welk gedichtje had jij op het geboortekaartje?

16-11-2006 17:24 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er een tijd geleden een topic over was, kan hem nu even niet vinden via de zoekfunctie.

Over een week of 7 wordt ons kleintje geboren (als het goed is tenminste )

Geboortekaartje zijn we nog niet echt uit. Ook niet of we een dichtregeltje doen of wat dan ook. Ben nog wat zoekende.

Met welk idee zijn jullie gaan zoeken naar een gedichtje? Schreef je het vanuit een broertje of zusje, of vanuit jezelf, of gewoon een mooie regel?

Ik wil heel graag kijken of we kunnen verwoorden wat voor wonder we het vinden dat er een kleintje van ons op de wereld is / komt.

Ben benieuwd!
quote:melissa1986 schreef op 31 oktober 2010 @ 19:43:

wat ooievaar?

nix ooievaar!

gewoon, je weet wel....

en nu ben ik geboren!

en voor onze zoon:

pappa is nog pappa

mamma blijft gewoon mamma

maar mij wacht een nieuwe klus

want ik ben nu een grote zus!Mag ik vragen waarom je juist voor dit soort gedichtjes hebt gekozen? Vooral die eerste, iedereen weet hoe kinderen worden gemaakt. Waarom dan zoiets op het kaartje? Wil je niet aanvallen hoor maar heb me al vaak afgevraagd waarom mensen hier voor kiezen.
Suy, een vriendin van me had dat gedichtje ook, dus ik dacht 'zal het een bekende zijn'
DTEEZ!
Dat gedichtje van die Ooievaar, met Wat Ooievaar, nix ooievaar heb ik al zo vaak gezien op een kaartje, dus veel mensen vinden dit ook echt heel leuk.

Ik vind het echt heel erg niet mijn smaak. Sterker nog, ik kan gewoon niet geloven dat iemand dat wél leuk vindt, maar dat is eigenlijk heel erg van mij, dat weet ik....
DTEEZ!
Op die van mijzelf van vroeger hadden mijn ouders gezet

''De een had een jongen gedacht, de ander had een meisje verwacht. Maar daar kan ik mij niet aan storen, zoals ik ben, ben ik geboren''

En op die van mijn oudsten twee stond

''Twintig kleine vingertjes, wat zijn ze klein. Twintig kleine teentjes, dat moet een tweeling zijn''

Als ik maar niet herkend wordt nu
@minie... Hmmm, zit wat in, zo had ik'm nog niet gelezen... Pffff, ik vind het echt moeilijk...
quote:Jazzme schreef op 01 november 2010 @ 14:35:

Leuk topic!

Ik las laatst deze (misschien ook al wel genoemd?):

Papa fier

mama blij

buikje wegik erbij.

Beetje jammer dat heel vaak het buikje niet weg is na de geboorte
Vandaar ook mijn vraag. Dit gedichtje wordt vaak gebruikt en ik vraag me af waarom!
quote:germanwings schreef op 01 november 2010 @ 16:02:

[...]

Beetje jammer dat heel vaak het buikje niet weg is na de geboorteVolgens mij was dit het kaartje van een eerste kind dus die moeder had vast nog geen idee .
Ik vind het een stom gedichtje...
@Punkiedunkie: is er niet een liedje wat je heel mooi vindt? Waar je een stukje uit kunt gebruiken? Of een zin die alles zegt, bijvoorbeeld.
Ik vind het zo persoonlijk allemaal. Als ik in de wachtkamer zit bij de verloskundige en alle kaartjes lees, gooi ik 80% direct terug in de mand 'afgekeurd'. En waarschijnlijk vinden al die mensen mijn kaartje en tekst zo saai. Zo werkt dat weer
DTEEZ!
tja smaken verschillen gelukkig,

wij vonden die gedichtjes grappig en het past gewoon bij ons.

vind beetje raar om iemand zo af te kraken, ik zou nooit tegen iemand zeggen van wat heb jij een stom gedichtje, smaken verschillen nou eenmaal!
Dan moet je het misschien niet hier op het forum zetten... Mijn gedichtjes mag je ook naar hartelust afkraken hoor! Overigens is het niet persoonlijk, maar een mening over dat gedichtje.

@minie: ook al aan gedacht, maar dan wordt het Engels, want we zijn geen fan van Nederlandstalige muziek, hoewel, Ramses! en we willen eigenlijk wel een Nederlandse tekst. Eens ff denken of ik geen mooie zin uit een boek weet ofzo. We hebben gelukkig nog ff.
Tja Melissa, welkom op het Viva forum, daar brabbelen we niet met elkaar mee. Wij vragen hier om elkaars mening en die geven we ook. Als je daar niet tegen kunt, is het beter om voortaan je dingen hier niet meer te schrijven.... klinkt best hard en dat is het eigenlijk ook.

Ik vind het juist leuk om aan te geven als ik iets enorm leuk vind en ook om aan te geven dat ik iets heel stom vind....
DTEEZ!
quote:Jazzme schreef op 01 november 2010 @ 14:35:

Leuk topic!

Ik las laatst deze (misschien ook al wel genoemd?):

Papa fier

mama blij

buikje weg

ik erbij.

Deze is heel erg :puke:
Frankly my dear, I don"t give a damn
En als toevoeging... Ik herken het wel hoor, lief willen doen en subtiel om mensen niet tegen het zere been te schoppen, maar daar heb ik eigenlijk gewoon geen zin meer in...

En weer on-topic: over Ramses gesproken: wat vinden jullie van:

Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder
quote:Punkiedunkie schreef op 31 oktober 2010 @ 21:25:

@Melissa: hmmm, niet echt mijn smaak, maar leuk toch als het bij jullie past? Goeie reacties gehad?

Wat vinden jullie van:

WENS

als de maan komt

valt de nacht

ik val nog niet in slaap

ik kijk omhoog

ik wacht

als er een ster valt

zeg ik stil

wat ik het allerliefste wilMooi, maar niet toepasselijk op een geboortekaartje
quote:Punkiedunkie schreef op 01 november 2010 @ 21:09:

En als toevoeging... Ik herken het wel hoor, lief willen doen en subtiel om mensen niet tegen het zere been te schoppen, maar daar heb ik eigenlijk gewoon geen zin meer in...

Niet voor op een geboortekaartje

Wij hadden overigens geen gedichtje.
quote:Punkiedunkie schreef op 01 november 2010 @ 21:09:

Vind ik niet zo mooi voor een geboortekaartje, ik zag laatst wel deze variant

Zind droom, huil, leef

lach, bloei en verwonder,

niet zonder ons
quote:germanwings schreef op 01 november 2010 @ 21:19:

[...]

Vind ik niet zo mooi voor een geboortekaartje, ik zag laatst wel deze variant

Zind droom, huil, leef

lach, bloei en verwonder,

niet zonder onsDie is mooier inderdaad
Vind ik eigenlijk ook niets.
DTEEZ!
Als het die van Ramses wordt, wordt het zoals in het liedje, omdat we ook echt wat met zijn muziek hebben. Maar we zoeken nog ff door;-)...

Ff nieuwsgierig, want ik twijfel er zelf ook over: waarom is die zin niet passend voor op een geboortekaartje?
quote:Djoels schreef op 01 november 2010 @ 21:36:

Vind ik eigenlijk ook niets.

Tssss

punkiedunkie, ik vind het gewoon niet heel erg geboortekaartachtig.

Maar als het voor jullie een bijzondere betekenis heeft zou ik het gewoon doen.

Wij hadden ook geen standaard geboortekaartje spreuk, ook een stukje uit een liedje.
Ik vind het persoonlijk een tekst voor iemand die het leven al heeft geleefd ipv iemand die net nieuw geboren is. Een veel te ouwelijke tekst dus. Maar dat is mijn mening..
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven