pechhulp anwb of verzekering?
woensdag 3 november 2010 om 21:26
De garantie op mijn auto is verlopen dus heb geen mobiliteits service meer. Wil wel graag zoiets weer hebben dus dacht aan de anwb. Kost me 70 EUR per jaar, want wil ook hulp in woonplaats.
Routemobiel is ong net zo duur.
Nu las ik ook weer iets over sos pechhulp, dit kost maar 29.90 per jaar?
Dit is wel een heel groot verschil, iemand ervaring met deze pechhulp?
Of met een ander dan anwb of routemobiel?
Routemobiel is ong net zo duur.
Nu las ik ook weer iets over sos pechhulp, dit kost maar 29.90 per jaar?
Dit is wel een heel groot verschil, iemand ervaring met deze pechhulp?
Of met een ander dan anwb of routemobiel?

woensdag 3 november 2010 om 21:44
Als je het via een verzekering afsluit, kijk dan wel even goed naar de verschillen die er zijn tussen anwb/routemobiel en die verzekering. Ik heb in het verleden bij de ANWB gewerkt en we merkten regelmatig dat mensen zich niet van die verschillen bewust waren, nl dat je bij sommige verzekeringen of mobiliteitsservices bijv alleen weggesleept wordt (en niet ter plekke kunt worden geholpen) of voor bepaalde dingen zoals bijv verkeerde brandstof tanken of een simpele lekke band niet verzekerd bent.

woensdag 3 november 2010 om 21:45
Ik ben lid van de ANWB. Toevallig maandagavond nog nodig gehad. De dynamo had het begeven waardoor ik de accu leeg had getrokken. Die hele aardige meneer heeft de accu weer zover opgeladen dat ik de volgende ochtend naar de garage kon rijden.
Als je op internet kijkt naar ervaringen met Route Mobiel lees je vaak dat ze alleen je auto wegslepen en geen reparaties langs de weg doen.
SOS Pechhulp ken ik verder niet. Er is ook nog de BOVAG Pech hulp.
Als je op internet kijkt naar ervaringen met Route Mobiel lees je vaak dat ze alleen je auto wegslepen en geen reparaties langs de weg doen.
SOS Pechhulp ken ik verder niet. Er is ook nog de BOVAG Pech hulp.
woensdag 3 november 2010 om 21:50
woensdag 3 november 2010 om 21:56
woensdag 3 november 2010 om 21:57
Ramiaatje, besef je wel dat je ook met vervangend vervoer via je verzekering soms veel meer tijd kwijt bent. Dat moet dan immers eerst nog voor je geregeld worden, je moet het vervoer nog ergens ophalen ed. De ANWB (en misschien routemobiel ook wel, dat weet ik niet) helpt je in 8 vd 10 keer weer verder op weg. Ervaring leert dat dat veel mensen toch beter uitkomt op zo'n moment. Het komt altijd ongelukkig uit nl.
Vervangend vervoer kun je via de ANWB ook krijgen trouwens.
woensdag 3 november 2010 om 21:57
Ramiaatje, bedenk je ook dat bij de garage de teller gewoon verder loopt he. Waar de anwb bijvoorbeeld je accu meteen kan vervangen, zijn er ook pechhulpen die je naar een garage in de buurt slepen. Daar wordt dan (bijvoorbeeld pas de volgende dag) je accu vervangen. Vaak worden daar nog aparte kosten voor in rekening gebracht.,

woensdag 3 november 2010 om 22:51
Informeer eens bij je dealer, ieder merk heeft
tegenwoordig een mobiliteitservice.
Opel bijvoorbeeld geeft een jaar gratis mobiliteitservice
bij iedere onderhoudsbeurt.
Opel heeft deze service weer ondergebracht bij de ANWB
Opel heeft deze service weer ondergebracht bij de ANWB
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
donderdag 4 november 2010 om 09:20
quote:hollebollegijs schreef op 03 november 2010 @ 22:51:
Opel heeft deze service weer ondergebracht bij de ANWBMijn auto had dit ook maar alleen als je elk jaar de onderhoudsbeurt volledig liet uitvoeren dus ook incl alle reparaties. En aangezien me dat veel te veel geld ging kosten heb ik dat niet gedaan met als gevolg geen mob.service meer. Vandaar nu op zoek naar wat anders.
Opel heeft deze service weer ondergebracht bij de ANWBMijn auto had dit ook maar alleen als je elk jaar de onderhoudsbeurt volledig liet uitvoeren dus ook incl alle reparaties. En aangezien me dat veel te veel geld ging kosten heb ik dat niet gedaan met als gevolg geen mob.service meer. Vandaar nu op zoek naar wat anders.
donderdag 4 november 2010 om 09:23
quote:spaarvarken schreef op 03 november 2010 @ 22:26:
Prepaid pechhulp van D*tzo. Veel goedkoper dan al die abonnementen!Dat schijnt alleen zo te zijn als je nooit pech hebt. Je koopt namelijk hulp in, voor een bepaalde termijn en na dit termijn betaal je weer. Of als je 1 keer pech hebt gehad vervalt je hele tegoed. Heb er een heel artikel over gelezen dat het niet zo goedkoop is, ja als je nooit pech hebt, maar dat weet je natuurlijk nog niet.
Prepaid pechhulp van D*tzo. Veel goedkoper dan al die abonnementen!Dat schijnt alleen zo te zijn als je nooit pech hebt. Je koopt namelijk hulp in, voor een bepaalde termijn en na dit termijn betaal je weer. Of als je 1 keer pech hebt gehad vervalt je hele tegoed. Heb er een heel artikel over gelezen dat het niet zo goedkoop is, ja als je nooit pech hebt, maar dat weet je natuurlijk nog niet.
donderdag 4 november 2010 om 09:24
quote:dignity schreef op 03 november 2010 @ 21:57:
Ramiaatje, besef je wel dat je ook met vervangend vervoer via je verzekering soms veel meer tijd kwijt bent. Dat moet dan immers eerst nog voor je geregeld worden, je moet het vervoer nog ergens ophalen ed. De ANWB (en misschien routemobiel ook wel, dat weet ik niet) helpt je in 8 vd 10 keer weer verder op weg. Ervaring leert dat dat veel mensen toch beter uitkomt op zo'n moment. Het komt altijd ongelukkig uit nl.
Ja, dat realiseer ik me. Daar zit het prijsverschil natuurlijk ook in.
Maar voor mij wel een overweging waard
Ja, dat realiseer ik me. Daar zit het prijsverschil natuurlijk ook in.
Maar voor mij wel een overweging waard
donderdag 4 november 2010 om 09:25
quote:gizz schreef op 03 november 2010 @ 21:57:
Ramiaatje, bedenk je ook dat bij de garage de teller gewoon verder loopt he. Waar de anwb bijvoorbeeld je accu meteen kan vervangen, zijn er ook pechhulpen die je naar een garage in de buurt slepen. Daar wordt dan (bijvoorbeeld pas de volgende dag) je accu vervangen. Vaak worden daar nog aparte kosten voor in rekening gebracht.,Je bedoelt dat je uiteindelijk nog een rekening gepresenteerd krijgt van de desbetreffende garage?
Ramiaatje, bedenk je ook dat bij de garage de teller gewoon verder loopt he. Waar de anwb bijvoorbeeld je accu meteen kan vervangen, zijn er ook pechhulpen die je naar een garage in de buurt slepen. Daar wordt dan (bijvoorbeeld pas de volgende dag) je accu vervangen. Vaak worden daar nog aparte kosten voor in rekening gebracht.,Je bedoelt dat je uiteindelijk nog een rekening gepresenteerd krijgt van de desbetreffende garage?
donderdag 4 november 2010 om 09:26
quote:Jorina schreef op 03 november 2010 @ 22:04:
Hier Routemobiel, maar die helpen ook langs de weg. Wij hebben geen buitenlandservice (gaan maar 1x per jaar met de auto naar het buitenland), die sluiten we bij een verzekeraar apart af, alleen voor de vakantieperiode.Routemobiel of ANWB maakt qua prijs niet uit.
Hier Routemobiel, maar die helpen ook langs de weg. Wij hebben geen buitenlandservice (gaan maar 1x per jaar met de auto naar het buitenland), die sluiten we bij een verzekeraar apart af, alleen voor de vakantieperiode.Routemobiel of ANWB maakt qua prijs niet uit.

donderdag 4 november 2010 om 10:15
Inderdaad Ditzo lijkt luek, maar lees de kleine letter eens. Je kootp een prepaid kaart die is, afhankelijk van je keuze, 1, 2, 3 of 4 jaar geldig. Voor deze kaart verlenen ze je 1 keer hulp. Daarna moet je opnieuw een kaart kopen. Uietaard is de prisopbouw zo dat het aantrekkelijk is om een prepaidkaart met een geldigheid van 4 jaar te kopen. Maar krijg je in het 1e jaar pech dan heb je een probleem. De kaart is slechts eenmalig geldig, dus moet je een nieuwe prepaidkaart kopen.
Het is dus echt een kansspel. En alleen goedkoop als je nooit pech hebt. Waaruit de daadwerkelijke service heb ik me nog niet in verdiept.
Het is dus echt een kansspel. En alleen goedkoop als je nooit pech hebt. Waaruit de daadwerkelijke service heb ik me nog niet in verdiept.

donderdag 4 november 2010 om 10:36

donderdag 4 november 2010 om 10:44
Ik heb heel goede ervaringen met de ANWB.
Een recente:
Stond laatst met een lege accu en een bijna lege tank. De ANWB meneer heeft eerst mijn accu weer opgeladen en reed vervolgens met me mee naar de pomp zodat ie te hulp kon schieten als mijn auto na het tanken niet wilde starten. Het bleek niet nodig te zijn maar ik vond het echt zo'n superservice.
Verder heb ik nog nooit van de ANWB gebruik gemaakt waarna mijn of mans auto naar een garage moest, het euvel werd altijd direct opgelost. Meestal gaat het toch om de lullige dingen namelijk, accu leeg, verkeerde brandstof, lekker band, etc.
Bij mij hoort de ANWB service gewoon bij het leasecontract, dus ik heb verder geen keuze.
Een recente:
Stond laatst met een lege accu en een bijna lege tank. De ANWB meneer heeft eerst mijn accu weer opgeladen en reed vervolgens met me mee naar de pomp zodat ie te hulp kon schieten als mijn auto na het tanken niet wilde starten. Het bleek niet nodig te zijn maar ik vond het echt zo'n superservice.
Verder heb ik nog nooit van de ANWB gebruik gemaakt waarna mijn of mans auto naar een garage moest, het euvel werd altijd direct opgelost. Meestal gaat het toch om de lullige dingen namelijk, accu leeg, verkeerde brandstof, lekker band, etc.
Bij mij hoort de ANWB service gewoon bij het leasecontract, dus ik heb verder geen keuze.
donderdag 4 november 2010 om 11:11
In de bovenstaande reacties zijn helaas geen gebruikerservaringen SOS-hulp te lezen. Ik heb SOS-hulp ad ¤ 29,90 incl assurantiebelasting per jaar. De dekkingsvariant bij SOS-hulp is uitgebreid: Woonplaats + Nederland + Europa. Vervangend vervoer is inclusief. De verzekering is niet persoonsgebonden. Je wordt ook niet direct naar een garage gebracht zoals hierboven gesuggereerd.
Bij de ANWB kost dit pakket ¤ 126 per jaar. De ANWB-pechhulp is wel persoonsgebonden. Als mijn zoon/dochter in de auto rijdt en niet wegenwachtverzekerd is, moet er worden betaald. Het meest niet-gelezen blad De Kampioen krijg je wel gratis. De gratis routekaarten zijn met TomTom overbodig geworden.
Nu de nadelen van SOS-hulp: als de auto ouder is dan 12 jaar, kost de verzekering ¤ 20 extra, dus ¤ 49,90. Bovendien kan je ook nog eens ¤ 20 meer betalen als de SOS-pechhulp niet in combinatie met de autoverzekering is afgesloten. En dan die bepaling: uitsluitend voor HBO-érs, academici middel- en hoger personeel (.....) Voor auto's tot 12 jaar oud kan de SOS-hulp een goed alternatief zijn in vergelijking met de dure ANWB.
Desalniettemin: in het verleden altijd goede ervaringen gehad met de wegenwacht. Diverse keren nodig gehad. De SOS-hulp heb ik (gelukkig) nog niet nodig gehad. Midden in de nacht met pech langs de snelweg......
Bij de ANWB kost dit pakket ¤ 126 per jaar. De ANWB-pechhulp is wel persoonsgebonden. Als mijn zoon/dochter in de auto rijdt en niet wegenwachtverzekerd is, moet er worden betaald. Het meest niet-gelezen blad De Kampioen krijg je wel gratis. De gratis routekaarten zijn met TomTom overbodig geworden.
Nu de nadelen van SOS-hulp: als de auto ouder is dan 12 jaar, kost de verzekering ¤ 20 extra, dus ¤ 49,90. Bovendien kan je ook nog eens ¤ 20 meer betalen als de SOS-pechhulp niet in combinatie met de autoverzekering is afgesloten. En dan die bepaling: uitsluitend voor HBO-érs, academici middel- en hoger personeel (.....) Voor auto's tot 12 jaar oud kan de SOS-hulp een goed alternatief zijn in vergelijking met de dure ANWB.
Desalniettemin: in het verleden altijd goede ervaringen gehad met de wegenwacht. Diverse keren nodig gehad. De SOS-hulp heb ik (gelukkig) nog niet nodig gehad. Midden in de nacht met pech langs de snelweg......