Welkom. Je laatste bezoek was dinsdag 22 mei 2012 11:45.
Dit onderwerp heeft 2991 reacties, en bestaat uit 120 pagina's. Je bent momenteel op pagina 54 van 120.
De laatste reactie is geplaatst op 19-12-2010 11:22. Dit onderwerp is gesloten!
- Deel 6 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.
Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.
Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.
Van tomaatautootjes tot babies, van borstreconstructies tot bloeddrukkastjes, van verdwijnacts tot wasserette-ervaringen: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.
Het vorige deel: Ik ben zo bang... deel 5Happiness is the highest form of wisdom.
- Ik moet een hartecho vanwege het type chemo dat ik ga krijgen; daar kun je schade van aan je hart krijgen dus willen ze van tevoren weten of je hart het aankan.
maar ik heb vorig jaar ook zo'n echo gehad en mijn hart is supergezond geloof ik :-)
Die MRI is omdat ik last heb van mijn lever qua pijn. Ik wil weten hoe het ervoor staat, het voelt niet goed. En als die MRI gedaan is kunnen we ook gaan kijken wat er gebeuren moet.
Talkinghead, thanks :-)Happiness is the highest form of wisdom. - Aha duidelijk. Dat van die hartecho weet ik nog van Nienke. Die moest dat ook regelmatig. Ligt dus aan de soort chemo die je krijgt. Heb je deze nog nooit gehad?Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
- Wat fijn Bo, dat je gehoord bent en dat er nu daadwerkelijk iets gaat gebeuren. Ik ben blij voor je en stiekem ook een beetje opgelucht
je moet eerst vallen om weer op te leren staan - Ik had stiekem even snel gekeken, vandaar mijn sumiere post. Maar niks schrijven is ook zo weinig.
Bo ik vind het echt knap van je, zo'n gesprek is echt erg lastig. Had je het idee dat hij je begreep of zei hij maar ja? Krijg je nu voor jou nieuwe chemo, van het type dat jij ook al in gedachte had?
Oh en smaakte de frietjes?Phoe-hee - Keigoed gedaan, Robo.Alles is mooi wanneer het echt is. (Sara Kroos)
- Top Bo, dat je zo voor jezelf bent opgekomen! Ook al ben je nu bekaf, je hebt het toch maar mooi gedaan. Kanjer! Laat Petit maar sputteren en mopperen tot-ie een ons weegt, het gaat om JOU, kom op zeg.
Ik hoop dat je gesprek met je vorige oncoloog bevestigt wat je al denkt, dat het niet meer goed ging op "oude voet" en dat nu het moment is om een andere weg in te slaan. Maar wat ik zo de afgelopen 5,5 topics van je hebt gelezen ben je iemand die ongeveer blind kan gaan op haar gevoel, dus ik denk dat dat wel goed zit.
Ik ben vandaag weer aan het werk gegaan. Het was een lange en pittige dag, eerst op de groep en later een overleg. Het overleg was wel heel boeiend, was erg zorginhoudelijk en heeft ervoor gezorgd dat op een aantal punten de neuzen weer dezelfde kant op staan. Da's altijd fijn, dat scheelt een hoop gekissebis en welles-nietes. Misschien vanavond en anders morgen ga ik de notulen uitwerken. Anders ben ik het weer kwijt, hoewel ik vrij uitvoerig ben met meeschrijven. Kan geen steno...potjandoppe zeg!
Ik denk dat in dit geval je motto niet geheel opgaat, spukaquote:spuka schreef op 08 november 2010 @ 15:03:
Wat GOED Bo, je bent een dijk van een wijf!
potjandoppe zeg!- Zoebie, ik krijg Navelbine/Novantrone, dus twee middelen. Het ene spul (Novantrone) krijg ik eens in de drie weken, de Navelbine op dag 1 en 8. Navelbine heb ik vorig jaar ook al gehad, maar dan met de Xeloda.
Ik reageerde daar toen heel goed op, vandaar dat ik weer die richting op wilde.
Mocht het met de Novantrone niet goed gaan, dan stapen we over op Epirubicine met Navelbine, dus ook in dit schema zitten nog mogelijkheden voor aanpassing.
Goed nieuws: met de Novantrone hou ik mijn haar *tralala* dus ik hoop dat het aanslaat!
Phoehee, het ziekenhuisrestaurant heet cafetaria, maar ze hebben helaas geen frietjes! Had er best een paar gelust :-) Ik heb het bij een broodje zalm gehouden. Ook niet vies.
Sjur, gefeliciteerd! Weer aan de slag, dat is toch een hele stap! Fijn te lezen dat je het zwaar maar boeiend vond vandaag.
Spuka, ja hè, ik vind mezelf ook wel stoer momenteel
Ro komt zo thuis van de fysio en dan vlieg ik hem even om de hals denk ik.
Ingmagh, wat ik vanmiddag schreef: ik denk niet eens dat het jaloezie of afgunst is, als je hoort dat je ex een kind gaat krijgen. Maar meer de heel menselijke reactie dat je denkt "dat had ik kunnen zijn". Ik heb dat ook hoor, als ik hoor dat een ex getrouwd is of verhuisd of kinderen krijgt. Geen jaloezie, maar ik kan nooit laten me af te vragen hoe het was geweest als dat met mij was gebeurd.
Gelukkeling, je vakantie klinkt heerlijk relaxt! Niet teveel reizen, maar gewoon genieten en uitstapjes maken.
Hoe is het eten? En hoe was de feestdag?
Fijn je te lezen, ben nu al benieuwd naar de foto's :-)
Ik vergeet vast veel mensen, maar ik kijk bijna scheel van vermoeidheid en tegelijkertijd is er een steen van mijn hart.
Had ik al verteld dat Petit op een gegeven moment iets zei in de trant van "maar ik geloof er niet in, in al die extra behandelingen in uw geval"?
Ik was erg koel en heb teruggezegd dat hij er ook niet in hoeft te geloven, als hij me maar helpt met ze voor te schrijven.
Nou ja, die toon had het gesprek dus. Blij dat het gebeurd is!Happiness is the highest form of wisdom. - Bo, wat goed van je, zo voor jezelf opkomen. Wat verdrietig dat het nodig is.
Maar jeetje, je hebt even goed je tanden laten zien. Wat een knuppel van een vent dat hij hard op zegt dat hij er niet in gelooft. Jammer dan, JIJ gelooft er wel in en JIJ wil knokken en het is jouw leven en je dus heel goed recht.
Top gedaan hoor, echt. Ik hoop dat de behandelingen aan slaan en dat je dat in his face kan wrijven
Ohja, ook voor jezelf natuurlijk
- Bo je gaat een haargroeiwedstrijd met Okkie aan lees ik?
Fijn dat er nu ook al een backup plan is kwa andere medicijnen.
Ingmagh ik moet even teruglezen zie ik.
Eerst mijn stoompie in de pling en Okkie een schone broek.Phoe-hee - Ingmagh ik denk wat Bo zegt, in je hoofd had jij het kunnen zijn. De mens is ook nog eens graag de eerste met dingen. Met je huidige vriend krijg je vast een veel leuker kind, ook al moet je er nog op wachten. En gek maar hier wel waar, wachten (om wat voor reden dan ook) doet je daarna wel extra beseffen hoe geweldig het is. Ik denk dat ik nu een betere moeder ben doordat ik moest wachten en steeds meer verlangde naar.Phoe-hee
- Hihi, ik ben aan het typen op de htc van mijn vriend. Even oefenen alvast.
Probleem met baby's krijgen nu is alleen dat ik niet meer kan tippen aan dat jochie van jou Phoehee, vind jij natuurlijk. Hoe moet ik dan met mijn vriend een leukere baby maken?
Bo, hartstikke goed wat je hebt gedaan vandaag. Het moet toch een heel goed gevoel geven dat je het heft in eigen hand hebt genomen. Was petit in z'n ego gekrenkt of heb je je goed weten in te houden? Wat een giga staple is dit geweest. Hoe vindt ro het?
Vriend wil een toetje en zijn telefoon terug. Ik wil jullie een goede nachtrust wensen. Na deze dag moet dat toch lukken? Slaap lekker!
Liefs
Aim small, miss small... - Bo wat een eikel is die Petit eigenlijk om dat te zeggen. "In uw geval". Daar kan ik laaiend op worden. En je mag jezelf heel hard op je borst slaan hoor. Ik weet hoe moeilijk dat soort gesprekken zijn. Ik heb er ook ooit voor gestaan. Wanhopig proberend toch nog maar iets van chemo te krijgen omdat het misschien aan kan slaan. Beter die rot chemo dan helemaal niets. Want helemaal niets betekend ook helemaal niets. Bij Nienke wilde die oncoloog ook helemaal niets. Maar Nien wilde zelf. De eikel liet het kind in de wachtkamer zitten en gooide mij om mijn oren dat hij niet doorging omdat ouders dat wilde. Ik heb gevloekt en gescholden. Inderdaad wanhopig. En gezegd dat hij Nienke binnen moest halen en haar vragen wat zij wilde. Niet aan mij vragen maar aan háár. Och misschien heb ik het al honderd keer verteld, maar ik was dan ook woedend. Uiteindelijk is er toen nog een chemokuur gestart.
Vincrestine - 6-Mercaptopurine-Epirubicine-Methotrexaat-Asparaginase-prednison. Wat ik me er nog van herinner tenminste. Sommige vergeet je nooit door de bijwerkingen.Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. - quote:phoehee schreef op 08 november 2010 @ 18:27:
Bo je gaat een haargroeiwedstrijd met Okkie aan lees ik?
Fijn dat er nu ook al een backup plan is kwa andere medicijnen.
Ingmagh ik moet even teruglezen zie ik.
Eerst mijn stoompie in de pling en Okkie een schone broek.
Wel volgens het boekje hé. Het "Oei mijn haar groeitboekje".
Ing het is het vast en zeker waard om nu met je huidige vriend een kindje te krijgen en niet met je ex. Je hebt niet voor niets voor hem gekozen en je ex, je ex laten worden.
Volgens mij krijgen jullie hele mooie kinderen. Net als Okkie.
Ze zeggen toch altijd: "De lelijkste ouders".....
Phoehee, GRAPJUH natuurlijk.
Moest even een uitlaatklep hebben op mijn vorige post.
En nu haal ik de verf uit mijn haar voor het oranje is.
Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
ik moest hard lachen om je laatste post en werd heel stil van je eerste post Zoebie....
Ja, soms moet je vechten voor je behandeling.
Gelukkig was jij er om voor Nienke te vechten.
Phoehee, volgens mij loopt Okkie voor, met zijn haargroei, da's niet eerlijk
Ik ga nu met een kop thee naar bed, en inderdaad Ingmagh, ik kan nu zeker beter slapen dan gisteren!Happiness is the highest form of wisdom.- Gelukkig vecht jij voor de jouwe Bo. Ik neem mijn pet diep voor je af. Moest er veel aan denken de laatste dagen, omdat het vast en zeker een moeilijk gesprek ging worden. Je sliep niet voor niets slecht. Gelukkig dat je voet bij stuk hebt gehouden.
En geniet van je chemoloze week hé.Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. - Zoebie wat zei Nienke toen ze binnenkwam? Maar het overtuigde de arts in ieder geval wel.
Bo ik weet het niet kwa haar, bij Okkie was echt alles uitgevallen op zijn mat na. Nu heeft hij zo'n 3 à 4 mm pluis met mat achter.
Ingmagh lukt echt wel hoor, een leuke baby maken!Phoe-hee - Hij heeft het Nienke niet meer gevraagd Phoehee. Blijkbaar was hij overtuigd door mijn uitbarsting. Het was een kundig arts, dat wel, maar een eikel wat het omgaan met mensen betreft. Ook een IK ben de arts figuur.Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
- Wow Bo, ik ben onder de indruk! Heel erg knap dat je Petit duidelijk hebt kunnen maken wat je wilt. Wat zul je opgelucht zijn. Het is heel oneerlijk dat je zo moet vechten voor wat vanzelfsprekend zou moeten zijn. Je zou verwachten dat "in jouw geval" iedereen doet wat hij moet doen en zich volledig inspant om jou de best mogelijke behandeling te geven. Maar helaas, ook artsen zijn mensen en blijkbaar is die vanzelfsprekendheid er niet. Net als in elke situatie moet je uiteindelijk zelf voor jezelf opkomen. Je hebt in ieder geval laten zien dat je dat heel goed kan! En dat dan nog in het Frans. Chapeau

Hopelijk slaap je nu lekker
Heftig hoe dat bij jou ging met Nienke, Zoeb. Dat je eerst goed kwaad moet worden voordat men gelooft dat het je echt menens is.
Phoehee, een haargroeiwedstrijd
Ga in therapie! - Lieve Bo,
Top gedaan meisje, ik ben erg trots op je. Het is natuurlijk een feit dat veel mensen het erbij laten zitten, als de dokter het zegt..... Je hebt het heft in eigen hand genomen en hoe terecht!
Na alles wat je hebt meegemaakt kun jij beter dan wie ook beoordelen hoe je verder wilt. Een leuke bibob tralalalala!
Rust lekker uit en zet hem op! een stevige
. - Goedemorgen
Had ik al eens gezegd hoe blij ik ben met de lieve vrouwen en binnenwaaiers hier. Gisterenavond bedacht ik me ineens dat het is alsof ik jullie al heel lang en ken en jullie zo hier binnen zouden kunnen wandelen
Ik ga vandaag eens beginnen met de trap te schuren. Dan kan die na bijna drie jaar eindelijk eens geschilderd worden. Zal strakjes eens een before foto neerzetten op hyves (en hem mailen aan Bo)je moet eerst vallen om weer op te leren staan - Hier realiseer ik me ineens dat het bij jullie nog vroeg in de morgen is, het is haast niet voor te stellen als je hier al een halve dag gehad hebt. We zitten onder het afdak lekker na te tafelen met een kopje thee, Ceylonthee natuurlijk.
Het is hier erg lekker, we hebben nog steeds bijna het alleenrecht op alle faciliteiten en hebben nu net een rijsttafel gehad, waar je u tegen zegt, Erg lekker, het enige nadeel is de herrie maar ik moet zeggen we zijn er aan gewend geraakt en 's avonds is er ook niet veel te doen we liggen vaak om half tien al in bed. Beetje lezen en wat op de tv rondzappen en dan lekker slapen. We komen vast als nieuw weer terug. Ik wilde dat jij ook eens lekker zo zou kunnen ontspannen Bo, ik gun dat je zo....lieverd een goede dag gewenst en succes bij de professor morgen.
. - Gelukkeling, wat heerlijk dat jullie het zo relaxt hebben!
Inderdaad, helemaal uitgerust weer thuiskomen, dat is toch de bedoeling.
Its, ik ben ook blij met jou!
Succes met de trap :-)
Phoehee, ik heb ook een soort matje, want bovenop wil het niet echt groeien, dus Okkie en ik zijn klaar voor de start!!
Dubiootje, gelukkig is het Frans geen probleem, moet er niet aan denken zulke gesprekken te moeten voeren in een taal die me niet ligt....
Zoebie, ik ga inderdaad genieten van de chemoloze week! Morgen nog een ziekenhuisdagje en daarna lekker niks tot volgende week woensdag.
En Ro heeft donderdag vrij (nationale vrije dag), vrijdag een verplichte snipperdag en volgende week vakantie.
Dus dat is ook wel gezellig.Happiness is the highest form of wisdom. - Gezellig dat Ro een week vrij heeft. Wat hebben jullie een hoop feestdagen. Kan Sarkozy niet een voorbeeld aan Nederland geven. Wij willen ook wel wat meer vrije dagen.
Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. - quote:itsme26 schreef op 09 november 2010 @ 09:59:
Gisterenavond bedacht ik me ineens dat het is alsof ik jullie al heel lang en ken en jullie zo hier binnen zouden kunnen wandelen
En soms doen ze dat ook opeens...
Succes met je trap!
Bo, ik twijfel er niet aan dat je geweldig Frans spreekt. Maar het is toch altijd prettig als je een lastig gesprek in je eigen taal kan voeren (heb het vandaag toevallig ook aan de hand gehad). Extra goed dus dat het je lukt je goed uit te drukken!Ga in therapie!
Dit onderwerp heeft 2991 reacties, en bestaat uit 120 pagina's. Je bent momenteel op pagina 54 van 120.
De laatste reactie is geplaatst op 19-12-2010 11:22. Dit onderwerp is gesloten!