Mode & Beauty alle pijlers

Verbod op nog meer H&M en Zara winkels

03-12-2007 15:27 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey Allemaal,

zijn er nog meer mensen die zich zo ergeren aan de vele H&M en Zara winkels in 1 stad :swear:...kan die winkels echt niet meer aanzien....bij deze dus even mijn hart gelucht....haah ik ben echt voor meer noa noa/hampton bays/turnover etc of andere wat aparte merken
Ben het er wel mee eens dat er te veel H&M's zijn. In eindhoven idd 2. Ik vind het zo'n rommelige winkels. Laatst online bij H&M kleding besteld maar de kwaliteit was bedroevend. Nee, geen H&M meer voor mij.

Zara vind ik wel ok. Wat ik echt mooie kleding vind is het merk Cora Kemperman. Zij heeft maar 8 winkels geloof ik dus moet altijd ver weg om er te kunnen shoppen, maar dat is het beleid. Niet meer winkels om het bijzonder te houden.

Verder is skunk funk echt een leuk merk. Zoek maar eens op google.
Ze bedoelde volgens mij ook dat de kwaliteit van beiden net zo slecht is als die van de H&M. Ik deel die mening ook. Hoe vaak ik al niet spullen na een paar keer dragen kapot heb gehad. Mango is van de drie dan nog het minst erg.
Flower007 schreef op 03 december 2007 @ 20:06:

Nee idd, vanuit Utrecht en omgeving is Amsterdam volgens mij degene die het dichste bij is. Dus doe mij er maar 1 :-P

Hilversum zit er 1 ;-)
sartan schreef op 03 december 2007 @ 20:11:

H&M vind ik echt helemaal niks. Veel goedkope shit die je niet eens een seizoen kunt dragen, volgens mij geproduceerd door kleine kinderhandjes (tenminste, als ik die prijzen bekijk dan kan het bijna niet anders of er is iets "unfairs" met hun manier van produceren)

Rare manier van redeneren, maar goed.

Grotere bedrijven als H&M, maar ook merken als Nike etc. nemen steeds vaker belangrijkere beslissingen w.b. 'schoon produceren'. Vroeger waren zij de boeman, maar tegenwoordig kun je veel beter bij hen kopen dan bijv. bij een Zeeman
HenM mag van mij de deuren sluiten. Iedereen draagt dezelfde shit, en maar slechts 1 keer want dan valt het uit elkaar
Ik vind dat zo raar dat iedereen beweert dat je bij h&m kleren koopt die na een paar keer dragen uit elkaar vallen. Sommige dingen van de h&m heb ik echt al jaren, enkel dingen al 10 jaar. Gewoon simpele truitjes die ik ergens onder draag oid. Echt superbagger heb ik er nooit gekocht, misschien is het ook wel iets waar ik onbewust naar kijk ofzo hoor? Alhoewel ik een paar Only dingen had gekocht die echt na twee keer dragen en wassen rijp waren voor de prullenbak.....
extrahalo schreef op 04 december 2007 @ 02:09:

Ik vind dat zo raar dat iedereen beweert dat je bij h&m kleren koopt die na een paar keer dragen uit elkaar vallen. Sommige dingen van de h&m heb ik echt al jaren, enkel dingen al 10 jaar. Gewoon simpele truitjes die ik ergens onder draag oid. Echt superbagger heb ik er nooit gekocht, misschien is het ook wel iets waar ik onbewust naar kijk ofzo hoor? Alhoewel ik een paar Only dingen had gekocht die echt na twee keer dragen en wassen rijp waren voor de prullenbak.....
Dat heb ik ook...ik heb echt vaak dat ik dingen bij H&M zie hangen waarvan ik denk 'die houden het niet lang', maar ik heb echt ook items waar ik al jaren plezier van heb...wat ik me altijd een beetje aan stoor is dat vaak gedacht wordt dat duurder per definitie gelijk staat aan betere kwaliteit, terwijl dit adagium vaak niet opgaat.
H&M vind ik tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar leuk en qua kwaliteit goed genoeg voor mijn zoontje van 7 maanden.

Voor mezelf be ik er allang uitgekeken.

En wat mij betreft hoeven ze ook niet op iedere straathoek te vinden te zijn.
Ik vind de kwaliteit van de H&M wel goed. Mijn beide jongens dragen het, en zij zijn nou geen rustige types. Ze zijn erg ondernemend, en de kleding kan dat makkelijk hebben. Nog nooit wat stuk of verwassen gehad.

De drie H&M winkels in de Kalverstraat verkopen niet hetzelfde. De één is kinderkleding de ander is mannen en die anderen weet ik even niet. Het zijn gewoon drie afdelingen verdeeld over één straat. En als je het niets vind waarom dan kijken of kopen bij zo'n winkel?
smilinggrump schreef op 03 december 2007 @ 20:09:

www.degodininjezelf.nl

de moeite om te kijken voor echt aparte kleding!!

Geweldig! Als ik ooit eens in de buurt ben ga ik er zeker langs.

Echt gothic vind ik het overigens niet, veel te veel kleurtjes en printjes.
Astair schreef op 03 december 2007 @ 23:02:

[...]

Rare manier van redeneren, maar goed.

Grotere bedrijven als H&M, maar ook merken als Nike etc. nemen steeds vaker belangrijkere beslissingen w.b. 'schoon produceren'. Vroeger waren zij de boeman, maar tegenwoordig kun je veel beter bij hen kopen dan bijv. bij een Zeeman

Nou, er worden behoorlijk veel dingen die krom zijn rechtgeluld onder het mom van Corporate Social Responsibility (dit wordt ook wel 'greenwashing' genoemd, dus het 'groenwassen van producten zoder dat ze echt groener zijn) en de grote merken ondertekenen vaak wel een soort van 'richtlijnen document' met mooie praatjes, maar zonder echte afspraken waardoor als ze zich er niet aan houden er geen maatregelen worden getroffen. Er is altijd wel weer een smoesje te verzinnen. Niet dat ik tegen corporate social responsibility ben, ik denk dat iedereen het er alleen maar mee eens kan zijn, maar vaak is het een wassen neus.

Je hebt natuurlijk wel gelijk wanneer je zegt dat merkloos ook niet altijd kinderarbeid vrij is.Sommige mensen vinden daarom ook dat grote merken onterecht hard worden aangepakt (ik vind van niet trouwens)

.

Meer ontopic: Ik erger me ook eraan dat je overal hetzelfde kan vinden, meestal koop ik dingen tweedehands, heb je altijd iets anders en dan kan je ook goede kwaliteits dingen voor weinig geld vinden. Maar eigenlijk koop ik niet eens zoveel kleren.
Sjee, waar kun je je al allemaal druk over maken. Je hoéft er niets te kopen, of er naar binnen te gaan.

Ik zou zelf ook liever bij andere winkels shoppen, maar daar is mijn budget echt niet naar. Ben dus blij dat ze er zijn!
smilinggrump schreef op 03 december 2007 @ 20:09:

www.degodininjezelf.nl

de moeite om te kijken voor echt aparte kleding!!
Ik heb hem doorgestuurd naar al mijn vriendinnen als mop van het jaar :rofl: :rofl: .
Het klopt dat de kinderkleding van H&m wel heel goed is. Die kun je blijven wassen en strijken, blijft mooi. En niet duur. Dus daar ben ik erg blij mee. Maar voor volwassenen moet je goed zoeken naar een beetje redelijke kwaliteit. Ze hebben het wel, maar zeker niet bij Divided. Het L.o.g.g. merk is wel redelijk slijtvast heb ik gemerkt. en inderdaad, vero moda is echt vreselijk slecht gemaakt.
lapin schreef op 04 december 2007 @ 13:02:

[...]

Ik heb hem doorgestuurd naar al mijn vriendinnen als mop van het jaar :rofl: :rofl: .
Ik ben dus niet de enige die die kleding helemaal niks vind :rofl:
Ik heb nog nooit wat bij de Hennes, Vero Moda, Only of Zara gekocht wat lelijk werd of uit elkaar viel. Maar misschien ligt dat gewoon aan de grootte van mijn kledingkast en heb ik gewoon teveel kleding waardoor ik alles niet iedere week draag. X-D

Ik vind Hennes en Zara heerlijk om te shoppen en alle filialen hetzelfde is niet waar, want in de Kalverstraat/nieuwendijk zitten verschillende filialen met ook verschillende kledingstijlen.

Overigens vind ik de gangbare kleding(niet de aparte dingen, daar betaal ik graag wat meer voor) in de kleinere boetiekjes gewoon vaak veel te duur. Voor een gewoon, simpel zwart shirtje zonder schmuck betaal je hier in een klein winkeltje 40 euro, daar pas ik voor, als ik m bij de Zara voor 15 euro kan halen.
en die kleding op die Godinnensite vind ik echt vreselijk fout en totaal geen reclame voor je winkel.Met name die rechtermevroi ziet er toch gewoon niet uit m.i.
Shebyte schreef op 04 december 2007 @ 14:17:

[...]

Ik ben dus niet de enige die die kleding helemaal niks vind :rofl:

Oei, ik kijk nu pas op de link...

dit is wel echt heel lelijk!

En hoe kun je nu nog commentaar geven op het feit dat alles bij H&M op elkaar lijkt, dit is ook allemaal hetzelfde spul!
ik vind het ook jammer, het maakt in principe niet meer zoveel uit in welke stad je winkelt, want overal is hetzelfde aanbod.

Maar het is natuurlijk wel zo dat veel mensen het willen anders zouden die ketens er niet zijn.
luna1 schreef op 04 december 2007 @ 10:19:

[...]

Geweldig! Als ik ooit eens in de buurt ben ga ik er zeker langs.

Echt gothic vind ik het overigens niet, veel te veel kleurtjes en printjes.
Ik vind er een aantal erg leuke setjes op staan...
Monser schreef op 04 december 2007 @ 18:51:

[...]

Ik vind er een aantal erg leuke setjes op staan...

Ja, ik ook, maar ik geloof dat er hier op het forum weinig mensen het leuk vinden

X-D .
Eens met TO. Als je één keer een Vero Moda of H&M in bent geweest, herken je een groot deel van de kleding op straat in A'dam. Ik koop mijn kleding bij voorkeur in het buitenland.
Hier (024) 2 x Hennes in de binnenstad, en wat only en vero moda. Geen Zara en geen Mango. Van die H&M mag er 1 wel weg, maar ik koop daar wel af en toe wat leuks (leuke sportkleding en voor kraamcadeautjes mooie kleertjes). De kwaliteit kan wel erg verschillen. Blijkbaar is er wel veel behoefte aan deze winkels want op een zaterdag kom je de winkel nauwelijks in, zo druk. Ik stoor me meer aan de golf van kruidvaten door de stad heen en de mobiele telefoonzaken.

Als iedereen meer van de Noa, Hampton enzo was, zou je het mischien ook niet meer leuk vinden.

En budgettair gezien zal H&M voor meer mensen betaalbaar zijn dan jouw merken. Gewoon niet aan storen joh, helpt niet.
Elena2007 schreef op 03 december 2007 @ 15:27:

Hey Allemaal,

zijn er nog meer mensen die zich zo ergeren aan de vele H&M en Zara winkels in 1 stad :swear:...kan die winkels echt niet meer aanzien....bij deze dus even mijn hart gelucht....haah ik ben echt voor meer noa noa/hampton bays/turnover etc of andere wat aparte merken
Nee, ik erger me er niet aan, maar ben blij dat ze er zijn. Daar vind je nog een beetje betaalbare en leuke kleding......
Misschien moet je (to) is buiten de stad in dorpen gaan kijken. Daar zitten geen ketens (hier tenminste niet) maar wel leuke winkels met andere kleding dan die van HM en Zara. Inderdaad zitten er te veel van in de grote steden. Daarom ga ik daar ook eigenlijk nog weinig naar toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven