Mode & Beauty alle pijlers

,Tattoo op voet

27-10-2010 22:59 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames (en enkelen heren),



Ik wil een tattoo op de bovenkant van mijn voet laten zetten, maar heb onlangs gehoord dat dit zeeeeer pijnlijk is. Ik wil het nogsteeds erg graag, maar ben wel benieuwd naar ervaringen? Kan ik nog gewoon schoenen aan daarna of is dat te pijnlijk? enz.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje heeft haar beide voeten laten doen, duurde 6 uur! En het was absoluut niet pijnloos, maar ze heeft het dus wel zolang vol kunnen houden.

Zelf heb ik er één aan de binnenkant van mijn voet, bij mijn hak zeg maar. Duurde een half uur en ik vond het echt een rotgevoel! Was blij toen het voorbij was en 6 uur had ik persoonlijk echt niet getrokken!



Ik kon direct weer schoenen aan en mijn zusje ook. Het is wel fijner om de eerste uren geen schoeisel te hoeven dragen, maar het kan wel gewoon. Mijn zusje heeft alleen de eerste 2 dagen haar voeten ingepakt als ze schoenen aan deed en ik 2 weken een gaasje, maar dat was puur omdat ik dat prettiger vond.



Veel plezier met je tattoo!
Alle reacties Link kopieren
Het zetten is volgens mij pijnlijker als op veel andere plekken op je lichaam omdat er vaak maar weinig weefsel tussen je huid en je pezen/botten zit. Het zetten van een tattoo gaat met best wat "geweld" gepaard, die naald is meer een machine dan een lieflijk borduurnaaldje natuurlijk.



De meeste tattoos doen er zo'n 2 weken over om te herstellen. De eerste uren dek je 'm af met huishoudfolie, die om te voorkomen dat de creme, wondvocht en inkt er een enorme bende van maken èn om ontstekingen tegen te gaan. Paar keer per dag voorzichtig schoonmaken en insmeren. Er zullen korstjes op komen die weer loslaten en soms weer nieuwe korstjes. De huid moet herstellen en tot die tijd komt er af en toe wondvocht vrij, soms wat inkt en/of bloed. Als de korstjes weg zijn en je huid dicht, zal deze wat gaan vervellen. Duurt ook weer een paar dagen, en intussen ben je nog steeds aan het smeren.



Gedurende die 2 weken mag je niet in bad, niet zwemmen en niet in de sauna. Zonnebaden kun je beter minstens 6 tot 8 weken niet doen.



Al met al is dat gewoon erg onhandig met een tattoo op je voet. Wel als je gewoon sokken en dichte schoenen aan wil kunnen doen iig. Je kunt ook wachten tot de zomer, open schoenen/slippers zijn dan natuurlijk veel prettiger. Maar dan zit je weer met zwemmen/zonnebaden natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: pijngrens verschilt per persoon nogal. Wat voor een ander erg pijnlijk is hoeft voor jou niet zo te zijn en andersom....

Let op:

- Voet schijnt sneller te gaan trillen dan andere lichaamsdelen waardoor een aantal tatoeëerders niet op voeten tatoeëren (niemand wil natuurlijk met een tatoeage streep op zijn voet lopen omdat tatoeëerder is uitgeschoten of voet onverwachts begon te trillen) Vraag dit dus na bij tattooshop en bespreek dit!

-Tatoeëren op bot is pijnlijker dan op huid waar het bot verder onder de huid ligt, dus ja voet is pijnlijker

- Na het tatoeëren mag je er tijdelijk geen strakke schoenen oid overheen dragen, weet niet hoelang dit is maar het is wel aan te raden om iets van slippers oid mee te nemen voor na die tijd.
Alle reacties Link kopieren
Hey,



ik heb een voet helemaal getattoeerd en ik voelde er eigenlijk vrij weinig van.

T is echt goed te doen. Maar heb ook best wel een hoge pijngrens, een vriendin van mij heeft er ook eentje maar die gilde het uit van de pijn.

Dus het is bij iedereen anders, maar als je het echt mooi vind zou ik het gewoon laten doen hoor...



Oja, ik kon gewoon mn schoen meteen aan, t is wel beter om het zoveel mogelijk te laten luchten ivm genezing.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Simooon en Vironicas!

Ben heel blij met jullie reacties, vind het best eng om te doen namelijk en wil graag ervaringen horen.. Ook fijn om vast te weten wat me te wachten staat veronicas!
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft de korstjes en de jeuk bij het vervellen verschilt het trouwens per persoon. Zelf heb ik helemaal geen jeuk gehad en lichte korstjes. Mijn zusje geen korstjes, die begon al snel te vervellen wat gepaard ging met jeuk en een vriendin van mij (ook voet) had juist en korstjes en jeuk...



De één vindt dat het laten zetten zelf voelt alsof je tot vervelens toe met een nagel over de huid schraapt en de ander vergelijkt het met een verdovingsprik in het tandvlees bij de tandarts Het is toch voor iedereen anders. Zelf kon ik wel duidelijk verschil vernemen tussen waar de huid net ietsje dikker was. Dat voelde net wat prettiger. Maar bij de voet heb je nou eenmaal weinig vet, dus pijnlijk zal het hoe dan ook blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook wel spannend hoor, maar wilde het al zolang! En de plek was ik ook al jaren zeker van. En dat iedereen dan roept dat dat een hele pijnlijke plek is, zeker voor een eerste keer, tja dat was voor mij uiteraard geen reden om 'm dan maar ergens anders te laten zetten.



Ga ook niet te veel af op de pijnervaringen van anderen hoor. Ik ging er eerst vanuit dat het heel pijnlijk zou worden. Toen vertelde iemand mij dat het wel mee viel en alleen maar vervelend zou voelen. Toen ik daar zelf zat viel het me wel even vies tegen hoor! En wennen aan de pijn? In mijn geval niet. Dat hele halve uur was het hetzelfde gevoel. Voor mij even geen geprik meer in mijn voeten... Maar het resultaat mag er gelukkig wel zijn.



Houd wel je aandacht erbij, want mocht je voet een eigen leven gaan leiden dan kun je dat zelf op dat moment nog tegenweken. Zou zonde zijn als je een uitschieter op je voet krijgt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tattoo over mijn hele voet en langs de zijkant en vond het niet echt pijnlijk, wèl erg vervelend. Langs de enkel ( waar het bot zit) vond ik wel erg pijnlijk maar dat is meestal maar even. Het is per persoon gewoon verschillend, je zult het gewoon zelf moeten ervaren. Ik heb daarna een folie erom gekregen en 4 dagen met uierzalf gesmeerd, daarna goed schoon gehouden en niks erop. Mijn voet werd helemaal niet dik en had ook geen na-pijn. Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn voet (en onderbeen) in 2x laten doen. De eerste keer was zeer pijnlijk, de tweede keer niet. Volgens mij lag dat aan de kwaliteiten van de tatoeër meneer. Bij de tweede was ik meer ontspannen, het ging wat soepeler en de tatoeërder was rustiger en kundiger. Al met al was het goed te doen!
Alle reacties Link kopieren
Heb er ook één op mijn voet. Niet zo'n hele grote trouwens maar vond het met de pijn ook erg meevallen. Na die tijd voelde het als een fikse schaaf-plek. Als je met de auto gaat is het wel zo prettig iemand mee te nemen die terug kan rijden. Kort na het zetten is dat wel pijnlijk. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens gelezen dat tattoos op voeten worden afgeraden omdat de huid daar te droog is. Klopt dat? Vind het namelijk wel een mooie plek om een tattoo te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier iemand met een grote, gekleurde tattoo op voet.

Ik vond de pijn te doen, ik heb zon 2 uur moeten zitten, wel met pauze tussendoor.



Mn voet is erg opgezwollen geweest aan de bovenkant, dat zakte na anderhalve week af, tot die tijd kon ik geen normale schoenen aan, nu moet ik zeggen dat ik dus een grote tattoo heb met ingekleurde vakken, is wat anders dan alleen lijntjes zetten natuurlijk.

Dus bij mij waren de spieren gewoon letterlijk gekneusd van het steeds met de naald erover.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 3 weken geleden een op mijn voet laten zetten en ik vond het echt niks voorstellen. Lekker is anders, maar echt veel pijn deed het niet. Daarna kon ik gewoon schoenen en sokken aan en na 5 minuten lopen voelde ik er helemaal niks meer van. Mijn voet was ook totaal niet opgezwollen of rood.

Van de tattoo meneer moest ik de tattoo blijven insmeren met baby olie doekjes. Nu is sinds deze week het pakje leeg en het ziet er goed uit! Volgens mij is hij nu helemaal genezen.

Ik heb er echt totaal geen last van gehad. Ook niet van erge jeuk ofzo.
Als je bang bent voor de pijn kan je bij je huisarts EMLA creme bestellen. Dat is een verdovende creme. Dan voel je iig niks. Ik heb net een grote rugtattoo laten zetten. Vond het eerste deel te pijnlijk voor woorden. Dus creme gehaald, een uur van te voren dik insmeren, huishoudfolie eroverheen gedaan en ik voelde zo goed als niks meer.



Je weet dan zeker dat je je voet stil houdt en dat de tattoomeneer gewoon zijn werk kan doen. Komen er ook geen fouten in je tattoo.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verscheidenheid aan reacties zeg! Ik wist van mezelf al dat ik een vrij lage pijngrens heb, maar dat is nu nog eens bevestigd! Ik mag toch hopen dat, indien het ooit zover komt dat ik een kind ga baren, dat we in Nederland dan zover zijn dat pijnbestrijding wat normaler is
Alle reacties Link kopieren
ik heb beide voeten gewoon doen!

Maar ik kan je wel aanraden open schoenen te dragen.

Ballerina's ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Simooon schreef op 27 oktober 2010 @ 23:25:

Ik vond het ook wel spannend hoor, maar wilde het al zolang! En de plek was ik ook al jaren zeker van. En dat iedereen dan roept dat dat een hele pijnlijke plek is, zeker voor een eerste keer, tja dat was voor mij uiteraard geen reden om 'm dan maar ergens anders te laten zetten.



Ga ook niet te veel af op de pijnervaringen van anderen hoor. Ik ging er eerst vanuit dat het heel pijnlijk zou worden. Toen vertelde iemand mij dat het wel mee viel en alleen maar vervelend zou voelen. Toen ik daar zelf zat viel het me wel even vies tegen hoor! En wennen aan de pijn? In mijn geval niet. Dat hele halve uur was het hetzelfde gevoel. Voor mij even geen geprik meer in mijn voeten... Maar het resultaat mag er gelukkig wel zijn.



Houd wel je aandacht erbij, want mocht je voet een eigen leven gaan leiden dan kun je dat zelf op dat moment nog tegenweken. Zou zonde zijn als je een uitschieter op je voet krijgt!dankjewel simooon voor je verhalen! fijn om te lezen en lief dat je er tijd voor vrij maakt me opweg te helpen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ratteke schreef op 28 oktober 2010 @ 08:26:

Als je bang bent voor de pijn kan je bij je huisarts EMLA creme bestellen. Dat is een verdovende creme. Dan voel je iig niks. Ik heb net een grote rugtattoo laten zetten. Vond het eerste deel te pijnlijk voor woorden. Dus creme gehaald, een uur van te voren dik insmeren, huishoudfolie eroverheen gedaan en ik voelde zo goed als niks meer.



Je weet dan zeker dat je je voet stil houdt en dat de tattoomeneer gewoon zijn werk kan doen. Komen er ook geen fouten in je tattoo.Wat een goede tip! Ga kijken of mijn huisarts daar een beetje aan mee wil werken! Dankjewel
Een tattoo op je voet is niet altijd even fijn maar dat is natuurlijk ook logisch aangezien er met naaldjes inkt in je lijf geprikt wordt. Nee, je kunt niet direct na het zetten elke dag je schoenen weer aan doen, want dat is niet bevordelijk voor de genezing. Je kunt de eerste 2 weken het best blootvoets of op slippers lopen zodat de wond kan luchten.



Ik heb beide voeten laten doen, 5,5 uur bezig geweest, en ik vond het te doen. Soms zitten er stukken bij die pijn doen, maargoed, je wilt een tattoo dus dan stel je je daar op in he.



Ik had overigens na het zetten echt opgezwollen olifantenpootjes, er zat werkelijk geen vorm meer in. Nu scheelt het misschien dat het best wel grote tattoos zijn. (niet dat ik zo'n grote voeten heb ofzo )
Alle reacties Link kopieren
Oh geen dank hoor. Ik heb de mijne nog maar drie weken en mijn zusje zes, dus alles ligt nog vers in het geheugen, vandaar de uitgebreide verhalen. Ik weet zelf ook nog goed hoe spannend ik het vond enzo.



Laat je tzt weten hoe het was? Weet je al wat en bij je 'm wilt laten zetten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven