in 10 dagen da's realistisch. Voor 8 kilo kan je 8 tot 16 weken uittrekken.

En dan niet dieeten maar niet meer snaaien 'savonds, sporten, je een beetje inhouden als er wat lekkers voor je neus staat en normale porties eten*.



*: lees o.a. voedingscentrum.nl



Vul je normale eetpatroon eens in op de eetmeter oid.
Alle reacties Link kopieren
Dit soort diëten zijn nooit verstandig. Je lichaam heeft honger en zodra je weer normaal gaat eten, dan zal je lichaam extra vet gaan opslaan voor de volgende 'hongerperiode'. Grote kans dus dat je na deze periode alleen maar zwaarder wordt.



Beter is om je levensstijl om te gooien. Naar een goede diëtiste te gaan en een speciaal op maat gemaakt voor jou dieet op te laten stellen en daarnaast te gaan sporten.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik klik dit soort topics alleen maar aan om te genieten van de reactie van Meds, maar ik moet dus nog even geduld hebben.



Om dan toch maar antwoord te geven op de vraag van TO: Straks overgaan op een normaal eetpatroon levert je binnen de kortste keren die 8 kilo weer op (en met een beetje pech nog een paar kilo extra).
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:fruitje schreef op 27 oktober 2010 @ 08:15:

Ja Starshine dat is hem. Is dat echt een crachdieët dan? Je eet toch gewoon 3x per dag.



ik heb niet zo heel veel verstand van gezond eten en zo op het eerste gezicht ziet het er echt niet gek uit.

Maar volgens mij worden twee gezonde tussendoortjes aangeraden vanuit het voedinscentrum.

Al met al denk ik dat je met dit dieet gewoon te weinig eet.



Ik heb altijd begrepen dat je je gewoon moet inhouden met snaai en alcohol en wat meer moet gaan bewegen om duurzaam af te vallen.



Post anders eens je normale eetschema, dan kunnen de deskundigen daar eens wat tips over geven.
Alle reacties Link kopieren
Voor dag 1 kom je in het gunstigste geval uit op een kcal of 1300. Veel te weinig.



Ik denk ook niet dat het vol te houden is. Je eet niets tussendoor of neem je dan fruit? En de boterhammen zonder beleg?



Als je dit langer dan 10 dagen doet dnk ik dat je geheid gaat snaaien. (ik denk dat je dat nu ook al af en toe doet, of heb ik ongelijk?)
quote:Solomio schreef op 27 oktober 2010 @ 08:29:

Ik klik dit soort topics alleen maar aan om te genieten van de reactie van Meds, maar ik moet dus nog even geduld hebben.







ja, je zou zeggen dat die al fris en fruitig op is om advies te geven.

Waar is Meds? Ligt die nog op bed of al druk in de sportschool?
Alle reacties Link kopieren
Geen goed idee, zo'n crashdieet. Ik heb ze ook bijna allemaal wel uitgeprobeerd. A. houd je het nooit lang vol, B. komt het er in no-time weer aan aangezien je zo weinig binnenkrijgt dat je lichaam op spaarstand gaat. Zodra je weer 'normaal' gaat eten blijft alles dus 3x harder plakken. Waardoor je uiteindelijk dus alleen maar aankomt. C. ook niet onbelangrijk, je leert jezelf alsnog geen goed eetpatroon aan, en dat is m.i. onontbeerlijk om blijvend resultaat te houden. Zelf ben ik half juni met Weight Watchers online begonnen. Resultaat: -14,5 kilo. Van 81 naar 66,4. Gemiddeld 0,7 kilo per week en dat is echt meer dan genoeg.



Ik heb grote hoop op blijvende resultaten aangezien ik zelf bepaald wat ik wel en niet in mijn mond stop omdat ik, heel simpel, binnen een aantal punten per dag moet blijven. Als ik voor die pizza kies, moet ik die uitgebreide omelet 's ochtends dus niet nemen (bijvoorbeeld). Kortom, ik ben zelf heel bewust met mijn voedingspatroon bezig en maak zelf de keuze voor minder, lichter en gezonder waarbij ik alsnog regelmatig een pizza eet of een wijntje drink. Gewoon bewust zijn van wat je allemaal in je mond stopt dus. En die kennis en inzicht in je eigen voedingspatroon, is denk ik dé manier is om je resultaat ook vast te houden.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat dus zo niet goedkomen. Als ik nu mijn eigen draai eraan ga geven dus gewoon 2 tussendoortjes per dag in de vorm van fruit ofzo en als ik dan gewoon 's avonds mee eet en niet ga snaaien dan moet het dus ook goed komen.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je wel beleg op brood?
quote:Maja82 schreef op 27 oktober 2010 @ 08:21:

[...]





5 kg in 10 dagen Jij ben gek. En je dankt dat dat er af blijft. Vergeet het!



1 kilo in 10 dagen da's realistisch.





Klopt. Voor 1 kilo vet moet je 7000 calorien kwijt (verbranden of minder eten). Als je dus 10 dagen lang 300 kcal. minder eet, dan moet je er nog 4000 af bewegen. Dat is omgerekend (in mijn geval) bijvoorbeeld elke dag 6 km hardlopen. en die kilo blijft er dan wel af als je weer 2000 kcal per dag gaat eten later. Dus trek gerust tijd uit voor het afvallen.

Ik ben nu 10 kilo kwijt, heb er 10 maanden over gedaan en kan echt heus wel veel eten nu zonder aan te komen.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ja mijn beleg is rosbief, 20+ kaas, rookvlees of halva jam. Allemaal wel verantwoord dacht ik zo.



Ja ik moet gewoon mijn levensstijl omgooien. Weet je wat het ook is al tijden zit je opgescheept met die 10 kilo extra zwangerschapskilo's en dat moet er dan in een x snel en blijvend vanaf. Maar bij dieëten geld dus geduld is een schone zaak.



Ik ga straks lekker aan een bakje fruit.
Alle reacties Link kopieren
Je houd je dus niet presies aan het dieet?



Wat is nu je dagmenu?

en wat was dat eerder?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik houd mij wel aan het dieët. Alleen daarin staat ddat je ham om je brood moet doen maar dat is toch varkensvlees en dat mag je dus niet hebben. beetje raar dus. Jemoet mager vlees gebruiken maar dus geen varkensvlees.



Mijn eetpatroon voorheen ja even denken hoor.



Ontbijt: 2 broodjes hagelslag.



Tussendoor een koekje of fruit.



Lunch: Brood het probleem is dat man altijd lekkere dingen op brood neemt. Kip Kerry ofzo.. Maar als ik alleen ben doe ikgewoon weer hagelslag of kaas en dan niet de 20+.



Tussendoor: Koek bij de thee.



Diner: meestal aardappelen met groente en een gehaktbal ofzo en een toetje meestal gele vla.



's avonds: chips kaas of worst nootjes als het maar hartig is en dan ook welbijna elke avvond omdat man altijd lekker begint de snaaien snaai ik gezellig mee, maar hij heeft de genen om lekker niet aan te komen.



Als je het zo leest valt het eigenlijk ook best wel mee alleen dat gesnaai he. Maar dat heb ik nu dus een week ookniet gedaan en het bevalt me best. (zei ze stoer)
Alle reacties Link kopieren
En nu is het volgens het 10 dagen dieët.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je je aan moet wenne om max 1 boterham met zoet te nemen. Zo heb ik het iig geleerd eerst hartig dan zoet.



Salades op brood? Gewoon laten. Neem liever een blaadje sla er op of geraspte selderijknol oid. Plakjes ei kan ook voor de afwisseling.



's avonds. Bedwing je, zet een kan thee (als je zin heb in zoet kan je vruchtenthee of zoethoutthee nemen) en laat het snaaien aan je man over. En doe wat. Zorg dat je handen iets anders te doen hebben. breien ofzo
quote:whopper schreef op 27 oktober 2010 @ 08:50:

[...]





Klopt. Voor 1 kilo vet moet je 7000 calorien kwijt (verbranden of minder eten). Als je dus 10 dagen lang 300 kcal. minder eet, dan moet je er nog 4000 af bewegen. Dat is omgerekend (in mijn geval) bijvoorbeeld elke dag 6 km hardlopen. en die kilo blijft er dan wel af als je weer 2000 kcal per dag gaat eten later. Dus trek gerust tijd uit voor het afvallen.

inderdaad, dus die 5 kilo i dat 10 dagendieet is voor de helft vocht dat er meteen weer aanzit als je een kopje thee drinkt.
quote:Maja82 schreef op 27 oktober 2010 @ 09:14:



's avonds. Bedwing je, zet een kan thee (als je zin heb in zoet kan je vruchtenthee of zoethoutthee nemen) en laat het snaaien aan je man over. En doe wat. Zorg dat je handen iets anders te doen hebben. breien ofzo of vraag je man een beetje rekening met je te houden en dat hij dus niet los gaat met chips terwijl op een (zoet)houtje zit te bijten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven