Mode & Beauty alle pijlers

Haar opsteken? Hoe en wat?

16-06-2009 21:56 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag zelf mijn haar opsteken, maar als ik een poging waag ziet het er meestal niet zo mooi uit.

Wie heeft er goede tips? Hoe steek jij je haar op?

Ben al even op zoek geweest naar filmpjes op youtube, maar daar vind ik vooral galakapsels. Ik wil mijn haar graag opsteken voor normale dagen. Het liefst op een makkelijke manier, die ik 's ochtends ook voor elkaar krijg als ik maar kort de tijd heb.

Iemand een goede site/goed filmpje voor me? Of foto's o.i.d.?
Hm hier lees ik even mee

Dit zijn een paar voorbeelden van kapsels die ik leuk vind, maar ik heb geen idee of dat haalbaar is om zelf te doen.
http://www.youtube.com/watch?v=IO96tIc04VQ&feature=fvsr

http://www.youtube.com/watch?v=7LD-HoEfPiE&feature=fvsr

http://www.youtube.com/watch?v=7Yk6w34WQ-A

Zoek bij youtube op simple/easy/everyday/casual/informal updos. Dan vind je het wel, succes!

Wat dacht je trouwes van gewoon een knotje en dan een kleurijk haarbandje? Dan doe ik heel vaak en dan me haar een beetje losjes en dan ziet het er toch altijd wel speels uit.
He vivelle,

Dank je voor je linkjes. Ga ze even bekijken.

Dat knotje klinkt ook leuk. Hoe doe je dat dan? foto'tje?
Hee dvd, maar dit zijn toch eigenlijk wel galakapsel, lijkt me lastig om zelf te doen, aangezien je de achterkant niet goed kan zien. Tip: koop een extra spiegel die je tegenover je spiegel ophangt. Ga tussen de spiegels inzitten (zo kun je goed naar de achterkant van je hoofd kijken) en pak héél veel schuifspeldjes. Pak een pot gel of wax. Je pakt een sliertje haar (ongeveer 2 cm) en waxt/gelt dit goed in. Dan krul je het om totdat het tegen je hoofd komt en dan zet je het vast. Zo maak je van de rest van je haar ook sliertjes die je vastzet op je hoofd, één-voor-één. Als je lang haar heb dan kun je een sliertje ook halverwege al vast zetten op je hoofd. Dus bijvoorbeeld: je haar is 30 centimeter lang. Je pakt de sliert draait met de eerste 10 centimeter een lusje en zet dit vast met een speldje, vervolgens draai je met de volgende 10 centimeter een lusje en dat zet je ook vast en zo tot dat je de hele sliert hebt gehad.
Heeft ook iemand hier tips voor het opsteken van krullen?
Ik lees ook even mee!! En ga filmpjes kijken op youtube kennelijk, bedankt voor de tips so far.
Ik kan inderdaad op 1 manier mijn haar opsteken. Staart maken en dan plukje voor plukje vastzetten. Dit lukt de ene keer goed en de andere keer minder

Misschien moet ik maar weer eens gewoon wat gaan proberen. Ik ga in ieder geval nog even op youtube zoeken met jouw zoekopties, misschien vind ik dan meer.
Knotje heel simpel: met je hoofd onderstebovenhangend kam je je haren (zo krijgen ze meer volume omdat je als het ware tegen de richting in kamt). Dan maak je (nog steeds onderste boven hangend) een knotje, niet te laag op je achterhoofd, maar ook niet bovenop je kruin. Dan haal je een paar plukjes los. Je pakt een haarbandje (tegenwoordig hebben ze van die grote elastieken bij de h&m, die die je gewoon om je hoofd heen en dan heb je je haarbandje:evt vastzetten met schuifspeldjes). haarbandje gewoon op je wat volumeuze kapsel zetten en een beetje 'schikken', dus een aantal plukjes los laten hangen voor een speels effect. Eigenlijk heel simpel, maar met een leuk haarbandje heel anders dan een gewoon knotje. (Fotootje doe ik toch maar niet ;) maar hoop dat je het zo een beetje voor je ziet)
Dvdspeler: mij lukt dit het beste als mijn haar niet netgewassen is: dus de tweede dag, ofzo. Als je haar net gewassen is dan hangt het allemaal los van elkaar, de tweede dag is het iets vetter en blijft het beter bij elkaar hangen in slierten. Zodoende tipte ik dus ook met de wax/gel.

Moordwijf: ben niet zo goed met krullen, maar het speelse effect heb jij waarschijnlijk al heel snel als je gewoon een staartje doet. Heb het even voor je gezocht: http://www.youtube.com/re ... +curly+hair&aq=5&oq=updos

Intypen bij youtube: updos for curly hair. Succes!
Ik had s iets moois, al weet ik niet of het echt opsteken is.

Ik heb lang haar, op mn rug tot op mn bh-bandje. Ik had het gekruld in grove, weelderige krullen en daarna een hoge staart gemaakt. Ik had wel n pluk haar in mn nek nog los.

De hoge staart had ik met elastiekje vast gemaakt en daaromheen had ik n pluk haar gedraaid zodat je t elastiekje niet ziet. De pluk haar die in mn nek los hing, had ik met schuifspeldjes onder mn staart geschoven (schuifspeldjes bij de wortels). Op die manier valt die pluk gewoon onder de staart en is het of hij erbij hoort, maar je staart wordt erl langer van omdat je die pluk haren niet helemaal mee omhoog neemt in de staart (ok dit is heel vaag maar ik kan het niet beter beschrijven..)

Verder had ik n paar plukjes uit de staart een beetje naar voren en opzij vast gezet. Net achter mn oor 2 plukjes losgetrokken voor een weelderig, nonchelant effect.

Ik had echt een heule hoop positieve reacties gekregen =D

Verder hoop ik dat dit een beetje duidelijk is.. ;)
Vivelle, klinkt goed die knot. Dat ga ik morgen eens proberen denk ik. Heb nog een zwart haarbandje liggen. Als dat werkt ga ik op zoek naar leuke gekleurde.

Dank je wel voor je tips!
Ik zag vanmorgen bij zn telsell-filmpje op tv een ding dat volgens mij de EZ Come heette. Dat was een soort vlindergevormde kam die je heel makkelijk in je haar schoof waardoor het binnen 1 minuut leuk en netjes zit. Dat leek mij nu ideaal om mijn lange haar op te steken. Maar heb ze nog niet in de winkel gezien en om ze nu via de tv te bestellen.....
Ik heb net drie kwartier filmpjes gekeken op youtube over het opsteken van je haar. Fascinerend wat voor mensen zichzelf allemaal op youtube zetten zeg!!

Maar eigenlijk is het voor krullend haar als het mijne heel simpel: volume creeren, hoge staart maken en de plukken vast gaan zetten. Of de staart overslaan, dat schijnt ook te kunnen. In ieder geval schijn ik haarspeldjes in te moeten slaan, ze noemen dat bobby pins... zijn dat die heel smalle of iets bredere?
quote:Boarn schreef op 16 juni 2009 @ 22:48:

Ik zag vanmorgen bij zn telsell-filmpje op tv een ding dat volgens mij de EZ Come heette. Dat was een soort vlindergevormde kam die je heel makkelijk in je haar schoof waardoor het binnen 1 minuut leuk en netjes zit. Dat leek mij nu ideaal om mijn lange haar op te steken. Maar heb ze nog niet in de winkel gezien en om ze nu via de tv te bestellen.....Een twin hair clip heeft hier wat van weg en zijn ook een stuk goedkoper.
Leuk topic! Ik heb net al van alles uitgeknutseld, echt lachen Tot nu toe is de knot van Vivelle het best gelukt, voor de rest is mijn haar steeds net iets te kort. Vind ook die dingen van dat Aziatische youtube-meisje erg mooi, maar ik heb zo totaal ander haar dat het bij mij niet altijd werkt. Maar wel leuk om een beetje te experimenteren, ik ga nog een paar van die filmpjes bekijken
Kijk ook eens op Videojug, doorklikken naar Fashion&Beauty, Hair. Staan zat filmpjes van kappers, sorry hairstylist!
De bobby pin, oftewel: het schuifspeldje(de smalle speldjes), voor tachtig cent heb je er echt een stuk of honderd (Wibra).

(voor een plaatje moet je even bobby pin intikken op google: ik weet niet hoe ik die hier kan plakken)

Ow, Boomkat, voor kort haar moet je gewoon iets anders intypen bij youtube. Bijvoorbeeld: 'updos for short hair', of als je haar tot op je schouders komt: 'updos for medium hair'

En de knot is inderdaad geweldig, en nog makkelijk ook, ik doe hem zelf ook heul vaak!
@ Moordwijf. Ik heb zelf ook krullen. Als ik het opsteek doe ik het in een staartje. Vervolgens pak ik wat schuifspeldjes en schuif ik die zo in mn haar dat je het elakstiekje niet meer ziet zitten (dus erboven voornamelijk). Ik heb trouwens vrij dik/veel haar, tot op mn schouders.
BGB heeft altijd wel leuke links/en of filmpjes!

ff roepen dus!
Zelfs met mijn redelijk dunne haar lukt het op deze manier: Ik pak een plukje haar, en draai dat een beetje rond zijn as. Daardoor draait het op een gegeven moment in elkaar. Desnoods dan nog even doordraaien, als je een vaster/strakker effect wilt hebben en dan met (een) schuifspeldje(s) vastzetten. Dit ook met andere plukjes doen, verspereid over je hoofd. Of juist een paar verticaal onder elkaar, ook grappig.

Voor een speels effect kun je de puntjes los laten zitten, als je het netter wilt zorg je dat die weg zijn.

Op een goede dag lijkt het best wel op die foto's van DVD-speler (alleen heb ik veuls te weinig haar voor zoveel van die 'knotjes'... )
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik doe dagelijks mijn haar in een knotje, binnen een minuut, met enkel een haarelastiekje. Twee keer om je staart slaan en de derde keer je haar er niet helemaal door halen. Daarna schuif je je dubbel geslagen haar zo dat het mooi rond gaat. Beetje uittrekken om boller te maken en de plukjes die eruit piepen zo schikken dat het elastiek bedekt is. Tadaa.

Ik was juist op zoek naar een manier om de kapsels van dvd-speler zelf te maken. Veel oefenen en veel schuifjes, denk ik...
quote:dvdspeler schreef op 16 juni 2009 @ 22:04:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit zijn een paar voorbeelden van kapsels die ik leuk vind, maar ik heb geen idee of dat haalbaar is om zelf te doen.

Voor dit soort modellen wordt ook heel veel met een kunststukje

gewerkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven