Werk & Studie alle pijlers

Facilitair management

06-11-2010 19:11 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar heb ik een verkeerde studiekeuze gemaakt. Ik koos veel te makkelijk voor een studie, zonder echt goed rond gekeken te hebben naar andere mogelijkheden. Ik was er zelf van overtuigd dat hbo rechten het helemaal was, maar toen ik er eenmaal mee bezig was viel het zwaar tegen.



Nu heb ik besloten om dit jaar te gaan werken en goed na te gaan denken om een weloverwogen keuze te maken voor een nieuwe studie. Ik zou graag iets veelzijdigs doen, waarbij mijn organisatietalent naar voren komt. Nu heb ik al een beetje rond gekeken en dacht ik aan HBO Facility Management aan de Hogeschool Zuyd. Het lijkt me een hele leuke opleiding, veelzijdig en breed. Ik vroeg me af of er toevallig iemand op dit forum aanwezig is die facilitair management studeert om er wat meer over te vertellen. Ik wil dit keer echt graag de goede studiekeuze maken!
Alle reacties Link kopieren
Nee niet gestudeerd, maar ik denk wel dat ze bij het bedrijf waar ik werk wel een goed facilitair manager kunnen gebruiken
.
Ga een dag meelopen en vraag studenten wat zij allemaal krijgen en hoe ze het ervaren. Loop desnoods ook in het bedrijfsleven met een FM'er mee. Om je een goed beeld te vormen.



Ik heb oin het verleden studenten FM van de NHTV begeleid en mij viel op dat ze met name heel breed worden opgeleid, maar ook heel sterk zijn in organiseren en regelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk wel veel met stagiaires die daar vandaan komen, ik vind er vanalles van. Kan je me vertellen wat je wil van een opleiding? Wat voor werk wil je het allerliefst doen? Waar ben je goed in en waarin helemaal niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb FM gestudeerd, al weer heel wat jaren gelden. Inderdaad een brede opleiding. Het nadeel hiervan vond ik dat je van heelveel zaken slechts een klein beetje weet. Ook werd er niet erg veel aandacht besteedt aan organisatietalent en management.



Het 3e jaar stage jaar maakte voor mij toch wel duidelijk dat ik niet in die wereld wilde werken. Misschien ook wel pech gehad met mijn stages. Ik heb wel de opleiding afgemaakt, juist omdat die zo breed is. Ik heb nu een goed lopend eigen bedrijf in en heel ander vakgebied.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven