hoe lang herstellen na kno-operatie (kind)?

23-10-2010 21:24 9 berichten
Afgelopen maandag is mijn zoontje (3 jaar) geopereerd: buisjes erin, keel/neus-amandelen eruit.



We gaven hem de dagen na de operatie pijnstillers op schema (paracetamol en diclofenac) Vanaf dag 3 na de operatie alleen paracetamol indien nodig. Hij krijgt nu (dag 5 na operatie) nog steeds paracetamol en kan ook nog niet zonder. Hij eet en drinkt goed.



Ik vind hem nog wat sloom. En hij klaagt over pijn in zijn keel en huilt dan heel zielig. Net werd hij nog huilend wakker omdat hij pijn had.



Het klinkt misschien raar, maar ik dacht dat hij sneller zou herstellen. En nu zit ik me - zaterdagavond - ineens zorgen te maken of dit wel normaal is. Hij heeft geen koorts, heeft wel oplevingen op een dag (spelen) maar stort net zo hard weer in.



Absoluut geen redenen om de hap te bellen maar ik vraag me af wat 'normaal' is na zo'n ingreep. Zijn er moeders met kinderen die dezelfde ingreep hebben ondergaan en wanneer knapten ze op?



Bedankt voor het antwoord



p.s. misschien nog goed om te vermelden dat mijn zoontje best een bikkel is. Hij huilt/klaagt normaal gesproken weinig, ook tijdens de veel oorontstekingen die hieraan vooraf gingen was hij geen 'klager'
Alle reacties Link kopieren
Best lang zeg, zoontje van ruim een heeft zelfde ingreep gehad en had 1-2 dagen last. Toen ben ik ook gestopt met de paracetamol - diclofenac heeft ie slecht 1x meteen na de ingreep op de verkoever gekregen.



Was het een forse neusamandel? Schijnt ook nog wat te schelen...



Ik zou anders toch even de hap bellen - kan toch nooit kwaad? Jij kent je zoon t best en het weekend is nog best lang.

& sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry, zie nu die keelamandel erbij staan. Dan kan het echt wel langer duren, 5-10 dagen is best normaal. (dochter van vriendin had ruim een week last en zij was 4 by the way en vlgs arts was dit normaal)
Alle reacties Link kopieren
Keelamandel kan inderdaad langer duren, als hij verder geen koorts heeft, eet en drinkt zou ik het nog even aankijken. Als je je heel erg zorgen maakt, morgen overdag even de Huisartsenpost bellen, die kunnen je vast meer vertellen.
Dank voor jullie snelle antwoorden. Ik maak me niet heel erge zorgen, meer een vage ongerustheid. Ik denk dat die het meest veroorzaakt wordt doordat mijn zoontje nu meer huilt dan normaal, terwijl hier natuurlijk best een behoorlijke af/aan ziekteperiode aan vooraf ging. Ik wacht tot maandag en hoop dat hij morgen een opleving krijgt.



Arm mannetje....
Alle reacties Link kopieren
Je mag altijd het ziekenhuis bellen als je twijfelt. Zou ik zeker doen, al is het maar om gerustgesteld te worden.



Maar keelamandelen weghalen is best een pijnlijke aangelegenheid.



Sterkte en beterschap voor je zoontje (je kinderen moeten niets mankeren hè..!)
Mijn zoontje (toen nog 4) is van de zomer geholpen aan alleen keelamandelen en ik vond het ook best lang duren. Pas na ruim een week was hij weer een beetje zichzelf (en ook hij is geen miepkind). Hij heeft zelfs dag 6 nog een enorme dip gehad, alleen maar hangen of huilen. Gewoon paracetamol blijven geven en rustig aan zou ik zeggen.
Er komt nu wat vocht uit zijn oren, dus ik ga morgenochtend sowieso bellen. En zal ook gelijk vragen naar een 'normale' hersteltermijn.



Nee, je kinderen moeten niks mankeren, vreselijk dit... Hij was heel goed voorbereid op de operatie, in het ziekenhuis ging het voorafgaand aan de operatie hartstikke goed tot en met het kapje op de OK. Maar daarna.... Helemaal over zijn toeren van de pijn. Want dáár kun je een 3jarige dus blijkbaar niet op voorbereiden.
Alle reacties Link kopieren
onze jongste was er twee weken zoet mee...

Zielig he... succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven