Baby met slaapprobleem

28-10-2010 17:38 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb gekeken of ik het in een ander topic kon bijschrijven maar zag niet echt iets dus ik heb zelf wat geopend.

Sinds 15 weken ben ik moeder van een schat van een ventje.

De eerste weken ben ik erg depressief geweest en heeft mijn zoontje veel problemen gehad met zijn darmen.

Nu eindelijk gaat het met ons allebei beter. Zijn problemen zijn voorbij sinds hij aan de nutramigen zit en ook ik heb wat hulp van dokter gekregen. Eindelijk kan ik genieten van mijn heerlijke mannetje.

Alleen... doordat hij zoveel last heeft gehad heb ik en de mensen om mij heen veel met hem gelopen en getroost. Hij sliep meestal bij mij op de buik omdat hij anders helemaal niet sliep.

Ergens vind ik het heerlijk maar ik slaap daardoor ook niet goed meer. Hij kan zichzelf dus echt niet in slaap krijgen.

Ik heb altijd gezegd dat ik bepaalde dingen niet wilde en ik ben allergisch voor zijn huilen geweest al die weken dus als hij huilde trooste ik hem hij was duidelijk niet in orde en ik laat mijn kind niet lijden omdat hij zo nodig dan of dan zijn bed moet liggen al heeft hij pijn. Dus het troosten voelde goed maar nu... hij is de hele dag wakker. Slaapt dan als ik hem op de buik neem in de avond rond een uur of 21.00 of 22.00 maar dus alleen op de buik. Als ik dat niet doe slaapt hij niet en valt hij pas rond een uur of 12 in slaap om midden in de nacht wakker te worden voor zijn voeding en dan niet meer door te slapen.

Dit kan ik niet meer ik ben kapot en ook hij is vaak aan het huilen omdat hij natuurlijk oververmoeid is.

Ik heb het cb ingeschakeld en heb vanaf gister zijn armpjes gebakerd en hem laten huilen. Ik vind het verschrikkelijk moeilijk al weet ik dat ik iets moet doen omdat ik nu de hele dag met hem op mijn schouder loop.

Ik heb het boekje van ria blom maar het voelt allemaal zo naar. Het enige wat ik wil is dat hij lekker in slaap kan vallen. Ik moet zeggen dat hij het snel op lijkt te pakken hij valt een stuk beter alleen in slaap alleen moet ik hem dus bij tekenen van slaap in bed leggen en het lijkt wel of hij nu bijna alleen maar slaapt. Weet iemand of dit het begin is en als hij lekker bijgeslapen is hij ook weer meer wakker zal zijn? En hij krijgt om de 5 uur voedingen moet ik hem dan wakker maken als hij slaapt?

Ik hou zoveel van dit mannetje en ergens wil ik hem de hele dag tegen me aan maar anderzijds wil ik nu even door de zure appel heen bijten. Heb ik ria nodig om hem dit te leren? En is het misschien fijn om alles echt op een schema te doen? Of idd gewoon lekker zoals ik het wil maar zodra hij moe is hem in bedje leggen.

Is het normaal dat hij zoveel slaapt?

Warrig mailtje weer maar ik zou heel graag willen weten hoe dat bij jullie is of was. Ik hoop dat jullie me willen helpen door jullie ervaringen te vertellen
Hey Kirsie!

Even een hele dikke

Ik heb 'oogjes dicht en snaveltjes toe' even voor je omhoog gehaald.

Daar zitten de ervaringsdeskundigen.

Hier is het nu spitsuur, maar ik kom leter nog even terug!
Het lijkt me logisch dat, als hij heel vaak en lang wakker is geweest, dat hij nu wat bij moet slapen en het overslaan van een voeding is dan niet zo belangrijk, want slaaptekort is erger.

Als hij wat ouder is komt dat allemaal toch wel weer goed.

Fijn dat je zo verliefd bent op je kindje, maar hem steeds uit bed halen is een pure verwennerij waar je, zoals je hebt gemerkt, lang spijt van krijgt, dus laat hem maar lekker liggen, komt goed.

Baker hem overigens niet te lang, want hij moet dat ook weer een keertje afwennen en dan heb je weer een nieuw probleem, dus laat hem er niet te lang aan wennen.

Succes met je kindje.
Dank jullie.

Hij ligt niet helemaal gebakerd alleen zijn armpjes., Hij is erg sterk en slaat zichzelf wakker. Hij komt gewoon nog om de 5 uur ook in de nacht gewoon nog nu was hij vannacht heel erg overstuur.

Ik denk dan zal hij niet gewoon uitgerust zijn nu hij heeft zoveel geslapen,... dat hij dan in de nacht niet meer slaapt.

Maar ik las dat juist overprikkelde kinderen slechter slapen in de nacht.

Ik heb hem uit bed gehaald steeds omdat hij lag te gillen van de pijn hij zat steeds helemaal verstopt en bleek dus een intollerantie te hebben. Nu met andere voeding en de osteopaat te hebben afgerond, ik dus kan zeggen er geen lichamelijke reden is hem steeds op te pakken wil ik er wat aan gaan doen.

Dank je whiskers ik ga even lezen
Jeetje, wat lastig. Misschien kun je een tussenweg proberen? Niet meteen oppakken en op je buik leggen als hij huilt en niet kan slapen, maar wel telkens (elke 10 minuten) even bij hem kijken en lief tegen hem praten. Op den duur zal hij daar ook rustig van worden. Veel sterkte ermee.
Ook wij hadden problemen met ons meisje gehad. Sliep alleen op, in, bij, tussen ons. Ook van het cb boekje ria blom gekregen. Vond het de eerstye twee dagen heel erg moeilijk. Ben gaan douchen en in de tuin gaan werken (met de babyfoon op de zachytste stand) maar na 2 dagen had ze het door. Toen sliep ze bijna alleen nog maar. Gemiddeld een uurtje wakker inc voeden en verschonen. Heb er echt aan moeten wennen mijn kindje na die eerste weken alleen maar om mij heen te hebben weer tijd voor eigen dingen. Daarna nooit meer problemen gehad. Geef het een kans en ik hoop dat je dezelfde ervaring krijgt als dat wij hadden. Succes
Hoi aureel dat heb ik gedaan maar hij raakte zo overstuur.

Knorretje28 hij pakt het overdag wel snel op alleen het lijkt wel of er een afstand is nu klinkt misschien stom...

Deed jij het helemaal precies volgens ria? Wat ik niet begrijp is dat als hij om de 5 uur eten krijgt (dat krijgt hij bij mij nu) en ik moet het via ria doen dan kom je toch nooit precies uit? Dus als ik puur doe hoe ik doe maar dan wel mijn eigen 5 uur aanhoud kan dat ook?

En bij jouw dochter was het dus ook maar blijft dat dan zo dat ze zoveel slapen als in het begin? En vannochtend werd hij om 6 uur wakker viel naar een half uur weer in slaap (vreselijk zo lang) maar maar 5 min en werd weer wakker. Wat moet ik dan doen? Ik heb hem getroost met speentje maar was ontroostbaar dus eruit gehaald en voeding gegeven.

Ook vraag ik me af ik ga morgen op vakantie dat is 3 uur rijden. Moet ik dan weg als hij slaapt of juist als hij wakker is? En in het autostoeltje baker je toch niet?
O ja wij hadden dus wel een heel strak schema. ( En nu ik langer moeder ben durf ik te zeggen dat ik het erg extreem volgde) maar was zo bang dat ze terug viel in het oude slaapgedoe. Ze deed het gewoon heel goed op het schema (en gaf mij ook rust) dat ik gewoon wist waarom ze huilde na een tijdje (honger, moe etc) Bij een eventuele tweede zou ik weer het "protocol" van ria volgen maar er iets relaxer mee omgaan. Ik herken het zo de eerste weken in een hele diepe dip gezeten. Wist niet wat mij overkwam en vond het ook echt niet leuk door al het gehuil, gedoe en slaapgebrek. Toen ons knorrie het goed ging doen (en zij duidelijk betet in haar vel zat) ging het ook met mij beter.
Jeetje dat is wel heerlijk. Die vermoeidheid werkt idd niet mee.

Maar hoe gaat dat dan met slapen en spelen ik bedoel hij wordt toch niet precies voor zijn voeding wakker als er 5uur tussen zit? En je moet toch niet elke x als hij wakker wordt voeden?

IN welke week ben jij begonnen en sliep je dochtertje toen al door?

Kan je me vertellen hoe dat in zijn werking ging? Was het met tijdstippen?
Zij kreeg om 07.00/ 11.00/ 15.00 / 19.00 en 23.00 een fles. Ik zou gaan rijden in de slaaptijd. Maar knorrekind sliep eigenlijk altijd in de auto.
En hoelang moest ze minimaal slapen? Als ze voor een uur wakker werd laten liggen??? En liet jij dan huilen? Merkte je dat ze slechter sliep in de nacht door al dat slapen overdag
Ze werd wakker kreeg een schone luier, een fles spelen en dan hup weer haar bed in. Kreeg heyt gevoel dat ze alleen maar sliep. Maar knorrie was overdag zo lief dat ze geen kik gaf en wij haar dus steeds over de slaap heen hielpen. Met het gevlolg dat ze 's nachts zo moe en overprikkeld was dat ze niet in slaap kwam of na 5 minuten zichzelf weer wakker sloeg. Wij zijn begonnen met 6 weken en in week 8 sliep ze door. Ik ben toen uit bed gerend omdat ik echt bang was dat ze het niet meer "deed"
ow sorry hoor vergeet ik nog wat. Als ze dan bv wakker wordt na een uur en ze huilt wel hoe zie jij dan dat ze genoeg geslapen heeeft? Gaf je haar dan bv een speen liet haar liggen en keek of ze weer in slaap viel en zo nee dan haalde je haar eruit? Hij slaapt nu de ene x 2 1/2 dan 1 dan 3
Nee hoe beter ze overdag sliep hoe beter 's nachts. Ik maakte haar wakker als het "tijd" was om te gaan eten. Als ze eerder wakker was dan liet ik haar even pruttelen (niet meteen uit bedje halen en daar hebben we nu nog profijt van want knorrie is nu anderhalf en is 's morgens wakker maar vermaakt zichzelf prima in haar ledikantje en kunnen wij ons nog even omdraaien op zondag ;)
Mijn dochtertje heeft ook ingebakerd geslapen. Maar ze viel heerlijk bij ons op de arm in slaap (al dan niet huilend, het was een echte huilbaby). Mijn dochter heeft zich nooit in slaap hoeven huilen alleen in bed.

Nu, ze is 15 maanden, gaat ze zonder enig probleem naar bed. Wel kletst en speelt ze vaak nog een half uur met haar knuffel, maar niets geen gehuil.

Ik zou me niet vastpinnen op een schema, die van mij heeft nooit een ritme ontwikkeld. Ga mee met je kind, dat kost de minste energie.

Mss is het een optie dat je kind een nachtje gaat logeren? Ik heb dat pas bij 6 maanden gedaan toen ik echt op instorten stond, en ik zou het nooit weer zo ver laten komen.
Ik merkte dat er steeds meer dezelfde tijden tussen zat. Hoe langer je ermee werkt hoe meer je je eigen ritme met je kind ontwikkeld. In het begin had ik ook zoveel vragen, maar na eentijdje liep het gewoon en kreeg knorrie en mama wat meer lucht
jeetje dat klinkt wel goed zeg :-) Ik wil het alleen niet precies zoals ria doen dat voelt dan niet goed. Alleen bv net gaat hij na een uur en 5 min huilen geef ik hem even zijn speen en hij valt weer in slaap. Maar 10 min later weer wakker. Dan denk ik mmm wat nu,.Moet ik hem dan laten huilen?Wat vind jij? Pfff dat vind ik dus niets.

Maar jouw kindje zag je dus eigenlijk niet zoveel dan?

Werd ze huilend wakker?

Zeker suface heb ik aleens gedaan. Ik vind dus wat jij zegt opzich ook meer bij mij passen maar ik kan echt niet meer de hele dag wiegend met mijn zoontje lopen. Ik kom nergens meer aan toe.
@ surface ik vond het juist wel heerlijk dat we een ritme hadden. Ik had dan houvast en wist waaraan ik en knorrie aan toe waren. Maar zo strikt als toen ik het toen deed zou ik denk ik bij een tweede niet meer doen. Wel in grote lijnen want ik vond het erg makkelijk wist precies wanneer ik iets kon ondernemen, wanneer ze moest eten etc etc. Maar het werkt niet voor iedereen of ieder kind. Maar op het laatst was ik zo wanhopig dat ik alles wilde proberen en ik durfde toen het dus heel goed ging hret niet meer los te laten.
Ben zo terug even knorrekind even naar bed toe brengen hoe toepasselijk
hahahhaha tot zo
Zo, spitsuur voorbij.

Onze dochter was erg moeilijk de eerste maanden.

Ik kon haar niet even neerleggen of ze werd compleet hysterisch.

Ik ben haar toen in een draagdoek gaan dragen en dat ging goed.

Met 5 weken sliep ze door.

Overdag was het waardeloos.

Toen ze 4,5 maand oud was kwamen de eerste tandjes.

Doorslapen deed ze toen ineens niet meer en overdag slapen was ook nog steeds waardeloos.

Rond de 7e maand ging ze ineens overdag goed slapen en ook op een vaste tijd.

'S avonds en 's nachts was het nog steeds prut.

En nu, sinds een maandje, gaat het slapen 's nachts al veel beter.

Ik heb er verder weinig aan gedaan.

Dochter heeft nooit hoeven huilen.

Ik kan en wil dat absoluut niet.

Huilen is het enige dat een baby kan en dat neem ik graag serieus.

Als ik er echt even doorheen zat schreef ik in het eerder genoemde topic.

Ik heb wel het boekje 'lekker slapen zonder huilen' in huis.

Sommige dingen daaruit heb ik toegepast en dat heeft wel iets geholpen.
Beetje warrig verhaal.

Hopelijk is het leesbaar.
Ben er ook weer. Ik denk dat je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt. Alleen een tip kies je "strategie" en houd je daar aan. Geef het een kans en ga niet steeds elke week iets anders proberen want dan weet je mannetje helemaal niet meer waar hij aan toe is. Kijk waar je jezelf lekker bij voelt. Ik kwam erachter dat knorrekind alltijd 5 minuten huilen nodig had om in slaap te komen. Maar als ze echt hysterisch aan het huilen was haalde ik haar er ook even uit en trooste ik haar maar legde haar daarna wel terug in bed.
mijn gevoel is ook tegen huilen maar dit is zo slopend dat je daar ook geen leukere moeder van wordt. Al zou ik alleen dat wiegen er al uit kunnen krijgen maar dat hij rustig zou worden door hem puur tegen me aan te nemen. Ha jij dan ook niet dat je niets meer kon doen niet rustig eten of wat dan ook

Hij slaapt niet alleen op mijn borst en ik kan niet overdag op bed gaan hangen.

Hoe deed je dat dan?
Draagdoek.

En verder zorgde ik dat ik voldoende eten en drinken binnen handbereik had.

Dochter is trouwens ook een buikslaper en sinds ze zelf kan draaien gaat het ook al een stuk beter.

Kun je de baby niet in de kinderwagen laten slapen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven