lekkere, snelle, makkelijke belegde broodjes
maandag 1 november 2010 om 15:56
dames,
Ik ben aan het verbouwen....
Dat wil zeggen, ik heb iets bedacht, maar vader en vrienden nemen de uitvoering grotendeels op zich!
Om te laten zien, dat ik toch wel erg blij met hen ben, verzorg ik de catering!
dus elke middag een grote pan soep, met hierbij een paar lekkere broodjes.
zo heb ik al allerlei broodjes gemaakt, maar momenteel is de inspiratie een beetje weg.
wie heeft er een heerlijk broodje, die snel te maken is?
alvast bedankt!
Ik ben aan het verbouwen....
Dat wil zeggen, ik heb iets bedacht, maar vader en vrienden nemen de uitvoering grotendeels op zich!
Om te laten zien, dat ik toch wel erg blij met hen ben, verzorg ik de catering!
dus elke middag een grote pan soep, met hierbij een paar lekkere broodjes.
zo heb ik al allerlei broodjes gemaakt, maar momenteel is de inspiratie een beetje weg.
wie heeft er een heerlijk broodje, die snel te maken is?
alvast bedankt!
maandag 1 november 2010 om 16:00
Broodje besmeren met kruidenboter en dan een plakje kipfilet er tussen.
Een pitabroodje doormidden snijden. Daartussen een plakje kaas met een plakje kipfilet en paar minuutjes in de broodrooster.
Zelf een tonijnsalade maken en die op een broodje smeren.
Stokbrood besmeren met kruidenboter. Een plak kaas, salami en tomaat op. Stokbrood weer dichtdoen en even in 't grillapparaat.
Een omelet bakken met champignons en ham en deze op brood doen.
Verder ben ik niet zo'n groot licht wat betreft broodjes
Een pitabroodje doormidden snijden. Daartussen een plakje kaas met een plakje kipfilet en paar minuutjes in de broodrooster.
Zelf een tonijnsalade maken en die op een broodje smeren.
Stokbrood besmeren met kruidenboter. Een plak kaas, salami en tomaat op. Stokbrood weer dichtdoen en even in 't grillapparaat.
Een omelet bakken met champignons en ham en deze op brood doen.
Verder ben ik niet zo'n groot licht wat betreft broodjes

maandag 1 november 2010 om 16:07
dank jullie wel.
ik ben al aan de wraps gegaan, maar dan met colesla, gewone sla, kipfilet, en stukjes tomaat.
verder pitabroodjes doormidden gesneden en gevuld met roerei, met daarin meegebakken uitjes, tomaatjes, en stukjes spek.
broodjes met brie en appel.
broodje geitekaas, honing, pijnboompitjes.
tosti's in diverse soorten en maten
half stokbroodje hawai,
en natuurlijk het pistoletje roomkaas en zalm!
ik ga nu naar de supermarkt een paar ingredienten ophalen!
bedankt voor de lekkere recepten!
ik ben al aan de wraps gegaan, maar dan met colesla, gewone sla, kipfilet, en stukjes tomaat.
verder pitabroodjes doormidden gesneden en gevuld met roerei, met daarin meegebakken uitjes, tomaatjes, en stukjes spek.
broodjes met brie en appel.
broodje geitekaas, honing, pijnboompitjes.
tosti's in diverse soorten en maten
half stokbroodje hawai,
en natuurlijk het pistoletje roomkaas en zalm!
ik ga nu naar de supermarkt een paar ingredienten ophalen!
bedankt voor de lekkere recepten!
maandag 1 november 2010 om 16:21
Ham, sla en joppiesaus.
Eiersalade, parmaham pesto en sla
Parmaham, sla, zongedroogde tomaten en pesto
Tonijnslaade, sla en fricandeau.
Rosbief p/z, ei, komkommer en selleriesalade.
Brie, honing, walnoten
Fricandeau, mozzarella, sla en tomaat.
Vaak is rucola i.p.v. sla ook lekker. Rucola is wat pittiger.
Eiersalade, parmaham pesto en sla
Parmaham, sla, zongedroogde tomaten en pesto
Tonijnslaade, sla en fricandeau.
Rosbief p/z, ei, komkommer en selleriesalade.
Brie, honing, walnoten
Fricandeau, mozzarella, sla en tomaat.
Vaak is rucola i.p.v. sla ook lekker. Rucola is wat pittiger.
maandag 1 november 2010 om 16:22
maandag 1 november 2010 om 16:35

maandag 1 november 2010 om 16:45
Mijn fav voor groooote trek: turks brood overdwars doormidden (dat je twee schijven hebt, zeg maar). Dan eerst een laag smeerkaas... gevolgd door een laagje dungesneden (kaasschaaf) komkommer, daarop een uitgelekt blikje tonijn verdelen en daar weer bovenop een bolletje mozzarella in kleine blokjes. Aftoppen met peper en (veel) dille... en de bovenzijde van het turks brood natuurlijk. Het geheel weer in vieren snijden zodat er voor vier eters ieder 1 punt is... Heel niet zo gezond, wel heel lekker :p
maandag 1 november 2010 om 17:02
zo hee - wat een lekkere broodjes, daar krijg ik wel trek van! je bent vast al boodschappen gaan doen maar toch:
toen wij waren verhuisd hadden we pakken met bolletjes (wit/bruin) en de tafel volgezet met beleg, gasten vinden het vaak leuk om zelf hun broodjes te maken.
verse basilicumblaadjes, mozzarella en tomaatschijfjes, pijnboompitten en pesto is mijn favo.
goede tweede is kipfilet en roomkaas/bieslook
en euh klinkt gek maar erg lekker: laagje gesmeerde geitenkaas met notenmix en bleekselderij in dunne reepjes.
toen wij waren verhuisd hadden we pakken met bolletjes (wit/bruin) en de tafel volgezet met beleg, gasten vinden het vaak leuk om zelf hun broodjes te maken.
verse basilicumblaadjes, mozzarella en tomaatschijfjes, pijnboompitten en pesto is mijn favo.
goede tweede is kipfilet en roomkaas/bieslook
en euh klinkt gek maar erg lekker: laagje gesmeerde geitenkaas met notenmix en bleekselderij in dunne reepjes.
maandag 1 november 2010 om 17:02
maandag 1 november 2010 om 17:24
quote:reddevil1981 schreef op 01 november 2010 @ 17:16:
heel erg bedankt voor alle heerlijke ideeen,
ik ben zo weer een paar weken verder!
dan hoop ik alles toch wel af te hebben
of de heren doen straks extra langzaam omdat ik van die heerlijke broodjes heb!!!
Geen idee of je zo'n simpel electra tosti apparaat hebt. Zie dan het tostitopic in de index.
Brood met rookvlees, plakjes gekookt ei en flink wat alfalfa of verse bieslook.
Blikje fijn gesneden ansjovis door een omelet (met bijv. ui, champ)
Ragout kan ook goed op een boterham als je evt. geen oven tot je beschikking hebt.
Broodjes, hotdogs, sausjes, evt. aangevuld met wat zuurkool, gesnipperde ui of augurk.
Italiaanse bol met salami, kaas, uiringen, jalapenopepers in stukjes
Donker meergranenbroodje met wat veldsla/rucola, gerookte forelfilet (o.a. Aldi) met wat cocktailsaus
Als je wel een oven hebt: loempia van de slager
heel erg bedankt voor alle heerlijke ideeen,
ik ben zo weer een paar weken verder!
dan hoop ik alles toch wel af te hebben

of de heren doen straks extra langzaam omdat ik van die heerlijke broodjes heb!!!
Geen idee of je zo'n simpel electra tosti apparaat hebt. Zie dan het tostitopic in de index.
Brood met rookvlees, plakjes gekookt ei en flink wat alfalfa of verse bieslook.
Blikje fijn gesneden ansjovis door een omelet (met bijv. ui, champ)
Ragout kan ook goed op een boterham als je evt. geen oven tot je beschikking hebt.
Broodjes, hotdogs, sausjes, evt. aangevuld met wat zuurkool, gesnipperde ui of augurk.
Italiaanse bol met salami, kaas, uiringen, jalapenopepers in stukjes
Donker meergranenbroodje met wat veldsla/rucola, gerookte forelfilet (o.a. Aldi) met wat cocktailsaus
Als je wel een oven hebt: loempia van de slager