Thuis
alle pijlers
Stofzuiger met of zonder stofzuigerzakken?
zaterdag 1 december 2007 om 16:49
zaterdag 1 december 2007 om 17:06
Het voordeel is dat je geen verlies van zuigkracht hebt doordat je stofzuigerzak voller gaat zitten. Stofzuigers met zak zuigen door de zak heen, die stofzuigerzakloze stofzuigers hebben een andere zuigtechniek.
Een groot nadeel is de prijs. Voor mij een reden om nog een gewone ouderwetsche stofzuiger te kopen met stofzuigerzak, maar wel met een krachtige motor (2000 Watt)
Een groot nadeel is de prijs. Voor mij een reden om nog een gewone ouderwetsche stofzuiger te kopen met stofzuigerzak, maar wel met een krachtige motor (2000 Watt)
zaterdag 1 december 2007 om 18:08
ik vond mijn stofzuiger zonder zak niet zo gek duur, 95 euro voor een AEG stofzuiger met 1800 watt. En ik vind het erg makkelijk dat je niet steeds op zoek moet naar een stofzuigerzak en dat je niet onverwacht zonder zit. Ook heb ik hiervoor wel kapotte stofzuigers gehad door het scheuren van de zak: kan ook niet meer.
zondag 2 december 2007 om 12:00
Ik heb een zak, ik ben een zak, en mijn stofzuiger heeft ook een zak.
Het zakloze zuigen is er vooral ingekomen door Dyson, wat ik trouwens gelijk een erg blufferig merk vindt, al hun "revolutionaire" wasmachines zijn al terug naar de fabriek, want er was toch iets grondig mis. Pas als Miele er brood in ziet, is het betrouwbare techniek (mijn bescheiden mening). Je zou eens op kieskeurig moeten kijen wat men van zakloze stofzuigers vindt. Ik vind mijn Miele met zak een fijn ding.
Het zakloze zuigen is er vooral ingekomen door Dyson, wat ik trouwens gelijk een erg blufferig merk vindt, al hun "revolutionaire" wasmachines zijn al terug naar de fabriek, want er was toch iets grondig mis. Pas als Miele er brood in ziet, is het betrouwbare techniek (mijn bescheiden mening). Je zou eens op kieskeurig moeten kijen wat men van zakloze stofzuigers vindt. Ik vind mijn Miele met zak een fijn ding.
zondag 2 december 2007 om 12:15
Mijn stofzuigerergernis:
Ik heb altijd problemen met onderdelen die niet goed vast blijven zitten. Als ik de stofzuiger de trap op sjouw, dan flikkert die stang de trap af. En regelmatig moet ik op mijn buik de stofzuigervoet onder het bed of de bank vandaan graaien omdat het ding blijft steken. Vroeger zaten onderdelen vast door een palletje dat je kon indrukken op de ene stang, en een gaatje waar dat palletje inviel op de andere stang. Dat werkte perfect. Ik kan nu alleen nog maar stofzuigers vinden waarbij de onderdelen in elkaar klemmen, maar dan niet goed genoeg.
Ik heb altijd problemen met onderdelen die niet goed vast blijven zitten. Als ik de stofzuiger de trap op sjouw, dan flikkert die stang de trap af. En regelmatig moet ik op mijn buik de stofzuigervoet onder het bed of de bank vandaan graaien omdat het ding blijft steken. Vroeger zaten onderdelen vast door een palletje dat je kon indrukken op de ene stang, en een gaatje waar dat palletje inviel op de andere stang. Dat werkte perfect. Ik kan nu alleen nog maar stofzuigers vinden waarbij de onderdelen in elkaar klemmen, maar dan niet goed genoeg.
Ik vind hier dingen van.
zondag 2 december 2007 om 13:38
@quattro35
Mijn schonouders hebben zo'n zakloos ding en vinden dat ze er inderdaad oordoppen bijgeleverd hadden moeten krijgen.
Hebben gisteren bij de Makro staan twijfelen om er 1 in de aanbieding aan te schaffen, maar hebben nu wegens samenwonen twee goede relatief nieuwe stofzuigers. Dus we wachten nog even tot er 1 of 2 de geest gaan geven (en tegen die tijd zijn die zakloze dingen ook wéér goedkoper).
Mijn schonouders hebben zo'n zakloos ding en vinden dat ze er inderdaad oordoppen bijgeleverd hadden moeten krijgen.
Hebben gisteren bij de Makro staan twijfelen om er 1 in de aanbieding aan te schaffen, maar hebben nu wegens samenwonen twee goede relatief nieuwe stofzuigers. Dus we wachten nog even tot er 1 of 2 de geest gaan geven (en tegen die tijd zijn die zakloze dingen ook wéér goedkoper).
zondag 2 december 2007 om 13:41
Heb een Dyson en is een prima ding. Ik heb twee honden rondlopen met een gezamelijk gewicht van 110 kilo, dit ras verliest continu haar waardoor ik er anders een zak per week zou doorjagen.
De onderdelen blijven trouwens ook goed zitten en aangezien ik best ruw ben en de Dyson tegen een stootje kan, heb ik nooit problemen.
De onderdelen blijven trouwens ook goed zitten en aangezien ik best ruw ben en de Dyson tegen een stootje kan, heb ik nooit problemen.
zondag 2 december 2007 om 13:42
Ik heb vorige week een nieuwe stofzuiger gekocht. Heb lang zitten dubben over met of zonder zak en ben toch maar voor de ouderwetse met zak gegaan. (Bij Blokker een mooie zwarte Siemens). Op kieskeurig komen die er zonder zak inderdaad niet zo best uit, tenzij je er minimaal 250 euro voor neertelt. Het schijnt dat je met zo'n stofreservoir ook niet echt 'grotere' dingen (papiertjes of wat je soms nog meer tevoorschijn haalt) niet kan opzuigen. Kan het systeem niet tegen ofzo. Je moet ze ook elke keer legen voor het beste resultaat.
Mijn nieuwe stofzuiger mét zak bevalt me prima! Tip: koop geen stofzuiger met zak van LG want die zakken zijn bijna nergens te krijgen. Ik spreek uit ervaring.
Mijn nieuwe stofzuiger mét zak bevalt me prima! Tip: koop geen stofzuiger met zak van LG want die zakken zijn bijna nergens te krijgen. Ik spreek uit ervaring.
Ik ben mijn eigen bananenschil
zondag 2 december 2007 om 15:59
Ik vind dit ook leuk: welnu, ik wil het enthousiasme voor de zakloze stofzuiger ernstig temperen: uit de laatste consumentengidstest blijkt helemaal niet dat zakloze stofzuigers goed presteren, integendeel zelfs. Beste koop waren een Miele en een Siemens met zak.
Voorts is er hele flinke kritiek op Dyson bij kieskeurig: duur en slecht, en nogal breekbaar. Ik denk dat je beter een zakstofzuiger kan kopen.
Voorts is er hele flinke kritiek op Dyson bij kieskeurig: duur en slecht, en nogal breekbaar. Ik denk dat je beter een zakstofzuiger kan kopen.
zondag 2 december 2007 om 17:23
maandag 3 december 2007 om 11:46
maandag 3 december 2007 om 12:06
ook op zuiggebied zweer ik bij de miele. Het zwengt lekker soepel mee, heeft handige opbergmogelijkheden voor de hulpstukken en de zakken zijn overal beschikbaar. Ook het in en uit schuiven is goed geregeld met drukknoopjes. Over de zuigkracht ook niets dan goeds. Ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering me een zakloze variant laten aansmeren in de uitverkoop. ( ging voor een vrieskastje ) Handig voor de bovenverdieping dacht ik zo. Dat ding had zo'n kort snoer dat ik de stekker wel vier keer moest verplaatsen om overal bij te kunnen. Mijn Miele heeft een actieradius van iets van 12 meter. Lekker in 1 keer doorzuigen dus.
maandag 3 december 2007 om 15:03
Ik heb ook een dyson en ik ben er supertevreden over! Het dingt zuigt als een tierelier en blijft het ook doen!!!!
Hiervoor een vele andere stofzuigers gehad (met of zonder zak) en die deden het in het begin prima maar na verloop der tijd werd de zuigkracht altijd minder.
Met dyson heb ik dat probleem niet, en hij is lekker klein en compact op te bergen.
Hiervoor een vele andere stofzuigers gehad (met of zonder zak) en die deden het in het begin prima maar na verloop der tijd werd de zuigkracht altijd minder.
Met dyson heb ik dat probleem niet, en hij is lekker klein en compact op te bergen.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
dinsdag 4 december 2007 om 02:02
Mijn ergenis zijn stofzuigeronderdelen die té goed vastzitten!!!! Al die halsbrekende toeren om die pinnetjes die niet willen in te drukken en tegelijktijd het desbetreffende onderdeel los te rukken........ liever niet. Bovendien vallen mijn onderdelen er tusssendoor ook niet af, kan me voorstellen dat je daar idd niet blij van wordt.